Guest maria_rasmussen

Michael og Marias bryllup 15.september 2007

142 indlæg i dette emne

Hej igen,

Nu er det vist ved at være på tide at jeg fortæller hvor langt vi nu er nået.

Jeg var til frisør i fredags og spurgte ind til hvordan og hvorledes de plejede at gøre mht. bryllup, da der normalt ikke er tidsbestilling, meeen til den dag kan man godt bestille tid! Tænk hvis man skulle stresse over det.... (y)

Så jeg regner med at få dem til at sætte det, hvis det ikke er noget min lillesøster kan klare..

Dog snakkede vi også om hvad man kunne gøre med mit korte hår, og hun mente det ville være svært at sætte ret meget fast i det. Min mor mener at de hos brudekjoleforhandlerne ved om man kan sætte slør i mit hår og hvordan det evt. kunne blive sat op?? Er det noget I har erfaring med ??? OG igen, gode ideer til frisurer til kort hår modtages gerne..

Som I kan se på billederne tidligere i min tråd, har jeg meget kort hår...

Desuden var vi rundt og spørge et par forskellige fotografer, da vi gerne vil til en fotograf og have taget de traditionelle bryllupsbilleder i et studie. De sagde alle tre at vi sagtens kunne vente med at bestille til efter jul.

Den ene af dem er den utraditionelle www.den-utraditionelle.dk ... Han var dog en meget speciel mand, så nu må vi se hvad vi vælger. Vi er egentlig mere til en anden, hvorimod vi efter besøget kunne udelukke den tredje. Vi gik prislister med hjem fra dem alle, men såvidt jeg kan se kommer det ca. til at koste det samme alle steder, så vi vælger det sted vi føler os bedst tilpas.

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Maria.... :(

Velkommen til, hvor er det dejligt at læse i din planlægning, du har allerede styr på mange ting,mange vidunderlige ting...

Ang din kjole, kan jeg godt forstå at du er vild med nummer et, den er godtnok også rigtig rigtig smuk... :boohoo:

Glæder mig til at læse mere omkring jeres bryllup...

Knus fra Belinda (y)

0

Del dette indlæg

Så har vi fået kontrakten fra Thomas Zinther (musikken), så det skulle være på plads!

Han skrev at der var andre der også gerne ville have ham den dag, så det var super fedt at vi fik ham/dem først!!

Har jeg forresten fortalt at min kommende mand mener at der er en grund til at man skal planlægge så lang tid før? Han mener det er fordi at så har man bedre tid til at glæde sig.. Det var da sødt sagt!

:yllove:

0

Del dette indlæg

Hej med jer,

Det er da ved at være alt for lang tid siden jeg har opdateret herinde.. Jeg har så travlt med at kigge ved jer andre, at jeg ikke får skrevet i min egen planlægningstråd!!

Jeg har været på somethingblue.dk og købe deres bryllupsmagasin (det kostede 10 kr at få sendt) Det er jeg ret spændt på, hvad det er for noget! Generelt er hjemmesiden ret inspirerende.. Kender I nogle gode sider, der minder om den??

Faktisk er vi ikke kommet meget længere i selve planlægningen af brylluppet, men vi glæder os begge meget! Vi er enige om at vi ikke gider stresse over det...

I skriver til mig at jeg skal have kørsel på plads, men det er ikke noget vi vil bruge en masse penge på. Vi har snakket om at min far kan køre os i sin Passat, der er god plads og kan sagtens blive fin!

Apropros stress, så har jeg været noget bekymret for min far.. Han har været syg nogle dage med nogle underlige symptomer. Jeg var lige en tur oppe hos mine forældre i går og da indrømmede han selv, at han mente det var stress. Det havde jeg ikke troet han selv ville mene. Nu håber jeg det betyder at han prøver at slappe lidt mere af. Mine forældre flytter til Herning om 14 dage, så det kræver selvfølgelig en del arbejde. Så de flytter også fra mit barndomshjem i Randers, hvor vi også bor.. Det er en speciel følelse, men er også glad på deres vegne..

Sikke en masse gang pladder.. :bearhug:(y):(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en masse gang pladder.. (y):(:)

Der er ALTID plads til pladder herinde!! -HAHA- Ej, spøg til side... Jeg er ked af at høre med din far, håber at han snart ka' geare lidt ned igen. Det er trods alt noget, at han selv er klar over det.

Du får lige en bunke :bearhug: fra mig

0

Del dette indlæg

Dog snakkede vi også om hvad man kunne gøre med mit korte hår, og hun mente det ville være svært at sætte ret meget fast i det. Min mor mener at de hos brudekjoleforhandlerne ved om man kan sætte slør i mit hår og hvordan det evt. kunne blive sat op?? Er det noget I har erfaring med ??? OG igen, gode ideer til frisurer til kort hår modtages gerne..

Hej Maria! :balloons:

Du skal ikke være bekymret med hensyn til det korte hår. Du kan sagtens få slør og pynt til at sidde fast.

Jeg har gået en tid og spekuleret over hvad jeg skal gøre med mit hår, når jeg skal giftes. Sammen med min frisør har jeg nu fundet ud af at jeg beholder mit korte "jeg-har-haft-fingrene-i-stikkontakten"-hår, fordi det nu engang er sådan jeg ser ud til hverdag. :blush:

Fidusen er så at man laver nogle små rottehaler med en gammeldags gummi-elastik, som sidder godt fast i håret og ikke glider af. Så sætter man slør og hårpynt fast i rottehalerne.

Jeg får blomsterhandleren til at binde hårpynt af friske blomster på små kamme. Det kommer til at ligne det på billedet (som vist nok er vist med kunstige blomster :blush: ) og sættes fast i små rottehaler midt på baghovedet sammen med sløret. Rottehalerne kan ikke ses fordi de er meget korte og bliver dækket af pynten.

post-20634-1163077616.jpg

Jeg havde også lige den her liggende. Jeg har gemt den, fordi den viser at man sagtens kan være en smuk og feminin brud med kort strit-hår ligesom jeg har.

post-20634-1163077828.jpg

:bearhug: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Hej Maria! :balloons:

Du skal ikke være bekymret med hensyn til det korte hår. Du kan sagtens få slør og pynt til at sidde fast.

Jeg har gået en tid og spekuleret over hvad jeg skal gøre med mit hår, når jeg skal giftes. Sammen med min frisør har jeg nu fundet ud af at jeg beholder mit korte "jeg-har-haft-fingrene-i-stikkontakten"-hår, fordi det nu engang er sådan jeg ser ud til hverdag. :blush:

Fidusen er så at man laver nogle små rottehaler med en gammeldags gummi-elastik, som sidder godt fast i håret og ikke glider af. Så sætter man slør og hårpynt fast i rottehalerne.

Jeg får blomsterhandleren til at binde hårpynt af friske blomster på små kamme. Det kommer til at ligne det på billedet (som vist nok er vist med kunstige blomster :blush: ) og sættes fast i små rottehaler midt på baghovedet sammen med sløret. Rottehalerne kan ikke ses fordi de er meget korte og bliver dækket af pynten.

post-20634-1163077616.jpg

Jeg havde også lige den her liggende. Jeg har gemt den, fordi den viser at man sagtens kan være en smuk og feminin brud med kort strit-hår ligesom jeg har.

post-20634-1163077828.jpg

:bearhug: fra Marianne

Tusind tak for inspirationen.

Det vil jeg helt sikkert bruge!! Jeg har også kort strit hår..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej søde Mette,

Tak for de dejlige ord til os. Jeg havde helt glemt det med pølserne! :bestwishes:

Hvor meget kostede det ca. at have fotografen til at gå der hele dagen?

Dem vi tænker på som skulle tage billeder ved vi at de alligevel ville tage uendelig mange billeder, selvom vi ikke bad dem om det og vi ved at de tager skide gode billeder. De er gode til at få taget nogle billeder som ikke virker opsatte, men helt naturlige. Derfor mente vi at det ville være træls at have en fotograf rendende efter os også.. Men det er jo heldigvis også smag og behag, men jeg er utrolig glad for du kommer med din mening! Super! Vi tænker nok lige over det igen.

Mht video vil vi bare have en FDF-ven til at filme lidt engang imellem og så er det det. Vi ville føle os utilpas hvis der var en der filmede hele tiden... :balloons:

Du må hilse Dan.

Jamen, jamen... Det er da HELT fløjet over hovedet på mig at checke din tråd!! Sorry, søde Maria :bearhug:

Vi gav en vennepris for at få Michael til at gå med hele dagen, så det er lidt svært at sige hvor meget han reelt tager for det. Men det var den samme fotograf som tog billeder til Gert og Lotte's bryllup, og der mener jeg at de gav omkring 6000kr for fotograf hele dagen inkl flere hundrede billeder OG CD-rommer (men prisen må du ikke hænge mig op på - det er bare et skud). Men det er så kun når man kender ham, eller når man kender ham "via os". Og det gør I jo :blush:

Men overvej det. Når I har så mange venner som gerne tager billeder, så kan det være at det er nok. Jeg kommer GERNE og leger Bridezilla, og går totalt AMOOOOK med mit kamera :loveboard:

Video - vi har også kun video af taler og indslag (bla mens I står og fyrer den af sammen med de andre :blush: ), og så selvfølgelig af kirkehandlingen. Og det er nu godt nok dejligt... Der var en del taler som var improviserede (bla min fars), og dem har vi foreviget på video.

0

Del dette indlæg

...dog snakkede vi også om hvad man kunne gøre med mit korte hår, og hun mente det ville være svært at sætte ret meget fast i det. Min mor mener at de hos brudekjoleforhandlerne ved om man kan sætte slør i mit hår og hvordan det evt. kunne blive sat op?? Er det noget I har erfaring med ??? OG igen, gode ideer til frisurer til kort hår modtages gerne.

En frisør ville sagtens kunne sætte et slør fast i kort hår. Det er et spørgsmål om nok hårlak og hårnåle, hvis du spørger mig :blush: Så hvis du gerne vil have slår på, så find et sted hvor de kan sætte det fast. Det BURDE kunne lade sig gøre!!

Har fundet et enkelt billede af frisure med kort hår - ved ikke helt hvilken stil du leder efter, og ved heller ikke hvordan du har det med diadem, men jeg skal nok være på udkig :balloons: Det kunne jo nok være smart med diadem, så du virker lidt højere...? Michael er jo lidt højere end vi andre :bearhug:

post-1053-1163095043.jpeg

0

Del dette indlæg

Hej Maria...

Så fik jeg læst din tråd igennem...

Jeg er dybt facineret af kirken i skal giftes i... Hvor er den bare smuk!! Jeg er helt vild med de traditionelle røde danske kirker, men tror da lige jeg har fundet min favorit!!! Den er SÅÅÅ flot!!!

Jeg læste et sted, at I ville lave jeres invitationer selv, frem for dem kroen havde at tilbyde- der er nu heller ikke noget som en ersonlig invitation!! Syntes det er fedt I vil lave jeres egne!!

Af de to kjoler du viste billed af, vil jeg også klart stemme på nr 1... Mon den kan fåes i en str. 42-44?? Jeg må vist google mig lidt frem...

Den er bare helt vildt smuk, kan godt lide at skørtet deler sig, og man kan se tyllet!!!

Kroen ser smadder hyggelig ud- tror det er et godt tegn, når begge maver stemmer på samme sted!!!

Glæder mig til at følge dig løbende, jeg skal nemlig også giftes d. 15. september!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Maria,

Sig mig en gang, hvor har jeg ikke kigget i din tråd i SÅÅÅÅÅ lang tid? Hmmmm...FY-SKAMME :whistle: ...det skal ikke ske igen ;)

Jeg kan se at du er nået en del længere end sidst jeg var forbi, og det er da nogle rigtig flotte kjoler du har kigget på. Er enig i af nr. 1 er den flotteste, men det kommer jo også an på hvordan kjolen sidder på dig.

Hvornår skal du ud og prøve kjole?

Hvordan går det med din far, er han ved at være frisk igen? Stresse kan være en kedelig ting, så jeg håber at han kommer hurtigt ud af det igen.

Nå men jeg må vist hellere holde lidt mere øje med dig.....vi skal jo begge giftes d. 15. sep. 2007. :balloons:

0

Del dette indlæg

Hej Mette,

Jeg tror vi er nået til at vi "bare" vil have vennerne til at tage billeder og filme det vigtigste.

Ja, jeg skal selvfølgelig huske at Michael er noget højere end mig, jo nærmest 30cm, så derfor må jeg jo gerne se lidt højere ud.. Omvendt er folk jo vant til at se os sammen hvor jeg ligner en dværg ved siden af, så mon ikke det går.

Tusind tak for frisuren! Jeg ved ikke helt hvad det er jeg søger, det er nok det der er problemet...

Ja, og tak fordi du kiggede forbi min tråd..

Forresten fik jeg tilsendt en bryllupsblad fra Somethingblueshop og sørme om ikke der var et indslag skrevet af Mette Arno.. Tror ikke der er andre der hedder sådan... :balloons::bearhug: sjovt at høre fra dig der også..

Kram Maria

0

Del dette indlæg

Forresten fik jeg tilsendt en bryllupsblad fra Somethingblueshop og sørme om ikke der var et indslag skrevet af Mette Arno.. Tror ikke der er andre der hedder sådan... :denmarkflag::balloons: sjovt at høre fra dig der også.

Nej... Dét er der ikke. Der er kun mig i hele Danmark :balloon: Og det er rigtigt nok mig som har skrevet det. Vidste dog ikke at det også er kommet i et blad også... Troede kun det blev brugt på hjemmesiden?

Det er et stykke tid siden at jeg skrev det; men det er da meget sjovt. Mener vist endda at jeg ligefrem skrev noget fornuftigt... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Forresten fik jeg tilsendt en bryllupsblad fra Somethingblueshop og sørme om ikke der var et indslag skrevet af Mette Arno.. Tror ikke der er andre der hedder sådan... :denmarkflag::balloons: sjovt at høre fra dig der også.

Nej... Dét er der ikke. Der er kun mig i hele Danmark :balloon: Og det er rigtigt nok mig som har skrevet det. Vidste dog ikke at det også er kommet i et blad også... Troede kun det blev brugt på hjemmesiden?

Det er et stykke tid siden at jeg skrev det; men det er da meget sjovt. Mener vist endda at jeg ligefrem skrev noget fornuftigt... :biggrin:

Ja, Mette.. Selvfølgelig er det fornuftigt når det kommer fra din mund.. Du burde da næsten bestille bladet, eller de burde sende det automatisk til dig..!!! Det er da egentlig det mindste de kunne gøre..

Generelt er bladet meget præget af annoncer, så blev faktisk lidt skuffet. Men der er mange gode billeder.. og de fleste annoncører er fra Sjælland, så det hjælper jo ikke meget..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med jer,

Nu er det vist på tide at opdatere lidt..

Det går igen godt med min far. Nu er de ved at flytte til Herning og han går derfor og knokler rent fysisk med huset og har ferie, det tror jeg er godt for ham. Jeg har også knoklet lidt, uha, man bliver træt!!

Desuden har jeg talt med frisøren som min søster har fundet og som skal sætte mit hår, så nu er der styr på det. Nu har jeg kort strithår, men hun mente at det skulle vokse, så sløret kan sidde fast i noget. Derfor skal jeg i gang med at lade det gro... :balloons::bearhug:

Jeg hader den der overgang hvor det ingenting vil, men mon ikke det går!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, Mette.. Selvfølgelig er det fornuftigt når det kommer fra din mund.. Du burde da næsten bestille bladet, eller de burde sende det automatisk til dig..!!! Det er da egentlig det mindste de kunne gøre.

Jeg ved ikke lige hvad jeg skulle bruge bladet til - andet end at det ville fylde i vores i forvejen fyldte lejlighed :bearhug: Jeg har læst det inde på deres hjemmeside dengang det kom frem, og det er fint nok. Jeg vidste bare ikke at det også stod i bladet...

Og det med at det KUN skulle være fornuftigt, det som kommer ud af min mund, det ved jeg nu ikke lige om min 6. klasse ville være HELT enige med dig i :balloons: :whistle:

0

Del dette indlæg

Det går igen godt med min far. Nu er de ved at flytte til Herning og han går derfor og knokler rent fysisk med huset og har ferie, det tror jeg er godt for ham. Jeg har også knoklet lidt, uha, man bliver træt!!

Desuden har jeg talt med frisøren som min søster har fundet og som skal sætte mit hår, så nu er der styr på det. Nu har jeg kort strithår, men hun mente at det skulle vokse, så sløret kan sidde fast i noget. Derfor skal jeg i gang med at lade det gro... :bearhug::biggrin:

Jeg hader den der overgang hvor det ingenting vil, men mon ikke det går!

Dejligt at din far har fået det bedre igen - det er aldrig rart når forældre har det skidt, hverken psykisk eller fysisk... Det må altså også være et stort skridt for dem at flytte til Herning, og jeg VED at det må være underligt for dig.

Øv, øv - at du skal lade håret gro. Det BURDE altså kunne lade sig gøre med den længde du har, men hvis frisøren siger det, så må du jo hellere rette dig efter det... -HAHA- Det er bare træls, for den frisure du har er jo "dig". Kan ikke helt forestille dig med mellemlangt hår :balloons:

P.S. Hvis du mangler børnecitater, så kig på min hjemmeside -børnecitater

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer