Guest AnneD

Toastmasterbog

43 indlæg i dette emne

Jeg er så småt begyndt at sætte en lille bog sammen til vores toastmaster. Der er god tid til han skal have den, men hver gang jeg falder over noget der omhandler hvad toastmasteren og forloveren (vi har valgt den samme person) skal gøre op til og på dagen, så skriver jeg det ind i bogen, og så kan jeg altid redigere i den senere.

Samtidig er jeg ved at lave en liste med vores regler for festen, som det bliver toastmasterens opgave at informere vores gæster om, når vi har budt velkommen og præsenteret ham.

Nu hvor jeg sidder og læser den igennem, synes jeg den er fyldt med forbud. Jeg har prøvet at skrive det på en hyggelig/humoristisk/sjov (kan ikke komme på det rette ord) og ikke formanene måde, men alligevel vil jeg sætte pris på hvis nogen af jer havde andre forslag til hvordan jeg kan skrive det.

Eller det bare mig der synes det er lidt for meget? Skal jeg bare lade det være som det er?

Her er vores liste:

• Rygning er ikke tilladt. Dem som ønsker at gå udenfor bedes huske på, at de skal sidde sammen med ikke-rygere når de kommer ind igen, og røg har det med at blive siddende i ånde, hår og tøj

Jeg vil gerne have at dette bliver sagt, da jeg har det meget dårligt med røg og vi håber dette kan være med til at begrænse rygningen. Af sammen grund vil der ikke blive holdt rygepauser, da jeg ikke synes vi skal afbryde hele festen flere gange i løbet af aftenen pga nogle få personer, og fordi jeg tror at rygepauser vil få folk til at ryge mere. Så springer de op med det samme og tænker "jeg må hellere gå ud nu, for hvem ved hvornår der ellers bliver mulighed for det", selvom de egentlig ikke lige var trængende på det tidspunkt.

• Buketten vil ikke blive kastet. Den skal lægges på brudens morfars gravsted

• Brudeparret frabeder sig fest- og skålesange

Jeg gider ikke høre på "vi skåler med vores venner..." (og desuden kender mine forældre slet ikke den slags sange, da de ikke bliver sunget i de selskaber de (og jeg) er vant til at komme i), og "de skal leve" og mere af den slags gider jeg heller ikke. De hører hjemme når der sidder en flok unge mennesker og drikker fordi de skal i byen, de hører ikke hjemme til et formelt bryllup.

• Brudeparret frabeder sig kysserunder når den ene forlader bordet, samt kysseritualerne med at kravle under bordet og stå på stolene

Den håber jeg flere brude er enige med mig i. Det er ikke sjovt at skulle ned på gulvet og kravle i en stor kjole, ligesom det heller ikke er nemt at komme op på en stol i stor kjole og høje hæle

• Brudens slør og gommens slip skal stadig være i hel stand ved festens afslutning. Han sokker derimod

Og så kan jeg ikke komme på en sjov måde at skrive at dem må der gerne klippes i

• Bærer bruden strømpebånd er dette noget kun gommen vil få æren af at se senere på aftenen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Din "stil" er nok heller ikke lige mig - vi vil have et festligt bryllup...med ALT hvad det indebærer (både skålesange o.l. - ikke at jeg tror, at der kommer noget af den slags)

Sådanne fester kan godt gå hen og blive derefter hvis man skærer alt det impulsive fra....men vi er nok specielle - eller hvad?

0

Del dette indlæg

Undskyld mig..men jeg forstår ikke helt?

I vil gerne ha' et "rigtigt" og "formelt" bryllup - men hvorfor så skære alle traditionerne fra?

Personligt kan jeg ikke være mere uenig i dine regler/forbud - Men det er jo så bare mig :balloon:

()() Majken

Vi har åbenbart forskellige opfattelser af hvad "formelt" er. Mht slør og slips så er det ikke billige ting, og jeg vil blive meget ked af at se mit slør blive ødelagt pga en gammel tradition som ikke betyder noget for mig.

Og som jeg også skriver så synes jeg at skålesange hører til en ungdomsfest og ikke en formel bryllupsfest. Der er også lidt for meget suppe-steg-is over det, og den slags fest er vi heller ikke interesseret i.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Din "stil" er nok heller ikke lige mig - vi vil have et festligt bryllup...med ALT hvad det indebærer (både skålesange o.l. - ikke at jeg tror, at der kommer noget af den slags)

Sådanne fester kan godt gå hen og blive derefter hvis man skærer alt det impulsive fra....men vi er nok specielle - eller hvad?

Hvad får dig til at tro at vi ikke får et festligt bryllup? Jeg har læst flere beskeder her fra kvinder der ikke ønsker at vise strømpebåd og alle siger "jamen har du ikke lyst til det så sig at folk skal lade være med at bede om det". Hvorfor er det pludselig skidt når jeg heller ikke ønsker det?

Hvis vi ikke ønsker et bryllup med skålesange så bliver vores bryllup netop perfekt hvis der ikke er nogen, mens vi bliver kede af det hvis der er nogen der begynder på det alligevel.

0

Del dette indlæg

Sidder med kæben nede på tastaturet....

Hvad vil I egentlig have til jeres bryllup.... Traditionerne er jo helt skåret væk.

Synes at det var vældig hyggeligt, at vores gæster sang for os. Så egentlig lidt frem til det. Sad og betragtede vores smilende og syngende gæster, når det stod på.

Lod gladeligt gæsterne klippe i sløret, selvom svigerfar misforstod konceptet og tog hele sløret ud. Fik det dog sat i igen. Og så betyder det vist også lykke at klippe/rive i sløret.

Ville heller ikke have at gæsterne skulle klippe min mands kravatte, men sagde ingenting. Og gæsterne nøjes da også pænt med sokkerne, uden strenge formaninger.

Jeg bryder mig heller ikke om røg, og vi har rygeforbud herhjemme. Så ved festlige lejligheder osv. må gæsterne pænt udendørs. Men til vores bryllup havde vi ingen regler omkring rygning. Iøvrigt var der en glimrende udsugning i lokalet.

Kysserunderne så jeg også frem til, frygtede egentlig lidt, at min mand slet ikke skulle på toilet, da han har noget af en selskabsblære.

Og slå på tallerkner/ trampe i gulvet for at få parret til at kysse er jeg heller ikke modstander af. Vi begyndte faktisk selv at slå på tallerkenen. Og det var faktisk ikke et problem med kjolen. Min mand var sød til at hjælpe, hvis det kneb med at komme op på stolen.

Tror ikke at det er så udbredt, at buketten bliver kastet. Min blev lagt på min mors gravsted dagen efter, hvilket gæsterne synes var en smuk tanke.

Kan egentlig ikke forstå alle jeres forbud, men det er jeres bryllup og jeres beslutning, hvad I vil have. Håber at I får en dejlig dag, hvad I end beslutter jer for.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Hvad vil I egentlig have til jeres bryllup.... Traditionerne er jo helt skåret væk.

Synes at det var vældig hyggeligt, at vores gæster sang for os. Så egentlig lidt frem til det. Sad og betragtede vores smilende og syngende gæster, når det stod på.

Nu synes jeg selv jeg har gjort det klart hvilke sange det var vi ikke ville have men nu gør jeg det lige igen. Det vi ikke vil have er typsike skålesange, men gæsternes hjemmelavede sange glæder vi os til. Det har altid været tradition i min familie at man skriver en sang til de forskellige fødselsdagsfester, så jeg regner stærkt med at der vil komme flere sange fra familien. Fra min i hvert fald, jeg har endnu ikke oplevet en sang fra hans familie, men jeg finder vel ud af til svigerfars 50 års dag om det er noget familien gør i eller om de aldrig har hørt om det.

0

Del dette indlæg

Nu synes jeg selv jeg har gjort det klart hvilke sange det var vi ikke ville have men nu gør jeg det lige igen. Det vi ikke vil have er typsike skålesange, men gæsternes hjemmelavede sange glæder vi os til. Det har altid været tradition i min familie at man skriver en sang til de forskellige fødselsdagsfester, så jeg regner stærkt med at der vil komme flere sange fra familien. Fra min i hvert fald, jeg har endnu ikke oplevet en sang fra hans familie, men jeg finder vel ud af til svigerfars 50 års dag om det er noget familien gør i eller om de aldrig har hørt om det.

Jeg tænkte faktisk på skålsangene. Havde ikke så meget tid til at se på gæsterne når vi sang, da jeg jo selv skulle se hvad de havde skrevet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg må desværre tilslutte mig alle de andre, der har skrevet i dette indlæg.

Jeg vil have det hele med. Synes traditionerne er med til at gøre det til noget helt specielt. Skålesangene er måske en smule platte til et bryllup - kan godt følge dig, men omvendt er det også med til at skabe stemning.

Men nu har hverken kæresten eller jeg nogensinde været vilde med de fester, hvor det hele er lagt i skrappe rammer og man nærmest er bange for at komme til at grine - ikke at jeres bryllup bliver sådan, men overdrivelse fremmer forståelsen :bearhug:

Men vi er jo heldigvis alle forskellige. Så synes bestemt I skal holde festen, så den bliver helt perfekt for jer. ()():balloon:

:bearhug: Michela

0

Del dette indlæg

Det med rygningen er jo diskuteret før og der har du jo givet udtryk for din holdning. Det er naturligvis helt ok at sige fra overfor rygning til sin egen bryllupsfest.

Det samme med de øvrige traditioner. Jeg tror såmænd ikke at festen bliver specielt kedelig af den grund. Faktum er at skålesange ikke bruges så meget mere. Dvs de kommer ikke i rap som man oplevede det for år tilbage.

Du/I skal bare passe uhyggeligt meget på hvordan du/I serverer budskabet, og spørgsmålet er om det er fair at lade toastmasteren gøre det. Måske bør I selv sige det når I byder velkommen eller når I taler med folk inden festen.

Vedr. den med slipset skulle I måske overveje at gå på kompromis og gøre som mange andre gør. Lade ham skifte slipset til et gammelt udslidt slips lige inden brudevalsen ()()

0

Del dette indlæg

Jeg må så sige at jeg er i den "anden lejr"

Jeg skal bestemt heller ikke stå og flagere på en stol eller sidde model til adskillige kysserunder. Ikke fordi jeg er sippet (gæsterne ved at det er jeg bestemt ikke!) men fordi det bare slet ikke er min stil. Af samme årsager vil vi fx også frabede os lejlighedssange..

Jeg kan ikke se problemet i at gøre det, alle er forskellige og har forskellige ønsker og bare fordi noget er tradition er det ikke nødvendigvis godt.

Jeg vil foreslå at i skriver noget af det i indbydelserne så folk er forberedte og at de ikke får remset en lang linie af forbud op. Fx vi ønsker en afslappet og uformel bryllupsfest, så vi frabeder os skål - og lejlighedssange, men andre festlige indslag er velkommne.

til festen kan toastmasteren så sige at der er mulighed for at ryge efter middagen udendørs (ellers sig at selve feststedet har rygeforbud - det har flere efterhånden) og at bruden og gommmen gerne vil beholde deres tøj på så intet skal rives og klippes denne aften.

Prøv at gøre det humoristisk, kort og præcist og ingen lange formaninger ala røglugt i tøj og hår. Det er efter min mening ligegyldigt og virker over-sart. Håber du kan bruge mit svar.

()() Christina

0

Del dette indlæg

Du/I skal bare passe uhyggeligt meget på hvordan du/I serverer budskabet, og spørgsmålet er om det er fair at lade toastmasteren gøre det. Måske bør I selv sige det når I byder velkommen eller når I taler med folk inden festen.

Og det er lige præcis derfor jeg bringer det på bane her. Fordi jeg har brug for hjælp til at formulere det på en måde så det ikke bliver en lang række af i må ikke... og i må heller ikke...

Mht om det er fair at lade toastmasteren sige det, den har jeg faktisk også selv tænkt over og jeg havde også tænkt mig at nævne det sammen med mit andet spørgsmål, men jeg kom åbenbart fra det igen.

Men er det ikke netop det der er en af meningerne med en toastmaster? At brudeparret ikke skal andet end byde velkommen, og så tager toastmasteren sig af alt det praktiske den aften

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må så sige at jeg er i den "anden lejr"

Jeg skal bestemt heller ikke stå og flagere på en stol eller sidde model til adskillige kysserunder. Ikke fordi jeg er sippet (gæsterne ved at det er jeg bestemt ikke!) men fordi det bare slet ikke er min stil. Af samme årsager vil vi fx også frabede os lejlighedssange..

Jeg kan ikke se problemet i at gøre det, alle er forskellige og har forskellige ønsker og bare fordi noget er tradition er det ikke nødvendigvis godt.

Jeg vil foreslå at i skriver noget af det i indbydelserne så folk er forberedte og at de ikke får remset en lang linie af forbud op. Fx vi ønsker en afslappet og uformel bryllupsfest, så vi frabeder os skål - og lejlighedssange, men andre festlige indslag er velkommne.

til festen kan toastmasteren så sige at der er mulighed for at ryge efter middagen udendørs (ellers sig at selve feststedet har rygeforbud - det har flere efterhånden) og at bruden og gommmen gerne vil beholde deres tøj på så intet skal rives og klippes denne aften.

Prøv at gøre det humoristisk, kort og præcist og ingen lange formaninger ala røglugt i tøj og hår. Det er efter min mening ligegyldigt og virker over-sart. Håber du kan bruge mit svar.

()() Christina

Men for mig er det netop til en "afslappet og uformel" fest at skåelsange hører hjemme, til formelle fester derimod har de ikke noget at gøre. Men mens det er i orden at skrive at festen er uformel, så er det ikke nær så acceptablet at skrive at festen er formel.

Og mht rygning så har feststedet (heldigvis) forbud mod det, men jeg er virkelig ekstrem sart. Jeg arbejder i en kiosk og jeg får virkelig kvalme af nogen af mine kunder fordi de/deres tøj stinker langt væk af røg. Og det er altså ikke kun mig. En anden kunde stod i kø bagved en af rygerne og hun kommenterede det overfor hendes ledsager da han gik igen.

0

Del dette indlæg

Jo toastmasteren tager sig af alt det praktiske men det er jo jer der har kontakten til gæsterne i forbindelse med udsendelse af invitationerne og op til selve festen, ligesom at I har kontakten vedr. alt det praktiske vedr. festen iøvrigt.

Det toastmasteren styrer er selve forløbet af festen, herunder afvikling af taler, sange m.v. Det er da også normalt at toastmasteren fortæller folk at der er rygeforbud. Men spørgsmålet er om han/hun ikke kommer på lidt af en judas post hvis vedkommendes introduktion bliver lutter forbud ()()

Spørgsmålet er også - som jeg var inde på før - om det er nødvendigt at formulere meget at det direkte på dagen eller i invitationen, og om ikke det kan kommunikeres ud på anden måde.

0

Del dette indlæg

Men er det ikke netop det der er en af meningerne med en toastmaster? At brudeparret ikke skal andet end byde velkommen, og så tager toastmasteren sig af alt det praktiske den aften

Det er faktisk et godt spørgsmål! Jeg har nok en lidt anden opfattelse af en toastmaster - jeg mener primært hans opgave er at styre taler, sange og andre indslag under middagen. Men måske der er andre, der har et andet bud herpå?

()()

0

Del dette indlæg

Jo toastmasteren tager sig af alt det praktiske men det er jo jer der har kontakten til gæsterne i forbindelse med udsendelse af invitationerne og op til selve festen, ligesom at I har kontakten vedr. alt det praktiske vedr. festen iøvrigt.

Det toastmasteren styrer er selve forløbet af festen, herunder afvikling af taler, sange m.v. Det er da også normalt at toastmasteren fortæller folk at der er rygeforbud. Men spørgsmålet er om han/hun ikke kommer på lidt af en judas post hvis vedkommendes introduktion bliver lutter forbud ()()

Spørgsmålet er også - som jeg var inde på før - om det er nødvendigt at formulere meget at det direkte på dagen eller i invitationen, og om ikke det kan kommunikeres ud på anden måde.

Jeg ved jo udmærket godt at du har ret. Jeg skal bare lige indse det. Rygerne i selskabet er mine svigerforældre, min kærestes faster og onkel, og hans søsters kæreste. Svigerforældre får det at vide inden brylluppet (da vi har rygeforbud i vores lejlighed kan det ikke komme bag på dem), og så må hans svoger og fasteren og onklen høre det gennem svigermekanikken. Så er der et forbud mindre på selve dagen.

Vi skal i hvert fald nok gøre vores bedste for at vores toastmaster ikke kommer til at føle sig som en vi gemmer os bag fordi vi ikke selv tør informere gæsterne om vores forbud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er vores liste:

• Rygning er ikke tilladt. Dem som ønsker at gå udenfor bedes huske på, at de skal sidde sammen med ikke-rygere når de kommer ind igen, og røg har det med at blive siddende i ånde, hår og tøj

Jeg vil gerne have at dette bliver sagt, da jeg har det meget dårligt med røg og vi håber dette kan være med til at begrænse rygningen. Af sammen grund vil der ikke blive holdt rygepauser, da jeg ikke synes vi skal afbryde hele festen flere gange i løbet af aftenen pga nogle få personer, og fordi jeg tror at rygepauser vil få folk til at ryge mere. Så springer de op med det samme og tænker "jeg må hellere gå ud nu, for hvem ved hvornår der ellers bliver mulighed for det", selvom de egentlig ikke lige var trængende på det tidspunkt.

• Buketten vil ikke blive kastet. Den skal lægges på brudens morfars gravsted

• Brudeparret frabeder sig fest- og skålesange

Jeg gider ikke høre på "vi skåler med vores venner..." (og desuden kender mine forældre slet ikke den slags sange, da de ikke bliver sunget i de selskaber de (og jeg) er vant til at komme i), og "de skal leve" og mere af den slags gider jeg heller ikke. De hører hjemme når der sidder en flok unge mennesker og drikker fordi de skal i byen, de hører ikke hjemme til et formelt bryllup.

• Brudeparret frabeder sig kysserunder når den ene forlader bordet, samt kysseritualerne med at kravle under bordet og stå på stolene

Den håber jeg flere brude er enige med mig i. Det er ikke sjovt at skulle ned på gulvet og kravle i en stor kjole, ligesom det heller ikke er nemt at komme op på en stol i stor kjole og høje hæle

• Brudens slør og gommens slip skal stadig være i hel stand ved festens afslutning. Han sokker derimod

Og så kan jeg ikke komme på en sjov måde at skrive at dem må der gerne klippes i

• Bærer bruden strømpebånd er dette noget kun gommen vil få æren af at se senere på aftenen
Jeg er fuldstændig enig med dig, kan godt forstå du har disse ønsker til din bryllupsfest, mht dit slør og slípset, hvad så med at skifte over til noget billigt tyl lige inden brudevalsen og ligeledes at din kæreste tager et gammelt slips på?
0

Del dette indlæg

Hej Anne :balloon:

Har lige læst denne tråd og tråden om drescode.

Havde først ikke set, at begge tråde kom fra en og samme person. Men puha, jeg har stor respekt for at det er den måde I ønsker jeres fest holdt. Min mening er egentlig fuldstændig ligegyldig og jeg vil ikke "overfalde" dig men du spørger jo om vores holdning.

Og når det så er sagt, så ville jeg nok som gæst synes, at det hele bliver lidt for stift. I risikerer, at folk ikke kommer til at hygge sig (måske er det heller ikke det I ønsker), da der er temmelig meget de ikke må inkl. ikke selv bestemme deres påklædning. Jeg er generelt af den holdning, at hvis folk inviterer mig til fest og dikterer mig hvilket tøj jeg skal tage på - jeg er ALTID pænt klædt på, men alligevel - så siger jeg nej tak til invitationen. Har for nyligt været til "gallafest" i et forsamlingshus, det kostede os alt i alt 3.000 at deltage i den fest.

Jeg håber inderligt at I får den fest I ønsker med alt hvad I har drømt om, er bare bange for, at du kan få mange skuffelser hvis alle gæster ikke kan/vil overholde alle jeres "regler".

()()

0

Del dette indlæg

Hej AnneD

Jeg synes det et helt i orden at have et "regelsæt" til sit bryllup. Man skal bare passe gevaldigt på. :bearhug:

Angående rygningen, er der ikke mange rygere i selskabet, så det er helt i orden at sende budskabet ud gennem dine svigerforældre. Til fester i min fars familie er der ALTID rygeforbud, da min fars lillebror bliver hundesyg af røg. (Han har en alvorlig lungesygdom).

Jeg har endnu ikke været til et bryllup, hvor bruden har kastet buketten, men derimod har brudene haft deres buket stående foran sig under middagen, og til dansen er den blevet stillet på gavebordet. Med mindre det er en tradition i jeres familie, synes jeg ikke, at der er grund til at nævne det.

Angående skåleviserne, er det mit indtryk (muligvis forkert?), at det er musikeren / musikerene der starter dem. Aftal med den eller dem der skal spille, og sig, at det ikke skal forekomme. Jeg gider heller ikke en 10 minutters tur op og ned af åen.

Kysseriet er helt i orden at nævne. Om det skal være jer selv eller jeres toastmaster, der gør det, er op til jer. Har I ikke lyst, skal I da heller ikke.

Der er ikke mange brude, der har lyst til at få deres slør revet i stykker. Overtro eller ej. Mit skal IKKE rives i stykker. Slips har jeg ikke set blive klippet. Gutterne er mere optaget af gommens strømper ()()

At du ikke vil vise strømpebånd, er din egen sag. I vores familie er der tradition for at drengene vil se strømpebånd og pigerne umiddelbar efter vil se boksershorts.

Min tilkommende truer med at ville tage et par "elefanttrusser" på (dem med snabel) :balloon:

Håber i finder ud af det

Hilsen Helle

0

Del dette indlæg

Vi regner også med at bruge toastmasteren til at få sagt nogle af "reglerne". Vi har ikke mange af dem, da vi gerne vil have et festligt bryllup med alt hvad der hører til af sange, kysseri osv. Dog skal vores toastmaster informere gæsterne om, at vores tøj IKKE må klippes i, da det skal bruges igen til vores bryllup i Italien. Og at folk skal gå udenfor at ryge ( det er ok at stanken hænger i deres tøj, men jeg gider ikke have at der ryger mig lige op i hovedet... ()() ). Hvilke regler man har er vel individuelt, men jeg synes sagtens man kan bruge sin toastmaster til at få den sagt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også helt enig med de fleste af ovenstående -at det virker som om der er lidt for mange regler.

Vores festsal skal dog også være røgfri, da vi har to multiallergikere blandt os. Men noget positivt kom der da ud af at læse det -og det er, at vi jo nok skal være opmærksom på, at de to allergikere ikke sidder ved siden af, eller nær rygere, da det jo sidder i tøjet. Det vil jeg da holde mig in mente.

Lige så snart allergikerne forlader festen, må rygerne hellere end gerne ryge.

M.h.p. skrålesange skal folk være noget så velkomne...og de må også gerne danse på bordene efter maden, hvis de skulle få lyst til det ()() Det vigtigste er, at folk synes de har haft en dejlig fest :balloon:

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Angående skåleviserne, er det mit indtryk (muligvis forkert?), at det er musikeren / musikerene der starter dem. Aftal med den eller dem der skal spille, og sig, at det ikke skal forekomme. Jeg gider heller ikke en 10 minutters tur op og ned af åen.

Nu hvor jeg tænker over det så tror jeg faktisk at du har ret. Jeg mindes ikke at det har været gæsterne der har startet dem til nogen af de fester jeg har været til. Så løser problemet egentlig sig selv, da vores musik er en klassisk pianist, som på sin hjemmeside understreger, at skålesange ikke er noget han bruger

0

Del dette indlæg

Hold da op.... jeg har lige set jeres hjemmeside, og kunne ikke lade være med at tænke på min egen reaktion hvis jeg var på jeres gæsteliste :balloon: jeg syns godt nok i har mange restriktioner.

vores bryllup er fyldt med alle de gamle traditioner, vi vil bankes på gulvet og op på stolen. Vi vil kysses når den anden er på toilettet m.m.

Vi har valgt et lidt finere feststed, og vi har ikke hørt noget om at vi ikke må stå på stolene.

Og min kjole er forresten også stor - KÆMPE stor ()()

- Lisen

0

Del dette indlæg

Nu hvor jeg tænker over det så tror jeg faktisk at du har ret. Jeg mindes ikke at det har været gæsterne der har startet dem til nogen af de fester jeg har været til. Så løser problemet egentlig sig selv, da vores musik er en klassisk pianist, som på sin hjemmeside understreger, at skålesange ikke er noget han bruger

Det kommer lidt an på hvad man forstår ved skålesange. Hvis man ved skålesange forstår sejle op ad åen m.v. så er det korrekt. Det oplever vi aldrig når vi er ude (vores pianister er heller ikke suppe, steg og is musikere).

Men "gid at det skal gå dem" sange m.v. efter en skål kan man aldrig gardere sig imod (medmindre man helt "forbyder" dem). Når det så er sagt så er det meget sjældent at der dyrkes rovdrift på disse, og det gælder generelt i hele landet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer