TIND

Risposer

22 indlæg i dette emne

hej jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.

jeg har prøvet at forhøre mig lidt omkring men ingen vidste det så jeg håber at i gør

skal man selv lave eller købe risposer og hvis man skal så hvorfor.

har som nævnt forhørt mig lidt omkring og har fået af vide at det vist ikke er noget man selv skal stå for da det er op til gæsterne om de vil ønske at vi aldrig går sultne iseng eller hvad det nu er det står for det er bare det jeg fik af vide

HJÆLP

Mange Hilsner Tina Murphy

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener ikke det er noget brudeparret skal sørge for, det må være op til gæsterne. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

De gange jeg har været til bryllup har jeg da også selv haft ris med

Hilsen Paradis :in love:

post-7-1073226143.gif

0

Del dette indlæg

Hej Tina.

Nu snakker jeg ud fra alle de bryllupper, jeg har været til......

De ris der er blevet smidt ude foran kirken, har gæsterne selv haft med, men dem der står på bryllupsbordet som en del af pynten, har brudeparret selv arrangeret, disse kan så bruges til at smide efter brudeparret, når de forlader festen. (Så på den måde, kan man jo også sige, at gæsterne selv bestemmer, om de vil smide risene eller ej http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif )

Knuser

Lykke : )

:hjerte:

0

Del dette indlæg

- og HUSK nu at tænke lidt på de søde små fugle, som kommer og spiser risene bagefter de er kastet ;o) Det bedste er at bruge fuglefrø, men ellers er almindelige ris også et alternativ til de traditionelle grødris (som de stakkels små pip-fugle ikke kan klare i deres små mavser) http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

/arno fool :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

er det ikke bare en skrøne det med fugle og ris...... eller er der noget jeg helt har misforstået http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huh.gif

men de brylluper jeg har været til har gæsterne i kirken selv haft ris med til at kaste på brudeparret!

p.nille

0

Del dette indlæg

Jo, det er en skrøne, at de små pipper ikke kan fordøje ris - så bare kast løs http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Og så er det rigtigt, at risene udenfor kirken har gæsterne selv med (man kan jo altid selv sørge for, at der står en lille kurv udenfor våbenhuset med ris ;) ). Og risposerne på bordet er en del af pynten (hvis man synes selvfølgelig). Hos os tage mor/svigermor sig af at lave poserne - så må vi se om vi overhovedet stikker af, så vores gæster får mulighed for at smide det efter os.

0

Del dette indlæg

.... om de vil ønske at vi aldrig går sultne iseng eller hvad det nu er det står for det er bare det jeg fik af vide

Hej Murphy.

Ha-ha... Grinede lidt af dig... Så vi ikke går sultne i seng.

Tror nu mere det symboliserer noget med frugtbarheden ;o)

Men held og lykke med det.

Jeg tilslutter mig dem som skriver at mange gæster selv har det med. Dog har vi uddelegeret risposerne til mine forældre, således at vi er sikre på der kommer nogle.

Jeg mener også at det med fuglene er en skrøne. Der har tidl. været emner i dette forum omhandlende dette. Prøv evt at søge på dette. Mener også at nogle fra Ontologisk forening har udtalt at fuglene ikke tager skade.

Men en anden ting jeg er blevet opmærksom på er, at risene kan give nogle skjolder som kan være svære at få rene. Det er jeg tidl blevet gjort opmærksom på af andre herine., Af den grund har vi fravalgt de planlagte risposer som bordpynt, idet vi ikke vil risikere at feststedet bliver harme på os fordi vi har ødelagt deres gulvtæpper?!

Men rigtig god fornøjelse.

Kh Linse :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hej!!

De bryllupper vi har været til har gæsterne selv sørget for ris i kirken og ved feststedet har dette været en del af pynten!

Til vores bryllup lavede vi selv poserne som stod ved kuverten!! :in love:

Jeg lavede dem ca. 2 mdr i forvejen og de tog ikke skade da de stod tørt og varmt. Et godt tip jeg gerne vil dele er at skylle risene inden de kommes poserne, således at "rismelet" skylles væk og man dermed undgår de grimme pletter der kommer på tøjet ( er dog forholdsvist let at børste væk hvis uheldet skulle ske!). Læg risene til tørre på et viskestykke i vindueskarmen eller hvor der nu er lidt varme! :mellow:

Selve riskastningen symbolisere frugtbarhed! ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er rigtig af de små fugle alligevel ikke tager skade, så risene kan i følje Onitologisk Forening kastes med god samvittighed http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Har læst det i flere bryllupsmagasiner ;)

Og som Linse siger, har det vist været skrevet en del gange herinde i tidligere emner, så mon ikke vi er på den sikre side mht ris og fugle?! fool

Knuser

Lykke : )

:hjerte:

0

Del dette indlæg

tak for alle de dejlige svar mht at jeg skrev ikke gå sultne i seng var bare det jeg havde fået af vide men vidste det ikke helt

mht at det betyder frugtbarhed behøver jeg vist ikke at være bange for jeg er gravid i 8. uge

mange hilsner Tina Murphy

0

Del dette indlæg

tak for alle de dejlige svar mht at jeg skrev ikke gå sultne i seng var bare det jeg havde fået af vide men vidste det ikke helt

mht at det betyder frugtbarhed behøver jeg vist ikke at være bange for jeg er gravid i 8. uge

vil da lige ønske tillykke ........... husk nu at nyde graviditen midt i stressen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke!

Det var altså ikke af ond vilje når jeg skrev at jeg grinede af dig. Synes bare det var et sjovt argument... Altså - på den fede måde ;)

Kh Linse :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hej murphy!

Vi har valgt selv at lave risposer, og så har jeg en veninde der går rundt med en kurv og deler dem ud til vores gæster inden de går ud af kirken. taz

På den måde er man sikker på at alle kan kaste ris også var de meget hyggelige at sidde at lave.. :lol: Nu mangler jeg bare at lave 43 til bord pynt :krabbe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej murphy!

Vi har valgt selv at lave risposer, og så har jeg en veninde der går rundt med en kurv og deler dem ud til vores gæster inden de går ud af kirken. taz

På den måde er man sikker på at alle kan kaste ris og så var de meget hyggelige at sidde at lave.. :lol: Nu mangler jeg bare at lave 43 til bord pynt :krabbe:

Lige til sidst et kæmpe TILLYKKE med den gravide mave :heppe:

Knuzzz juma

0

Del dette indlæg

Vi har lavet små poser med ris i forbindelse med vores bordkort.. Så på hvert bordkort er der vedhæftet en lille tylposem med ris, men når vi er blevet viet tager vi ikke nogle med, det må gæsterne sørge for, men jeg tror det er meget forskelligt hvad folk gør.. :bamsekram:

Tillykke tillykke med den "store" nyhed..

Nu kan der hellere ikke gå lang tid før vi begynder at "øve" :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige meget hvad folk/naturforeninger siger, så vil jeg nu gerne opfordre til at smide FUGLEFRØ alligevel! Det er noget de kan li', de kære små pippere :lol: Og jeg håber at folk bruger fuglefrø til vores bryllup...!

/arno fool

0

Del dette indlæg

Jo fuglefrø er da gode nok men den er nu ikke så festlig til bordpynt..hvilket leder mig til mit spørgsmål:

Er der en eller anden gør-det-selv Quinde her som har nogle mål på risposer ?

Altså jeg skal lave 65 risposer til bordpynt så de må ikke være for små, og heller ikke for store.... nogle forslag ?

Line P

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer