annettemor79

reception mm.

10 indlæg i dette emne

Jeg står og har brug for lidt råd samt nogle beroligende bemærkninger.

Vi skal giftes lørdag d. 12 august- 2006, hvilket vi glæder os rigtig meget til.

Vi har været længe undervejs med planlægningen og ige pludselig synes jeg ikke, at kan få dagen til at passe tidsmæssigt.

Vi skal giftes kl 15.00 og havde derefter planlagt en reception, hvor lidt snack og forfriskning ville blive serveret. Det var vores mulighed for at invitere lidt ektra med, som desværre ikke kan komme med til hele dagen, da vi har et loft af mennesker og budget.

Efter receptionen var planen, at vi skulle ud og tage billeder mens gæsterne stille og roligt kørte mod feststedet.

Min store forvirring er nu, at vi synes at tiden er meget stram under receptionen og næsten ikke kan se hvordan vil skal kunne planlægge den, så den ikke bliver alt forvirret. Her tænker jeg på, hilse på gæsterne, pakke gaver op, fotograf og kørseltiden fra receptionen til fest stedet.

Er der en god planlægger til stede, som lige kan hjæpe mig med at planlægge, så det ikke bliver for presset. Hvordan kan vi holde vores reception.

Middagen starter kl. 18 og det tager ca. 20 min i transport samt finde en parkeringsplads.

En anden ting er, hvad har i valgt som noget nyt, gammelt, lånt og blåt?

En trejde ting er, er der nogle der kender en god en sanger eller trompet spiller, som evt. kunne spille i kirken? Vi skal giftes i Tårnby kirke på Amager og hvad koster denne?

Den sidste ting, er der nogle af jer der holder taler for jeres kommende mand? Har overvejet det men vil gerne have lidt råd og evt. læse nogle forskellige taler, hvis de altså ikke er for personlige.

Hilsen annette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op i får travlt.. :griner:-

Hvis i skal giftes kl 15 så er i ikke ude af kirken før kl 15.45-16.00 tiden, så skal i lige kramme og knuses på... I skal ud og ha taget billeder og til det skal du beregne ca en time... Og hvis i så skal starte middag kl 18 er der ikke tid til en reception..

Vores plan ser således ud:

Vielse kl 13

Reception kl 14.30-16.30, vi tager ned og byder velkommen og får så taget billeder

Middag kl 17.30...

Man skal regne med at folk ikke er væk på sluttidspunktet af receptionen, det kan tage op til en ½ time før alle er ude af døren..

Det var bare lige mine tanker

Knuz Mia :balloon:

0

Del dette indlæg

Først og fremmest vil jeg lige nævne, at det er en god dato I har valgt:o)

Hmm jeg synes også det lyder som om det bliver lidt svært, at få passet det hele ind.

Har I mulighed for at ændre tiden i kirken??

Det kunne måske være løsningen...

Og ellers må I jo bare smøje ærmerne op, og tænke krativt... det skal jo nok kunne lykkedes med lidt snilde.

Hvis vi forestiller os, at I er afsted fra kirken kl 16 (vi regner med at køre fra kirken nogenlunde med det samme - vi ser jo alle gæsterne igen til receptionen, så der er ingen grund til at stå og hænge foran kirken)... alt efter hvor langt der er til receptions-lokationen, kan I så måske være fremme ved receptionen kl. 16:15... og så har I en lille time inden I skal til fotografering. Så kan I blive fotograferet fra kl ca. 17 til kl 17:30 (det må kunne gøres på ½ time...) og så har I tid til at nå til feststedet... jeg går ud fra at det er velkomsten og ikke selve middagen der begynder kl 18???

Så det skal nok kunne lade sig gøre, men det bliver en stram tidsplan, og da jeg jo synes det er synd,hvis I skal føle jer stressede, ville jeg nok foreslå, at I forsøgte at få ændret aftalen med kirken. Er der evt. en anden kirke I kan blive gift i, hvis den nuværende kirke ikke kan ændre aftalen??

Håber I finder us af noget... :balloon:

0

Del dette indlæg

Vi skal vies kl. 15.30. Feststedet ligger 300 m fra kirken og vi skal ikke holde reception, jeg synes vores tidsplan er presset og har derfor valgt, at rykke tidspunktet for hvornår vi går til bords ½ time.

Det kommer an på hvordan dine nerver er og om familien og vennerne er nemme, at få ud. Personligt turde jeg ikke binde an på det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Er vist ikke den store planlægger, men de andre spørgsmål kan jeg måske hjælpe med:-)

Nyt: Et halssmykke

Lånt: En broche af min Svigermor (husk det skal være fra et lykkeligt ægteskab hvis det er helt rigtigt...)

Gammelt: Lidt mærkeligt måske, men et cigaret etui som min morfar gav til min mormor i sølv, med en kærlig indgravering i årene efter krigen... Hvordan jeg skal bære det ved jeg ikke; måske i strømpen, he he. Har lige nu ikke en taske.

Jeg holder en tale. Det vil jeg så frygtelig gerne; også selv om jeg er ved at dø af skræk. Men der er mange ting der kan holde én tilbage i livet, hvis man lader sig styre af frygt:-)

Den er ikke færdig endnu, men jeg tænker at holde den over temaet på et kapitel i en af mine yndlingsbøger: "Den lille prins." Det er kapitlet hvor den lille prins møder ræven og lærer at "gøre tam." Det handler om tillid og kærlighed og så er det så bragende smukt skrevet:-)

Normalt i min familie skriver vi et eventyr over den person det omhandler, men den er taget af min mor som skal holde tale istedet for min far... Så jeg er på usikker grund, he he.

Ang. planlægningen af dagen, synes jeg måske det lyder som en lidt stram tidsplan. Vi skal giftes 15.30, holder ingen reception og går til bords 18.30. Derimellem bliver vi fotograferet og vi samles på fyrbakken lige efter vielsen, hvor Frederik friede til mig. Kl. 18 mødes vi ved feststedet til velkomstdrink. Vi pakker først gaver op ved brunchen den følgende dag.

Held og lykke,

Banditte

0

Del dette indlæg

Jeg har MEGET svært ved at se, hvordan i skal kunne få presset en reception ind i programmet....?

Kan i ikke flytte vielsestidspunktet - for elelrs så vil jeg mene at i er nødt til at nøjes med krammene ved kirken, og droppe receptionen! Der er umuligt tid til det... :griner:-

Jeg går efter at blive viet kl 12, for at vi har god tid til at nå det hele...

se evt. min planlægningstråd! :balloon:

0

Del dette indlæg

Efter vores vielse kl 14 tager gæsterne til reception i vores have, mens vi får taget billeder. Derefter smutte vi ned forbi receptionen indtil vi skal kører ud til feststedet, som ligger ca. 20 min. kørsel væk.

Jeg tror ikke i vil kunne nå gaveoppakningen ved receptionen i det korte tidsrum, men mon ikke i lige kan nå ned og hilse på? :balloon:

Natasha

0

Del dette indlæg

Da vi blev gift så planen således ud:

kl 15 - vielse i Grenaa Kirke

kl 16:30 - kaffebord i Voldby forsamlingshus

kl 18:30 - spisning

Den REELLE tidsplan fraveg ikke meget fra den planlagte, men vi kom først i gang med at spise kl 19. Det var dog ikke vores skyld, men køkkenet som var lidt bagefter :balloon:

Vi skulle ikke køre for at tage billeder (fik taget billeder i museumsgården lige ved siden af kirken), og det tog ca 15 min at køre til feststedet.

Vi havde fint med tid, men det skyldes absolut vores geniale toastmaster + fotograf, som virkelig forstod at tumle rundt med os, så det hele passede sammen :griner:-

Så... En decideret reception havde vi ikke, men vi havde inviteret nogle mennesker som ikke skulle med til festen, til kagespisning kl 16:30-18. Og det gik FINT. Vi fik både taget billeder + hilst ved kirken + spist bryllupskage + pakket gaver ud (HUSK TO PERSONER TIL AT SKRIVE NED HVAD I FÅR FRA HVEM - så går det meget hurtigere!), inden spisningen gik i gang kl 19.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal også giftes d. 12/8 - men kl. 14,30. Efter vielsen er der reception (3. km. fra kirken), og kl. 18 er der velkomstdrinks.

Vi regner med en tidsplan sådan:

Kirke 14,30-15,15-30

"Krammer" og kirkebilleder: 15,30-16.

Herefter reception for de 50 bryllupsgæster og de 80 der er inviteret kun til vielse og reception.

Vi er selv ved receptionen til kl. 16,45. Her spiser vi bryllupskage, og siger tak til alle der er kommet...

Vi ved vi ikke kan være der hele tiden, sådan er det bare. Nogen gange kan eftermiddagen blive lang for gæsterne... så vi prioritere at vi kun er der selv i ca. 45. min. Man kan alligevel aldrig nå at snakke med alle...

Herefter tager vi afsted for at blive fotograferet.

Kl. 18. velkomstdrink der hvor festen skal holdes.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer