Sign in to follow this  
Followers 0
madam mims

Bryllup i den billige ende...

17 posts in this topic

Hej.... Vi er stadig ved snakken om hvordan og hvorledes vi skal holde vores bryllup... :angry:

Jeg har ikke sådan en drøm om et specielt bryllup, der skal være præcis sådan og sådan... Vi har talt om at holde det på en restaurant ( med velkomstdrink, 3 retters menu, vin ad libitum, natmad og bryllupskage osv ca.1000 kr pr kuvert), men skal nok lige sluge kamelen så... for det vil blive over 60.000 så!!! :) Og det er lidt over hvad vi forestiller os at bruge på vores bryllup... Ved godt at man kun bliver gift een gang (forhåbentligt!! :blushsmiley: ), men alligevel... Vi vil ikke helst ikke have en yderligere stor gæl pga vores bryllup :blushsmiley:

Vi har så talt om at holde det i mine forældres fælleshus, hvor vi også har holdt andre fester(barnedåb, fødselsdage osv) det koster kun 400 kr at leje... og så få en kok ud og lave mad (ca. 300 kr pr kuvert og serveringspersonale) Evt lave det til et tema-bryllup...

Uuuuh det er svært.... :cheerleader3: Er der nogle der har nogle gode ideer til hvad vi kan gøre?? Både til hvordan vi finder ud af hvad vi egentlig vil... :balloons: og så til hvordan vi "gør" det... Tror mest jeg er til det sidste... nemlig den lidt "billigere - nede på jorden" - udgave ;) Gode fif til et bryllup i den billige ende?? (hmm, sådan de 50.000 max. for ALT!!!)

Vi blir ca. 55-60 personer... mine forældre vil betale min brudekjole, vi kan låne en flot bil, fotograf og evt få et godt tilbud på mad/kokken/serveringspersonale.... -HAHA-

0

Annonce ♥

Altså vores bryllup var godt nok et helt almindeligt bryllup og blev holdt på hotel med ca 65 personer. Og det kostede ikke engang 50.000 kr for det hele.. Vi har nok brugt ca 10.000 kr på tøj og blomster og så kostede hotellet ca 32.000 kr.. Og det var med alt

0

Altså jeg er jo også selv mest til den sidste, og det gør vi også selv.. Vi gør det ikke for pengenes skyld men fordi vi syntes det er mere intimt... Men igen det er jo hvad men selv er til... Der er selvfølgelig mere der skal laves af os selv end hvis man tar en resturant...

Hmm Ja mit forslag er at i sætter jer ned og finder minusser og plusser og finder ud af hvad i virkelig gerne vil *ss* og har råd til ;)

Knuss

0

I er ude i nogenlunde god tid, så det skulle nok kunne lykkes at finde de gode priser, men for at vi måske bedre kan hjælpe jer, så ville det være rart at vide i hvilken del af DK, I leder efter de gode tilbud?

-Lisbeth

0

Annonce ♥

I er ude i nogenlunde god tid, så det skulle nok kunne lykkes at finde de gode priser, men for at vi måske bedre kan hjælpe jer, så ville det være rart at vide i hvilken del af DK, I leder efter de gode tilbud?

-Lisbeth

Nå ja... :cheerleader3: Vi bor i Ballerup ved København - havde talt om Hillerød Slotskro og Bellahøj Kro.... De havde tilbud med alt inkl. (næsten) på 1000 kr pr kuvert....

0

En bryllupsfest bliver jo ikke mere vellykket blot fordi man lægger en kuvertpris på 1.000 kr. Mange vælger som du selv er inde på at holde det i et forsamlingshus, selskabslokale o.l. og selv hyre en kok, hvorved prisen som ofte kan komme ned i noget lignende det halve.

Omvendt kan et bryllup også sagtens være nede på jorden (det er bryllupsfester som regel) selvom man laver en meget dyr løsning.

I skal selvfølgelig selv lave mest ved løsning 1 men fordelen er så også at I normalt kan fortsætte så længe I vil, og ikke skal være ude kl. 2-3 eller betale dyre ekstratimer på en restauration.

Hvis I allerede har tilgang til lokaler og en kokkeløsning er det for mig at se ret oplagt.

0

Hejsa

Vi har også snakket frem og tilbage om, hvad vi skulle.

Vi har et lokalt forsamlingshus, hvor vi selv skal stå med ALT fra borddækning, bestille mad, finde serveringspersonale, oprydning osv osv. Løst anslået pris for ca 100 gæster 30000 kr.

Der er flere hoteller og kroer i nærheden, hvor vi kun skal komme med bordplan og bordkort. Løst anslået pris 65000 kr. :cheerleader3:

Der er midlertidig en tredje løsning. Et andet forsamlingshus i kommunen, hvor der er et værtspar. Hun sagde, at det dyreste bryllup, de til dato havde holdt, havde en kuvertpris på ca 410 kr. Løst anslået pris 41000 kr. Vi skal også her bare medbringe bordplan og bordkort. Så det blev den løsning. :balloons:

Der var sparet for lidt i forhold til første løsning, så der var egentlig ikke noget at diskutere.

Håber I finder en løsning.

Hilsne Helle

0

De 2 steder du nævner er også dyre steder, vi havde selv kigget på dem i starten, netop fordi de havde færdige pakker.

Vi holder vores fest på Restaurant Brøndby, det er de tidligere ejere af Dueslaget i Rødovre der har det - og der kan vi få det stort set som vi vil. Vi ender på små 500 kr pr. kuvert og så har vi valgt, selv at stå for salt, chokolade og kage til kaffen og nogle andre ting hvor vi ville have vores eget med.

Ellers er en god ide buffet - det kan nemt trække prisen meget ned.

Vi havde til at starte med lejet et forsamlingshus hvor vi selv skulle stå for ALTING - vi havde møde med restauranten vi nu skal holde det i og gik hjem og lavede regnskab. 3500 kr mere skulle vi betale for, at nogle stod med alt ansvaret for os......

Hør hvad der ligger i jeres nabolag og søg priser den vej - de steder i har haft kigget på ligger jo heller ikke 100 % i jeres nærområde, så det bør være muligt, at finde noget til billigere penge.

:cheerleader3: Pernille

0

Annonce ♥

Tjaa... jeg ville vælge den billige model - nok mest fordi jeg ikke er til restaurantbryllupper.

Jeg synes et temabryllup lyder skønt og anderledes. Et rigtig billigt tema ville være, at holde kinesisk bryllup.

Få en billie kinesisk buffet udefra, pynt op med røde lamper og sammeklistret bambus. Læg nogle store puder på gulvet og server te istedet for kaffe efter middagen. Få serveringspigerne til at komme i kinesiske kjoler (etc)

Når I kommer fra københavnsområdet kan i snildt køre ind til byen og handle i de forskellige kinesiske butikker. De er møgbillige.

Held og lykke med brylluppet.

/Fortuna

0

Vi regner med at stå for det hele selv (undtagen maden, den får vi udefra), og så holde festen i festlokale, for så kan vi blive så længe vi vil, og det passer bedre til vores familie. Men vi regner med at gøre det for 30.000 inkl. alt :cheerleader3:

Men det værste ved denne form for bryllup er rengøringe, og det gider jeg bare ikke, så det tror jeg at jeg vil betale mig fra udover vores budget :balloons:

0

Vi holdt godt nok festen på restaurant, men det er mest fordi er flyttet til jylland, men ville gerne holde festen på Sjælland, og vores familier bor sådan ca i hver sin ende af sjælland, og så alle vennerne i midten, så for vores egen skyld mht- udførelse af opgaver, fandt vi en restaurant. Jeg kan meget varmt anbefale den, og deres priser er også yderst rimelige:

Her er hvad vi fik:

Velkomstdrink med snacks til (Mohitlo og ships og peanuts) (folk havde lige været til reception et andet sted)

Forret:

Røget andebryst på sprød salat med kold appelsinsauce

Vin: Alsace signature Kuentz-Bas

Forret:

Sprødstegt sandart med sauce mouselini med hvide asparges og hijiki havtang

Vin: Alsace signature Kuentz-Bas

Mellemret:

Citronsorbet med vodka

Hovedret:

Medaillon af kalvemørbrad med årstidens grøntsager, svampesauté, stegte cherry tomater, madagaskar pebersauce, samt pommes columbine

Vin: Aigle rouge, Sieur d`´ Arques, Languedoc

Dessert:

Frisk frugt med hjemmelavet Baylis iscreme og Capri chokoladekage

Vin: Manfredi de Asti

Kaffe med sødt til ved siden inde i tilstødende lokaler.

Vin, vand osv under middagen ad libitum

efter kaffen var der fri bar med alt! til de sidste simpelthen ikke gad feste mere (dog havde restauranten sagt at hvis der kun sad 3 gæster tilbage kl 05 06 stykker om morgenen, så ville de nok henstille til at folk fortsatte festen udenfor, så de kunne lukke ned). De havde musikanlæg, som var koblet direkte på pc og fungerede efter juke box princip (uden at skulle putte penge i).

Udover alt dette, som var gennem fantastisk, super mad, dejlige vine og fantastisk betjening, så fik vi også brunch den efterfølgende formiddag til 25 persoenr (dem der sov i nærområdet), og hele vejen igennem har betjeningen været FANTASTISK god.

Restauranten hedder FJORDENS PERLE og ligger på jyllinge havn, så der er da et stykke at køre fra Ballerup. Vi kørte selv fra Rungsted i Nordsjælland, da vi på ingen måde havde råd til de kuvertpriser i omegnen der.

Vi betalte for dette overdådige set up, (hvor vi forresten selv kom med blomster) 850 pr. person, og det er inkl ALT.

Man kan jo sagtens få det billigere netop dette sted, hvs man væølger den version du selv var ude i, og evt hvis man laver buffet. Der var i selskabslokalet plads til 60 eller 64 personer så vidt jeg husker, så det kan lige være fidusen, om der er plads nok.

jeg ligger lige et billede af udsigten fra lokalerne.

De har en hjemmeside, men den er under opdatering, jeg kan sened flere billeder via mail, hvis det skulle være.

Håber du finder en løsning :cheerleader3:

post-14037-1161165314.jpg

0

Hejsa!

Vi har valgt at holde vores i selskabslokale og at vores gæster skal have løbesko på for de skal selv hente deres mad. (buffet) Vores pris pr kuvert er 288 kr pr person og det incl kok i 4 timer. Så kommer der så drikkevarer oveni.

Samtidig har vi et vennepar som gerne vil forære os bryllupskagen i gave, så det skal vi ikke tænke på. Så fedt. Til gengæld for de så også lov at styre showet.

Vores bryllup bliver laaaaangt nede på jorden. Kan bedst lide det på den måde, og ville ikke selv holde det på hotel eller restaurent.

mht til køkkenpiger så behøver det jo bare være et par unge tøser som evt også kan komme dagen efter og ryde op.

0

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :balloons: - der er nogle gode løsninger indimellem, synes jeg.... Vi går lidt i tænkeboks :cheerleader3:

0

vores bryllup bliver også i den billige ende af skalaen

kjolen regner jeg med at købe brugt og min kommende mands tøj regner vi også med at kunne finde til en billig penge da han ikke er så glad for jakkesæt så detender nok ud med et par pæne bukser og en skjorte.

vi skal giftes i kbh i kristkirken inde på enghave plads hvor min kæreste faster er præt

der er fest lokaler ovenpå kirken der kun koster 500,- i dep.

min svigerfar har tilbudt osat komme med forret og kød til hovdetretten dvs laks til forest og helstegt pattegris til middagen det bliver så hans gave til os-dejligt

til grisen skal vi have dvs salater og flutes det mestekan laves dagen i forvejen vi har fået en bekendt til at stå i køkkenet og han skal så have 100,- i timen

desserten bliver bryllupskage som vi også får af min papmor

indtil vidre har vi et budget på ca 35000-40000kr med alt ink drinksbar til aften/nat

mussikken regner vi også selv at stå for

hilsen louise

ps vi satser på at bliver ca 80 med ca 10 småbørn

0

Vi bliver mellem 45-50 med alle gæsterne, og vores plan er et forsamlingshus, hvor der høre en kok til, prisen er ca 400 kr pr. kuvert. Vinen, øl, vand og spiritus køber vi selv i Tyskland, der køber vi nok også chips og chokolade. En af vores veninder laver blomsterdekorationerne. Min og brudepigernes kjoler køber vi på ***Ikke tilladt*** der bliver de syet efter vores mål og ønsker til mindst 1/3 af prisen i butikkerne, så kan alt tøj holdes under 10.000 kr og det gælder brud, brudgom og 3 brudepiger, med sko og det det hele.

Så skal vi godt nok betale fuld pris for en diskotek der skal spille (det bliver måske Discobilen) og fotografen, bilen og lokaleleje. Men vi håber at vi kan holde det nede på 50.000 kr og det ser det indtil vidre ud til.

Lav så meget i kan selv, køb det i kan i f.eks. Tyskland eller på tilbud, kvalitet kan nemt fåes på tilbud. Undersøg priserne grundigt og indhent mange tilbud, så kan i nemt holde det langt nede, uden at det bliver ringere af den grund. Det er ikke pinligt at spare, det er fornuftigt, der er ingen grund til at betale fuld pris, hvis det kan fåes på tilbud.

Masser af held og lykke med den store dag.

LEgaa

0

Vores bryllup incl. ALT kostede under 40.000. Det eneste vi ikke selv betalte var Johnnys tøj.

Vi havde lejet et selskabslokale. Bestilt en lækker buffet til 130 pr. kuvert. Selv købt drikkevarer i Tyskland. Bryllupskage fra bageren. Osv.

Vi holdt en reception hvor ALLE var inviteret. Der fik vi bryllupskage samt champange. Til festen om aftenen var vi 30.

Jeg vil skyde på at selve festen incl. Mad, drikkevarer, pynt, musik osv. Har kostet os 25.000 - 30.000.

Så det kan sagtens lade sig gøre. Vi startede i rigtig god tid med planlægningen, hvilket var godt da vi så fandt mange billige ting.

Hilsen Pia

0

Annonce ♥

Jeg ved ikke lige om den går til et bryllup, men da vi skulle holde barnedåb sidst for 4 år siden, var jeg ved at være dreven udi at undgå stress som nybagt mor. (Det var nummer 3).

I indbydelsen skrev jeg en lille opgave på til gæsterne. Min bror og svigerinde medbragte tunmousse, min svigerinde og svoger bagte 40 kuvertbrød, mine forældre lavede kartoffelsalat og små frikadeller, selv lavede vi indbagt mørbrad og pastasalat, en veninde tog hjemmerørt dressing med og mine svigerforældre stod for desserten.

Alle gæster synes det var en kanon god ide og helt på sin plads, for vi havde jo ligesom andet at se til med en nyfødt, en 3-årig og en teenager i huset.

- Laila

0