Guest HenrikSusanne2006

Ideer til forret

13 indlæg i dette emne

Hej.

Vi skal til møde der hvor vi skal holde fest på søndag, og vores største 'dilemma' lige nu er hvad søren vi skal vælge til forret. Min kæreste kan ikke lide fisk, så han skal have noget han godt kan lide, mens vi andre så får noget andet. Vi bryder os ikke om carpacchio, så det skal det heller ikke være.

Gerne noget med laks.

Susanne - der er så klar til :) nu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu skriver du godt nok, at din kæreste ikke kan lide fisk. Laks er jo også fisk. :)

Men her er forslag med laks som vi fik til min datters navnegivningsfest/ 1 års fødselsdag på hotel Josty.

Tornedos af laks og multe på trøffelmarineret salat med kørvel glace.

Det smagte rigtig dejligt. Multe er også en fisk, men den smager ikke af fisk. Evt noget andet i stedet for multe.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Hejsa... :balloon:

Uha forretten er også lidt af et dilemma for os- gommen er heller ikke til fisk her...

Mine forslag er:

-tarteletter med høns i asparges

-rejecoctail

-Kold laks på salatbund, dressing og flutes (evt. rejer)

-lakseroulade med salat, dressing og flutes (evt.rejer)

-indbagt laks med spinat eller krydderurter

-karrysuppe

-tunmousse med salat, rejer etc.

Det er alle sammen ret traditionelle forslag, men man kan fx gøre noget ekstra ud af hver enkelt (fx. lave en orientalsk karrysuppe eller anrette tunmoussen i en halv udhulet citron etc). Vi har stadig ikke besluttet os endnu!!!

God fornøjelse :)

:) , Anna Britta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

- Laksesoufflé på marinert salat og urtesauce (det skal vi nok have)

- terrine af perlehønebryst med krydderurteskum.

- parmaskinke på salat i balsamico.

Håber i finder noget der passer lige til jer :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ingen af os kan fordrage fisk, og rejer (som min mand gerne ville have!) kan jeg heller ikke fordrage...

Min søde kogekone (en af mine veninder) havde følgende forslag, som STRAKS blev vedtaget, efter en prøvesmagning:

Varmrøget berberi-andebryst på salatsymfoni!

UHM... Det smagte BARE godt!! Og alle var vilde med det. Det blev bl.a. anrettet med tynde skiver cherrytomater og aspargesfilet'er.

0

Del dette indlæg

Et lille forslag kommer også herfra...

Unghaneterrin med bagte sherrytomater og persillepesto... MUMS

(det er tyvstjålet fra en kro vi overvejede at holde festen på, hvis ikk vi lige havde fundet noget der var meget billigere :) )

Men det er SÅ lækkert :)

0

Del dette indlæg

til vores gallafest på semi, fik vi en forret, som var super god - og en alletiders ide, så alle kan spise ligt af forretten :-)

på hver tallerken var der:

- en pandekage rullet med noget lakse musse eller noget lignedne, skåret i skiver

- et stykke melon med parma skinke rundt om

- kylling på spyd - karamelliseret

- tunmusse

- jeg mener det er rigtigt....kan ikke helt huske det, men anyway var det bare rigtig fedt for alle fik noget at spise og det smagte vildt godt. - og så passer det jo perfekt ind i de moderne kost råd: spis varieret :)

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer