november-bruden

Bryllupskage ... hvad gør I?

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi laver selv vores min svorger fraråder det godt nok og han er kok men jeg elsker at lave sådan nogle ting så jeg/vi har bestemt at det gør vi.. Og jeg glæder mig.. Og jeg har forøvrigt prøvet opskriften og jeg syntes den var nem at lave ingen problemer... Glæder mig faktisk helt vildt til jeg skal i gang med at lave den... laver vores om torsdagen har nemlig ferie også pynter jeg den fredag morgen inden den skal afleveres...

Bare det selv at lave vores bryllupslagekage det tror jeg bliver det bedste....

knus elisa

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg laver selv kagen... - lidt sammen med bageren. Jeg køber nemlig bunde og det udrullede marcipan ved ham. Jeg ved godt det er et stort arbejde, men jeg har lavet den før til rigtig mange mennesker og man kan faktisk planlægge sig ud af stresset omkring den.

Jeg har lavet roserne i forvejen. De er lavet af sugarpaste og kan holde sig i en lufttæt beholder i flere måneder. Jeg lavede dem for 1 måned siden og da jeg kiggede til dem den anden dag var de stadig helt bløde !! Dog vil jeg sige at de tog LANG TID at lave, men det stressede mig ikke, da jeg sad med dem i god tid.

Bundene henter jeg om torsdagen, hvor jeg også laver fyldet. Fyldet består af tobleronecreme og hindbærmousse og det tager MAX 1 time at lave.

Fredag henter jeg marcipanen ved bageren og da han har udrullet det for mig, er det bare lige at smide på kagen ( hmm, nej det er ikke " bare lige ", men øvelse gør mester :heart: ). Derefter pynter jeg den, og det tager ikke lang tid da roserne er lavet på forhånd. Vil man gøre det endnu nemmere for sig selv kan man evt. ligge friste blomster på kagen, det er også rigtig flot....

Kagen har kostet mig 1000,- og den er i 5 etager.... Der er kage til 80 mennesker.. :)

Måske fortryder jeg det bittert i dagene op til, jeg ved det ikke.... - men lige nu glæder jeg mig :(

Lige et billede af roserne ( der siden hen har fået perlemorsfarve på ) :

post-13209-1147197030.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min skønne veninde laver vores kage. Selvom hun er uprofessionel er hun fantastisk dygtig, og så er det også lidt specielt at det er ens veninde som laver den. Vi har generelt prøvet at inddrage vores venner og veninder alt det som de lyster - det gør vores dag endnu mere speciel og dejlig, syntes vi. :heart:

0

Del dette indlæg

Vi har fået en konditor til, at lave vores bryllupskage.

Den laves til 50 kuverter, og siden det er et sommerbryllup bliver den lavet i lag af chokolademousse og friske jordbær. Så trækkes der hvid chokolade udenover, og pyntes med røde roser :heart:

Vi har givet 1495 kr for kagen.

/Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg skal lave vores bryllupskage sammen med en god veninde. Bundene bliver bagt god tid i forvejen og da vi ikke skal bruge den store pynt er jeg sikker på at vores prøvekage nok skal give et godt indtryk af evt. tidspres. Jeg har prøvet at lave fyldet flere gange og det tager ingen tid. Vi har feststedet fra fredag, så regner med vi lægger den sammen fredag. :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde egentlig besluttet os for at lave den selv, min kommende er kok, så mente nok at han kunne lave den selv. Og så var vi sikre på vi får den som vi ville! men min kommendes lillebror er i lære som bager, og da han hørte vi skulle have "en rigtig" bryllupskage, så tilbød han straks at lave den, det ville han bare rigtig gerne. Så det får han lov ti, er sikker på han nok skal føje vores ønsker! Plus at det da er rart ikke at skulle tænke på det!

0

Del dette indlæg

Vi har bestilt den hos den lokale bager, som er kendt for sine gode kager! Men festen bliver også holdt langt væk fra, hvor vi bor, så det ville være svært at transportere den, hvis vi selv skulle sørge for det.

:heart:

Redigeret af Mussen1
0

Del dette indlæg

:heart: Vi giver 1600 kr for en 4 etagers kage til 60 mennesker.

Men vi pynter selv kagen med friske blomster!

Det er denne kage, men bare uden blomster. Vi kommer selv orkideer på.

post-10628-1147273262.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer