Tina23

Tudefjæs

22 indlæg i dette emne

Jeg havde idag en aftale, med min nære veninde. Da jeg gerne ville prøve min kjole en gang til, aftalte vi at mødes hos min mor.

Til min store overraskelse, arbejdede min mor hjemme idag... :balloons:

Jeg fandt min kjole frem, for at prøve den. Det skal lige siges, at min kjole er købt i Jylland, sammen med min kommende svigermor. Hverken min mor eller veninde var med. Min mor har hele vejen igennem haft fuld forståelse og sagtens kune forstå at jeg købte den, nu når den var på udsalg... (hun har set den tidligere)

Min veninde derimod har været meget fortørnet over, at hun ikke var med og mener at drømmekjolen sagtens kunne være købt i KBH. (til FULD pris!!) Hun mener at den dag, skulle være "vores", men champagne, brunch osv. osv.

Jeg har selvfølgelig fortalt om min kjole og idag tænkte jeg, at hun skulle få lov at se den.

Absolut ingen succes... -HAHA-

HUN SAGDE FANDME INGENTING

-HAHA- :bask: :bearhug: :puke: -HAHA-GP:toot:

Min mor sad med fugtige øjne -igen! -HAHA-

Jeg blev så skuffet, for hun havde ingen mening om den.

Vi har været veninder i 8 år, så jeg mener at hun godt kunne have været lidt falsk i det mindste. Der er ingen andre der får lov at se den, så jeg mener sgu at hun skal føle sig lidt vigtig!!! Ved godt jeg er styg... :blushsmiley:

Kjolen kom heller ikke til sin ret, mangler 1 skørt, så havde kun et på. Var lige trådt ud af badet, med klaskvådt hår, ingen make-up og SUPER vinter-bleg!!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

Nu er det sådan, at jeg ikke længere har den samme følelse i maven, når jeg tænker på min skønne kjole... :biggrin:

Er der nogle af Jer skønne kvinder der har prøvet noget lignende??

Er dybt chokeret...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selvfølgelig fortalt om min kjole og idag tænkte jeg, at hun skulle få lov at se den.

Absolut ingen succes... -HAHA-

HUN SAGDE FANDME INGENTING

-HAHA- :bask: http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/shooter.gif :puke: -HAHA-GP:toot:

Hejsa..

Hva er det for en veninde?? Det er hendes "job" at sige at du og kjolen bare er noget af det smukkeste..

Jeg har ikke prøvet det i den sammenhæng, men jeg har en veninde som jeg betragtede som min bedste veninde, som også var ligeglad med mig..

Men når det kommer til stykket, tror du så ikke bare at det er pga at hun virkelig havde glædet sig til "jeres" kjoledag, og nu måske føler sig lidt snydt og tilsidesat?

Få heller snakket med hende, så der ikke er nogle gnidninger til brylluppet som kan ødelægge din dag..

:biggrin: Keddi

:balloons: Tillykke med kjolen :bearhug:

Redigeret af keddi
0

Del dette indlæg

Jeg vil altså også lige have lov til at komme med et input her!!! Du lader forhåbentlig ikke din veninde ødelægge din følelse omkring din brudekjole, fordi hun ikke åbner munden. Det er sgu ikke dig eller kjolen der er noget galt med - det er HENDE! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif Ja, undskyld mig.....

Jeg ville selv blive slemt skuffet, hvis mine veninder ikke sagde noget, derfor får de den heller ikke at se før om 129 dage. Fordi jeg ved nemlig, at jeg ville blive dybt såret - præcis som du er lige nu....

Du får lige en million :balloons: og :toot: og lad så ikke din venindens kommentar (eller mangel på samme) ødelægge noget som helst. Du valgte jo kjolen, fordi den var DIN, og fordi du er så hamrende gudesmuk i den, at du tager pusten fra hele bryllupsselskabet!!! GP

Og mht. "tøse-dag" med brunch og champagne.... gå ud og spis en lækker frokost en dag - uden at skulle styrte rundt efter den ene eller anden bryllupsting. Så skulle den ged vist være barberet.... :biggrin:

:bearhug: Christine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er IKKE kjolen, det er da skuffelsen over din venindes reaktion. Men måske skulle du spørge hende, hvorfor hun ikke kan være glad om ikke andet så bare på dine vegne! At hun ingen "mode"-mening har om kjolen er een ting, men at sidde stone-faced og ikke give udtryk for noget som helst ligner fra mit synspunkt ren og skær misundelse/skuffelse-over-at-I-have-"mistet"-finde-kjolEN-dagen-sammen...

Men det ER svært med bryllup og veninder til tider... Jeg har også probs med min brudepige og rigtig gode veninde, som jeg føler mig "langt væk fra" for tiden...

Held og lykke med det hele og TILLYKKE med at du HAR fundet KjolEN, som jeg er sikker på er superflot!

0

Del dette indlæg

Skrev tidligere idag, at jeg havde det bedre og nok skulle komme mig over chokket... Har det bedre og stoler også på min egen intuition omkring kjolen. Tror måske bare, at jeg er kæmpe ærgerlig over, at jeg alligevel viste hende kjolen.

Det med hendes skuffelse... Forstår hende godt, men mener bestemt ikke hun har ret til at vise det overfor mig!!!

Jeg føler mig heldig over, at min dejlige moar var hjemme. Hvis hun ikke havde været der til at bakke mig op og synes jeg var smuk, tror jeg det var gået helt galt.

:balloons::biggrin::blush:

Hun har tidligere også udtalt, at hun ikke kan overskue, at Peter og Jeg skal giftes. Hun er meget glad på vores vegne... -siger hun! Men alligevel føler hun, at vi går for hurtigt til værks.

Det skal lige siged, at hun er kærester med en araber igennem 2 år, som hverken har fortalt sine forældre det eller tør foreløbelig.

Han ved nemlig, at han ikke vil få lov til at blive gift eller flytte sammen med hende. Så de er selv ude i en stor krise!!

Jeg burde måske også være "den gode veninde" og have det store overskud og sige til mig selv, at det jo er svært at være glad for andres lykke, når man selv er ulykkelig. Men igen mener jeg også, at da hun selv har presset sådan på, for at se min kjole, så forpligter det!!!

Min kommende mand, er enormt sur på hende, (ikke over dette) fordi hun igennem det sidste år, bare har været meget uheldig i udtalelser og gerninger. Han så helst at hun ikke kom med til brylluppet, men det synes jeg lige er i overkanten...

Det skal nok altsammen gå og jeg håber vi finder ud af det inden brylluppet.

Tak for alle Jeres søde ord, det hjælper lidt på humøret

:blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror bare hun blev helt vildt misundelig - for du har da set fantastisk ud :butterfly:

Et godt råd; tag et billede af dig selv i kjolen. Del det gerne med os :balloons:

Men kig på det hvis du bliver i tviv, det hjælper....

(Jeg så på kjoler med min søster som havde en anden favorit end den jeg valgte. Hvilket gjorde at hun ikke var oven ud begejstret over mit valg af kjole. Når så en gang i mellem bliver i tvivl kigger jeg på billedet af kjolen, og tænker :biggrin: )

:blush: Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg

Kære brud

Jeg kan rigtig godt forstå din følelse og store skuffelse. Det er fandemme også tarveligt af din veninde. Og ved du hvad - det er ikke spor andet end enstor misundelse fra hendes side. Undskyld piger, men sådan er af og til med veninder. Så er det godt vi har et forum som dette, hvor vi får al den støtte vi behøver. Snak med din mor om følelsen du har omkring din veninde. Hun har garanteret også lagt mærke til det den dag, hvor du prøvede kjolen, og det kan helt sikkert hjælpe dig at få en snak med din mor omkring de følelser som I sikkert begge har oplevet. Og ellers - så brug dette forum.

Jeg kunne også finde på at råde dig til at give din veninde kontakt besked omkring dine følelser. Men jeg ville være egoistisk og vente tile fter brylluppet. Det; for ikke at få endnu en dårlig oplevelse lige nu.

Mange knus til dig herfra :balloons:

Og jo jeg har oplevet det samme synes jeg. Min veninde så ikke kjolen før i kirken. Jeg gad ikke bede hende om at komme med og kigge - for hun interesserede sig ikke en pind for brylluppet. Da jeg så efter brylluppet spurgte om hun kunne lide kjole, fik jeg et meget flat svar om, at den var elegant, men nok ikke lige hendes smag. Ærlighed sætter jeg pris på. Men nogle gange skal man altså pynte på sine udtalelser.

:biggrin::blush::blush:

Xzenia

0

Del dette indlæg

Kære brud

Jeg kan rigtig godt forstå din følelse og store skuffelse. Det er fandemme også tarveligt af din veninde. Og ved du hvad - det er ikke spor andet end enstor misundelse fra hendes side. Undskyld piger, men sådan er af og til med veninder. Så er det godt vi har et forum som dette, hvor vi får al den støtte vi behøver. Snak med din mor om følelsen du har omkring din veninde. Hun har garanteret også lagt mærke til det den dag, hvor du prøvede kjolen, og det kan helt sikkert hjælpe dig at få en snak med din mor omkring de følelser som I sikkert begge har oplevet. Og ellers - så brug dette forum.

Jeg kunne også finde på at råde dig til at give din veninde kontakt besked omkring dine følelser. Men jeg ville være egoistisk og vente tile fter brylluppet. Det; for ikke at få endnu en dårlig oplevelse lige nu.

Mange knus til dig herfra :balloons:

Og jo jeg har oplevet det samme synes jeg. Min veninde så ikke kjolen før i kirken. Jeg gad ikke bede hende om at komme med og kigge - for hun interesserede sig ikke en pind for brylluppet. Da jeg så efter brylluppet spurgte om hun kunne lide kjole, fik jeg et meget flat svar om, at den var elegant, men nok ikke lige hendes smag. Ærlighed sætter jeg pris på. Men nogle gange skal man altså pynte på sine udtalelser.

:biggrin::blush::blush:

Xzenia

Jeg forstår godt hvor du vil hen med det, men hun løj i det mindste ikke og hun kom da med en kompliment :blink: Hvis man spørger om folks mening, må man forvente at få et svar der er 1000km fra ens egne tanker/følelser og så kunne acceptere det.

Jeg har draget god udnytte af at få taget billede af mig selv i kjolen og kigger TIT på det!!! Det er efterhånden indprentet på min nethinde :hug: Det var desuden min veninde der tog billedet for hun var en af dem der var med...kunne ikke undvære hende den dag og hun var i super humør og bund ærlig som normalt....Det var svigermor nu også!!! :) men hun er syerske og derfor lytter jeg endnu mere til hende.

Mvh Nanna

0

Del dette indlæg

Jeg vil dog sige at hun ikke kan være bekendt at komme med sådan en reaktion. Det er muligt hun er misundelig eller lignende, men derfor kan man godt glæde sig på sine veninders vegne....selvom man ikke er enig i valget.

Det er jo det pragtfulde ved det, det er ikke hendes valg men din! Så du bærer det fulde ansvar, hun behøver ikke at bekymre sig...

Jeg blev gravid 5 md. efter vi begyndte at være kærester - planlagt gravid...og ps: det tog 5 md. at blive gravid :biggrin::blush: så snak om at være hurtig :blush: . Her sidder vi så 7½ år efter med i alt 2 børn (Andreas 6år og Laura 3 år) og skal giftes næste år.....såååå......

Man kan sku ikke altid sikre sig mod det hele og nogen gange skal man bare gøre det der føles rigtigt...

Mvh Nanna :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu en gang :balloons: til alle Jer dejlige tøser...

I redder tit min dag, med alle mine dumme spørgsmål, tvivl og sure opstød!

:loveshower::loveshower::loveshower:

Jeg har talt med min mor, ang. min venindes opførsel den dag og hun er også skuffet over hende.

Min mor synes jeg er smuk og jeg ved også, at jeg vil tage pusten fra min kommende mand... :biggrin:

Jeg vil prøve at tage et billede af mig i kjolen, så kan I hjælpe mig endnu engang.

Og som flere af Jer også skriver, bruger I det til at kigge på... TIT.

Det er en rigtig god idé og den vil jeg tage til mig.

Når jeg har fået det gjort, lægge jeg et billede ind her.

Rigtig god 1. advent herfra

:jul4:

0

Del dette indlæg

Endnu en gang :balloons: til alle Jer dejlige tøser...

Hov! Husk lige at der findes INGEN dumme spørgsmål, søde.... :blush:

Hvis man har brug for at spørge er det ikke dumt, det er dumt at lade være.

Stort :biggrin: fra Marianne :jul9:

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig skal man være ærlig som veninde, meeen der er også en lille veninderegl om, at man nogle gange skal sætte sine egne følelser til side, så man for eksempel glæder sig på sin venindes vegne selvom man føler noget andet.

Jeg havde selv mareridt før jeg skulle fortælle min bedste veninde om vores bryllupsplaner, fordi hun selv brændende gerne vil giftes! (det gik heldigvis fint).

Snak med hende om det og de andre problemer der har været! Det kan tingene kun blive bedre af!

Jeg er sikker på, at du ser fantastisk ud i din kjole Tina!

:unsure: fra Anne

0

Del dette indlæg

Endnu en gang :unsure: til alle Jer dejlige tøser...

:loveshower::loveshower::loveshower:

Jeg har talt med min mor, ang. min venindes opførsel den dag og hun er også skuffet over hende.

Min mor synes jeg er smuk og jeg ved også, at jeg vil tage pusten fra min kommende mand... :blush:

Jeg vil prøve at tage et billede af mig i kjolen, så kan I hjælpe mig endnu engang.

Og som flere af Jer også skriver, bruger I det til at kigge på... TIT.

Det er en rigtig god idé og den vil jeg tage til mig.

Når jeg har fået det gjort, lægge jeg et billede ind her.

Rigtig god 1. advent herfra

:jul4:

Og det kan du KUN gå for langsomt!! VI VIL SE!!!

Jeg kigger på mit billede flere gange om dagen for at bekræfte mig selv i, at det ER den rette kjole. Jeg kan stadig godt blive i tvivl, men jo mere jeg kigger på den, jo mere kan jeg se den med andres øjne - og "andre" synes jo at jeg ligner en gudinde i den... :blink:

Skynd dig at få taget nogle billeder så du lærer det look at kende og bliver fortrolig med det...og selvfølgelig også fordi VI VIL SE!! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[ Hvis man spørger om folks mening, må man forvente at få et svar der er 1000km fra ens egne tanker/følelser og så kunne acceptere det.

Jeg er ikke helt enig - jeg havde en tidligere veninde, hvor vi blev uvenner over præcis dette emne; hvornår skal man være ærlig og hvornår skal man tænke på venindens følelser.

De fleste er nok enige om at hvis ens veninde lige er blevet fyret, så siger man ikke "jamen du var jo også dårlig til jobbet og ubehagelig mod dine kollegaer" selv om man ved det er sandt....Istedet støtter man veninden i den svære situation, og så overvejer man om der kan komme et bedre tidspunkt hvor man kan være ærlig om emnet.

I denne situation, ja så har hun jo købt kjolen! Hvis veninden virkelig ikke kan lide den så hold det dog for sig selv og sig noget pænt.

Hvis hun ikke havde købt den endnu, ja så kunne veninden godt komme med konstruktiv kritik, men stadig med bruden følelser i tankerne.

Jeg havde en bekendt hvor jeg så hendes brudekjole og tænke "ikke så heldigt" - men det holdt jeg da for mig selv, og jeg havde også gjort det hvis det havde været en god veninde...

Bare se herinde; vi siger da kun pæne ting (næsten)!

Der er virkelig sjældent at nogle siger "den kjole går ikke til dig, du har får tykke arme og er alt for bleg". :bask:

Hvis man ikke har noget pænt at sige så holder man sin kæft, eller prøver at finde det positive - og det sidste burde veninden vist have gjort.....

:unsure: Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg

[ Hvis man spørger om folks mening, må man forvente at få et svar der er 1000km fra ens egne tanker/følelser og så kunne acceptere det.

Jeg er ikke helt enig - jeg havde en tidligere veninde, hvor vi blev uvenner over præcis dette emne; hvornår skal man være ærlig og hvornår skal man tænke på venindens følelser.

De fleste er nok enige om at hvis ens veninde lige er blevet fyret, så siger man ikke "jamen du var jo også dårlig til jobbet og ubehagelig mod dine kollegaer" selv om man ved det er sandt....Istedet støtter man veninden i den svære situation, og så overvejer man om der kan komme et bedre tidspunkt hvor man kan være ærlig om emnet.

I denne situation, ja så har hun jo købt kjolen! Hvis veninden virkelig ikke kan lide den så hold det dog for sig selv og sig noget pænt.

Hvis hun ikke havde købt den endnu, ja så kunne veninden godt komme med konstruktiv kritik, men stadig med bruden følelser i tankerne.

Jeg havde en bekendt hvor jeg så hendes brudekjole og tænke "ikke så heldigt" - men det holdt jeg da for mig selv, og jeg havde også gjort det hvis det havde været en god veninde...

Der er virkelig sjældent at nogle siger "den kjole går ikke til dig, du har får tykke arme og er alt for bleg". :bask:

Hvis man ikke har noget pænt at sige så holder man sin kæft, eller prøver at finde det positive - og det sidste burde veninden vist have gjort.....

Jamen jeg er helt enig - der er bare nogle gange, hvor man holder sin dertilindrettede - med mindre man har noget godt at sige! Især når kjolen er købt!!! Hvad skal man gøre, hvis man stolt fremviser sin kjole og bare får et "nå" eller "Ahh..jeg ved ikke rigtigt om din bagdel bliver for bred i den der.." - YIKES! For det første kan man ikke gøre noget ved det, når den ER købt, for det andet er den jo købt fordi bruden var vild med den...

Kommentarer skal jo være konstruktive...og så må man godt stikke en plade eller forholde sig til det positive man kan finde! :blush:

0

Del dette indlæg

Det med hendes skuffelse... Forstår hende godt, men mener bestemt ikke hun har ret til at vise det overfor mig!!!

Jeg føler mig heldig over, at min dejlige moar var hjemme. Hvis hun ikke havde været der til at bakke mig op og synes jeg var smuk, tror jeg det var gået helt galt.

:unsure::blush::blink:

Hun har tidligere også udtalt, at hun ikke kan overskue, at Peter og Jeg skal giftes. Hun er meget glad på vores vegne... -siger hun! Men alligevel føler hun, at vi går for hurtigt til værks.

Det skal lige siged, at hun er kærester med en araber igennem 2 år, som hverken har fortalt sine forældre det eller tør foreløbelig.

Han ved nemlig, at han ikke vil få lov til at blive gift eller flytte sammen med hende. Så de er selv ude i en stor krise!!

Så forstår jeg bedre din venindes reaktion. Jeg kan jo ikke få børn, og når mine veninder kommer og siger at de er gravide, så siger jeg Tillykke, MEN ikke noget med Nøøj hvor bliver det bare spændende etc. Det er ikke fordi jeg ikke er glad på deres vegne, men det minder mig om, hvor ked af jeg er, at det ikke kan lykkes for mig :bearhug: Jeg tror din veninde har det på præcis samme måde. Hun er glad på dine vegne, men samtidig bliver hun mindet om, at hun nok ikke kommer til at opleve den lykke du oplever lige nu. Måske får hun en flot hvid brudekjole, men hvis han er araber er det ikke sikkert. Hun får i hvert fald ikke et bryllup, hvor begge familier glæder sig på hendes vegne. Det er hendes egen sorg, der helt klart skinner igennem. Det er hårdt for hende at se din lykke og din flotte kjole. Det er IKKE fordi hun ikke synes om den - tro mig. Jeg kender præcis den følelse. Det er svært at forklare, måske giver det ikke mening, når man ikke har haft de følelser selv. Håber min forklaring kan hjælpe dig til at forstå hendes reaktion, så du ikke bliver ked af din kjole pga. hendes reaktion. Den eneste måde du kan "hjælpe" hende er at lade være med kun at tale bryllup, når I er sammen. Man kan klare 15-20 minutter, så har man fået nok :)

Knus Pippi75

0

Del dette indlæg

Hej igen allesammen...

Jeg tænker stadig, meget over det med min kjole og det fylder efterhånden en del i budgettet og planlægningen! :blush:

Jeg kan simpelthen ikke glemme det og tænker stadig om kjolekøbet, var lidt overilet...?!

Det er sådan, så jeg faktisk overvejer meget kraftigt, at sælge min kjole og buge pengene på en ny...

:blink::unsure: :bask:

Jeg har slet ikke nævnt, mine følelser omkring min veninde eller mulig ny kjole. Ved han vil blive gal og skuffet på mine vegne. (ikke over, hvis jeg vil købe endnu en kjole)

Tror jeg venter til efter jul og nytår, med de store konfrontationer og slagsmål.

Er nemlig 100 % sikker, på at blive en smule uvenner med min veninde.

:):bearhug::boohoo:

Men tak for alle Jeres indlæg, det er dejligt med lidt støtte og andre synsvinkler.

:jul6:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er altså også forskellige måder at sige tingene på og man kan sagtens komme med en anden mening uden at nedgøre hverken kjole eller brud...

Jeg mener dog også at hende veninden har nogle følelser i klemme, som hun har svært ved at se bort fra...

Forresten, så er jeg altså også uenig i den til tider lidt lyserøde holdning herinde..ja undskyld, men man ber vel ikke om en mening hvis man ikke vil have den. Jeg ville da blive død skuffet hvis folk ikke sagde deres ærlige mening vedr. min kjole og jeg havde spurgt om en...selvfølgelig med konstruktiv kritik, men købt eller ej så burde meningen da være lige ærlig. Man skal jo bare huske som brud, at ikke 2 mennesker er ens så det jeg kan lide er nødvendigvis ikke noget du kan lide..og det er helt fint. 'Alt er relativt...afhænger af øjnene der ser...

:blink:

Mvh Nanna :blush:

0

Del dette indlæg

Hej igen allesammen...

Jeg tænker stadig, meget over det med min kjole og det fylder efterhånden en del i budgettet og planlægningen! :bearhug:

Jeg kan simpelthen ikke glemme det og tænker stadig om kjolekøbet, var lidt overilet...?!

Det er sådan, så jeg faktisk overvejer meget kraftigt, at sælge min kjole og buge pengene på en ny...

:biggrin::cheerleader3: :bask:

Jeg har slet ikke nævnt, mine følelser omkring min veninde eller mulig ny kjole. Ved han vil blive gal og skuffet på mine vegne. (ikke over, hvis jeg vil købe endnu en kjole)

Tror jeg venter til efter jul og nytår, med de store konfrontationer og slagsmål.

Er nemlig 100 % sikker, på at blive en smule uvenner med min veninde.

-HAHA--HAHA-:)

Men tak for alle Jeres indlæg, det er dejligt med lidt støtte og andre synsvinkler.

:jul6:

Hvor kan jeg godt følge dig! I mit tilfælde var det så mig selv, der var min hårdeste kritikker, da jeg så billederne af mig i den...jeg har også overvejet at få den byttet, sælge den eller gøre noget andet drastisk. Men jeg må indrømme, at jeg jo mere jeg ser på mit billede, så gladere bliver jeg for den. - Fordi jeg efterhånden justerer mit indre selvbillede, så det passer til virkeligheden. Når jeg ser mig selv udefra (på billede) ser jeg jo det, andre ser, og så er den virkelig smuk. Men når jeg ser på mig selv med slanke-briller, får jeg jo et chok når jeg så ser real-Mette på foto...giver det mening?

Få taget noget billeder og nyd din kjole...husk på, hvorfor du købte den!!

Men jeg kender følelsen af at have handlet lidt overilet....!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer