Guest Heidi24

Bryllupskagen

17 indlæg i dette emne

Hej med Jer -HAHA-

Jeg ville lige høre hvornår I har planer om at spise Jeres bryllupskage?

Vi har nemlig tænkt lidt på og tage den til dessert... Kan man godt det??

Vi skal først vies kl. 16.00, så vi har ikke tid til at spise den inden middagen, og jeg synes godt det kan blive lidt presset ellers.

Men har også tænkt at vores gæster måske synes der mangler en "rigtig" dessert... Hvad synes I piger??

Synes det er lidt svært -HAHA-

-HAHA-

Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vælger også at få den til dessert, så sparer vi nemlig en ret (og det er godt for budgettet), og folk er ike for mætte til at smage den, som de kan være hvis man først får den til kaffen -HAHA-

Til receptionen vil jeg så bare bage en masse forskellige kager, så alle stadig får lidt sødt -HAHA-

0

Del dette indlæg

Vi har også overvejet at vi spiser den til dessert. (eller dvs. det GØR vi)

Vi serverer så også forskellig frugt og flødeskum/cremfraise til, så det bliver dessert-agtig. Vores bryllupskage bliver også meget chokoladekage-agtig, så derfor bliver det nok ikke SÅ underligt.

Var til bryllup for et par uger siden, hvor halvdelen af gæsterne slet ikke fik smagt kagen, fordi det kun var 20 min. efter vi var gået fra middagen! Det var virkelig synd!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej -HAHA-

Nu blev jeg gift for godt 3 uger siden :loveshower: Vi havde også lidt overvejelser omkring bryllupskagen. Vi havde bestemt at tage den som dessert, men blev også i tvivl. Vi valgte dog at holde ved, og det er jeg rigtig glad for. Alle synes, at det var en kanon idé. Alle fik smagt den - og det var en skøn kage. Vi synes, at det var synd at servere den til kaffen efter middagen. Det er en dyr kage, og det er ærgeligt, hvis folk ikke kan spise den. Så valget var det helt rigtige for os, og der var bestemt ingen, der følte sig snydt -HAHA-

0

Del dette indlæg

Der er mange der serverer den til receptionen så alle får lov at smage.

Så er der dem der serverer den til dessert og det kan man da sagtens, for det kan godt blive meget mad at skulle igennem ellers.

Vi tog den til kaffen, og det var dumt. Der blev ca spist halvdelen af nederste lag, ud af 3 lag. Hvis jeg skulle gøre det om ville jeg tage den til desserten, men det er jo bare mig!!!

Knus Mette

Ps. Resten af kagen endte i fjæset på en af gutterne senere på natten -HAHA--HAHA-

0

Del dette indlæg

Vi serverede bryllupskagen til eftermiddagskaffen FØR middagen - og stort set det HELE blev spist op!!

I kan sagtens servere kagen som dessert; der er flere godt ting ved at gøre det:

- at I sparer lidt penge, fordi det så indgår som "tredje ret"

- at alle gæster får smagt på den

- at der bliver spist meget mere end hvis I serverer den til kaffen efter middagen

Men det kan jo også være et spørgsmål om der måske er nogle traditioner i jeres familier omkring bryllupskagen? Eller om I overhovedet SKAL/VIL have en bryllupskage? Man behøver jo ikke ha' sådan en...

Tillader mig at vedhæfte et billede af vores (utraditionelle) bryllupskage -HAHA-

post-1053-1162300840.jpg

0

Del dette indlæg

Det er nemlig også det jeg har tænkt på, om gæsterne ikke er for mætte hvis de lige har spist 3 retter mad, og de skal have kaffe og bryllupskage en ½ til 1 time efter vi er gået fra bordet.... og det jo synd hvis ikke engang halvdelen bliver spist :balloon:

Har tænkt på at bestille småkager/kransekage til kaffen, så der alligevel er lidt sødt til :bearhug:

Det ville også være godt for vores pengepung hvis vi kunne spare lidt ved at gøre det på denne måde :bearhug:

Spurgte feststedet hvad de synes om at vi ville have bryllupskagen til dessert, og hende jeg snakkede med synes at gæsterne nok ville føle der mangler noget. (så tjener de jo heller ikke penge på en dessert :bearhug: )

Men kan høre at jeg ikke er den eneste med de tanker, så det er jo dejligt -HAHA--HAHA-

-HAHA-

Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke fordi jeg ikke synes man kan - men tror faktisk aldrig jeg har været til et bryllup hvor man fik den til dessert. Vi har altid fået den til receptionen eller kl. 24. Men jeg synes egentlig det er synd. Den er så flot og man bruger SÅÅÅÅÅ mange penge på den. Jeg har oven i købet oplevet først at få dessert og så kagen bagefter (oven i hinanden) - og kagen var klart bedst - desværre kunne vi intet spise på det tidspunkt.

Vi skal selv have vores til receptionen - så er ude over problemet.

-HAHA- Nanna

0

Del dette indlæg

Vi skal have dessert OG kage (dog ikke lige efter hinanden -HAHA-)

Desserten skal bare ikke være så stor. Kan helt sikkert se ideen i, at kagen er desserten, men det kan jeg ikke lige overbevise min kæreste om -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hejsa

Nu er der en del tid, til vi skal giftes, men vi har snakket om, at gæsterne kan spise bryllupskagen, mens vi er til fotograf. På den måde bliver der lidt for dem, når der nok er sulten efter kirken, men vi kommer så ikke til at skære den for. Vi er dog blevet enige om, at det ikke gør så meget, da vi ikke vil have en kage i 3-lag.

Under dansen har vi snakket om ikke at skulle have traditionel kaffe og småkager, også fordi vi er rimelig unge og ikke drikker/spiser den slags. Istedet skal der være chips og chokolade, øl, vand og drinks og så selvfølgelig kaffe til dem der trænger til det.

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vælger også at få den til dessert, så sparer vi nemlig en ret (og det er godt for budgettet), og folk er ike for mætte til at smage den, som de kan være hvis man først får den til kaffen -HAHA-

Til receptionen vil jeg så bare bage en masse forskellige kager, så alle stadig får lidt sødt -HAHA-

Præcis min begrundelse for at vælge kagen til dessert. For vores vedkommende vælger vi nok også kagens indhold og udformning efter, at den skal bruges som dessert... Vi har overvejet at suplere den med en chokoladefontæne, men de er så pokkers dyre... Men et eller andet suplement kommer der nok.

Til receptionen finder vi så på noget andet, mere 'rigtig' mad. Vi skal vies tidligt (kl. 13) og gæsterne skal køre langt til feststedet. Derfor skal der være noget ordenligt om eftermiddagen, så folk ikke er ved at dø af sult inden vi sætter os til bordet.

- Louise

0

Del dette indlæg

Jeg må indrømme at jeg korser mig lidt når man hører hvad egentlige bryllupskager koster, sammenholdt med hvor meget der typisk bliver spist af en bryllupskage som serveres efter middagen. Typisk spiser folk ikke engang halvdelen. Resten står tilbage. Derfor er det en rigtig god ide at servere kagen om eftermiddagen i stedet for hvis man har muligheden

0

Del dette indlæg

-HAHA-

Vi skal giftes kl. 14 og har tænkt gæsterne skal have velkomstdrink (kaffe) og bryllupskage når de ankommer til feststedet. Derudover sætter vi lidt frugt frem, mest så der ikke er nogen der bliver brødflove inden vi sætter os til bords kl 18. Nogle af mine veninder har været til bryllupper hvor der ingenting var at spise inden de skulle til bords og det synes de manglede meget. Så jeg lærer lidt af deres erfaring. Derudover håber jeg vi kan nå og åbne lidt gaver inden vi skal til bords og så kan folk jo gå rundt og få lidt at drikke/spise og mingle imens. Det synes jeg kunne være RIGTIG hyggeligt at bruge de mellemliggende timer til. Derudover er der også allerede dessert med i det tilbud vi har fået fra hotellet, og det havde vi ikke lyst at bytte ud med kagen.

Vi bestiller en bryllupskage fra Føtex, pris 1400 kr til 42 pers. Vi får selv lov at bestemme fyld og udformning, jeg synes det er en rigtig god løsning. Har fået bryllupskage fra Føtex før, og den var bare super lækker!

:loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer