JBJ

Forplejning til musikerne

20 indlæg i dette emne

Hejsa,

Vi har booket et 4-mands band til vores bryllup, der skal spille fra kl. 18.00-02.30

I kontrakten står der så, at vi skal sørge for drikkevarer til dem - og det er jo fair nok :cheerleader3:

Men skal de ikke have noget at spise, selvom de ikke skriver noget om det? Hvad er jeres erfaringer?

Vi har da tænkt os, at de skal have et eller andet at spise. Men vi synes det er lidt voldsomt hvis hver person i bandet skal have en hel kuvert. Vi tænker mere noget i retning af hovedret, og evt. et stykke bryllupskage. Ville det være godt nok? :jul12:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det samme var tilfældet til vores bryllup..

Prøv at spørge på feststedet..

Hejsa,

Jamen sig mig engang... et eller andet siger mig, at I holdte jeres fest på Jørgensens Hotel i Horsens, ikke???

Der skal vi også holde vores:-)

Mvh

Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vist lidt forskelligt... Min svigerfar har spillet til et utal af bryllupsfester gennem mere end 30 år (han er trommeslager) og jeg tror nu nok, at de forventer et eller andet... Hvis feststedet har prøvet det før, kan de jo fortælle jer, om de regner med at der er rester til musikerne - ellers kan i måske bestille et par ekstra kuverter.

Jeg vil i hvert fald mene, i skal sørge for at de får et eller andet at spise. Det kan også være smørrebrød eller noget - bare de får et eller andet. Det er god kotume, synes jeg. Men da de jo formentlig spiller, mens i spiser, er det nok lidt overkill at bestille en hel kuvert til hver. Maden vil jo også blive kold inden de kan holde spisepause...

Men man plejer i hvert fald at sørge for, at de får noget at spise - i hvert fald hvis de er der under middagen...

0

Del dette indlæg

Vi har ikke nogle klausuler om mad og drikkevarer i de aftaler vi indgår med folk men normalt vis er det aldrig et problem. Der er som regel mad etc. til os og når folk spørger til os siger vi altid at det skal de ikke bekymre os om: Vi plejer at være gode til at tigge lidt rester hos kokken efterfølgende :bearhug: Herudover plejer personalet rundt omkring at være rigtig flinke til at spørge til os. :griner:-

I de situationer hvor man først går på efterfølgende og har stillet op er det en anden sag. Eks. i fredags hvor jeg stillede op til en firmafest som Daniel skulle spille og var der den første time indtil han kom, hvorefter jeg kørte videre til Danmarks Statistik der havde været igang fra kl. 12 med spisning. Der var det selvfølgelig en pølsevogn på vejen :blink:

Det skal så retfærdigvis siges at vi som udgangspunkt kun er 1 mand ude pr. job. Det er måske noget andet med et 4 mands bad.

I den konkrete situation hvor bandet er på fra kl. 18 og frem til slut er det for mig at se meget naturligt at der er mad til dem.

0

Del dette indlæg

Det samme var tilfældet til vores bryllup..

Prøv at spørge på feststedet..

Hejsa,

Jamen sig mig engang... et eller andet siger mig, at I holdte jeres fest på Jørgensens Hotel i Horsens, ikke???

Der skal vi også holde vores:-)

Mvh

Jannie

Helt korrekt...

Vi holdt vores dejlige bryllup på Jørgensens Hotel i Horsens

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Tak for inputs. Jamen selvfølgelig skal de arme musikere have noget at spise. Var bare i tvivl om, det skulle være en hel kuvert, eller hvordan det løber af stablen.

Men som jeg kan se, er der flere herinde der har holdt/skal holde på samme feststed som os. Og der får de lidt rester. Det lyder jo som en god service...

Mvh

Jannie

0

Del dette indlæg

Skal man passe trommerne eller som vi stå på spring for at få gode billeder, dur det ikke at sidde og spise 4 retter, kage, kaffe og cognac eller lign... Vi bli´r osse for fede :bearhug:

Ditto her lige bortset fra det sidste. :griner:- Jeg plejer at indtage min mad stående bag pulten, hvor den så står på en flightcase, selvom personalet typisk har dækket op ude i køkkenet. Det handler om at man typisk bruger pausen mellem middagen og brudevalsen til lige at at sætte lys op eller rigge det sidste af det til.

Til firmafesterne bliver maden typisk indtaget undervejs og det foregår også bag pulten :blink:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Ditto her lige bortset fra det sidste. :bearhug: Jeg plejer at indtage min mad stående bag pulten, hvor den så står på en flightcase, selvom personalet typisk har dækket op ude i køkkenet. Det handler om at man typisk bruger pausen mellem middagen og brudevalsen til lige at at sætte lys op eller rigge det sidste af det til.

Til firmafesterne bliver maden typisk indtaget undervejs og det foregår også bag pulten :griner:-

hehe... der skal jo være nogle fordele ved at være DJ... vi får som regel mad tidligere end musikerne (fordi vi typisk spiser i slutningen af middagen).

Til gengæld må vi så gøre det bag pulten (der plejer også at være der, jeg spiser). Nogle gange kommer det fuldstændig bag på tjenerne, at man kan spise, mens man arbejder, og et enkelt sted har jeg endda oplevet, at de INSISTEREDE på, at man spiste ude i køkkenet... nåja, hvis de VIL ha det ekstra arbejde med at dække op, såååh... :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[hehe... der skal jo være nogle fordele ved at være DJ... vi får som regel mad tidligere end musikerne (fordi vi typisk spiser i slutningen af middagen).

Den forstår jeg ikke helt Jesper. Tænker du på når I har pianist med eller når det er "en musikerfest" )

Mit indtryk er at køkkenet pakker maden sammen efter middagen, rydder op efter sig hvorefter de er ude, bortset fra et par tjenere til at klare servering under kaffe og dans. Dvs. det er om at være ude i god tid og aftale det med køkkenet. :bearhug:

Jeg var faktisk ude til en privat fest i lørdags hvor fødselaren - en pige/et par jeg også spillede bryllup for for 3 år siden - kommer op og siger; De har spist al maden men pigerne har bestilt nogle pizza'er er det ok ? Ja selvfølgelig - Det passede mig helt fint - Man kan nemlig også godt blive træt af det traditionelle røde kød :griner:-

0

Del dette indlæg

Altså! Den med "rester" er jeg ikke sikker på at vi er med på - simpelthen fordi den ENESTE rigtige pause VI har - er når gæsterne spiser hovedret - dér vil ingen fotograferes, så dér holder vi "fri" - ellers får vi intet mad...

Nemlig - folk vil ikke fotograferes, og der er heller ingen, der vil have at DJ'en begynder at pumpe musik ud over folket, så jeg spiser som regel også der :griner:-

Havde jeg nu været musiker, ville musikken jo gå i stå, så snart jeg slap pianoet - og så ville jeg først få mad, når gæsterne gik til kaffe. Men som sagt... nogle fordele skal der jo være ved at være DJ :bearhug:

Redigeret af jesper-brock
0

Del dette indlæg

Du Jesper....

Hvad så med det arrangement vi har lavet med jer? Det der med at vi først får pianist og så (dig???) DJ efter maden.. Hvornår skal hende pianisten spise og hvad med når du så kommer? Hvor meget skal i hver især have? For på kontrakten står der bare cola og det kan i vel ikke klare jer med.. *gg*

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

Du Jesper....

Hvad så med det arrangement vi har lavet med jer? Det der med at vi først får pianist og så (dig???) DJ efter maden.. Hvornår skal hende pianisten spise og hvad med når du så kommer? Hvor meget skal i hver især have? For på kontrakten står der bare cola og det kan i vel ikke klare jer med.. *gg*

Knuz Mia :bearhug:

Hehe... som sagt... musikeren må vente med at spise til hun er færdig med at spille, men det skal du ikke tænke på - det skal Kronprindsen nok sørge for. Og dem, der ikke er der til spisetiden (dvs. DJ'en) får ingen mad - I har kun en person på kost ad gangen :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså! Den med "rester" er jeg ikke sikker på at vi er med på - simpelthen fordi den ENESTE rigtige pause VI har - er når gæsterne spiser hovedret - dér vil ingen fotograferes, så dér holder vi "fri" - ellers får vi intet mad...

Fordelen er jo så at maden dér er varm og der er som regel ikke tale om "rester" :bearhug:

Det gælder om at se fordele....!

Gokke har du nogensinde hørt om en ovn - Her kan maden varmes op på ca. 3 minutter. :griner:-

Jeg plejer selv at sige at det er helt op til køkkenpersonalet hvornår det passer bedst ind i deres program, og det gør det som regel efter afviklingen af hovedretten, når desserten er serveret.

Vedr. fotografering så bliver der jo også holdt taler under hovedretten. Ihvertfald efter at den er blevet serveret 2. gang og der skal fotografen vel være på pletten :blink:

0

Del dette indlæg

til gengæld spiser vi jo kun en gang hovedret - 10 min så er det overstået :blink:

NEMLIG! Spisningen plejer faktisk ikke at tage mange minutter.... i hvert fald ikke for os, der stort set kun spiller lukkede selskaber året rundt. Vi bliver jo tykke nok i forvejen... hvordan skulle det ikke gå, hvis vi skulle spise en hel kuvert hver lørdag...? :bearhug::griner:-

Glædelig jul :jul10:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer