signe og stig

"Middelalderbryllup" 8/9-2007

209 indlæg i dette emne

Helt stille har tingene ikke stået med brylluppet, trods vores flytning.

I weekenden var vi Horsens for at prøve det tøj jeg havde set på sidste år og besluttet mig for, at hvis jeg kunne passe det i år, så skulle jeg have det og giftes i det.

Og ja det passede stadigvæk, så vi fik dragten med hjem og den hænger nu i skabet og venter på det bliver den 8. september.

Derudover får vi snart afleveret papirene til kommunen, så vi kan få det på plads inden vi står med hovedet i alle flyttekasserne i næste måned.

Og ydermere bliver brudebuketten og diveres tilbehør bestilt hos blomsterhandleren i denne uge.

Selvfølgelig kan jeg ikke afsløre noget som helst, da Signe jo også husserer i tråden.

Men kunne da bare skrive det et andet sted i en tråd for sig selv, hvis nogen skulle være interesseret i at vide mere om den allerede nu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Signe og Stig!

Tillykke med lejligheden, det er da bare :bearhug:

Det er rigtig godt, du stadig kunne passe tøjet, Stig, du bliver bare så flot!! Jeg kunne personligt godt tænke mig, at du oprettede en separat tråd med brudebuket og tilbehør - det lyder rigtig spændende :bearhug: Og så er det lidt sjovt at kunne følge med i den side af det, hvor man normalt følger med i kvindens ønsker til buketten.

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Hej Signe og Stig.

Det har været super spændende at følge med i jeres bryllups planlægning. Min kæreste og jeg har selv valgt et lidt utraditionelt bryllup, hvor vi har valgt at tage mange aspekter fra vikingetiden. Jeg kom lige til at se at I havde skrevet lidt om Signes brudebuket og at Signe er væksthusgartner. Jeg syntes at det er nogle flotte blomster I har valgt til buketten, har Signe forstand på hvilke blomster man brugte i vikingetiden???. Det skal lige siges at min kjole bærer præg af middelaldertiden, da jeg ikke rigtig havde lyst til at have en sække på med to spænder på til mit bryllup. Jeg syntes de fleste af de traditionnelle kjoler fra vikingetiden så meget kedelige ud. :-(

Håber I kan hjælpe

Mhv Isabella73

Brudebuketten

Brudebuketten og den øvrige blomsterpynt kommer til at være lidt utraditionel, da Signe er væksthusgartner og derigennem har fundet nogle planter og blomster, som hun har forelsket sig så meget i at hun gerne vil have dem i sin brudebuket.

Det er Irlands klokke, Rød Rævehale, Nellike og efeu. Derudover, syntes jeg nogle modne aks af hvede ville være et godt suplement.

Rævehalen og efeuen vil skabe et naturligt fald i brudebuketten, mens kornet vil give en hvis rustik og præge billedet af det mere bndske middelalderlige vi har til vores bryllup.

post-16573-1148213202.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har jo ikke ligefrem et normalt tema til vores bryllup.

Så vi har været på jagt efter noget middelalderligt musik til vielsen, som indgangs og udgangsmusik.

Vi er så fundet frem til disse to.

Den første her er fra ca 1325

indgang

Den her er så fra begyndelsen af 1500 tallet

udgang

0

Del dette indlæg

Vi har jo ikke ligefrem et normalt tema til vores bryllup.

Så vi har været på jagt efter noget middelalderligt musik til vielsen, som indgangs og udgangsmusik.

Vi er så fundet frem til disse to.

Den første her er fra ca 1325

indgang

Den her er så fra begyndelsen af 1500 tallet

udgang

Hvor er det bare sejt! Jeres bryllup bliver VIRKELIG gennemført! Jeg synes rigtig godt om udgangsmusikken, den passer helt perfekt til lejligheden. Indgangsmusikken kan jeg egentlig også godt lide.. Men jeg synes måske den er lidt for "mol-agtig".. Lidt for dyster.. (ikke noget der gør en masse dog..) Håber det giver mening det jeg siger, for det er lidt svært at forklare :boohoo: Jeg tror, at hvis i fik organisten til at spille den en halv tone højere, så vil nummeret synes mere lyst og glædeligt..

Men super sejt fundet på med musikken, hatten af for det! -HAHA- Jeg glæder mig virkelig på jeres vegne! :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Nu er der ikke lang tid tilbage.

Og nu føles ventetiden endnu længere end den har gjort før, selvom tiden uden tvivl også kommer til at gå lynende hurtigt, med alle de ting der nu langt om længe kan og skal laves inden dagen.

Vi havde en god samtale med præsten for nogle uger siden, inden vi tog afsted på ferie.

Så nu er vi spændte på at se hvad han kan få ud af det hele i sin tale.

Svarfristen er også overstået og vi har fået svar fra alle, næsten uden at skulle minde om det, så det var dejligt.

Det eneste der ikke er helt så tilfredsstillende er, at flere fra min familie har meldt fra pga de skal til nogle venners runde fødselsdage istedet for.

Synes måske at et bryllup i familien burde betyde mere end en fødselsdag hos nogle venner. Men sådan er der jo nogle der prioritere anderledes og det kommer da heller ikke til at ødelægge den gode oplevelse på dagen, selvom jeg uden tvivl gerne ville have delt denne meget specielle dag sammen med hele familien.

Og hende der havde lovet at hun gerne ville tage bryllupsbilleder for os fik jeg efter svarfristen var udløbet og jeg havde skrevet til hende og hendes mor at vide, at de altså kun kom til receptionen, for de havde så meget at se til hjemme.

Paniken blev kun kortvarig, for Signes far kender en fotograf, som muligvis kan komme istedet for. Og glipper det, har min bror lovet at han nok skal tage billeder.

Stort set hele Signes familie kommer, hvilket vi også havde regnet med.

Imorgen skal vi lave bordkort og gæstebog

På lørdag bliver vi begge hevet afsted på polterabend.

Signes skal i Djurs Sommerland med tøserne og jeg skal på rigtig herre tur med min kommende svoger (Signes lillebror) så det skal nok blive en uforglemmelig weekend.

Oven i alt det har jeg så lige fået nyt arbejde efter at have været arbejdsløs i lidt over en måned. Og det ligge dejlig tæt på, så jeg nu kan tage cyklen på arbejde og være hjemme i løbet af 15 minutter når jeg har fri.

Så det er super dejligt.

Nok for denne gang.

Der kommer billeder efterhånden som der er noget at tage billeder af.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en dag igår.

Vores hjem blev invaderet af 6 af Signes veninder klokken 9, hvor de kom og spiste medbragt morgenmad.

Det var ret sjovt at se at der rent faktisk kunne sidde 8 personer og spise morgenmad omkring vores spisebord i stuen.

Man måtte så også kravle over sofaen for at komme gennem rummet.

Nå resten af den historie må Signe fortælle.

Jeg havde et par dage i forvejen fået en sms fra min svoger, at jeg skulle møde ham foran domkirken til en god lille herretur.

Jeg troppede op og så gik vi ned til en rigtig barber, hvor jeg fik en god gammeldags barbering og en god velskænket kold fadøl til.

Derefter gik vi ud og spiste en god middag med en masse kød. En god bøf på 500 gram af velstegt vildsvin. MUMS det var lækkert.

Til sidst havde han arrangeret, at vi skulle ud og spille en gang pool. Han gik noget overbevisende til sagen, om at nu skulle jeg have klø, hvilket jeg også regnede med at få, da jeg ikke er en haj til det.

Men efter jeg havde tabt de to første spil, begyndte en god sejrsstime for mig. Så det endte ud i at jeg havde vundet 5 ud af 7 spil over ham.

Så kan han lære det! :unsure:

Det var alt i alt en hyggelig herre eftermiddag, men jeg savnede da uden tvivl at have haft min svoger og min bror med.

Min bror havde ikke råd til at komme herover og jeg vil da også hellere have at han og konen kommer til brylluppet, end at han kom til polterabend og så ikke havde råd til brylluppet.

Min svoger holdt fødselsdag, da han havde fødselsdag om fredagen.

Nå men sådan kan det jo gå.

Glæder mig bare til at tiden går og det bliver den 8. september nu. Men der jo også kun 3 uger igen.

Redigeret af signe og stig
0

Del dette indlæg

Så er jeg blevet polted, lørdag den18 aug. dagen startede med at 7 af mine ven inde kom og spiste morgen mad. jeg skulle så pakke en taske men tøj og sove pose og et pas.

der blev lagt masker og puleret negle, super hyggeligt.

jeg fik bind for øjne og blev ført ned til bilen, også kørte vi.

da vi kom frem fik jeg bindet af.... vi skulle på klatre væg, i klatre selen med mig, og op det gik.

da vi var færdige der kørte vi ud i botanisk have og spiste madpakker.

der efter kørte vi igen en lille tur, og jeg havde selvfølgelig bind for øjne.

denne gang endte vi ved en af mine veninners forældre, og nu skulle der danses salsa, syntes ikke helt om det, men det blev meget sjovt til sidst. Jeg er ikke nogen god danser, er stiv som et bradt.

så kørte vi igen, jeg havde stadig bind for øjne når vi kørte.

vi kom ind i en opgang, og en dør blev åbnet. Også fik jeg af vide at jeg bare sulle gå lig i fagnet på den der nu stod i døren,

det var min veninne igennem helle livet.

Hos hende fik vi aftens mad og den sidste sluttede sig til selv skabet, så vi vat 10 piger i alt.

senere på aften kom der så en ung kvine med en kuffert.

hun kom fra livet er godt.

Hun hev den ene dildo frem efter den anden i alle mulige farver og fasonger. der blev grint meget.

jeg tror storset alle fik købt et aller andet, om det var en dildo eller selvlysende penis sugerør vil jeg ike røbe.

aften sluttede ca. kl. 24, jeg var træt og en af mine veninde kørte mig hjem.

En helt uforglemmelig dag, som jeg aldrig vil glemme.

0

Del dette indlæg

Hej med jer. :pokey:

Så kom jeg igennem jeres totalt gennemførte og meget inspirerende tråd. FANTASTISK tema i har lagt for dagen.

Super super super...... :unsure::)

Jeg kan næsten ikke vente med at se billeder fra dagen. Total sommerfugle-rede i min mave - det bliver bare så spændende.

Stig, din dragt er ikke mindre end fantastisk! Simpelthen bare så flot.

Signe, glæder mig SÅ meget til til at se din færdige super smukke kjole på dig.

Ind og ud melodierne - smukt! Sad og faldt helt i staver.......

Jamen ALT er bare perfekt. Sidder og ønsker jeg var en del af jeres indbudte gæster - det bliver bare årets mest spændende fest!!!

Fortsat god planlægning - der er ikke længe til at det hele løber af stablen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer