Guest Bibberpigen

Reception eller fest??

20 indlæg i dette emne

:(

Super interessant side, denne bryllupsklar.. :biggrin:

Min kæreste fald på knæ foran HELE familien juleaften (PINLIGT), og friede til mig http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif Vi har nu besluttes os, at gifte os til sommer. Men vi er ikke helt enige om, om det skal være reception eller fest. Jeg må hellere starte med at sige, at min kæreste kommer fra en meget stor familie, og derfor ønsker at dette skal gøre billigt! Det er jeg helt enig i!

Men min kæreste er mest til en reception, der varer i ca. 3 timer. Herefter vil han invitere de allernærmeste til middag bagefter. Jeg er mest til at vi holder fest, altså får et lokale og får et par tøser til at stå i køkkenet, som sørger for buffet. Det kan gøres billigt. Men alligevel er jeg lidt hooked på hans reception. Men er det ikke trist at holde reception i nogle timer... And that's it???

Hvad gør i andre som måske også har en kæmpe stor familie - eller blot ikke er til den helt store 100.000 kr. fest... ??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super interessant side, denne bryllupsklar.. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

JA, den er rigtig interessant :(

TILLYKKE med det kommende bryllup

I forbindelse med planlægning af et bryllup skal man huske at der ikke er en facitliste og derfor ikke noget der er rigtig eller forkert

Det vigtigste er at I bliver enige om hvad I har lyst til at holde

Vi har valgt "kun" at holde festen. Til gengæld har vi inviteret 89 til den :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif Og Velkommen til!

Jeg vil lige skynde mig og fortælle at denne side er STÆRKT vanedannende!!! Belive me...

Med hensyn til jeres "dilemma" Så kan jeg fortælle at min mand har en MEGET stor familie!!! Vi holder først reseption i haven med små nips ting som er lækre men billige... her bliver vi ca. 120. Efterfølegnde holder vi fest. her bliver vi ca. 45. og det er KUN de nærmeste og nogle venner!!!

Det har for os været den bedste løsning netop fordi at det skulle gøres så billigt som muligt!!!

Glæder mig til at følge din planlægning!!!

Kram Rebecca :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også en enorm familie og en stor vennekreds og der var mange vi ikke kunne invitere, selvom vi var 150 til receptionen.

Vi holdt reception på vandet en times tid for ca. 150 gæster med et glas champagne og et stykke kransekage og lidt lækker live jazzmusik. Derefter fest for de 65 nærmeste.

Men holder I receptionen i fx. kirkens menighedslokaler eller lignende og serverer et glas vin og kransekage, eller kaffe og hjemmebagt kage eller lignende - så bliver det jo ikke specielt dyrt oven i festen.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Vi har netop valgt dén kombination, fordi den opfylder alle de ønsker og drømme vi har om dagen... EN fantastisk stor reception med alle de emennesker vi kender og holder af, og så en absolut intim og hyggelig middag med de alernærmeste. For os handler det lige så meget om, at middagen skal være noget helt særligt (og måske lidt dyrere, da det er med overnatning). Men også at vi har tænkt en del over hvordan vi vil have det mht. taler mv. , om hvilke personer vi har lyst til at dele så personlige følelser med, som en tale jo er... og her er det altså kun de nærmeste. ;)

Ja, jeg synes jo, at man skal tænkte over lidt mere end bare "hvilken fest" og økonomi, men lige så meget på de følelser man har og får på dagen.

Jeg håber, at det gav mening http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Vi holder begge dele.

Efter kirken holder vi reception derhjemme for alle vi kender, som kunne have lyst til at kigge forbi. Den mest primære grund til at vi endte med reception er, at vi har mødt hinanden gennem en netside som hedder singleplus - en side med arrangementer og dating hovedsageligt for singleforældre. Vi er sidenhen blevet på siden og deltager i arrangementer derinde både med og uden børn - dermed er der også en del derinde fra, som gerne vil komme forbi og ønske os tillykke på dagen.

Efter nogle timer der, har vi inviteret de nærmeste - ca 30 - til middag og fest på en kro i nærheden.

0

Del dette indlæg

Hey..

Vi holder begge dele..

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke var meget for ideen til at starte med, da jeg har en lille familie med utrolig tætte bånd... Men da kæresten har en MEGA familie måtte vi finde et kompromis.. Min idé var at inviterer de nærmeste fra begge familier til en hyggelig middag.. Men kærestens familie er så jauloux på hinanden, så vi ville komme til at høre for at 1 og 2 var inviteret med når 7 og 8 ikke var.. Så vi holder reception efter vielsen for alle mand, vi inviterer omkring 120 og så de aller aller nærmeste til middag hvor vi blir omkring 25.. Dette er for mig at se den ultimative løsning, da alle blir inviteret til reception og kun søskende, forældre og bedste forældre til middag..

Ergo ingen sure miner, ingen der vil føle sig forbigået.

Held og lykke med brylluppet og planlægning..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endelig i gang med at planlægge bryllup :bearhug:

Vi har også tænkt at holde reception og fest - hvordan ser jeres tidsplan ud ?? Hvor lang tid sætter I af til reception ???

:balloons:

Vi sætter 3 timer af til receptionen...til gæsterne. Selv er vi der kun i 2 timer og et kvarter. Vi skal køre lidt før de gæster, der skal med til festen, da vi skal fotograferes på vejen.

0

Del dette indlæg

Vi holder begge dele.

reception efter bryllupt det tager nogle timer, så derfra skal de nærmeste gæster med til festen.

vi har valgt at gøre det på den måde, for at få så mange med til vores store dag og på den måde gør vi det også billiger. Da vi ikke skal punge ud med 500 kr. pr. pers. til en reception men kan nøjes med ca. 100 kr. pr. mand.

håber at det kan være en hjælp til jeres planlægning. Men TILLYKKE med frieriet. :balloons:

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er vildt forundret over hvordan I har tid til at holde både reception og fest bagefter... bliver det ikke et hårdt program??? Vi har ihvertfald ikke tid... vi skal mødes m fotograf lige efter vielsen. Det tager ca en time og så er det direkte til fest bagefter... vi fortæller så vores gæster at de er velkomne i festlokalerne efter vielsen til forfriskninger...

Nu skal det så os lige siges at vi har en del transport til både foto og fest ca. 40 km fra kirken...

så det jo selvfølgelig nok derfor jeg ikke lige kan gennemskue det med tiden... :biggrin:

men jeg tror altså heller ikke at jeg ville orke begge dele... :bearhug:

:balloons:

0

Del dette indlæg

Jeg ville rigtig gerne holde reception OG fest, men den idé er kæresten ikke med på. Det er primært fordi vi ikke har et sted at holde receptionen og han vil ikke have reception der, hvor vi skal holde fest..

Jeg synes i skal holde både og. På den måde får i et godt kompromis.

0

Del dette indlæg

Vi holder bare en god stor fest. :yay: Vi har inviteret 87, og det bliver med god mad og live-musik. Vi regner med at herligheden vil koste 70.000 kr alt incl, så det er jo også penge. Når jeg hører hvor meget folk glæder sig, er jeg sikker på, at det er hver en krone værd :balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Ligesom Stellah ville jeg også helst holde begge dele - mest for at kunne invitere alle dem til reception, der ikke skal med til fest. Men min gemal ønsker ikke receptionen, så vi holder kun fest om aftenen, hvor vi har inviteret nærmeste familie og venner - vi bliver ca. 50.

Vi ville gerne invitere flere, men vi er nødt til at trække en grænse også pga. økonomien. Det betyder bl.a. at "nyere" venskaber (skabt i kraft af børn typisk) ikke kommer med til brylluppet :biggrin:

Men fest skal det da være.... :balloons::bearhug:

Kh Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en meget svær beslutning. Vi havde først besluttet at vi ville holde reception efter kirken. Vi skal giftes kl 13. i Greve og festen skal holdes i Skodsborg kl. 18. (der er ca. 40 km)Ergo ville det blive for presset. Vi er derfor blevet enige om at droppe receptionen og så bare invitere lidt flere med til festen. Vi regner med at invitere ca. 65-70 til festen. Derudover tror jeg at vi bare tar en masse plastikglas og en masse flasker champagne med til kirken og så kan de der har lyst få et glas og ønske os tillykke.

Festen er med overnatning og gæsterne kan tjekke ind fra kl 14. Dermed kan de efter kirken, som slutter omkring kl. 14, tage op til feststedet og tjekke ind og de kan bruge de faciliteter der er på stedet og gøre sig klar til festen kl. 18, og de som har børn som skal afleveres til div. barnepiger kan også nå det. :biggrin:

Så har vi også god tid til at få taget billeder og jeg kan nå at køre i hestevogn :balloons:

God fornøjelse med det og pøj pøj! :bearhug:

Henriette

0

Del dette indlæg

Vi bliver 70 til middag...

mellem kirke og middag er reception for dem der ikke skal med videre...

Det behøver ikke være dyrt,vi laver en let reception med kolde drikke, og små trekants-sandwich og middagen bliver med buffet...

Vores budget hedder max 65.000

0

Del dette indlæg

Vi holder både reception OG fest -og alle er inviteret med til begge dele :balloons:

-Sophie

Jeg synes at hvis i kun skal holde een ting, så bør det nok være festen. Men gør hvad i føler for :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi skal vies allerede kl. 11.00 - og vi synes det ville være mærkeligt bare at tage hjem og vente på festen om aftenen :biggrin: , så vi har reception med bryllupskage indtil kl. 15.00.

Så er der en pause (hvor vi bl.a. skal have taget billeder) indtil kl. 18.00 hvor vi festen om aftenen starter :bearhug:

:balloons: Meget Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer