herligbruden

bryllupskagen

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Du har helt ret i at det er svært at bestemme sig - der er så mange muligheder. Mit forslag lyder på to ting. Vælg enten at lade jer bliver overrasket (konditoren vælger) eller find nogle af de ting I begge godt kan lide. Desuden synes jeg det er godt med to slags fyld - et sødt chokolade-agtigt fyld (mørk chokolade blandet med nougat og cognac, toblerone, hvid chokolade etc.) og et friskt frugt fyld (hindbær, jordbær, fersken, lime etc.). Du kan evt. se min hjemmeside for forslag eller du kan gå ind på denne absolutte favorit side NCD :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Du har helt ret, der er fantastisk mange måder at lave bryllupskager på. Jeg har tidligere arbejdet hos en bager og jeg må sige det er ikke lige mig med deres kager. De er tit meget søde og snaskede.

Jeg er selv meget kræsen, men har fundet den perfekte kage til vores bryllup. Jeg har prøvet at lave den og den smager så lækkert. Derudover er den smadder nem, så jeg laver den selv til den store dag.

Gå ind på www.bager-kim.dk og se under opskrifter. Det er bryllupskage med hindbær og toblerone.

Godt nok er der også smørcreme i, men det valgte jeg bare fra.

Det er nemlig rigtigt som pbhurra skriver, noget sødt og frugt (let syrligt) passer rigtig godt sammen og er meget friskt i smagen.

Håber du kan bruge det, knus Rikke. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores indeholder et lag sjokoladekrem, et lag jordbær, og et lag pære. Også er der marcipan på toppen. Smager fantastisk :biggrin: og er ikke alt for sød eftersom både pære og jordbær giver et friskt touch.

0

Del dette indlæg

Halløjsa

Sikke et hav af valg når man skal væjge bund og fyld til en bryllupskage...synes det er rigtig svært og sakl da til noget prøvesmagning....men hvad skal I have i jeres?? Kan Jeg ikke få lidt inspiration :hug::biggrin:

:)

Hej

Vores bryllupskage består af chokoladebunde med belgisk chokolade, hindbærcreme og appelsinsaft. Tror det bliver rigtig lækkert.

Natascha

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har endnu ikke lagt os 100 % fast på noget, da vi begge er lidt kræsne. Vi har dog bestemt hvem der skal lave den, og hun har forslag til fyld på hendes hjemmeside.

kagekonen

Vi har snakket om at få vores med 2 slags bunde: sukkerbrødsbunde og chokoladebunde. Fyld: Tobleronecreme og noget jordbær af en art. Hindbær og appelsin/passion er udelukket da det ikke lige er vores smag.

Vi regner med at få sugarpaste som overtræk :hug:

Vi er dog også bange for at den skal blive for sød, derfor bestiller vi en prøvesmagning, så vi er sikre på at vi kan lide den.

Håber du finder den rigtige løsning for jer. :)

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Du har helt ret i at det er svært at bestemme sig - der er så mange muligheder. Mit forslag lyder på to ting. Vælg enten at lade jer bliver overrasket (konditoren vælger) eller find nogle af de ting I begge godt kan lide. Desuden synes jeg det er godt med to slags fyld - et sødt chokolade-agtigt fyld (mørk chokolade blandet med nougat og cognac, toblerone, hvid chokolade etc.) og et friskt frugt fyld (hindbær, jordbær, fersken, lime etc.). Du kan evt. se min hjemmeside for forslag eller du kan gå ind på denne absolutte favorit side NCD :boohoo:

Nej hvor syret, et BK agtigt forum kun om kager.... :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har helt ret i at det er svært at bestemme sig - der er så mange muligheder. Mit forslag lyder på to ting. Vælg enten at lade jer bliver overrasket (konditoren vælger) eller find nogle af de ting I begge godt kan lide. Desuden synes jeg det er godt med to slags fyld - et sødt chokolade-agtigt fyld (mørk chokolade blandet med nougat og cognac, toblerone, hvid chokolade etc.) og et friskt frugt fyld (hindbær, jordbær, fersken, lime etc.). Du kan evt. se min hjemmeside for forslag eller du kan gå ind på denne absolutte favorit side NCD :boohoo:

Nej hvor syret, et BK agtigt forum kun om kager.... :blush:

:bunny_4:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

jeg havde det lige omvendt fordi jeg var på kageforum først og senere her på bk, men kun for at se KAGER :yay:

0

Del dette indlæg

Hej...

Jeg er ikke særligt god til bryllupskager, så jeg har valgt at få lavet en á la en dåbskage vi fik lavet for tre år siden. Jeg har valgt mazarinbundene i bryllupskagen fra, så det bare er alm. bunde og fyldet består af vaniliecreme og hindbær. Smager bare skønt og let. Og fravalget af mazarinbunde gør kagen billigere...

Smil fra

Marianne

0

Del dette indlæg

Her er vores kommende kage:

Bund: vanillebiscuit m/citron og hakkede mandler

Creme: hvid chokolade med appelsin, hakket mørk chokolade samt årstidens bær

Namme nam!

:bearhug: Lisen

Det skulle vel ikke være markus Grigo der skal lave jeres kage? Var inde omkring hans hjemmeside og jeg kan kun sige "MUMS"

Omzig

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vores kage i 4 etager, bliver således:

Lette lyse hjemmebagte bunde a la lagkagebunde

Et lag med mokka-chokocreme (smager bare fantastisk, man får en kæmpe smag og selve cremen "forsvinder" bare på tungen)

et lag med orange mousse

Den er jo så selvfølgelig dækket af marcipan og sugarpasting.

Alt er hjemmelavet fra bunden af fantastiske Bente fra Bromme

Det er lidt utraditionelt, men smager fantatisk godt.

:bearhug:

Ditte

0

Del dette indlæg

Namme nam!

:blush: Lisen

Det skulle vel ikke være markus Grigo der skal lave jeres kage? Var inde omkring hans hjemmeside og jeg kan kun sige "MUMS"

Omzig

Jeps det er Marcus Grigo der skal kreere vores kage :bearhug: vi har været til prøvesmagning, det var STORT!

- Lisen

0

Del dette indlæg

Namme nam!

:blink: Lisen

Omzig

Jeps det er Marcus Grigo der skal kreere vores kage :bearhug: vi har været til prøvesmagning, det var STORT!

- Lisen

Vi håber på vi også skal ha fra Grigo, skal ind i deres butik i morgen. Jeg har dog ikke været til smagning, men den mand kan altså en ting eller to. Jeg har en dessertbog fra ham og det er hamrende lækkert det han har komponeret. :blush: :carrot:

Omzig

0

Del dette indlæg

Namme nam!

:blink: Lisen

Omzig

- Lisen

Vi håber på vi også skal ha fra Grigo, skal ind i deres butik i morgen. Jeg har dog ikke været til smagning, men den mand kan altså en ting eller to. Jeg har en dessertbog fra ham og det er hamrende lækkert det han har komponeret. :blush: :carrot:

Omzig

Han afholder desværre heller ikke flere prøvesmagninger i år - men mums i er gået glip af noget! :carrot:

Lisen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han afholder desværre heller ikke flere prøvesmagninger i år - men mums i er gået glip af noget! :carrot:

Lisen

Kunne ikke lade være, så nu har vi bestilt følgende:

Form: lille firkantet til 40 personer

Bund: Kakaobiscuitbund m/hakkede mandler

Creme: hvid chokolade med citron, hakket mørk chokolade og friske bær

Pynt: bær i hjerteform

fra Grigo og fik ordrebekræftelsen til morgen, nu ryger den underskrevet tilbage, så jeg kan tilføje endnu et flueben til listen

Omzig

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer