signe og stig

En tradition???

24 indlæg i dette emne

Jeg så et program her i dag om et på i amirika der skulle giftes, og lige pludselig skulle manden tag strømpebåndet af sin kone, og kaste de ud til ungkalene.

lidt lige som når bruden kaster buketten.

den med strømpebåndet har jeg aldrig set, har I?

Redigeret af signe og stig
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en amerikansk tradition.

Jeg har været til et par bryllupper i USA, og her tager gommen strømpebåndet af bruden - har også set det gjort med tænderne :blush:

Derefter kaster han det ud til ungkarlene, og dén som griber det, får lov til at sætte det på den pige, der har grebet brudebuketten.........vældigt underholdende :biggrin:

Jeg tror ikke, det er en tradition, som har vundet indpas her i Danmark.....lidt ligesom Valentines Day......det er bare FOR amerikansk og en lille smule plat (synes jeg).

KH Jeanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mands familie holdt på, at det skulle af med tænderne...

Så ind under min kjole kravlede han men den gik ikke, for de ville se - og det var godt nok et ømt syn (kan jeg se på billederne) :griner:-http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

men det bedste var så, at de ville have at han skulle tage det om hovedet som en slags pandebånd - og godtroende som han er så gjorde han det :blink:()():o Jeg bliver aldrig færdig med at grine af de billeder...

Mit strømpebånd ligger nu hjemme i mindekassen - så kan tage det frem og tænke på den første, eneste og sidste gang han har set mig med selvsiddende og strømpebånd.

0

Del dette indlæg

... men det bedste var så, at de ville have at han skulle tage det om hovedet som en slags pandebånd - og godtroende som han er så gjorde han det :bearhug::balloon::balloon: Jeg bliver aldrig færdig med at grine af de billeder...

Altså smukke... frem med et billede - det bliver du altså nødt til :bearhug:

Jeg havde ikke stømpebånd på, så det gav sig selv, at min mand ikke blev udsat for den slags løjer... der var iøvrigt ingen der råbte på strømpebånd til vores fest :bearhug: .

:balloons:

-Lisbeth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en tradition herhjemme, med at gæsterne vil se strømpebåndet.

Det kommer bare an på om gæsterne ved hvad de skal "gøre" for at se det.

Jeg havde ærligtalt glemt det indtil det sidste bryllup her for ca. 1 mdr siden.............. De råber bare Strømpebånd, Strømpebånd, Strømpebånd........ Men hun havde det så i kavalergangen og bare trak det op.

Bagefter råbte de så Boksershorts, Boksershorts......... Og så fik vi hans RØDE boksershorts at se. Den har jeg dog aldrig set før.

Vi har herhjemme snakket om, at hvis/når vi skal giftes tager jeg boksershortsne på, og han strømpebåndet, og så får jeg bare strømpebåndet igen efter middagen, og selvfølgelig tager bokserne af.

0

Del dette indlæg

Det har jeg aldrig oplevet og jeg har vel efterhånden nok været til mere end 300 bryllupsfester :balloons:

Enkelte gange har jeg set manden bide båndet af, men de fleste gange kommer strømpebåndet af under middagen hvor bruden selv tager det af.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en tradition herhjemme, med at gæsterne vil se strømpebåndet.

Jeg havde ærligtalt glemt det indtil det sidste bryllup her for ca. 1 mdr siden.............. De råber bare Strømpebånd, Strømpebånd, Strømpebånd........ Men hun havde det så i kavalergangen og bare trak det op.

Bagefter råbte de så Boksershorts, Boksershorts......... Og så fik vi hans RØDE boksershorts at se. Den har jeg dog aldrig set før.

:bearhug::bearhug:

Nej, hvor godt, den kendte jeg heller ikke - godt de ikke råbte på den hos os, for han var i kilt, for så havde de fået hans bare :td: at se :bearhug:

De råbte på strømpebånd, så jeg hev op i kjolen - men tog altså selv stømpebåndet af - havde fundet et i grøn og hvid stribet, som er gemalens fodboldhold, så det bragte stor jubel

- endvidere var den bedste kommentar fra den skotske onkel "keep singing" da der blev sunget på stømpebånd og jeg så begyndte at hive op i kjolen og tage "tøj" af :(

0

Del dette indlæg

... men det bedste var så, at de ville have at han skulle tage det om hovedet som en slags pandebånd - og godtroende som han er så gjorde han det :td::blush::blush: Jeg bliver aldrig færdig med at grine af de billeder...

Altså smukke... frem med et billede - det bliver du altså nødt til :bearhug:

Jeg havde ikke stømpebånd på, så det gav sig selv, at min mand ikke blev udsat for den slags løjer... der var iøvrigt ingen der råbte på strømpebånd til vores fest :bearhug: .

:bearhug:

-Lisbeth

Det tror jeg ikke han bliver glad for... men skal da lige høre ham i aften så kan det være jeg får lov -HAHA-

:(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, jeg kan starte med at jeg ikke er meget for at vis mit lår, så det kom slet ikke i tale, men jeg havde godt nok allerede to strømpe bånd og da jeg havde fået det ene af min veninde, så skulle det jo bruges.

Nu var der heldigvis ingen som kaldte på båndet, men vi brugte det som en slags underholdning, i en af bandets pauser, hvor vi kastede både strømpebånd og en af mine buketter (min brudebuket skulle på mine bedsteforældres grav, så den blev ikke kastet, men min brudepige havde også en og hun havde ikke noget imod at vi kastede den hun kun lige skulle bærer i kirken, hun bar også en lille minibuket, som emil skulle have haft i hånden, men det ville han ikke(skal lige siges at der røg nogle roser af min buket og dem fik hun :blush: )

men først til strømpebåndet, vi gjorde det som sagt i en musik pause, hvor vi faktisk råbte at nu skulle alle singel fyrerne stille sig op i en gruppe og være parat til at gribe.

Jesper skulle så lede efter båndet, det skal lige siges at jeg sad ned og han gik op under min kjole.

Dertil havde han hjælp af en lommelygte, så han kunne finde vej :(

Først så fandt han et kombineret termometer og kompas (nøglering, købt til 10kr i tiger) hvortil han sagde at termometeret var i stykker, da jeg jo var hot :bearhug: og kompasset skulle jo igen hjælpe med at finde vej

derefter fandt han et refleksbånd(sådan et man cykler med), måske det kunne bruges, not, så han leder videre

og så var det faktisk jespers ide med vores gl. ærlige bent håndhjern, det grinede folk godt nok af :bearhug:-HAHA-

og tilsidst så strømpebåndet, som røg til en af vores gæster, ups kan slet ikke huske hvem.

Skal lige siges at det var mere ment som noget underholdning, jeg kunne ikke holde ud at have strømpebånd på, så det havde jeg kun lige fundet frem til denne optræden, sammen med mine rekvisitter.

Derefter blev min nr 2 buket smidt, den bestod af de samme flotte blomster som min brudebuket. :td: det er lige før man skulle tage og øve sig lidt inden, men det gik :balloons:

:bearhug: Sarah, der normalt ikke er ret meget for at optræde med sådanne indslag, men intet lårben blev vist :blush:

0

Del dette indlæg

Snut 14 - det lyder som et ganske morsomt indslag, som jeg vil overveje at adoptere :-)

Jeg har også set strømpebånds-finten i Canada, og synes faktisk, det er meget sjovt. Især da deres 12-årige brudesvend greb den...

Jeg regner også med at kaste min buket, for jeg har ingen afdøds grav, den skal på, og jeg gider ærlig talt ikke have den liggende tørret i en skuffe eller noget de næste mange år...

Det er vel amerikanske traditioner, som er ved at indtage Danmark, men jeg synes bare, det er sjovt. Og jeg regner da også med, at vi vil 'adoptere' flere ting fra min canadiske venindes bryllup... Ved bare ikke helt hvad endnu...

0

Del dette indlæg

Jeg synes altså ikke om alt for mange af de amerikanske traditioner - men enkelte af dem er da OK. Vores gæster får da alle en gavepose, og det er vist en amerikansk tradition.

Jeg regner da med at skulle have strømpebånd på, men det bliver altså ikke kastet, ligesom brudebuketten også bliver hos mig.

Min svoger og svigerinde spurgte godt nok en dag, om der var noget de ikke måtte - og da vi sad og så lidt måbende ud og ikke anede hvad de snakkede om, var det så bl.a. den med at vise boxershorts de tænkte på. Godt nok de sagde det, for så har vi da chancen for at lave lidt sjov med det, og ingen af os kendte til traditionen inden... Jeg har tænkt på at vi får trykt "fru Majgaards ejendom" på et par boxershorts... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har altid fået at vide manden skulle tage strømpebåndet af med tænderne.. så sådan bliver det nok også..

Overvejer et par dirty latexstøvler, røde netstrømper eller andet under kjolen, som surprise til ham... Det skal så lige siges at min kjole er stor, så man ser altså ikke ben eller andet når jeg går i den.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer