signe og stig

"Middelalderbryllup" 8/9-2007

209 indlæg i dette emne

Ringene

Vores forlovelsesringe er købt i Museumssmykker i Århus, som er en butik der sælger kopier af gamle oldtidsfund. Og de ser sådan her ud:

post-16573-1150440201.jpg

Vores vielsesringe skal vi have lavet hos Vase Guld & Sølv, som ligger her i Århus.

Vi mødte ham, da vi var på bryllupsmesse i januar og faldt øjeblikkeligt for mange af de ting han havde med. Han har lavet en del middelalder og vikingetids smykker, så det var et naturligt valg at han skulle lave vores vielsesringe.

Vi har idag 27/6 06 været ude at bestille ringene. Det blev ikke unikaringe, som vi havde ønsket os, da prisen så ville overstige budgettet langt mere end det kunne bære. Men vi fandt nogle ringe, som vi er glade for. De forestiller to hænder der holder et hjerte.

Motivet er kendt fra Irland, hvor den dog er bedre kendt med en krone over hjertet også. Og bruges også som både vielses og forlovelsesring derovre.

Vi får dem først i begyndelsen af august og først der har vi et billede af dem, så i kan se dem.

18/8 06 Så er ringene hentet og her er et billede af ringene. Vi er rigtig glade for dem, specielt for prisen, da det kun blev 700 kroner for dem begge, inklusive indgravering.

post-16573-1155918781.jpg

Redigeret af signe og stig
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bryllupsrejsen

Hep hey, så fandt vi ud af hvor vores bryllupsrejse skulle finde sted, og det blev i middelhavet.

Et krystogt på 7 dage, der starter og slutter i Barcelona.

Men men det bliver nok kun til noget, hvis vi får lidt penge gaver til en bryllupsrejse.

Prisen er trods alt ca 20.000 kr samlet.

Noget andet er at vi skal giftes i sep. 07, og sådan et togt er i sommer halv året.

så det bliver først juni 08 vi vil komme af sted.

Andet forslag til bryllupsrejse, holland i foråret, når alle tullipanerne står i blomst.

0

Del dette indlæg

Det er ikke rigtigt til at fatte hvor meget man kan elske et andet menneske.

Den trang man har til hele tiden at være sammen og være ET.

Jeg har lige sendt Signe afsted med togt til Tyskland her til morgen, hvor hun skal møde sine forældre, som har været dernede i en uges tid. De skal til Holland i en uge og jeg har været nødt til at blive hjemme, da jeg i år ikke har noget ferie til gode. Noget rigtig godt øv.

Jeg savner hende allerede rigtig meget og det er så underligt at gå rundt herhjemme for sig selv og vide at hun først kommer hjem på søndag.

Det er første gang en af os er alene hjemme i så lang tid, siden vi flyttede sammen.

Vi har dog før været væk fra hinanden i længere tid, men der havde vi stadig hver vores lejlighed, så det var ikke helt det samme.

Sidder bare og venter på hun skriver til mig at hun er kommet godt frem.

Klokken 15.07

Har lige fået en sms, at nu er hun nået frem i god behold.

Har ærlig talt lidt svært ved ikke at sidde og fælde en tåre, fordi jeg savner hende sådan allerede :biggrin: .

0

Del dette indlæg

Feststedet

Festen skal holdes i Skæring Forsamlingshus, som var noget af det første der faldt på plads. Det sørgede Signes forældre for at leje hurtigt efter vi havde fastsat datoen. Og godt for det, for vi fik at vide at det var booket hele 2006.

Vi har ingen billeder derfra endnu, da jeg og Signe ikke har været ude at se lokalerne. Og det kommer vi nok ikke før en gang til næste sommer eller sådan noget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved godt det her ikke direkte har noget med vores planlægning at gøre.

Men nej hvor jeg får en travl dag imorgen.

PT Står jeg uden arbejde fra udgangen af måneden. Jeg arbejde for øjeblikket som pædagogmedhjælper i en børnehave og har søgt en masse stillinger i andre institutioner.

Jeg har i første omgang været til tre samtaler sådan lidt spredt i løbet af den sidste måneds tid. men her i sidste uge blev jeg ringet op af to institutioner der gerne ville have mig til samtale idag og imorgen. Jeg havde derfor regnet med at få en dejlig let dag imorgen, da jeg ikke kunne nå på arbejde pga samtalen. Men idag er jeg så blevet ringet op af yderligere to institutioner, som gerne vil have mig til samtale imorgen også. Så der røg den fridag.

Men det gør nu heller ikke noget, for uden arbejde er der ikke rigtig nogen penge at spare op til brylluppet og det vil jo være en skam.

Og så synes jeg da også lige jeg vil prale lidt og sige at jeg rent faktisk i denne omgang er kommet ud til samtale i alt fire steder ud af de syv jeg sendte til.

Det er da ret godt, ikke?

0

Del dette indlæg

Hej Stig....

Tilykke med alle samtalerne, det er da bare super lækkert at de vil have dig til samtale, så må du jo bare tage med at du får en lidt travlt dag i morgen *ss*

Åh hvor jeg kender det med at være alene hjemme, det er slet ikke spor sjovt.. David er ind imellem på Sjælland og arbejde og så skal jeg være alene hjemme i nogle dage eller en uges tid.. Heldigvis sker det ikke så tit for jeg er ikke god til at være alene hjemme og så er det at tårene også får presset sig på hos mig, så jeg vil bare lige sende dig nogle stykker af dem her :bearhug::loveflag::bearhug::bearhug: Jeg håber at du klare det bedre end mig, især fordi du skal vente helt til på søndag før Signe kommer hjem igen.. Min David kommer heldigvis hjem igen i morgen aften...

Knuz Mia :blush:

Redigeret af Mtune
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min onsdag blev alligevel ikke så travl, som forventet. jeg har kunnet sidde herhjemme og slappe af med god samvittighed.

Selvom det nu har været svært at sidde stille af bare glæde.

Jeg har fået nyt arbejde!!!!

Skal arbejde i en integreret institution med børn fra ½ til 14 år. Og det er en fuldtidsstilling.

De to minuser ved arbejdet er at jeg ikke har reduceret transporttiden til arbejde i forhold til nu, hvilket jeg godt kunne have ønsket mig. Og så skal jeg hulens tidligt op når jeg skal åbne. Nå ja så må det være tre, for det er i første omgang en tidsbegrænset stilling til slutningen af december, da Århus kommune jo skal spare ca 300 millioner kroner til næste år. Men hvis der ikke sker noget, så kan ejg få den forlænget på ubestemt tid.

Men det opvejes af den gode stemning jeg syntes der var.

Det var bare så afslappet en samtale jeg var til og da vi skulle til at slutte var det som om jeg kunne være blevet ved med at fortælle og snakke i evigheder. Dejligt når man oplever sådan noget.

Har fortalt det til Signe og hun blev også glad, glæder mig bare til hun kommer hjem på søndag.

Har også en lille overraskelse til hende, som jeg havde lovet hende at hun måtte få, hvis jeg fik fast arbejde igen, nemlig dvden med Narnia. Vi har begge læst alle bøgerne ind til flere gange, selvom det er længe siden jeg selv sidst har læst dem. Og vi syntes også godt om filmen, selvom det ikke var helt så fantastsik, som vi havde håbet på.

Nå men jeg begynder 1. august på mit nye arbejde, så jeg får lige en måneds ferie, hvor jeg kan slappe af inden det går løs. Er også rart nok, da jeg først kan holde rigtig ferie fra maj næste år, når det nye ferieår begynder. har nemlig ikke noget ferie tilgode, da jeg jo ikke har haft et arbejde før jeg begyndte her i februar.

Nå men nu vil jeg slutte for denne gang og vende snuden mod nogle af dagens arbejdsopgaver.

0

Del dette indlæg

Så kom jeg ind i jeres planlægningstråd ... jeg har jo set jeres invitation et andet sted på forum og den er virkeligt flot ... velkommen til BK forresten :bearhug: stedet man ikke kan være foruden ..

Dejligt at se vi er flere der har maaaaange dage at glæde os i :griner:- jeg har jo også en del tid at se frem til men dermed også mere tid til planlægning og hygge med det

Glæder mig til at følge med

Hvor er mønstret på kjolen fra ? Pønser nemlig selv på at sy min og samler inspiration lidt overalt .. kan godt lide den lukning med snøre :blink:

Synes det er et dejigt tema I har valgt

:bearhug:

Lene

Ja vi har også fundet ud af det er svært at være BK foruden -HAHA- Det er nemt at få et par timer til at gå herinde med at kigge og læse.

Mønsteret til kjolen har Signe købt i en lokal stofforretning, så mons tro du ikke skulle kunne finde noget i et katalog et sted.

Mener de fleste stofforretninger har forskellige kataloger med mønstre i.

Og tak for de ellers rosende ord :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med jobbet!!! :balloons::)

(y):hug::):lol: :carrot:

TILLYKKE MED JOBBET!!!

:hug::hug::bearhug::huh: :carrot:

Knuz Mia :bunny_4:

Tak tak...

Jeg blev også overfaldet på arbejdet idag for at fortælle hvor det var jeg havde fået arbejde og hvordan det var og alt muligt.

Og det mest sjove af det hele var faktisk at vi fandt ud af at en af de nyansatte pædagogmedhjælperes kæreste rent faktisk arbejder der hvor jeg har fået arbejde.

Jeg skal derud på besøg onsdag den 5. juli, så jeg lige får dagligdagen at se lidt mere og fået hilst på alle mine nye børn og kolegaer. Glæder mig.

Men først skal jeg jo lige sige farvel til alle de dejlige unger på mit nuværende arbejde. har sidste dag fredag i næste uge. Hvilket jeg har tænkt mig at forberede ungerne på på mandag til samling.

0

Del dette indlæg

Menukortet

Så er vi også gået igang med at lave menukortet.

Dette her er det foreløbige udseende på dem. Det kan jo stadig nå at blive lavet om. Og det er det også en smule. i får de endelige billeder, når vi har været nede at få det printet ud.

post-16573-1151355304.jpg

Istedet for at tage en af de velkomst og velbekommesange, som ikke går på nogen mere middelalderprægede sange, så har jeg valgt selv at skrive tekst til vores egne sange.

Foreløbigt har jeg fået skrevet velkomstsangen, som går på hyldest til dansens herre:

I aftnens skaer der ved strandens bred

De moedtes den gang og begyndte deres kvad

Taenk engang min ven hvad det foerte til

Ja hoer nu engang hvad vi sige vil

Kom her, kom her og fest med os

Kom med et smil og saa giv den los

Vaer velkommen venner nu skal vi holde fest

Og naar i er med, ja saa er det bedst.

En rejse hun tog til Irlands kyst

Og hjemme han savned at ligge mod et bryst

Saa han fried med blomster og fik et ja

Et bryllup stort ja det skal vi nu ha

Om bordet vi sidder nu alle mand

Fyld glasset med det der i glasset fyldes kan

Og haev dit glas til et hoejt hurra

Et vaer velkommen vi ogsaa ta´r

Og her er så velbekommesangen, på samme melodi:

Min ven nu toemtes det sidste fad

Og derfor vi nu synger med paa dette kvad.

Et velbekom´ nu behoeves maa

Og alle fra bordet nu gerne maa gaa

Maet, glad og maven fyldt til top

Kom nu med os, kom nu rejs dig op

Vi vil parret hylde for deres gode fest

Mad og drikke det var der til hver en gaest.

Vi takker jer alle hver isaer

For gaver, glaede og smil og dejligt vejr

En dejlig dag det vaeret har

Men snart den desvaerre en ende ta´r

Nu naermer tiden sig hastigt tolv

Og ud i dansens og brudevalsens vold

Vi kaster os med et hoejt hurra

Mens koekkenet ud af vort bord nu ta´r.

Hvad synes i?

Menuen har vi heller ikke bestemt os helt for endnu, men har et par af punkterne på plads.

Forretten bliver en røgtallerken, med røget lammekølle på salatbund med tilhørende brød.

Hovedretten bliver nok indbagt laks, som det blev lavet i middelalderen. Vi har i hvert fald fundet en opskrift, som vi lige mangler at have prøvet af inden vi beslutter os.

Og desserten bliver italiensk is med udskåren frugt som tilbehør.

Ja vi får en del at se til i ugerne op til brylluppet.

Den endelige menu bliver

Forret: Røget lammekølle med æble-sellerisalat

Hovedret: Indbagt laks med stuvede rodfrugter og middelalderbrød

Desert: Italiensk is i nøddeskaller

Bryllupskage: Overflødighedshorn

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå inden vi går til ro fik jer lige lyst til at skrive lidt.

Imorgen tirsdag sker der lidt af hvert for os.

Først skal vi på hospitalet og snakke med Signes læge om hvad der vil ske af ting når hun engang bliver gravid. Der er jo nogen ting der skal tages højde for med hendes sygdom og sådan. Så det er vi spændt på at se hvordan det går, da det jo selvfølgelig er en af vores tore drømme at få et barn sammen.

Bagefter det skal vi ud til den guldsmed, som vi gerne vil have til at lave vores ringe.

Vi vil ud at forhøre os om priser og se på eventuelle forslag. Det bliver bare så spændende.

Ellers har vi fået lagt nogle billeder ind i tråden hvor de har manglet. Billeder af "kareten",

som er en af de ting, der desværre falder uden for temater, pga det lille budget vi har og så er der kommet billeder af menukortet, som det ser ud ind til nu.

Det var det og nu vil vi gå til ro, så vi er lidt friske til imorgen.

0

Del dette indlæg

Spændende tråd... Synes det ser rigtig fint ud altsammen - specielt er jeg vild med jeres tøj. Men nu er jeg også selv fritidsviking, så "alt sådan noget" interesserer mig lidt.

I skriver at I har fået Industrimuseet i Horsens til at sy brudgommens tøj; vi var dernede på rundvisning dernede for nogle uger siden, og overvejer selv at bestille noget tøj dernede. Men hvordan er priserne sådan generelt - er 3500kr for HELE udstyret (tøj, sko osv) eller hvordan?

0

Del dette indlæg

Har lige været et smut forbi jeres hjemmeside - den er virkelig flot. Klassisk og stilfuld, og jeg er vild med at overskrifterne "kører op" til toppen!

...men jeg savnede en gæstebog, som jeg kunne skrive en hilsen i? Er det noget I har planer om at lave??

0

Del dette indlæg

Spændende tråd... Synes det ser rigtig fint ud altsammen - specielt er jeg vild med jeres tøj. Men nu er jeg også selv fritidsviking, så "alt sådan noget" interesserer mig lidt.

I skriver at I har fået Industrimuseet i Horsens til at sy brudgommens tøj; vi var dernede på rundvisning dernede for nogle uger siden, og overvejer selv at bestille noget tøj dernede. Men hvordan er priserne sådan generelt - er 3500kr for HELE udstyret (tøj, sko osv) eller hvordan?

De 3500 kr er for klædningsdragten alene, altså uden sko og hovedbeklædning. Prisen afhænger så også af hvilken dragt man køber og de 3500 kr er i den dyre ende af skalaen.

Jeg havde kig på andre dragter, som kostede 2500 kr. Så mit forslag til dig ar at kontakte dem og forhøre dig om pris på det du selv har tænkt på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige været et smut forbi jeres hjemmeside - den er virkelig flot. Klassisk og stilfuld, og jeg er vild med at overskrifterne "kører op" til toppen!

...men jeg savnede en gæstebog, som jeg kunne skrive en hilsen i? Er det noget I har planer om at lave??

Tak... Vi har tænkt på at lægge en gæstebog ind på siden. Men ind til nu er der kun lavet mulighed for at skrive direkte til vores mail fra siden.

Den del findes under praktisk oplysninger, som findes under bryllup. Lidt langt væk ved jeg godt, men sådan blev det lige i første omgang da jeg lavede siden.

Det bliver måske ændret når jeg har ferie i næste måned.

0

Del dette indlæg

Så mit forslag til dig ar at kontakte dem og forhøre dig om pris på det du selv har tænkt på.

Det var nu også planen, men det er fint lige at høre lidt om deres prisniveau. Da vi var dernede var hende som "står for det" der nemlig ikke, og hende som stod i butikken, vidste ingenting om noget som helst. Laver de også sko dernede...??

Det bliver måske ændret når jeg har ferie i næste måned.

Okay... Så må jeg jo bare kigge forbi igen en anden gang :balloons::)

0

Del dette indlæg

Jeg ved faktisk ikke om de også laver sko dernede. Men skriv en mail til dem og forhør dig. Det er det jeg har gjort hele vejen.

De er dog somme tider lidt længe om at svare, men ikke noget der har gjort mig noget. Vi har jo også rigeligt med tid.

0

Del dette indlæg

Ja vi har jo været ude at lave lidt af hvert idag.

Først var vi oppe at snakke med Signes læge på hospitalet om hvad der ville ske hvis Signe blev gravid og hvad risikoen for hende var.

Selvfølgelig tænkte vi at hvis det var livstruende for hende at blive gravid, jamen så ville vi slet ikke begynde på projekt barn.

Men vi fik at vide at lægens vurdering af Signes sygdomsforløb i forhold til en graviditet ville være at det værste hun kunne komme ud for var at et anfald kunne blive holdt i live af en graviditet og de derfor så ville være nødt til at fremprovokere en abort for at få hende rask. Det er da også slemt nok, men ikke ligefrem livstruende og vi havde også snakket om inden, at hvis det "bare" var en abort vi kunne risikere, jamen så ville vi sætte projekt barn igang.

Og det har vi så efter nogle korte overvejelser tænkt os at gøre.

Dog med det lille men, at vi lige sikre os at hun ikke går højgravid lige omkring brylluppet.

Så nu må vi se hvad der sker.

Derudover har vi jo være ude hos den guldsmed vi ville have til at lave vores ringe.

Vi så lidt på nogle billeder og faldt for en ring, hvor to hænder holder et hjerte. Den er forholdsvis godt kendt i Irlandske kredse. Men hvis vi skulle have en mkodel lavet fra bunden af, så ville ringen komme til at koste i hvert 2000 kr stykket og det havde vi ikke lige penge til.

Men han havde en model liggende, som også havde de to hænder og hjertet, som kun kostede 250 kr stykket. Og dem besluttede vi os for at købe.

I alt med indgravering kommer vi så til at betale 700 kr for begge ringe. Og vi kan hente dem i begyndelsen af august.

Desværre har vi ikke nogle billeder af dem før til den tid.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer