Guest maria_rasmussen

Michael og Marias bryllup 15.september 2007

142 indlæg i dette emne

Kære Maria.

Dejligt du har fået mere overskud til at dele din planlægning og tanker med os. det er vi glade for :thumbsupsmileyanim:

Det lyder som om du har mange overvejelser igang med hensyn til fotograf og musik. Syndes virkelig også det er de to sværeste ting til et bryllup! Fordi de er så vigtige for festen og bagefter.

Vi overvejer virkelig også at få en til at filme. Vil så gerne kunne se det bagefter -HAHA-, og mindes alle de dejlige ting fra den dag!

Vi har ikke fundet ud af noget med musik endnu.... ved slet ikke hvad vi vil havde. Vi har fundet en fotograf vi gerne vil havde, skal bare lige havde spurt hende.

Og TILLYKKE med forlovelsesdagen!, håber i får fejret den lidt! :loveshower:

Glæder mig meget til at se hvad du finder ud af, og følge din planlægning.

Mange kram fra mig.

PS. Gør ikke noget med billeder, vi venter spændt :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Maria...

Velkommen og tillykke med din egen planlægningstråd, det skal blive rigtig godt at følge endnu en 15. september 2007 brud.. Dejligt at jeg ikke er helt alene mere..

Det ser rigtig godt ud det i har på plads allerede..

Knuz Mia :thumbsupsmileyanim:

Hej med jer,

Jeg fandt lige et billede af os fra bryllup vi var til sidste år.

Kram Maria

post-8155-1159789694.jpg

0

Del dette indlæg

Hej Maria

Vi har også booket et band fra www.zinther.com, vi skal så bare have tremandsbandet ThomaZ. Vi har heller ikke hørt en lydprøve, men også fået anbefalet dem fra venner, der siger at de er rigtige gode. Og meget rimmelige i pris i forhold til andre bands vi undersøgte. Men efter november kan vi da give et praj om rygterne taler sandt. ;)

Anja

Jeg er heller ikke sikker på om vi skal have to- eller tremandsbandet, men vi skal kun være 55, så derfor tror jeg det er nok med 2 og også hvad de skriver om Rough&easy på hjemmesiden:

Med dette two-man-band har vi muligheden for at fyre op under en fest, og med fuldt drøn på.

Det usynlige band spiller virkelig godt og vi øger helheden og "ægtehedsfølelsen" i det virtuelle 7 mands orkester med vores instrumenter og professionelle tilgang til musikken.

Stemningen til festen bliver bragt derhen hvor I ønsker det - og hvis I er tilfredse er vi tilfredse.

Med dette two-man-band kan I få live-musik af super kvalitet, der er spækket med numre til fest for det yngre publikum (som ikke gider den normale keyboard-basker, beregnet til dem over 100 år).

Jeg ved ikke om vi kan vente med at bestille musik til november, når vi skal have det i september næste år? Hvis man vil være sikker på at få dem, skal man nok være tidligt ude?

I princippet er det ikke så meget lyden jeg er bange for ikke er god, mere at musikken fylder for meget eller der sidder en musiker, der nærmest gerne selv vil være midtpunkt. Det har jeg oplevet, det var ikke hyggeligt

Men med zinthers i en eller anden udgave, tror jeg det bliver som vi vil have det!

Mvh Maria

0

Del dette indlæg

Hej Maria.. -HAHA-

Jeg synes i skal overveje om i vil have jeres dag foreviget på dvd.. jeg er rigtig glad for at vi har valgt det.. Levende billeder er noget helt andet end stil billeder.. Plus at jeg aldrig i 100 år vil kunne huske alle sange og taler bagefter og dem får jeg så på dvd'en.. Og brudevalsen også.. Plus at han filmer i kirken... Ja jeg kan ikke lade være med at synes at det er nogle af de bedste penge vi kommer til at give ud..

Knuz Mia :thumbsupsmileyanim:

Hej Mia,

Nu kommer vi jo i endnu et dilemma! Skal der filmes eller ej? Egentlig har jeg slet ikke haft den tanke, for jeg hader selv når der bliver filmet, men jeg kan godt se det mht. taler osv. En ven som skal med har et digital kamera der kan filme, måske han bare kunne filme under talerne osv.. det må vi lige diskutere..!!

DER ER GODT NOK MANGE TING MAN SKAL TAGE STILLING TIL! :blushsmiley:

Mvh Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Ville bare lige fortælle at vi fik fejret vores 2-års forlovelsesdag. Han kom både tidligt hjem fra arbejde og tilmed havde han en stor buket roser med hjem :bearhug:

Det var bare super dejligt..

Mine forældre og min søster og hendes kæreste har nu booket værelse på kroen også, så vi kan hygge os sammen med morgenmad dagen efter. Vi tror også at andre af gæsterne vil sove der, så det bliver rigtig hyggeligt!!!

Ellers er der vist ikke noget nyt.

0

Del dette indlæg

Hej Mia,

Nu kommer vi jo i endnu et dilemma! Skal der filmes eller ej? Egentlig har jeg slet ikke haft den tanke, for jeg hader selv når der bliver filmet, men jeg kan godt se det mht. taler osv. En ven som skal med har et digital kamera der kan filme, måske han bare kunne filme under talerne osv.. det må vi lige diskutere..!!

DER ER GODT NOK MANGE TING MAN SKAL TAGE STILLING TIL! :blushsmiley:

Mvh Maria

Hej Maria..

Man kan sagtens få en ven til at filme.. Men personen skal være klar hele¨tiden, ikke fumle når nogen rejser sig eller sådan noget.. Har hørt om noget hvor alle indlæg startede for sent fordi den onkel der skulle filme lige skulle starte kameraet og det tog tid, oven i det så hviskede han med sidemanden og filme var rystet... Det er den slags historier der gør at jeg vælger en prof der kun er der for at filme..

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens se det kunne være fedt at have det hele på video, men jeg er bange for jeg ikke ville være mig selv hvis der stod en og filmede mig konstant.

Vores ven har et godt kamera og er god til at være diskret, så det er meget fint for os, men vi er jo heldigvis ikke ens alle sammen herinde :)

Nu har jeg haft snakket med Thomas Zinther (musikeren). Han er bare super rar og jeg reserverede ham med det samme. Her de næste dage skal vi så ringe og bestille endeligt, men det tror jeg bestemt vi gør.

Vi blev enige om at det ville passe bedst til os med at have rough&easy, altså en duo med keyboard og guitar.. Nogle gange vil de kun spille på guitar, det synes jeg bare lyder helt vildt hyggeligt!! Er virkelig glad for det er på plads!!! JUBIIII :bearhug:

Redigeret af maria_rasmussen
0

Del dette indlæg

Hej Maria... :)

Ja heldigvis er vi forskellige.. *ss* Og det lyder da bare rigtig godt at i har fået styr på musikken nu... Den brugte vi også lag tid på at finde ud af, netop fordi det skal være det rigtige til ens temperament og ens fest...

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det forkerte musik kan også ødelægge nærmest hele festen, eller i hvert fald gøre den som man ikke ønskede den skulle være...

Når vi har styr på kro, præst/kirke og musik tror jeg godt vi kan slappe lidt af og bare glæde os. Er der andre ting vi burde have styr på nu?

Mht. efter vielsen snakker vi om bare at tage på kroen og drikke kaffe mens vi pakker gaver op inden selve middagen... "Krofatter" snakkede om at han ville sætte sodavand, kaffe osv. frem og så betaler vi bare for det der bliver drukket inden middagen. Det lyder som en dejlig og afslappende løsning, som vi nok "bare" vælger. Vi havde snakket om reception efter vielsen, men det vil vi ikke holde. Vi mener ikke vi får tid til at snakke med gæsterne alligevel. Så det bliver kun dem der skal med til middagen som også skal hafe kaffe på kroen.

Mht. fotograf skal vi kun have en fotograf udefra som skal tage nogle billeder i hans studie, så det burde ikke være så svært, men vi skal nok alligevel til at være ude. Det må vi se på..

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej Maria...

Få styr på fotograf og kørsel nu også... Ellers kan i risikere at skulle vælge noget andet end i havde forestillet jer fordi folk booker i god tid nemlig.. Da jeg bookede kørsel i marts måned var han allerede booket til kørsel i oktober 2007.. Så folk er tidligt ude..

Knuz Mia

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg har egentlig tænkt på hvor mange der er herinde fra Randers, eller skal giftes omkring Randers?? Kunne være hyggeligt hvis der var andre..

Forresten har vi også forlover på plads. Det skal være Michaels ven (og min) Peter, som også har sagt ja og allerede har kigget i vores bryllupsbøger over hvad han skal, så det er super dejligt.

Min søster skal være gavekoordinator. Det blev hun helt vildt med, da vi spurgte hende.

Min far skal selvfølgelig føre mig op af kirkegulvet og det vil han også meget gerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[i princippet er det ikke så meget lyden jeg er bange for ikke er god, mere at musikken fylder for meget eller der sidder en musiker, der nærmest gerne selv vil være midtpunkt. Det har jeg oplevet, det var ikke hyggeligt

Der er altid en risiko for at et liveband bliver meget dominerende. De fleste livebands jeg har oplevet til firmafester vil umiddelbart ikke gøre sig godt til et lille bryllupsselskab på 40-50 personer. Dels fordi de "fylder meget" i landskabet, men også fordi de typisk kun spiller 2-3 timer. Til firmafester er der som regel økonomi til også at have anden underholdning. En trio eller en duo gør sig ofte bedre.

Men nu har jeg selv oplevet Kopimaskinen et par gange, og de formår både at spille afdæmpet dinnermusik og rock, pop, blues m.v. uden at det bliver trivielt. Det har så også været i forbindelse med firmafester, men de kan snildt gøre sig til et bryllup. De har næppe alle mand på under middagen. Hvis de 14.000 kr. er inkl. dinnermusik så er det vel ikke dyrt. Mange giver det samme for en pianist og et band tilsammen.

Suppe, steg og is musikeren der sidder og hujer og får folk op at stå m.v. er efterhånden ved at være på retræte, men man oplever dem da af og til: Der spilles for højt under middagen, så folk ikke kan tale sammen, der lægges op til "sejle op ad åen" og jeg har sågar også hørt om et eksempel hvor musikeren sang med på festsangene gæster havde lavet men sang forkert tekst. :bearhug:

Langt de fleste pianister og musikere i dag holder dog en meget tilbagetrukket stil, særligt under middagen. Det samme gør sig gældende for os bryllupsdj's. Det er og bør være brudeparret der er i fokus, og ikke en eller anden dum/smart orgelhakker. Der hvor en musiker/dj m.v. kommer lidt mere på banen er efter middagen.

Det med at være usynlig er en evne som gode fotografer og videografer også har. Jeg tror egentlig ikke at du vil opleve at de er der, for de står ikke med en linse oppe i næsen på dig.

PS. Et andet forslag kunne jo være at I hyrede Michael og Maria der lige har udgivet en ny CD. Det ville helt klart vække jubel blandt gæsterne :)

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

[i princippet er det ikke så meget lyden jeg er bange for ikke er god, mere at musikken fylder for meget eller der sidder en musiker, der nærmest gerne selv vil være midtpunkt. Det har jeg oplevet, det var ikke hyggeligt

Der er altid en risiko for at et liveband bliver meget dominerende. De fleste livebands jeg har oplevet til firmafester vil umiddelbart ikke gøre sig godt til et lille bryllupsselskab på 40-50 personer. Dels fordi de "fylder meget" i landskabet, men også fordi de typisk kun spiller 2-3 timer. Til firmafester er der som regel økonomi til også at have anden underholdning. En trio eller en duo gør sig ofte bedre.

Men nu har jeg selv oplevet Kopimaskinen et par gange, og de formår både at spille afdæmpet dinnermusik og rock, pop, blues m.v. uden at det bliver trivielt. Det har så også været i forbindelse med firmafester, men de kan snildt gøre sig til et bryllup. De har næppe alle mand på under middagen. Hvis de 14.000 kr. er inkl. dinnermusik så er det vel ikke dyrt. Mange giver det samme for en pianist og et band tilsammen.

Suppe, steg og is musikeren der sidder og hujer og får folk op at stå m.v. er efterhånden ved at være på retræte, men man oplever dem da af og til: Der spilles for højt under middagen, så folk ikke kan tale sammen, der lægges op til "sejle op ad åen" og jeg har sågar også hørt om et eksempel hvor musikeren sang med på festsangene gæster havde lavet men sang forkert tekst. :bearhug:

Langt de fleste pianister og musikere i dag holder dog en meget tilbagetrukket stil, særligt under middagen. Det samme gør sig gældende for os bryllupsdj's. Det er og bør være brudeparret der er i fokus, og ikke en eller anden dum/smart orgelhakker. Der hvor en musiker/dj m.v. kommer lidt mere på banen er efter middagen.

Det med at være usynlig er en evne som gode fotografer og videografer også har. Jeg tror egentlig ikke at du vil opleve at de er der, for de står ikke med en linse oppe i næsen på dig.

PS. Et andet forslag kunne jo være at I hyrede Michael og Maria der lige har udgivet en ny CD. Det ville helt klart vække jubel blandt gæsterne :)

Hej Diskobil,

Jeg tror du har ret mht. at musikere ikke længere prøver at tage al opmærksomheden, heldigvis.

Tak for dit fyldige svar, det er dejligt at høre fra andre end blot kommende brude..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Mit hjerte JUBLER af glæde og lykke!!

Om det ikke er min søde PØLSEMAND som skal giftes med sin dejlige Maria!!!?!! :cheerleader3:

Hvor ER jeg glad på jeres vegne, og glad for at du lagde et lille "hint" til min i Eva's tråd - ellers var jeg sikkert aldrig snublet over jeres/din tråd... :boohoo::bearhug:

Men PUUUUUHA, hvor jeg er glad på jeres vegne!! Tror ikke der er ret mange andre som jeg af hele hjertet så gerne ville se blive gift, som jer to!! I er så gode sammen, og har i sandhed kæmpet for at "være jer".

TILLYKKE endnu en gang fra mig (og Dan - men han ved det ikke endnu)!

- - -

Fotograf... Hvis I gerne vil have det, kan jeg spørge ham som fotograferede til vores bryllup. Han er "rigtig fotograf", og tog virkelig en masse dejlige billeder til vores bryllup. Pas på ikke at undervurdere en fotograf's billeder i løbet af dagen; han/hun har øje for nogle detaljer som man som "amatør-fotograf" ikke altid lige husker at få med... (med mindre man er en erfaren Bridezilla som jeg selv er -til Póq's bryllup- :hug: ).

Video... Min erfaring siger at lidt video er bedre end ingenting, men at en FED video slår alt! Der var taler og indslag (feks det som du og Michael selv var med til) til vores bryllup, som jeg ELSKER at gense i dag, nu 2½ år efter brylluppet. Også Gert's improviserede tale har vi fået på video, min fars 22 min improviserede tale osv. Det kan VARMT anbefales at få optaget fra vielsen i kirken, til brudevalsen til midnat -- også selvom det måske koster lidt.

- - -

Ellers vil jeg bare ønske jer et godt planlægningsår :cheerleader3:

...og så et lille "p.s." -- Mads Møller Madsen (stortromme, Grenaa FDF) og Pernille Rasmussen skal også giftes til næste år! 4.8.2007 siger de JA til hinanden i Grenaa Kirke.

0

Del dette indlæg

Hej søde Mette,

Tak for de dejlige ord til os. Jeg havde helt glemt det med pølserne! :cheerleader3:

Hvor meget kostede det ca. at have fotografen til at gå der hele dagen?

Dem vi tænker på som skulle tage billeder ved vi at de alligevel ville tage uendelig mange billeder, selvom vi ikke bad dem om det og vi ved at de tager skide gode billeder. De er gode til at få taget nogle billeder som ikke virker opsatte, men helt naturlige. Derfor mente vi at det ville være træls at have en fotograf rendende efter os også.. Men det er jo heldigvis også smag og behag, men jeg er utrolig glad for du kommer med din mening! Super! Vi tænker nok lige over det igen.

Mht video vil vi bare have en FDF-ven til at filme lidt engang imellem og så er det det. Vi ville føle os utilpas hvis der var en der filmede hele tiden... :cheerleader3:

Du må hilse Dan.

0

Del dette indlæg

Hej Maria

Fotografen er booket; Torben Thorhauge fra Århus. Jeg ved ikke helt hvor vi skal fotograferes - måske i Doktorparken (det er maaange år siden jeg har været der, men jeg husker det som rigtig hyggeligt). Har I nogle idéer der?

Blomster er vi ikke kommet til endnu, men det er jo også mandens opgave (tror nu nok jeg kommer til a hjælpe lidt alligevel... :cheerleader3: )

Hilsen Anne

Hej Anne,

Kom forresten lige til at tænke på at jeg vist ikke har svaret dig.. Doktorparken er et rigtig hyggeligt sted, men der er utrolig smattet!! Faktisk hele året rundt, mener jeg. Det er i hvert fald noget du skal følge op på!

Jeg ville måske hellere foreslå at I tog til Fladbro.

Håber det går godt med planlægningen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer