Pippi75

Hvad ville I vælge?

27 indlæg i dette emne

Vi skal giftes i det nye år. Gerne hurtigst muligt, da vi måske ender med at skulle adoptere (vi har kun 1 reagensglasforsøg tilbage i det offentlige).

Vi har faktisk talt om at blive gift i 1½ år nu. Vi var igang med at forsøge at gøre mig gravid, da vi startede med at tale bryllup, så vi besluttede, at vi ville vente til det lykkes og så holde kombineret bryllup/barnedåb. Desværre viste det sig, at vi ikke kan få børn. Dette blev konstateret i januar samtidig med, at min svigerfar fik konstateret kræft. Han endte så med at dø af kræft i oktober kun 57 år gammel. Det har været et hårdt år for os, med min svigerfars sygdom og død, fertilitetsbehandling, 2 aborter og en graviditet udenfor livmoderen. Det har været det værste år i vores liv, og derfor vil vi ikke giftes i år. Af hensyn til adoptionen skal vi gerne giftes hurtigt muligt, da der er krav fra nogle lande, at man skal have været gift i 3 år. Jeg er 31 år, og vi vil gerne have 3 børn. Det tager 3-4 år fra vi starter med at søge adoption til vi får barnet - og vi kan først søge til næste efterår, da vi ikke har haft fælles folkeregisteradresse længe nok.

Så I kan nok se, at vi har ikke meget tid at løbe på, hvis vi skal nå at adoptere 3 børn. Vi har planer om det helt store kirkebryllup og festen skal holdes på et slot/gods/el.lign. Min kæreste er gået med til at blive gift på rådhuset først og så blive gift i kirken en gang i foråret, hvis det forbliver vores hemmelighed. Han vil ikke have at nogen får det at vide - heller ikke vores forældre. Fint nok - så må det være sådan. Jeg havde jo i forvejen aldrig forestillet mig, at jeg skulle giftes på rådhuset. Jeg vil være hvid brud i kirken. Men på den anden side, havde jeg heller aldrig forestillet mig, at det skulle blive sådan en kamp at få ønskebarnet. Verden er ikke altid som man forventer.

Da jeg så ringede til rådhuset for at høre om muligheden for at blive gift på rådhuset først og derefter i kirken, sagde damen, at man så ikke blev "gift" i kirken, men bare "velsignet". Øv tænkte jeg, endnu et skår i vores planer. Og nu har jeg så fundet ud af, at det heller ikke er det samme, der bliver sagt i kirken, når man bliver velsignet i forhold til at blive gift. Det er ikke lykkes mig at finde den præcise forskel, men i hvert fald vil folk finde ud af, at vi allerede var gift - og det skulle jo være en hemmelighed :unsure:

Nu er mit spørgsmål så, hvad ville I vælge?

A) Borgerlig vielse i januar + kirkelig velsignelse i maj

B) Kirkelig vielse i februar

Jeg vil simpelthen ikke vente helt til maj med at blive gift, da det udskyder vores adoptionsplaner med yderligere 4 måneder (januar til maj). I forvejen burde vi jo være blevet gift for længe siden.

Knus Pippi75

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh kæreste Pippi!

Nu kender jeg dig jo fra babyklar, og ved en hel del om dig! At se dig herinde betyder en hel del da det for mig beviser at du stadig har en masse mod!

Med hensyn til valget ville jeg UDEN tvivl vælge kirkebrylluppet i februar!

Jeg skal selv "undvære" kirken fordi at nogen af vores forældre ikke vil komme hvis vi tager kirken!

Forståelse for at du gerne vil være hvid brud... tror det er en hver pige drøøm!

Afsted med dig ind og prøve brudekjoler og se så og få ringet til kirken og bestil tid!

:unsure: Rebecca

0

Del dette indlæg

Årh kæreste Pippi!

Nu kender jeg dig jo fra babyklar, og ved en hel del om dig! At se dig herinde betyder en hel del da det for mig beviser at du stadig har en masse mod!

Tak og i lige måde - har lige fået nok af BK i øjeblikket

Med hensyn til valget ville jeg UDEN tvivl vælge kirkebrylluppet i februar!

Jeg skal selv "undvære" kirken fordi at nogen af vores forældre ikke vil komme hvis vi tager kirken!

Øv hvor ærgerligt :unsure:

Forståelse for at du gerne vil være hvid brud... tror det er en hver pige drøøm!

Jeg skal være hvid brud uanset hvad - den kirkelige velsignelse i maj, hvis vi vælger rådhuset i januar, er som et almindeligt kirkebryllup, der bliver bare sagt nogle lidt andre ord. Så hvid brud det bliver jeg.

Afsted med dig ind og prøve brudekjoler og se så og få ringet til kirken og bestil tid!

Brudekjoler bliver måneden op til - det går jeg ikke så meget op i (køber en brugt), og jeg skulle gerne af med nogle af mine behandlings-kg først (8 kg i alt).

:blush: Rebecca

0

Del dette indlæg

Hej Pippi75!

Det er da noget frygtelig trist noget I har været igennem. Man kan vist ikke sige noget der kan hjælpe på det, men jeg håber da inderligt at I får en (og to og tre) succesfuld(e) adoption(er).

Med hensyn til brylluppet tror jeg, at jeg selv ville vælge kirkebrylluppet til februar. På den anden side er der ikke ret længe til, så det taler hen imod rådhus og dernæst kirke i maj... Hmmm dårlig hjælp herfra! Nå men det jeg prøver på at sige er vist, at hvis I kan overskue at planlægge det hele på så kort tid, så snup da pigedrømmen om kirkebrylluppet i februar og hvis I skal bruge mere tid, så snup velsignelsen i maj. Det vigtigste er, at I får en fantastisk dag - med alt det I har været igennem med ting som I ikke selv har været herre over, så skal Jeres bryllup da i det mindste være nøjagtig som I ønsker det.

:unsure:

Redigeret af bsan
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:unsure: Hvor har det dog været en annus horribilus for jer! :blush: Jeg ville vælge et rådhusbryllup i februar og et kirkebryllup i maj. Men det er nok fordi, jeg ville have tid nok til at finde feststed og planlægge de MANGE osv..hvis det ikke betyder så meget, ville jeg nok vælge kirke i februar.

Tror du ikke, at man kunne tale med præsten om at bruge det alm. vielsesritual, selvom I er viet i forvejen?

For 8-9 år siden blev jeg viet på rådhus og senere også i en frikirke, og der blev det samme ritual brugt, som havde det været en egentlig vielse..

Det fede ved at komme på rådhus er jo, at så kan man også gøre en dejlig dag ud af det - tage det pæne tøj på og tage ud og spise eller lave noget andet dejligt bagefter - bare jer to og vidnerne.

Der var kun meget få af gæsterne til kirkebrylluppet, der viste at vi rent faktisk havde været gift i et halvt år. Og selvom vi jo vidste det, så var det bare et perfekt bryllup alligevel... - vi havde bare dobbelt så mange minder.. :blink:

0

Del dette indlæg

Hej Pippi75!

Det er da noget frygtelig trist noget I har været igennem. Man kan vist ikke sige noget der kan hjælpe på det, men jeg håber da inderligt at I får en (og to og tre) succesfuld(e) adoption(er).

Med hensyn til brylluppet tror jeg, at jeg selv ville vælge kirkebrylluppet til februar. På den anden side er der ikke ret længe til, så det taler hen imod rådhus og dernæst kirke i maj... Hmmm dårlig hjælp herfra! Nå men det jeg prøver på at sige er vist, at hvis I kan overskue at planlægge det hele på så kort tid, så snup da pigedrømmen om kirkebrylluppet i februar og hvis I skal bruge mere tid, så snup velsignelsen i maj. Det vigtigste er, at I får en fantastisk dag - med alt det I har været igennem med ting som I ikke selv har været herre over, så skal Jeres bryllup da i det mindste være nøjagtig som I ønsker det.

:unsure:

Tak :blush: Vi håber nu stadig at adoption ikke bliver nødvendigt, og jeg bliver gravid inden vi når til det...
0

Del dette indlæg

:unsure: Hvor har det dog været en annus horribilus for jer! :blush: Jeg ville vælge et rådhusbryllup i februar og et kirkebryllup i maj. Men det er nok fordi, jeg ville have tid nok til at finde feststed og planlægge de MANGE osv..hvis det ikke betyder så meget, ville jeg nok vælge kirke i februar.

Tror du ikke, at man kunne tale med præsten om at bruge det alm. vielsesritual, selvom I er viet i forvejen?

Jeg tror ikke at de vil sige helt det samme. Gjorde Jeres præst det? Spurgte han om I ville tage hinanden til ægtehustru etc.?Så tilspørger jeg dig N.N. (brudgommens navn):

Vil du have N.N. (brudens navn), som hos dig står,

til din ægtehustru? - Ja!

Vil du elske og ære hende,

og leve med hende både i medgang og modgang,

i hvad lykke Gud den almægtige vil tilskikke jer,

som en ægtemand bør leve med sin ægtehustru,

indtil døden skiller jer ad? - Ja!

For 8-9 år siden blev jeg viet på rådhus og senere også i en frikirke, og der blev det samme ritual brugt, som havde det været en egentlig vielse..

Hvor dejligt - hvilken frikirke var det? Tølløse er jo ikke sååå langt væk :blushsmiley:

Det fede ved at komme på rådhus er jo, at så kan man også gøre en dejlig dag ud af det - tage det pæne tøj på og tage ud og spise eller lave noget andet dejligt bagefter - bare jer to og vidnerne.

Der var kun meget få af gæsterne til kirkebrylluppet, der viste at vi rent faktisk havde været gift i et halvt år. Og selvom vi jo vidste det, så var det bare et perfekt bryllup alligevel... - vi havde bare dobbelt så mange minder.. :blink:

Du giver mig mod på at nappe rådhusbrylluppet først. Jeg kan godt stresse lidt over hvor kort tid der er til at finde det rigtige slot etc....

Knus Pippi75

Redigeret af Pippi75
0

Del dette indlæg

Fordele:

- Hurtigere adoption

- Hvis der sker noget med en af os, så kan den anden blive sidende i huset

- Mere tid til bryllupsforberedelserne

- Smukt maj vejr (forhåbentligt)

Ulemper:

- Vores forældre bliver skuffede, når de opdager, at vi allerede er gift uden at sige det

- Min forestilling om at man bliver gift i kirken bliver ikke opfyldt

- Måske er vi i fertilitetsbehandling i maj, og så må det udskydes pga. bryllup

- Svært at få et sted og en tid, da det er midt i konfirmations- og bryllupssæsonen og med forholdsvis kort varsel

Fordele:

- Romantisk at det bliver et "rigtigt" bryllup i kirken

- Vi får ikke fornemmelsen af at have "snydt" ved at blive gift på rådhuset

- Vi er ikke i fertilitetsbehandling i februar (tvungen pause efter januar behandlingen)

- Det er nemmere at få et sted og en tid, da det er "udenfor" bryllupssæsonen

Ulemper:

- Vi er presset på tiden med at nå at arrangere vores store "slot"-bryllup

- Koldt ude (men måske smukt, hvis det sner)

- Ramler sammen med vinterferien, så nogle kan måske ikke komme

Umiddelbart ud fra det, så tror jeg det bliver rådhuset + kirkelig velsignelse. Jeg har nemlig været meget stresset og gået til psykolog pga. alt det vi har været igennem i år, så måske det er bedst at tage den løsning, hvor det ikke bliver stress-planlægning. Jeg må hellere ned og aflevere ægteskabserklæringen på kommunen og finde en dato med dem i morgen, når de har længe åbent. Jeg talte med dem i telefonen igår og de sagde, at det var nemmest, hvis jeg kom forbi og fandt en dato samtidig som vi afleverer papirerne, når nu vi allerede ønsker at blive gift i januar. Vi udfyldte ægteskabserklæringen i weekenden og kæresten skrev under - lidt underlig fornemmelse, når han ikke har friet endnu. Men ikke alt bliver som i ens drømme :blushsmiley: Han er på forretningsrejse nu, så jeg må lige derned selv i morgen...

Og så må jeg lige ringe til præsten i morgen og spørge hvordan deres ritual er for velsignelse her hvor jeg bor. Ellers har vi jo tid nok til at prøve at finde en anden kirke, der har et ritual magen til almindelig vielse. Hvis det eneste er et enkelt "Ja" mindre, så klarer jeg det nok, for så er der jo stadig et "Ja" tilbage :whistle: Og min far skal kunne føre mig op af gulvet selvfølgelig, og kæresten skal have en best man og alt det der.

Knus Pippi75

Redigeret af Pippi75
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville vælge kirkebryllup i februar - men jeg synes også det noget særligt ved et vinterbryllup (gæt hvornår jeg selv skal giftes).

Jeg glæder mig utrolig meget til at få "papir" på min mand :yllove: - og det tror jeg ikke jeg kunne skjule for venner og familie...

Jeg kender også hele 2 par hvor de først blev gift på rådhuset - og så er de aldrig noget til kirkebrylluppet da der er kommet andre ting "i vejen".

Du får lige et stort :blush: med på vejen og ønske om held & lykke

:unsure: Snart Fru Aas

P.S. Du har sikkeet hørt denne slags historier før, men alligevel;

Min forældre prøvede at få børn i 7 (syv!) år uden at det lykkedes. Så adopterede de min storesøster fra Korea, og måneden efter de fik hende blev min mor gravid med mig.....

Min pointe; jeg tror snart der må være noget held på vej til jer.....

0

Del dette indlæg

Jeg er oprindeligt en frikirkepige - fra Pinsen, for nu at være helt specifik. Min daværende mand er amerikaner og derfor af gode grunde ikke medlem af folkekirken og det var jeg jo så heller ikke. Men vi skulle giftes hurtigt, så jeg kunne få green card, derfor rådhuset.

Men vi ville gerne have en kirkelig vielse også, så det var nærliggende at blive viet i Aalborg pinsekirke, hvor jeg blev barnevelsignet og hvor jeg kendte mange af de unge mennesker, som jeg havde kendt fra kirkelige sammenhænge siden jeg var spæd (Boede dog i kbh). Præsten var præst i Pinsekirken i KBH, men ham har jeg også kendt i mange år.

Vielsesritualet var fuldstændigt som du beskriver - vi blev tilspurgt og det hele. :unsure:

Jeg tror dog, at hvis man skal giftes i en pinsekirke, så skal man vist have et tilhørsforhold til kirken, såsom at man bekender sig til troen osv..

Der er en babtistmenighed i Tølløse, ved jeg. Men da min forlovede ikke er troende ville vi ikke overveje det. De ville nok, at han skulle døbes først, og det er han ikke så interesseret i...

0

Del dette indlæg

Jeg ville vælge kirkebryllup i februar - men jeg synes også det noget særligt ved et vinterbryllup (gæt hvornår jeg selv skal giftes).

Jeg glæder mig utrolig meget til at få "papir" på min mand :yllove: - og det tror jeg ikke jeg kunne skjule for venner og familie...

Jeg kender også hele 2 par hvor de først blev gift på rådhuset - og så er de aldrig noget til kirkebrylluppet da der er kommet andre ting "i vejen".

Du får lige et stort :blush: med på vejen og ønske om held & lykke

:unsure: Snart Fru Aas

P.S. Du har sikkeet hørt denne slags historier før, men alligevel;

Min forældre prøvede at få børn i 7 (syv!) år uden at det lykkedes. Så adopterede de min storesøster fra Korea, og måneden efter de fik hende blev min mor gravid med mig.....

Min pointe; jeg tror snart der må være noget held på vej til jer.....

Tak :) Det var sødt sagt :blink:

Jo, jeg er sikker på at et vinterbryllup er smukt (hvis det ikke lige er snestorm eller total sjap) - men det kan jo ligeså godt regne i maj også...

Med hensyn til at skjule det, så er det også noget jeg hader - men jeg kan jo nok holde på hemmeligheden i sølle 4 måneder, når nu de alligevel ikke kan undgå at finde ud af det i kirken, når vi ikke skal sige "Ja" to gange... Jeg er ikke i tvivl om at kirkebrylluppet bliver til noget - vi går jo igang med at planlægge det med det samme. Og jeg glæder mig også til at få "papir på". Det bliver dejligt.

Hvordan mon man er stillet, hvis jeg nu afleverer den ægteskabserklæring og bestiller tid på rådhuset, og vi så ombestemmer os om en uge? Det er vel ikke det store problem??? Men for at holde muligheden for rådhusbryllup åbent, så må jeg nok hellere få afleveret den i morgen. Der er jo lidt speditionstid.

Knus Pippi75

0

Del dette indlæg

Jeg er oprindeligt en frikirkepige - fra Pinsen, for nu at være helt specifik. Min daværende mand er amerikaner og derfor af gode grunde ikke medlem af folkekirken og det var jeg jo så heller ikke. Men vi skulle giftes hurtigt, så jeg kunne få green card, derfor rådhuset.

Men vi ville gerne have en kirkelig vielse også, så det var nærliggende at blive viet i Aalborg pinsekirke, hvor jeg blev barnevelsignet og hvor jeg kendte mange af de unge mennesker, som jeg havde kendt fra kirkelige sammenhænge siden jeg var spæd (Boede dog i kbh). Præsten var præst i Pinsekirken i KBH, men ham har jeg også kendt i mange år.

Vielsesritualet var fuldstændigt som du beskriver - vi blev tilspurgt og det hele. :blush:

Jeg tror dog, at hvis man skal giftes i en pinsekirke, så skal man vist have et tilhørsforhold til kirken, såsom at man bekender sig til troen osv..

Der er en babtistmenighed i Tølløse, ved jeg. Men da min forlovede ikke er troende ville vi ikke overveje det. De ville nok, at han skulle døbes først, og det er han ikke så interesseret i...

Ok, jeg var ikke lige klar over at frikirke betød en anden tro :unsure: Så er det jo ikke interessant for os... Vi er kristne (eller min kæreste er i hvert fald). Jeg er nok ikke rigtig noget, men jeg betaler da kirkeskat...

Knus Pippi75

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, jeg var ikke lige klar over at frikirke betød en anden tro :unsure: Så er det jo ikke interessant for os... Vi er kristne (eller min kæreste er i hvert fald). Jeg er nok ikke rigtig noget, men jeg betaler da kirkeskat...

Knus Pippi75

Det er det egentligt heller ikke - det der groft sagt adskiller frikirke og folkekirke er synet på arvesynd og barnedåb. Men når jeg siger at man skal bekende sig til troen, mener jeg den kristne tro i almindelighed - sådan på den personlige måde. Frikirker lægger meget vægt på det personlige forhold til Gud.

Men det var ude af et sidespor.

Jeg tror som sagt, at det ville være godt at vente med det store kirkebryllup - især når I har været så pressede. I skal jo også have sjælen med jer!!

:blush:

0

Del dette indlæg

Vi kender nogen i næsten samme situation som jer, så nu vil jeg lige fortælle hvordan det gik til.

De er et par i 30'erne som ikke kan få børn, og derfor vil adoptere. Parret er dansk, men bor lige nu i Norge. De blev derfor borgerlig gift i Norge med min storebror og hans kæreste som vidner (og de eneste som vidste noget om at de var borgerlig gift) sidste februar.

I juli i år skulle de så velsignes i kirken i Danmark. De valgte at invitere alle gæsterne til rundbold inden kirken (ja, lidt utraditionelt - men meget populært!) hvor de startede med at fortælle at de havde fusket lidt pga. planerne omkring adoption, men at det alligevel var dette der var deres rigtige bryllupsfest. Det var der ingen der blev det mindste sure over. Festen fortsatte om aftenen i et stort telt - og de var overlykkelige over dagen.

0

Del dette indlæg

Hvis I kan overskue det ville jeg vælge hele moletjavsen til februar. Fordelene nævner du jo selv og jeg er enig

Det kan nemlig være ganske svært allerede på nuværende tidspunkt at finde noget ledigt i maj pga konfirmationer og bryllupper. Jeg talte med et feststed der allerede havde konfirmationsbookinger i 2010! (Men det er jo også totalt langt ude....)

0

Del dette indlæg

Jeg vill vælge rådhusvielsen først og en velsignelse senere.

Det har jeg nemlig allerede gjort :unsure:

Vi blev gift i 2003 efter jeg var blevet gravid, og jeg bare IKKE ville være ugift mor. Vi havde hele tiden sagt vi ville holde bryllup på vores årsdag, når denne blev en lørdag, og det er den så næste år.

Vi havde hver vores forældre med, og ingen andre vidste det. Det var meget stille og hyggeligt, vi blev bare spurgt om vi ville være ægtefolk, og undgik så at svare "ja", men brugte omskrivninger, så når vi står i kirken, bliver det det første "ja". Ingen løfter eller taler, det tog under et minut.

I bakspejlet er jeg endnu mere glad for vores beslutning, da Philips mor i mellemtiden er blevet nærmest en grøntsag p.g.a. små blodpropper i hjernen. :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville uden tvivl holde det hele i Februar...godt nok er der vinterferie, men et bryllup plejer nu nok at få folk til at dukke op..

Jeg ville personligt ikke føle at kirkebrylluppet var min rigtige bryllupsdag og det er desuden kun et par måneder...jeg forstår godt at I gerne vil have mulighed for at adoptere så hurtigt så muligt, men om det bliver 2md før eller senere....måske jeg er for objektiv, jeg har jo ikke nogen følelser i klemme vedr. emnet...prøver bare at se det i det store perspektiv.

Mvh Nanna :unsure:

0

Del dette indlæg

Hvis det er hvad I helst vil så gå efter et Februar bryllup. Der er godt nok ikke lang tid til planlægning men Februar måned er også en relativt stille måned fordi der ikke er så mange bryllupsfester, konfirmationer, firmafester m.v. Dvs. I kan formentlig få samme udvalg som de folk der vælger at blive gift i August og er ude 18 måneder i forvejen.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes i det nye år. Gerne hurtigst muligt, da vi måske ender med at skulle adoptere (vi har kun 1 reagensglasforsøg tilbage i det offentlige).

Vi har faktisk talt om at blive gift i 1½ år nu. Vi var igang med at forsøge at gøre mig gravid, da vi startede med at tale bryllup, så vi besluttede, at vi ville vente til det lykkes og så holde kombineret bryllup/barnedåb. Desværre viste det sig, at vi ikke kan få børn. Dette blev konstateret i januar samtidig med, at min svigerfar fik konstateret kræft. Han endte så med at dø af kræft i oktober kun 57 år gammel. Det har været et hårdt år for os, med min svigerfars sygdom og død, fertilitetsbehandling, 2 aborter og en graviditet udenfor livmoderen. Det har været det værste år i vores liv, og derfor vil vi ikke giftes i år. Af hensyn til adoptionen skal vi gerne giftes hurtigt muligt, da der er krav fra nogle lande, at man skal have været gift i 3 år. Jeg er 31 år, og vi vil gerne have 3 børn. Det tager 3-4 år fra vi starter med at søge adoption til vi får barnet - og vi kan først søge til næste efterår, da vi ikke har haft fælles folkeregisteradresse længe nok.

Så I kan nok se, at vi har ikke meget tid at løbe på, hvis vi skal nå at adoptere 3 børn. Vi har planer om det helt store kirkebryllup og festen skal holdes på et slot/gods/el.lign. Min kæreste er gået med til at blive gift på rådhuset først og så blive gift i kirken en gang i foråret, hvis det forbliver vores hemmelighed. Han vil ikke have at nogen får det at vide - heller ikke vores forældre. Fint nok - så må det være sådan. Jeg havde jo i forvejen aldrig forestillet mig, at jeg skulle giftes på rådhuset. Jeg vil være hvid brud i kirken. Men på den anden side, havde jeg heller aldrig forestillet mig, at det skulle blive sådan en kamp at få ønskebarnet. Verden er ikke altid som man forventer.

Da jeg så ringede til rådhuset for at høre om muligheden for at blive gift på rådhuset først og derefter i kirken, sagde damen, at man så ikke blev "gift" i kirken, men bare "velsignet". Øv tænkte jeg, endnu et skår i vores planer. Og nu har jeg så fundet ud af, at det heller ikke er det samme, der bliver sagt i kirken, når man bliver velsignet i forhold til at blive gift. Det er ikke lykkes mig at finde den præcise forskel, men i hvert fald vil folk finde ud af, at vi allerede var gift - og det skulle jo være en hemmelighed :blush:

Nu er mit spørgsmål så, hvad ville I vælge?

Jeg vil simpelthen ikke vente helt til maj med at blive gift, da det udskyder vores adoptionsplaner med yderligere 4 måneder (januar til maj). I forvejen burde vi jo være blevet gift for længe siden.

Knus Pippi75

Vi skal giftes på rådhuset om morgenen (af tvang -lortelortelorte) og så i kirken bagefter.

Vi var meget kede af, at vi så ikke ville kunne få en vielse i kirken, men kun en velsignelse :blink:

Ved du hvad vi gjorde? Vi fandt en præst som var villig til at vie os og sige alle de rigtige ting. Det ville vi godt nok ike snydes for.

Og hvad skal du så vælge?

Jeg synes begge muligheder lyder gode, så følg dit hjerte og vælg det der gør dig gladest indeni :unsure:

-Sophie

0

Del dette indlæg

Det er en meget lille forskel på det præsten siger i kirken hvis det er en velsignelse kontra vielse. Selvf. vil der være nogen som lægger mærke til det - Men hvis i så forklarer at det var et valg i gjorde af hensyn til adoption og at i stadig ønsker at have det "hemmeligt" så tror jeg folk forstår jeg og ville regne dagen i kirken som jeres officielle dag.

Jeg ville nok ikke tænke så meget over hvad folk siger men mere sikrer hinanden og sikrer muligheden for at kunne starte adpotionen.

Personligt ville jeg vælge rådhus så snart det er muligt (og det kan næsten bookes fra dag til dag i vise kommuner) og så tage kirkebryllupet senerer på året - Maj mdr som du selv foreslår.

Jeg er selv i den situation at vi skal slå barnedåb og bryllup sammen hvilket bevirker at vi skal giftes i februar - en lumsk og til tider kold mdr. Eneste fordel er dog at der ikke er mange der vælger bryllup der så det er let at få musik lokale mm.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville uden tvivl holde det hele i Februar...godt nok er der vinterferie, men et bryllup plejer nu nok at få folk til at dukke op..

Jeg ville personligt ikke føle at kirkebrylluppet var min rigtige bryllupsdag og det er desuden kun et par måneder...jeg forstår godt at I gerne vil have mulighed for at adoptere så hurtigt så muligt, men om det bliver 2md før eller senere....måske jeg er for objektiv, jeg har jo ikke nogen følelser i klemme vedr. emnet...prøver bare at se det i det store perspektiv.

Mvh Nanna :unsure:

To måneder betyder meget - det kan betyde forskellen på om vi kan nå at adoptere 2 eller 3 børn inden jeg er for gammel til at adoptere. Så det kan helt klart få indflydelse. Iøvrigt ville vi jo have været gift i sommers, men der havde svigerfaren kræft, jeg aborterede og havde en graviditet udenfor livmoderen med efterfølgende operation, og så er det ikke lige bryllup man har overskud til. Derfor er vi allerede "bagud på point", hvis du forstår...

Jeg har talt med præsten idag og hun anbefalede helt klart at vi fik ordnet "papirarbejdet" på kommunen. Hun sagde, at det er ikke det at blive gift, der er den religiøse handling, men det at blive velsignet. I Norge f.eks. bliver man altid gift borgerligt først og så får velsignelsen i kirken. For hende var der ingen forskel - hun synes bare det var spørgsmålet om hvem der lavede "papirarbejdet". Det er velsignelsen, der er den vigtige :blink: Det gjorde mig overbevist om, at vi skal giftes på rådhuset først, og så i ro og mag kan planlægge vores bryllup uden stress :) Præsten hun var bare super overbevisende :bearhug: Bryllup er nu aftalt med kommunen, og så begynder vi at søge efter et sted at holde festen en gang i 1. halvår 2007. Det bliver nok april-maj-juni måned, alt efter hvornår der er plads.

Tak for Jeres meninger :blush:

Knus Pippi75

0

Del dette indlæg

Tillykke med at beslutningen er taget. Jeg tror, det er den rigtige. På den måde får I både papir på hinanden i en fart OG tid og ro til at arrangere brylluppet som I vil have det. Og det lyder som om jeres præst er rigtig god. Hun har ret i, at det jo i virkeligheden er ligemeget, hvem der ordner papirerne.

Når du gerne vil have kirkebryllup, være hvid brud og det hele, så tager det jo noget tid at forberede og det ville være synd for jer, at det blev sådan lidt "hovsa". Som mange skriver herinde, så er det jo enhver piges (prinsesse)drøm.

(Jeg må så være undtagelsen der bekræfter reglen :cheerleader3: )

M.h.t. til det hemmelige rådhusbryllup og jeres forældres skuffelse: Det er blevet nævnt MANGE gange på det her forum, når nogle havde "problemer" med deres forældres forventninger til brylluppet: Det er JERES bryllup.

Og jeg kan da ikke tro, at NOGEN (og slet ikke de kommende bedsteforældre), kan have noget imod at I vælger JERES måde at gøre det på, når det er af hensyn til adoptionen.

Held og lykke med det hele!

vh. Tumling

0

Del dette indlæg

Tak :cheerleader3:

Det med adoptionen er mit syn på det - det skal jeg ikke nævne som grund overfor kæresten, for han er ikke helt klar på adoption endnu :whistle: Men der er jo også den grund at vi sidder i et hus til 3,4 mio. og hvis der sker noget med en af os, så skulle den anden jo gerne "arve" huset uden at man skal dele med svigerforældrene. Ellers har ingen af os råd til at blive boende. Så det er også en ultra vigtig ting at få på plads. Det kan vi gøre enten ved et bryllup eller få skrevet papirer på det hos en advokat, men det koster ligeså meget som bryllup med fest og det hele... så det er jo lidt dumt, når man kan blive gift gratis på rådhuset, og vi alligevel har tænkt os at blive gift indenfor ½ år. Jeg vil finde ro, når vi har fået papir på, så ved jeg at vi er sikret og at vi ikke kan gøre mere for vores mulighed for adoption.

Knus Pippi75

Redigeret af Pippi75
0

Del dette indlæg

Hej Pippi....

Ville bare lige "vifte med fanen" herinde også.... Dejligt at se at der er liv i dig endnu... :cheerleader3: Og at I er begyndt at tænke på bryllup... Som jeg måske fortalte dig i bilen sidst vi mødtes, så blev vi jo gift i juli i år og holder først fest for familien juli næste år... Vi valgte rådhuset, fordi vi ikke "kunne" vente et helt år med at blive gift, bl.a. også pga. vores behandlings-show....

Vi har holdt vores vielse helt hemmelig, og var i tirsdags oppe og bestille vores ringe :bearhug: (glæder mig så meget til at få dem på)... Og her til jul får familien så indbydelsen... Glæder mig til at se dem :biggrin:

Så Pippi, valget er Jeres, og jeg kan fuldt ud forstå Jer hvis I vælger rådhuset og herefter kirken.... Nogen gang er man nødtil at tænke praktisk....

Vi ses.... Helle

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer