Downfall

Frafald efter alt var på plads

26 indlæg i dette emne

Her godt 3 uger før bryllupet har vi pludselig fået besked fra England at 2 af vores gæster (Js brors datter og dennes kæreste) ikke kommer! Sådan nogle Postet billede

Så kan jeg starte FORFRA, med at lave bordplaner om (for hendes mor er nu den eneste engelsktalende ved bordet) - og i det hele taget starte forfra med alle bordene da antallet af gæster nu ikke kan gå op med vores 8-personers!!! :bask: :bask: :bask:

Synes I jeg kan tillade mig at skrive og fortælle hvor p***** off jeg er?

Noget á la

>>>

"Hej G

Jeg ved J har sms’et dig, men vil bare lige selv sende en ”skælde ud” som du meget gerne m lade gå videre til T:

Det er meget ubelejligt at hun (med påhæng) melder fra godt 3 uger før bryllupet, af årsager som jeg ikke helt fik fat på – men som så vidt jeg ved hverken involverer begravelser eller andre brylluper.

Jeg kan nu starte FORFRA, med at lave bordplaner - og i det hele taget begynde at spekulere over hvad i himmelsens navn jeg skal gøre med alle bordene, da antallet af gæster nu ikke kan gå op med vores 8-personers!!!

Det virker garanteret mildest talt uhøfligt at jeg sender sådan en svada til dig – men jeg kender mig selv godt nok til at vide at hvis jeg ikke gør det, så går jeg rundt og surmuler i stedet. Når denne mail er sendt betragter jeg emnet uddebatteret – for mit vedkommende – og jeg glæder mig jo altså MEGET til at se både dig og D!

Du er selvfølgelig velkommen til at komme med din reaktion - jeg måtte bare lige af med min!"

Eller er det bare for meget? :griner:-

Redigeret af Downfall
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ærligt...?

Så kan jeg ikke se hvad godt der kan komme ud af sådan en melding.

Jeg frygter at det eneste du får ud af sådan en udmelding, er at der er flere der bliver irriteret og muligvis ikke glæder sig lige så meget til brylluppet.

Du skriver jo også selv at du ikke har fået den reelle grund til at de ikke kom med alligevel. Det kunne jo være flere årsager der er forståelige nok.

Tag en pude og slå lidt på den, så er der ingen der bliver såret og du kommer stadig af med lidt aggressioner.

Pøj pøj med bordplanerne

:griner:- Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :griner:-

Jeg synes, at det er en rigtig god formulering, du har fået lavet. Du skriver, hvad du føler og at du er skuffet, men på en god måde der også fortæller, at du så bagefter ikke vil træde mere rundt i det. Jeg ville ha' gjort det samme - men du ved jo bedst, hvordan de vil reagere på sådan en mail. Så der må du føle lidt efter. Om det skader mere end det gavner :blink: Men jeg er bestemt tilhænger af at få sine meninger frem og så ikke gå og være sur over det bagefter. Jeg synes, du skal få det sagt ()()

Pøj-pøj. Og jeg er sikker på, at du nok skal få bordplanen til at gå op http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Halløj..

nej, jeg synes det er helt i orden, også specielt når du skriver det på den måde...

Det er bedst at komme af med sine frustrationer, også når der ikke er længere til dagen før dagen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

Du skriver jo også at du glæder dig til at se moderen, så der skulle helst ikke være nogle sure miner...

kan godt forstå du er sur og skuffet :bask:

op med modet, det hele ordner sig :butterfly:

:griner:- malena

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg forstå udemærke din frustration. Jeg står lidt i samme sotuation. Jeg har ikke fået svar om min søster og svoger kommer eller en af dem bliver hjmme. Det er en lang historie, men den korte er at de ikke kan finde nogen som kan passe deres barn på fem år. Selvom der er mange som har tilbudt og passe hende så vil forældrene ikke tage imod tilbudene.

Jeg skal give svar til forsamlingshuset på fredag.

Jeg synes godt du kan sende den mail.

Knus jannie

0

Del dette indlæg

Ærligt...?

Jeg frygter at det eneste du får ud af sådan en udmelding, er at der er flere der bliver irriteret og muligvis ikke glæder sig lige så meget til brylluppet.

Du skriver jo også selv at du ikke har fået den reelle grund til at de ikke kom med alligevel. Det kunne jo være flere årsager der er forståelige nok.

Tag en pude og slå lidt på den, så er der ingen der bliver såret og du kommer stadig af med lidt aggressioner.

Pøj pøj med bordplanerne

Jeg er enig.....jeg forståe godt at du sikkert er meget ked af at de ikke kommer og deler den store dag med jer, - men at sende såddan en sur besked og brokke sig over BORDPLANEN er for meget synes jeg.

UHA - jeg forstår dine frustrationer... Men er enig med Mette og Lindaloo i, at det nok ikke kan betale sig at sende en vred mail.

2 dage før mit bryllup fik jeg 3 afbud, hvlket betød at hæftet med borplanen (ligeledes 8 mands borde) og beskrivelsen af gæsterne skulle laves om - dette var meget stressende samtidig med at vi var kede af det og skuffede over de 3 afbud.

Men nu bagefter er jeg stolt over min egen reaktion, for jeg slog koldt vand i blodet, lavede tingene om og fortsatte forberedelserne med løftet pande... Og det hjalp mig meget med at slippe skuffelsen og bare nyde tiden. For ja, det var surt, men det skulle ikke ødelægge vores store dag. Jeg fik dobbelt så meget glæde ud af det som hvis jeg havde valgt at brokke mig og gøre de andre involverede kede af det - eller i værste fald vrede.

Så mit råd er at slå koldt vand i blodet - snak med din kæreste om en kreativ bordplan. Vi endte med at slå nogle borde sammen til et 12 mands bord og bide i det sure æble og lave et 7 mands bord foruden de øvrige 8 mands borde - det gik fint og folk tænkte ikke over det.

Føler med dig og håber det hele løser sig!

Mange knus Katrinus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ærligt...?

Pøj pøj med bordplanerne

Helt enig - det ender med bare at blive en dum sur mail, som sikker kun gør dem i den anden ende lige så irriterede.

Brok dig herinde i stedet eller til andre og få det ud på den måde.

/Lene

0

Del dette indlæg

2 dage før vores bryllup meldte vores gæster fra Norge fra...........

Det var heller ikke specielt populært, men jeg blev enig med mig selv om at de kuverter vi sparede der kunne vi bruge på at feste længere :griner:-

Min pointe er......Ja det er irriterende og tankeløst at melde afbud så tæt på, men det nytter ikke noget at græde over spildt mælk.

0

Del dette indlæg

Jeg mener også at mailen ikke vil gavne på situationen. Jeg forstår godt, at du er irriteret, det ville jeg også blive, men du får nok mest ud af ikke at sende mailen.

Det at du har skrevet den og derved sat ord på dine frustrationer kan måske hjælpe dig med at komme videre.

:griner:- Omzig

0

Del dette indlæg

Her godt 3 uger før bryllupet har vi pludselig fået besked fra England at 2 af vores gæster (Js brors datter og dennes kæreste) ikke kommer! Sådan nogle Postet billede

Så kan jeg starte FORFRA, med at lave bordplaner om (for hendes mor er nu den eneste engelsktalende ved bordet) - og i det hele taget starte forfra med alle bordene da antallet af gæster nu ikke kan gå op med vores 8-personers!!! :bask: :bask: :bask:

Synes I jeg kan tillade mig at skrive og fortælle hvor p***** off jeg er?

Noget á la

>>>

"Hej G

Jeg ved J har sms’et dig, men vil bare lige selv sende en ”skælde ud” som du meget gerne m lade gå videre til T:

Det er meget ubelejligt at hun (med påhæng) melder fra godt 3 uger før bryllupet, af årsager som jeg ikke helt fik fat på – men som så vidt jeg ved hverken involverer begravelser eller andre brylluper.

Jeg kan nu starte FORFRA, med at lave bordplaner - og i det hele taget begynde at spekulere over hvad i himmelsens navn jeg skal gøre med alle bordene, da antallet af gæster nu ikke kan gå op med vores 8-personers!!!

Det virker garanteret mildest talt uhøfligt at jeg sender sådan en svada til dig – men jeg kender mig selv godt nok til at vide at hvis jeg ikke gør det, så går jeg rundt og surmuler i stedet. Når denne mail er sendt betragter jeg emnet uddebatteret – for mit vedkommende – og jeg glæder mig jo altså MEGET til at se både dig og D!

Du er selvfølgelig velkommen til at komme med din reaktion - jeg måtte bare lige af med min!"

Eller er det bare for meget? :bearhug:

Jeg synes også at du bare skal se stort på det, og hvis jeg var dig ville jeg ikke lave om på noget, for det at hendes mor er den eneste engelsktalende ved bordet, det kan hun jo takke sin datter for.

Hvis du endelig skulle sende en mail, så synes jeg ikke det er rimeligt at du sender den til G og brokker dig over T + påhæng. Du skal gå direkte til T, for det er der problemet er. Og bare fordi det ikke er pga. et andet bryllup eller en begravelse de melder afbud, kan det jo godt være noget vigtigt/alvorligt alligevel, det er kun dem selv der kan vuder det.

Bare lige min mening.

Men derudover er jeg sikker på at i nok skal få en helt fantastisk dag, om det så kun var dig og J der "dukkede op" for det er nu engang det vigtigste. Blæs på alle dem der ikke kan komme, for de går glip af at se jer sige ja til hinanden, mens i stadig har hinanden. Og efter alt hvad i har været igennem er det vigtigste da at i på trods af jeres vanskeligheder har stået det igennem sammen og nu viser jer selv og hinanden at i hører sammen, i medgang og modgang og ikke kun når verdenen er lys og lykkelig.

:griner:-http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :blink:()():o

Redigeret af Speka
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes, at det er en meget sober formulering - og jeg mener, at det er vigtigt at komme af med den slags frustrationer!! Det er meget uhøfligt at melde afbud så sent.

Jeg kan godt lide, at du så klart og præcist siger, at det ikke er i orden - uden at gå i den anden grøft og blive bridezilla-agtig!

0

Del dette indlæg

Åhh hvor kan jeg godt forstå dig - og din reaktion. Synes det er fint du skriver til dem for at forsøge få en forklaring.

Vi kæmpede selv med en enkelt gæst i ugerne op til som ikke ville svare, fordi vi havde sagt nej til at hans nye kæreste (på bryllupsdagen ville de have været kærester i 5 mdr) ikke var velkommen, da vi i forvejen var flere end vi egentlig havde plads til i lokalet og at vi kun har mødt hende 1 gang hvor hun end ikke ville tale med os.

Ud over det fik vi dagen inden afbud fra et vennepar som skulle til begravelse samtidig med vi skulle giftes - og en af mine onkler blev torsdag indlagt med en blodprop.

Alt dette resulterede i, at jeg lavede bordplanen om fredag mens vi dækkede bord og min mand lavede nye bordhæfter fredag aften - det var han så færdig med kl 01.30

Så du får lige nogle :griner:-http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :blink:()():o:bearhug::super:

Det har man brug for når der sker sådan noget

0

Del dette indlæg

Vi kæmpede selv med en enkelt gæst i ugerne op til som ikke ville svare, fordi vi havde sagt nej til at hans nye kæreste (på bryllupsdagen ville de have været kærester i 5 mdr) ikke var velkommen, da vi i forvejen var flere end vi egentlig havde plads til i lokalet og at vi kun har mødt hende 1 gang hvor hun end ikke ville tale med os.

Hvad endte det så med? Kom han - og kom hun med?

Jeg overvejer lidt, at være kold og kynisk - hvis folk ikke har svaret inden SU-datoen, så må det betyde, at de ikke kan komme/ikke er specielt interesserede i at komme - og så skal de da ENDELIG ikke tvinges!!

Et bryllup er jo både en stor og en dyr dag, og jeg gider bestemt ikke dele den med surmulende gæster/ gæster, der ikke værdsætter en invitation!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad endte det så med? Kom han - og kom hun med?

Jeg overvejer lidt, at være kold og kynisk - hvis folk ikke har svaret inden SU-datoen, så må det betyde, at de ikke kan komme/ikke er specielt interesserede i at komme - og så skal de da ENDELIG ikke tvinges!!

Et bryllup er jo både en stor og en dyr dag, og jeg gider bestemt ikke dele den med surmulende gæster/ gæster, der ikke værdsætter en invitation!!

Det endte med at han ikke kom - for jeg ville ikke give mig og have hende med til vores bryllup - og det endte også med et par dage inden, at så ville han gerne alligevel - men var så nødt til at have sin datter på 2 med og det ville jeg slet ikke, da der ikke var inviteret nogen børn (udover Lars nevø som var ringbærer)

0

Del dette indlæg

Det endte med at han ikke kom - for jeg ville ikke give mig og have hende med til vores bryllup - og det endte også med et par dage inden, at så ville han gerne alligevel - men var så nødt til at have sin datter på 2 med og det ville jeg slet ikke, da der ikke var inviteret nogen børn (udover Lars nevø som var ringbærer)

Det er jeg faktisk lidt imponeret over :griner:-

I nogle af de bryllupsberetninger, jeg har hørt, har gæsterne opført sig som om, det var deres bryllup, der var tale om.

Jeg synes, at man kan tillade sig at sige "ja" eller "nej" til en invitation - og evt. svare hvis adspurgt, hvorfor man har sagt "nej". Men man kan ikke tillade sig at kræve ind, at man vil have nogen med - hvis ens ledsager ikke bliver inviteret, så må man vel bare tage det til efterretning?

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok liiiiiiiiiiige slå koldt vand i blodet... Ligefrem sende en email med "min bordplan er ødelagt", ville jeg ALDRIG gøre. En bordplan ER nu engang bare en bordplan, og den KAN sagtens tumles om.

Og ja; jeg VED godt hvor lang tid det tager at lave en bordplan om, og hvor besværligt det er... Kan stadigvæk godt huske de kvaler jeg SELV havde med vores egen. Men det ER nu engang bare en bordplan.

Til vores bryllup sad der pludselig en "ekstra" i kirken. Han havde meldt afbud - men dukkede så op på selve dagen alligevel http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif UPS! Det "ødelagde" også lige min bordplan, men vi fik tumlet lidt rundt med det hele, og så var der selvfølgelig plads til ham alligevel. Hans navn blev lige "skrevet til" på den officielle FIIIINE bordplan som jeg havde lavet, og ingen "øffede" over ændringerne.

Det jeg synes du skal gøre i stedet for at "øffe" over at bordplanen er ødelagt er, at skrive en email (eller RINGE, som jeg klart ville foretrække i din situation - så sker der ikke yderligere fejltagelser og misforståelser) om, at du er meget ked af at de melder fra så tæt på brylluppet, og at du ikke helt forstår hvad grunden er. At du havde glædet dig til at dele dagen med dem... - noget i den stil.

Held og lykke med det!! :griner:-

0

Del dette indlæg

Jeg tror nu heller ikke jeg sender den; det har taget en del af trykket at brokke mig herinde OG til et par udvalgte veninder :griner:-

Til gengæld er jeg da komplet uenig i denne her:

hvis jeg var dig ville jeg ikke lave om på noget, for det at hendes mor er den eneste engelsktalende ved bordet, det kan hun jo takke sin datter for.

for det kan da for pokker ikke passe at moderen skal straffes for noget hendes datter er skyld i!! :baa:

Men I har (som sædvanligt ;)) ret - det går jo nok alt sammen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

*kram*

Birgit

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Birgit

Jeg kan godt forstå, at du bliver på en gang både vred og skuffet. Men personligt så synes jeg du skal kontakte denne dame pr. telefon, og får luften renset. Hvis jeg var "mellemmand" og fik sådan en sms, så vil jeg ringe dig op og give hendes tlf. og dér fra må du så selv sige, hvad du nu måtte have brug for.

Men ellers så giver jeg Arno ret. Slå kold vand i blodet. Glæder dig kvinde o http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif over din store dig, og hende som har meldt afbud... ærgeligt for hende. Hun går glip af en super dejlig dag.

:griner:- fra Krebsen

0

Del dette indlæg

Det er nok et spørgsmål om temperament. Nogle vil bare slå det hen og tage det ved lejlighed. Andre har det bedst med at sige sin oprigtige mening her og nu. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Downfall hører til sidste gruppe, og jeg syntes helt klart du skal gøre det.

Dog ville jeg nok droppe det med bordplanen. Det ser ikke så godt ud hvis den primære årsag til at du er ked af det og arrig, er bordplanen. Umiddelbart ville jeg være tilbøjelig til at sige at sådan noget skulle siges face to face men nu bor de jo i England.

En sidste ting: Man skal måske også overveje om der ligger noget dybere bag, som ikke har noget med jer at gøre men som gør at de bare ikke kan/har lyst til at komme.

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes næste lørdag og lavede bordkort og bordplan osv. FØR sommerferien! Og i sidste uge kommer der så et afbud...fra en fætters kæreste! FEDT! Men jeg kan simpelthen ikke lave det om det bliver for dyrt og spild af tid!

Så kender godt følelsen! Så reager du bare på mail, så har du da sagt hvad du ville og kommer af med det inden dagen! :griner:-

0

Del dette indlæg

Ja, jeg må nok sige at jeg synes at det for meget at reagere på den måde ....

Klart at det må være irriterende at få denne framelding så kort tid før brylluppet, men at skrive en sms på den måde .... det synes jeg er unødvendigt da du i realiteten ikke ved hvorfor der er meldt fra, og kunne komme til at såre eller støde nogen, hvis nu årsagen til frameldingen var af alvorlig karakter ..... måske kommer det bare ikke dig ved ???

Håber at du klarer bordplanen, trods alt .....

:griner:-

0

Del dette indlæg

Jeg forstår godt din irritation....Torsdag aften inden vores bryllup om fredagen (vi var i gang med at dække bord) fik vi 2 afbud - det var selvfølgelig ret trælst at alt skulle laves om, men det lykkedes på trods af at mit hovede nærmest var stået af....

Hvad du skal gøre, er helt op til dig selv - har du brug for at få det sagt, så sig det.... :griner:-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer