Sandra Brix

VIDEO

25 indlæg i dette emne

Overskriften siger sig selv. :balloons: Vi ville gerne have vores bryllupsdag på DVD, gerne filmet af en der kan sit kram - men har heller ikke lyst til at betale en "bondegård". Nogle erfaringer - gode råd mm.????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vil også frygteligt gerne ha' lavet video, men har svært ved at finde én i Jylland (til en pris der er til at betale!)! :balloons:

Tror det er "enten eller"; enten lad onkel Ib ta' hjemmevideoen eller hyr en rigtig prof. Tror kvaliteten fra de "semi-prif" er for tæt på onkel Ibs!! ;)

*suk*

Birgit

0

Del dette indlæg

Lige med VIDEO er min erfaring at det er nogle SURE penge at spare... Der er mange som tænker at det kan en eller flere familiemedlemmer "da sagtens klare". Men som ender grædefærdige når de ser resultatet. Har det på samme måde med fotografen.

Der er kun 1 chance. Een eneste chance for at optage brylluppet på video - een eneste chance for at tage billederne. Begge dele er en investering for resten af livet.

Jeg har personligt nok holdningen til det, at enten bruger man en som VED hvad han/hun gør (en proff), eller også lader man være. Men jeg kan SAGTENS forstå at det virker som rigtig mange penge...

Til vores bryllup var vi så heldige at en af Dan's venner er fotograf + at en af min fars venner optager videoer til bryllup m.v. Derfor fik vi begge dele til "venne-pris". Men - hvad jeg ikke kunne gøre brug af vennetjenester, havde vi betalt det som det koster. For det er hvad det er: En investering i fremtiden.

...bare lige min mening...

:balloons:

0

Del dette indlæg

Vi har altså familien til det... Der er nok en eller anden, der nok skal få taget et rigtig godt billed... Min forældre og min lillebror har næsten deres videokamera klisteret på hånden konstant, og jeg synes på en eller anden måde, at det er mere hyggeligt, når det er familien der har taget sig af fotodelen...

Min storebror har lige holdt bryllup og de fik en masse gode billeder og en film, selvom det kun var os famile og venner der har taget billeder...

Men hvis i gerne vil ha en der kan sit kram, er der nok ikke andet at gører, end at betale jer fra det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloons: Hej Kasper

Vi har ligt talt sammen angå. Fredensborg Store Kro hvor du skal videooptage vores store fest.

Hej Sandra

Ja, det var faktisk Kasper jeg vil anbefale dig. Har selv bookt ham og talt med ham et par gange. Jeg synes personligt at video er en fantastisk god ting at have. Selve stemmingen, talerne og så mange andre ting som sker på ens bryllup. Det er jo så stort det hele den dag, man husker næsten ikke hvordan begivenheder egentlig gik for sig, fordi man er ligesom i en trance den dag.

Vi holdte vores datters navnegivningsfest/ 1 års fødselsdag på hotel Josty og vi fik det hele optaget på videoen. Det var så fantastisk bagefter se de forskellige taler, sange og nogen andre ting, hvor man måske lige var ude og nåede ikke at opleve det. Jeg synes Sandra at du skal vælge video hvis I har mulighed for det. Billeder er også vigtige men du får noget helt andet på video.

Nu kan du se Kaspers hjemmeside. Jeg synes hans priser er ok, og så er han smadder sød og fleksibel.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Vi skal ha vores dag filmet.. Og jeg synes det er VIIIILDT billigt, for hele dagen (kl 13 frem til brudevals) skal vi betale 5100 kr og vi får også billeder. både fremkaldte og på cd.. send mig en PM og så skal jeg lige give dig et link til siden.. Han høre til oppe ved Århusegnen, bor man i Jylland eller på Fyn er kørsel med i prisen..

Knuz Mia :blush:

0

Del dette indlæg

Hej Sandra

Jeg var til bryllup sidste år, og de havde 'hyret' en ven til brudens lillebror (ca. 22 år tror jeg) til at filme hele dagen... Han var super glad for at få lov til at komme med til festen og gjorde det derfor gratis. Jeg syntes han gjorde det supergodt og tog det meget alvorligt... skejede først ud efter brudevalsen, men filmede videre hvilket blev til et ret sjovt resultat.

Tror vi prøver noget lignende med venner's venner eller søskende...

Held og lykke Katrinus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Sandra,

Jeg er én af de få videofotografer her i Danmark, som virkelig kan sit kram - i al beskedenhed! :blush: Og jeg ligger samtidig i den laveste prisklasse.

Tag et kig ind på min hjemmeside: www.bryllupsvideoer.dk

Der ligger både prisforslag, videoer og anbefalinger fra brudepar, hvis bryllupper jeg tidligere har foreviget.

Nedenstående har jeg kopieret fra et svar jeg gav i et andet emne for nyligt:

"Nu er jeg måske en smule ambivalent , men jeg mener at det er mindst ligeså vigtigt at få lavet en flot video som det er at få taget gode billeder af en rigtig fotograf. Det er jo desværre ikke en ligeså udbredt til herhjemme at få lavet bryllupsvideo som stillbilleder f.eks. er, selvom der på video ellers både bliver fanget bevægelse og lyd og derfor kan være en helt anden og og mere intens følelsesoplevelse end de mere opstillede bryllupsbilleder, der måske ikke giver et ligeså nuanceret billede af, hvordan den faktiske dag egentlig forløb, hvad der blev sagt etc.

Så jeg synes bestemt det er værd at bruge en ekstra skilling på, så det ikke blot er en rystet hjemmevideo i halvdårlig kvalitet, men knivskarpe billeder og lyd på en DVD, hvor man lige kan trykke sig frem til brudens fars tale eller springe hen til bryllupskagen, der bliver skåret for

Jeg selv har en baggrund indenfor fiktionsfilm (har lavet fiktionsfilm siden 1990) og har derfor en stor teknisk erfaring med at lave flotte videoer med et touch af magi Desuden har jeg i form af min kandidatuddannelse fra Film- Og Medievidenskab på Københavns Universitet den nødvendige teoretiske baggrundsviden indenfor filmfaget. Mine bryllupsvideoer bliver derfor noget helt andet end det ovennævnte "Dogme-look", men det er jo, når alt kommer til alt, ofte et spørgsmål om smag...

Det var mine 25 øre... Håber I kunne bruge det til noget...

Mange hilsner,

Kasper"

Du kan læse hele tråden her

Mange hilsner,

Kasper

Hej Kasper

Inden jeg bliver alt for hooked :balloons: kan du filme den 1 juli i år så?????

0

Del dette indlæg

Vi skal ha vores dag filmet.. Og jeg synes det er VIIIILDT billigt, for hele dagen (kl 13 frem til brudevals) skal vi betale 5100 kr og vi får også billeder. både fremkaldte og på cd.. send mig en PM og så skal jeg lige give dig et link til siden.. Han høre til oppe ved Århusegnen, bor man i Jylland eller på Fyn er kørsel med i prisen..

Knuz Mia :blush:

Kan du ikke også sende mig en pm med link?

Tak :balloons:

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloons: Vi får optaget video på dagen!

:balloons: Vores gode vennepar insisterede på at gøre det. Hendes far har købt et nyt videokamera, og det skulle være ihh og åhh så godt. Så det tilbud benytter vi.

Så har vi aftalt at de filmer det de må i kirken og lidt udenfor kirken. Og af feststedet, og lidt under middagen. Selvfølgelig også talerne, bryllupskagen, bandet, bryllupsvalsen. Lidt over det hele. Sådan at de også får noget ud af det :blush:

0

Del dette indlæg

Vores problem er:

1) At vi allerede har hyret en fotograf - der ikke er helt billig - og derfor kan vi ikke benytte de mange udemærkede tilbud med fotografer der kan tilbyde video som del af en pakke.

2) At mange af de videofotografer der udbyder enten ikke kan vise hvad de tidligere har lavet og/eller bor i Københavnstrup.

Det er godt nok irriterende; vi ville mægtigt gerne have lavet en video! :balloons:

:blush:

Birgit

0

Del dette indlæg

Vi har også hyret en til at videofilme vores stores dag.

Han filmer fra kirken til brudevalsen og måske lidt efter afhængig af belysningen. Derud over er det med i prisen at man efter kirken tager ud i skoven og får taget billeder.

På kroen tager han billeder af alle gæster og et gruppebillede. Og alle de ting der må ske unde festen. Man får så 3 cd'er/dvd'er med et par hundrede billeder og videoen. Alt sammen til 4500 kr.

Det synes jeg er billigt!! :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der bare ikke nogen der kender til videofotografer her i det mørke Jylland? :hug:

?

Birgit

Jo... Scan Video befinder sig i Ry. Hvis han ikke kan, kan det være han kender én der kan. Ligesom han gjorde med os.

SCAN VIDEO

Bakkelyparken 50

8680 Ry

Tlf.: 86 89 22 46

(også aften og weekend)

Fax: 86 89 00 80

E-mail: sr@scanvideo.dk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har hyret to fotografer fra Århus: De tager timepris på 400,- (og for kørsel betaler du bare timeprisen) og kommer med to kameraer.

Vi har set noget af det de har lavet og er fint tilfredse :cheerleader3:

For hele dagen - fra ½ time før vielsen og til/med brudevalsen - kommer vi af med 5200,- !!

Det er vi MEGET tilfredse med :yay:

:bearhug:

Birgit - der ledte rigtigt længe *prust støn*

0

Del dette indlæg

Vi har hyret to fotografer fra Århus: De tager timepris på 400,- (og for kørsel betaler du bare timeprisen) og kommer med to kameraer.

Vi har set noget af det de har lavet og er fint tilfredse :cheerleader3:

For hele dagen - fra ½ time før vielsen og til/med brudevalsen - kommer vi af med 5200,- !!

Det er vi MEGET tilfredse med :yay:

:bearhug:

Birgit - der ledte rigtigt længe *prust støn*

hVOR FINDER JEG SÅ DEM HENNE????? ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer