signe og stig

"Middelalderbryllup" 8/9-2007

209 indlæg i dette emne

Så skete det!

Nu har jeg den seneste måned bare ventet på at jeg havde min sidste dag i børnehaven og det var så idag. Lidt trist, da det var nogle dejlige unger jeg havde.

Men nu har jeg jo så lige redet mig en måneds ferie, hvor jeg kan gå og slappe lidt af, bortset fra jeg har rigeligt at se til den næste uges tid, med to store arrangementer. Først spejderlejr fra lørdag til tirsdag og så sommerlejr på min gamle højskole Snoghøj fra torsdag til søndag. Men så har jeg ellers også fri til den store guldmedalje.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ØV ØV ØV og en masse øv.

Jeg havde lige gået og glædet mig til at kunne holde en måneds ferie, hvor jeg kunne få kontanthjælp. Men nej sådan gik det ikke. reglerne er lavet om, så man bliver smidt ud i et eller andet helt dumt og ligegyldigt arbejde fra dag 1 af. Så mine planer for resten af ugen var ved at gå i vasken. men valgte at tage hjem og tænke over tingene, så jeg skrev min nød til Signe og hun sagde at jeg da kunne ringe til hende arbejdsgiver for at høre om han kunne bruge en mand resten af måneden, hvilket han så åbenbart godt kan, for skal med hende derud på mandag.

Det hjalp lidt på humøret at vi så trods alt klarer os helt uden kommunens hjælp, selvom det så kun blev en uges ferie, hvor jeg har haft masser at lave, undtagen idag. Og så har vi jo samme arbejdstider og kan følges til og fra arbejde hver dag resten af måneden. Så det skal nok blive godt.

På bryllupssiden sker der også lidt. Signe har været ude at købe stof til en prøvemodel af brudekjolen, så nu må vi jo bare se om modellen også passer hende.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gæstebog

Selvom der er travlt herhjemme for tiden og jeg (Stig) stort set aldrig er hjemme, pga prøver på Grease på Vilhelmsborg, så sker der da lidt på bryllupssiden og det har resulteret i at vi er begyndt at lave vore gæstebog.

På indersiden, som jeg har lavet står der et lille vers, som er tyvstjålet herindefra. Ja for en gangs skyld tyede jeg til lidt genbrug, da jeg faktisk syntes det var et rigtig godt vers.

Det er det der lyder:

Saadan en dag som denne

Den vil vi aldrig glemme

Derfor skal hver gaest til orde

Skriv dine tanker - smaa som store

Og hjaelp os altid at erindre

Den smukkeste dag - ja, intet mindre

De kærligste hilsener fra

Signe og Stig

Hjørnerne er lavet med to stempler, det øverste som et egblad i grønt og det nederste som et lille hjerte i rød.

Forsiden tænker vi at lave som noget dekopage af en eller anden slags.

Men her er et lille billede af det foreløbige arbejde:

post-16573-1153645915.jpg

0

Del dette indlæg

Tak for hilsen på min planlægning! -HAHA- Vi er rigtig glade for at skulle giftes i Skt. Joh. kirken! Men jeg kommer selv nogle gange i Christianskirken (rytmisk gudstjeneste) og den er også rigtig fin! :balloons:

Ej, hvor har I bare styr på meget!! -HAHA-

Jeg bliver helt stresset af at se, hvor cool det I har lavet er. Min forlovede er ikke helt vild for at gå i gang med planlægningen og udkast af div. ting og sager - så jeg har godt nok fået frie hænder, så kan han nøjes med at sige ja og nej til mine forslag...

Jeg skal prøve at få lagt billeder ind i min logbog... Sidder jo selv og belurer andres billeder... hihi -HAHA-

Glæder mig til at følge jeres planlægning og i sidste ende sende et kæmpe :bearhug: og et stort tillykke, når vi bliver smedet på samme dag... :cheerleader3::super:

0

Del dette indlæg

Jeg ved faktisk slet ikke om jeg må kigge her, Men Signe og Stigsen i skal have ros... det ser rigtig godt ud det hele og bare rolig Stigsen jeg har ikke vist din storebror det :biggrin:

Tsk tsk... Man kan da heller ikke holde noget hemmeligt for min svigerinde :blush:

Ej det er i orden og tak for roserne, så må vi se om det hele ender lige så godt til den tid. Men mons tro det ikke gør det med lidt hiv og sving og søvnløse nætter i ugen op til.

Vi glæder os i hvert fald rigtig meget.

Nå ja og for resten tak for sidst det var jo hyggeligt. Det må der snart følges op på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for hilsen på min planlægning! :) Vi er rigtig glade for at skulle giftes i Skt. Joh. kirken! Men jeg kommer selv nogle gange i Christianskirken (rytmisk gudstjeneste) og den er også rigtig fin! :biggrin:

Ej, hvor har I bare styr på meget!! :blush:

Jeg bliver helt stresset af at se, hvor cool det I har lavet er. Min forlovede er ikke helt vild for at gå i gang med planlægningen og udkast af div. ting og sager - så jeg har godt nok fået frie hænder, så kan han nøjes med at sige ja og nej til mine forslag...

Jeg skal prøve at få lagt billeder ind i min logbog... Sidder jo selv og belurer andres billeder... hihi :blush:

Glæder mig til at følge jeres planlægning og i sidste ende sende et kæmpe HUUG og et stort tillykke, når vi bliver smedet på samme dag... :blush::angry:

Vi har begge to haft svært ved ikke at gå igang med forberedelserne tidligt. Nogle har da også rystet på hovedet af os, da vi for allerede flere måneder siden sagde at vi nu havde vores invitation klar. Ja vi vidste hvordan den skal se ud. Den bliver først lavet her i efteråret, så den er klar til at tage med rundt omkring jul og nytår til dem vi ser der. Så sparer vi lidt porto på det, så der er penge til andre ting.

Og det er en god fornemmelse at have i maven, at vi er i så god tid, så vi ikke behøves tænke på det senere, men bare lave det helt færdigt og klar.

Vi får jo også rigeligt at se til den sidste uge, da der skal forberedes en masse ting til sidst. Og specielt de sidste to dage bliver noget hektiske, da der jo skal laves mad og alt muligt andet. PUHA... Men vi får da nok en del af familien over og hjælpe os, så det er til at klare og vi selv kan gå hjem i seng fredag og være helt friske til den store dag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

post-8955-1156270053.jpg

post-8955-1156270061.jpg

Hvis der er nogle af dem du er lidt interreseret i, skal jeg se om jeg kan skaffe flere oplysninger, og billeder af det.

Og igen, ved ikke om du kan bruge noget af det, eller om det er forkert tidsalder.

Og så håber jeg ikke det gør noget at jeg har "brugt" jeres tråd.

:bearhug: Lisa

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I weekenden var vi i Horsens til middelalderfestival og jeg kom til at se på en dragt, som jeg allerede sidste år havde set på. Den koster 7000 kr og det var lige lovligt meget syntes jeg sidste år og også i år, lige til jeg valgte at prøve den, for da fandt jeg ud af at den sad rigtig godt på mig. Og da vi fortalte dem at det måske skulle bruges til vores bryllup, kom en sjov ting frem, for dragten er rent faktisk syet til et andet bryllup, hvor den blev brugt af gommen den ene dag og siden da har den bare hængt. Han syntes det var synd og ringede til dem der havde lavet den og spurgte om de ville købe den tilbage, hvilket de gerne ville og ja hvis vi kan finde de 7000 kr, så bliver det nok det jeg tropper op i til vores bryllup. Vi skal faktisk kun finde 3000, plus lidt mere, da jeg har fået 4000 kr af min mor til mit tøj.

Se billeder af tøjet lidt længere henne i tråden.

Redigeret af signe og stig
0

Del dette indlæg

post-8955-1156270053.jpg

post-8955-1156270061.jpg

Hvis der er nogle af dem du er lidt interreseret i, skal jeg se om jeg kan skaffe flere oplysninger, og billeder af det.

Og igen, ved ikke om du kan bruge noget af det, eller om det er forkert tidsalder.

Og så håber jeg ikke det gør noget at jeg har "brugt" jeres tråd.

:balloons: Lisa

:loveshower: WOW!!! Det var fine kjoler!!! Du har ikkeinternett linken til hvor du har funnet dem???

0

Del dette indlæg

Je har syet den mørkebrune af kjolerne engang, mønsteret er ikke meget nemt. Jeg har bare syet min i billgt stof, men hvis du kan lide den og passe den, må du gogt låne den.

Beatles

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer