Guest Line P

Salmer

12 indlæg i dette emne

Hej,

Vi har valgt at lave et kirkeprogram, og så var det jeg gerne vil høre jer hvilke salmer i bruger eller brugte.

Det er så yndigt er jo selvfølgelig et must ihvertfald for mig, men hvad er der ellers?

Kunne man synge Dejlig er jorden? Nogle vil måske sige at det er en jule salme, men vi sang den i kapellet da min mor blev bisat, så det ville betyde meget for mig, vi synger den også altid til jul, ikke for at blive kede men det er en måde at bringe hende lidt tættere på.

Håber at i har nogle bud og kommentarer.

Line P

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej,

Vi har valgt at lave et kirkeprogram, og så var det jeg gerne vil høre jer hvilke salmer i bruger eller brugte.

Det er så yndigt er jo selvfølgelig et must ihvertfald for mig, men hvad er der ellers?

Kunne man synge Dejlig er jorden? Nogle vil måske sige at det er en jule salme, men vi sang den i kapellet da min mor blev bisat, så det ville betyde meget for mig, vi synger den også altid til jul, ikke for at blive kede men det er en måde at bringe hende lidt tættere på.

Håber at i har nogle bud og kommentarer.

Line P

Hejsa Line...

Vi vil ikke have salmen: Det er så yndigt at følges ad. Det virker en smule forkert på os at vi vælger en salme, som salmisten(salmeforfatteren) har skrevet til sin hustru på deres sølvbryllupsdag.

Vi har talt om følgende salmer:

Vi starter ud med :

Op al den ting som Gud har gjort.

Så kommer:

Jeg ved en blomst så favr og fin

Til sidst..

Tak Gud, for denne lyse morgen(den er lige blevet trykt i den nye salmebog, og holdt så meget af den til spejder.)

Tanker

fra

Nethe

Redigeret af cryingheart
0

Del dette indlæg

Jeg mener der er forholdsvis frit valg på alle hylder (dog afhængig af præsten!) :guitar:

Synes der er en rimelig god oversigt over salmer på www.bryllupnu.dk

Vi skal nok have flg salmer:

Tak Gud

Op al den ting som Gud har gjort

I blev skabt som mand og kvinde

Prøv evt også at søge på emnet salmer, idet jeg ved der har været skrevet om det før herinde.

God fornøjelse, kh Linse :hjerte:

0

Del dette indlæg

Vi har ikke valgt salmer endnu, men skal have "det er så yndigt"! Egentlig ville jeg også gerne synge "nu falmer skoven" det er fordi for mig er den meget smuk og det var min farmor yndlings, og da hun døde måtte vi ikke synge den for præsten, da det var en efterårssalme (det var forår da hun døde) So what!! dette gjorde at min farfar mistede noget for kirken og derfor har jeg bare lyst til at den skal synges til vores brylluo (i august) da jeg så vil føle at det er til dem!

Men jeg ved det ikke helt endnu!

knuzz fra p.nille

0

Del dette indlæg

Hej

Vi valgte:

"OP al den ting"

"I blev skabt som mand og kvinde" ( jooo...nu var det den ikke http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif ?)

"Det er så yndigt at følges ad..."

Det er meget almindeligt at bruge sidsnævnte sang til et bryllup......og jeg lover jer.....der er IKKE et øje tørt når organisten drøner derudaf med 210 km i timen med " Det er så yndigt..."

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har endnu ikke valgt salmer, men jeg vil gerne have følgende:

"Du som gir os liv og gør os glade"

- tillæg til Den Danske Salmebog, salme nr 907

1.Du, som gir os liv og gør os glade,

du som holder af os, som vi er,

du, som åbner bøgehækkens blade,

du, som skaber blomst og bi og bær,

uden dig var alle marker golde,

uden dig var alle hjerter kolde.

2.Uden dig har kolde spekulanter

skabt en hverdag uden lys og luft,

uden tid til børn og gamle tanter,

uden fuglesang og blomsterduft.

Uden dig må glæden gå på krykker,

uden dig må livet gå i stykker

3.Uden dig forråder vi hinanden,

uden dig går vores sind i chok.

Uden dig går folket fra forstanden,

hele verden går mod ragnarok.

Derfor råber vi i angst og smerte:

Lær os én gang til, hvad Jesus lærte!:

4."I kan ikke tjene Gud og fanden,

I må vælge mellem liv og død.

I skal ikke tjene på hinanden,

I skal dele glæde, sorg og brød.

Tjen hinanden, I er alle lige,

der er ingen rige i mit rige!

5.I skal se med kærlighedens øjne,

alt det skabte skal I passe på.

I skal ikke tro på gyldne løgne,

i mit rige er de store små.

I skal ikke frygte nogen fjende,

kærlighedens liv har ingen ende!"

6.Du, som åbner døren gennem døden,

når vi drikker af dit hjerteblod,

vis om midt i mørket morgenrøden,

giv os hvedekornets kraft og mod.

Du, som åbner bøgehækkens blade,

giv og liv og lys og gør os glade!

0

Del dette indlæg

Vi valgte:

- En yndig og frydefuld sommertid (faktisk ikke en salme, men vores præst var okay med at én af sangene ikke var en salme).

- Den Signede dag (5 vers, da to af dem bruges i forbindelse med begravelse. Denne salme findes også på engelsk hvilket var en afgørende faktor for os, da vi havde mange udenlandske gæster)

- Op al den ting som Gud har gjort (engelsk oversættelse findes)

- Det er så yndigt at følges ad (engelsk oversættelse findes)

Mvh Mim

0

Del dette indlæg

Hej Line.

Min kæreste er ved at uddanne sig til organist, og han siger, at der ikke som sådan er noget i vejen for at synge "Dejlig er jorden" til et bryllup, men man skal selvfølgelig lige tjekke med præsten, om vedkommende skulle have noget imod det.

Vi har selv valgt O kristelighed, Op al den ting den ting, Kærlighed fra Gud og Det er så yndigt. Vi var egentlig i tvivl om "Det er så yndigt", fordi vi syntes, at den er så brugt, men præsten talte om, at det er en fin afslutning, at der kommer en brusende salme, som hele kirken kan gjalde med på lige inden bryllupsmarchen og udgang. Og det måtte vi give hende ret i.

Anja Louise.

0

Del dette indlæg

I skal vælge de salmer, som I kan lide. Præsten vil være glad, hvis I selv har nogle forslag, når I kommer til samtale.

Nu falmer skoven er ikke kun en efterårssalme, men også en beskrivelse af livets gang. De fleste kender den og kan derfor synge med, og det synes jeg, er en fordel. Selv synes jeg den er lidt fortærsket, men det er nok, fordi jeg har spillet den til begravelse flere gange om ugen gennem et helt år.

Dejlig er jorden er bare smuk, så hvorfor ikke...?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer