Pippi75

Man må ikke sove sammen...

40 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hos os er det mig der forlader huset. Jeg skal sove hos min mor.

Det er det mest praktiske i vores tilfælde. For jeg skal jo "bruge" min mor og min søster til at gøre mig klar og køre mig til frisør osv. Regner så med at min far kommer og henter mig inden vi skal i kirke.

Og så er det også det nemmeste i forhold til vores børn. Anders som sover herhjemme med sin mor og papfar (forlover), skal have de 2 små. Og de sover bedst i deres egne senge..

Jeanne

0

Del dette indlæg

Hos os er det Allan der sover hos min bror, der bor lidt længere nede ad vejen. egentlig kunne det være lige meget, men det er bare nemmere for Allan at tage derned fremfor at jeg skal til at pakke alt mit dullegrej til næste dag - der har han trods alt ikke lige så mange sager. desuden tror jeg at min bror og han tager en mandehygge aften dagen før dagen. men jeg kender heller ikke til nogle traditioner...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her forlader vi begge huset http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Jeg sover hos mine forældre og Jan tager sammen med vores søn op og sover hos hans mor og stedfar http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Vi bor allesammen i den samme by, så der ikke langt at køre for nogen af os :balloons:

:biggrin:

Fra Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os forlader han huset dagen før og tager ind til sin kammerat.

Hvis jeg skulle tage til mine forældre eller en veninde, ville jeg have 3 kvarters transport til kirken - og vi bor selv 200 meter fra kirken. Og må ærligt tilstå, at så længe har jeg ikke lyst til at sidde i en bil i min brudekjole.

Så børnene ryger til farmor og farfar - og jeg får veninder på besøg og overnattende

0

Del dette indlæg

Man må jo ikke tilbringe sidste nat sammen, men hvem er det, der skal forlade huset? Er der traditioner for det, eller er det tilfældigt?

Knus Pippi75

Hvem siger egentlig at man ikke må sove sammen den sidste nat? En tradition fra den tid, hvor brud og gom ikke havde boet sammen flere år.

Peder og jeg har boet sammen i ti år, og har to dejlige piger sammen. jeg kan slet ikke forestille mig at hverken han eller jeg skulle sove andre steder end i vores egne senge.

Når morgenkaffen er nede, kører han efter buketter (ja, han har lovet pigerne en også), og først derefter kører han hjem til sine forældre.

Hilsen Helle

0

Del dette indlæg

Vi holder også fast i den tradition :balloons:

Jeg sover herhjemme. Og William sover enten hos en kammerat eller hos sine forældre. Det er bare det nemmeste... Mine forældre bor i Jylland, så det er ikke rigtig nogen mulighed, og jeg kunne ikke rigtig forestille mig, hvor jeg ellers skulle sove...

Og det er som nævnt også lettere med kjole og dullegrej + frisøren ligger lige om hjørnet...

Regner med at have min mor hos mig - og så et par veninder om morgenen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal sove på hotell, men natten før bryllupet skal min kommende mann dele rom med sin bror som skal være hans forlover, og min venninne skal dele rom med meg! Sønnen vår skal sove på rom med min mor og far. Det er litt for "spenningens" skyld da; synes det bygger opp spenningen litt når vi ikke har sett hverandre den dagen før vi sees i kirken! Pluss at jeg og venninnen min kan kose oss med litt champagne og sladder kvelden i forveien! :balloons:

0

Del dette indlæg

Vi sover sammen den sidste nat som ugifte :biggrin: , spiser morgenmad sammen og så kører mig og vores piger til frisør, derefter kører jeg hjem til mine forældre hvor alt mit udstyr er. Min kommende går over til naboen hvor hans tøj vil være så jeg ikke får lyster til at smugkigge. :balloons:

0

Del dette indlæg

Vi bor i samme by som min mands forældre, mens min far bor ca. 1½ times kørsel væk. Så det blev min mand som måtte pakke sine sager sammen. Herhjemme fik jeg besøg af en veninde som skulle overnatte, og næste morgen kom min far og kørte mig til frisør.

Det var lidt underligt at han ikke var ved siden af, men synes ligesom det hører sig til. Ved godt det er gammeldags, men alligevel :bearhug:

Charlotte

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt lide, at han ikke ser mig fra fredag aften til lørdag eftermiddag - så kan han nå at mærke, at han savner mig:)

Min veninde og min mor kommer hjem til os om fredagen, hvor min datter også er og så hygger vi og da det er min veninde, der skal ordne mig, så er vi her i huset, mens min kæreste er hos sin lillebror:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os, er det min kæreste der bliver i vores lejlighed...

Hans bror (Forloveren), kommer og sover, husker Peter på det han skal, husker ringe og hjælper ham, med nerverne... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif

Jeg synes også, der er noget over, at jeg skal sove på mit gamle værelse hos mine forældre. Min mor får fornøjelsen af, at vække mig, komme med morgenmad på sengen og alt det andet... :)

Min mor, skal også hjælpe mig med kjolen, brudebuketen og mine nerver.

(Mine forældre bor 200 mtr. fra os, så det er intet problem).

0

Del dette indlæg

:)

Hej!!

Jeg sover hjemme, sammen med de to børn vi har sammen. Min mor, min søster (som skal følge mig op af kirkegulvet) og hendes 3 børn kommer. Hendes ene pige skal være brudepige.

Min kæreste sover hos sine forældre, sammen med min store dreng fra et tidligere forhold, de bor 7 km fra os. De henter ham så aftenen før, hvor han skal til fest sammen med sine arbejdskollegaer... :bearhug: Men svigermor siger, at hun henter ham senest kl. 19.00 for han skal nå at være frisk :bed:

Så vi holder også fast i den tradition, men det er kun fordi vi synes det er lidt mere spændende, at se hinanden i kirken, når nu vi ikke har set hinanden siden morgenen før.. :)

Vi er ikke vant til at sove hver for sig, det har kun været de gange hvor det var tvunget, og vi har hadet det begge to :)

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Jeanet

Redigeret af jkj
0

Del dette indlæg

Hvorfor må man egentlig ikke sove sammen?? Hvis det er af hensyn til kjolen, kan man da bare gemme den væk indtil han går... Jeg tror os bare at vi trodser alt og alle og ligger i ske, som vi plejer... så vi kan få lidt ro på os inden dagen.... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores hus kommer til at stå tomt natten inden brylluppet - for vi forlader osse begge det lille hjem.

Jeg tager op til mine forældre, da frisøren som både skal mit hår og min makeup bor lige overfor dem. Smart. Så kan jeg nå at sove lidt lænegere, end hvis jeg skulle hjemme fra os selv af.

Thomas sover hos forloveren og dennes kæreste og de kører så alle 3 sammen til Thomas' forældre om morgenen, og spiser morgenmad sammen med dem, og bagefter kan Thomas' forældre hjælpe ham i tøjet - han er vel mors dreng http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

:) Michela

0

Del dette indlæg

Hvor Rasmus skal sove, er der ikke rigtig nogen, der ved - muligvis hos min mor (Han er lige flyttet til byen - hvor er det egentlig groft af mig... Get used to it Rasmus :bearhug::cheerleader3: )

Jeg skal sove herhjemme sammen med min helt fantastiske søster.. - Som tilfældigvis også er min bedste veninde.

Jeg tror det med, at man ikke må sove sammen i virkeligheden kommer af noget helt andet - Nemlig at man engang ikke så sin tilkomne før til selve vielsen... Mon ikke det er den tradition, vi bare har moderniseret lidt?

Min egen lille teori - og den virker for mig hehe.

0

Del dette indlæg

Grunden til at vi valgte at bruge denne tradition var for at øge spændingen..

Vi sover jo sammen hver nat og ville gerne øge forventningen ved ikke at have set hinanden et døgns tid..

Set i bakspejlet kan det være at det var det der øgede tårerne... og dem ville jeg ærligt gerne have undværet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvorfor må man egentlig ikke sove sammen?? Hvis det er af hensyn til kjolen, kan man da bare gemme den væk indtil han går... Jeg tror os bare at vi trodser alt og alle og ligger i ske, som vi plejer... så vi kan få lidt ro på os inden dagen.... :cheerleader3:

Tror det er en gammel tradition med at man ikke må ses på dagen inden brylluppet, og i gamle dage boede man jo heller ikke sammen inden brylluppet, hvis det skulle gå rigtig til :blushsmiley:

Vi sov heller ikke sammen, manden sov hos sine forældre, og vi talte ikke sammen før vi så hinanden i kirken næste dag...hurra for sms...men det var dejligt overraskende at se hinanden næste dag :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg elsker denne tradition!!! Det er da dødromantisk og vildt spændende, at man så kan gå rundt og gøre sig klar og tænke på hinanden med en masse sommerfugle i mavsen :loveshower:

Jeg skal sove hjemme hos mine forældre, mens min tilkommende sover i vores hus sammen med sin mor og søster (som skal være min brudepige) Om hans forlover også skal sove der, ved vi ikke helt endnu, men det tror jeg nu ikke, for han har familie ikke så langt herfra, så det er vist bedst han sover der, da vores hjem ikke er ret stort... Vi har ikke sådan rigtigt talt om det i detaljer endnu, men jeg regner med at det er sådan det bliver. Jeg glæder mig bare så meget :cheerleader3::bearhug:

Redigeret af Fru P.
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer