Guest MetteTejlmann

TALE TIL GOMMEN???

29 indlæg i dette emne

Jeg sidder her og tænker og drømmer og smiler og alt hvad der hører til en glad og håbefuld brud :) ! - MEN pludselig kommer der skår og hakker og ridser i lakken... :biggrin::blush::balloons: OOOOH ak og ve!!! og skælv og sitre... det der med taler... SKAL man det :puke:??? Hvad skal i andre??? tale eller sang... eller noget heeelt andet??

Smil eller ej fra Mette :bearhug:

Redigeret af MetteTejlmann
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, altså bruden SKAL jo ikke holde tale...

Med det sagt, så er der jo mange, der gør det. Jeg gør det helt sikkert selv, og jeg tror, det ville overraske folk mere, hvis ikke jeg gorde... :balloons:

Men jeg overvejer at lave noget med et diasshow. Altså noget med billeder fra vores barndom/ungdom og billeder fra vores tid sammen - krydret med lidt kreativ snak. Bare så det ikke bliver så ens og almindeligt. Hvad det bliver til, ved jeg ikke. Der er jo stadig laaang tid til :bearhug:

Der er faktisk lave en meningsmåling om det her...

0

Del dette indlæg

Ja, altså bruden SKAL jo ikke holde tale...

Med det sagt, så er der jo mange, der gør det. Jeg gør det helt sikkert selv, og jeg tror, det ville overraske folk mere, hvis ikke jeg gorde... :bearhug:

Men jeg overvejer at lave noget med et diasshow. Altså noget med billeder fra vores barndom/ungdom og billeder fra vores tid sammen - krydret med lidt kreativ snak. Bare så det ikke bliver så ens og almindeligt. Hvad det bliver til, ved jeg ikke. Der er jo stadig laaang tid til :biggrin:

Der er faktisk lave en meningsmåling om det her...

Det er en meget god idé det der med diasshow... :balloons: det bryder måske lidt det traditionelle...og flytter også lidt fokus fra taleren...

puha! ;)

0

Del dette indlæg

Mange vælger også at få en til at synge en sang for gommen (bare kig på forum) og andre gør det såmænd selv. Nogle gør ingenting, og det er vel heller ikke det, der er det afgørende.

Generelt er det vel fifty/fifty. At 50% laver et eller andet hvorimod det stort set aldrig ses at gommen ikke holder tale. :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange vælger også at få en til at synge en sang for gommen (bare kig på forum) og andre gør det såmænd selv. Nogle gør ingenting, og det er vel heller ikke det, der er det afgørende.

Generelt er det vel fifty/fifty. At 50% laver et eller andet hvorimod det stort set aldrig ses at gommen ikke holder tale. :balloons:

Jeg kunne forestille mig at jeg vil prøve at arrangere noget sang for ham... Maria Carmen Koppel kunne vel nok gøre det istedet for mig og en tale...

0

Del dette indlæg

Haha Mette - syntes din solist ide er FED!

Hej Anna.. Jeg har noget meget bedre i ærmet... men det bliver på pm... for det er verden største hemmelighed... INGEN der kender til vores bryllup må vide det... og der er nogle bekendte herinde, som kan komme til at vide lidt for meget... Hvis du vil vide det, så send mig liige en pm...

smil fra Mette :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anna.. Jeg har noget meget bedre i ærmet... men det bliver på pm... for det er verden største hemmelighed... INGEN der kender til vores bryllup må vide det... og der er nogle bekendte herinde, som kan komme til at vide lidt for meget... Hvis du vil vide det, så send mig liige en pm...

ÅRH JAER.. hvor strengt... og jeg som er den mest nysgerrige i hele verden!!!!!..... Jeg kan da ikke vente til år 2008!.... :loveboard: :bask:

0

Del dette indlæg

ÅRH JAER.. hvor strengt... og jeg som er den mest nysgerrige i hele verden!!!!!..... Jeg kan da ikke vente til år 2008!.... :blush: :bask:

Søde Louise...

Det er udelukkende på grund af dig at jeg vil fortælle Anna det på en pm.... :loveboard: INGEN indbudte til brylluppet må vide noget som helst!!!!

1000 knus fra Mette :loveshower::unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette :blush:

Jeg vil da også have en PM!!!! :loveboard::unsure::blush:-HAHA-

Knus herfra, Nanna -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg er også selv meget i tvivl om, om jeg skal gøre noget for min kommende mand. Jeg er super genert og det hjælper bestemt ikke på det, at der sidder en hel flok familie og venner, som skal høre på det. :balloon: Jeg har en gang i mit liv taget mig selv alvorligt sammen og har sunget en sang til/for min mormor til en stor fest, men det holdt virkelig også hårdt... -HAHA- Min kommende mand siger dog, at han slet ikke ville vide, hvor han skulle gøre af sig selv, hvis nogen sang en sang til/for ham, det er simpelthen ikke lige ham... Men har tænkt lidt på at læse et digt op for ham. Jeg har fundet et par stykker herinde, som virkelig godt beskriver mine følelser. Jeg tror måske, at det vil være lettere for mig at læse et digt end at skulle fortælle mine følelser med mine egne ord... men jeg er stadig meget i tvivl... :bearhug:

:thumbsupsmileyanim: Pernille.

0

Del dette indlæg

Hej Mette -HAHA-

Jeg vil da også have en PM!!!! :thumbsupsmileyanim::balloon::bearhug:GP

Knus herfra, Nanna :o

Jeg skal nok sende dig en PM... men du må love mig ikke at nævne nget for louiseswee....

mette!

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg er også selv meget i tvivl om, om jeg skal gøre noget for min kommende mand. Jeg er super genert og det hjælper bestemt ikke på det, at der sidder en hel flok familie og venner, som skal høre på det. -HAHA- Jeg har en gang i mit liv taget mig selv alvorligt sammen og har sunget en sang til/for min mormor til en stor fest, men det holdt virkelig også hårdt... GP Min kommende mand siger dog, at han slet ikke ville vide, hvor han skulle gøre af sig selv, hvis nogen sang en sang til/for ham, det er simpelthen ikke lige ham... Men har tænkt lidt på at læse et digt op for ham. Jeg har fundet et par stykker herinde, som virkelig godt beskriver mine følelser. Jeg tror måske, at det vil være lettere for mig at læse et digt end at skulle fortælle mine følelser med mine egne ord... men jeg er stadig meget i tvivl... :o

:bearhug: Pernille.

Hej Pernille!

Jeg synes et digt er en fin og sød ide... :balloon: men digte kan jeg heller ikke skrive uden det kommer til at lyde håbløst.. jeg ville sikkert ende ud i "Roser er røde...og bla bla bla..." :biggrin: Jeg siger GO FOR IT... og hvis du falder over noget du vil dele med mig... så er du hjertelig velkommen! :thumbsupsmileyanim:

MAnge smil fra Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Pernille!

Jeg synes et digt er en fin og sød ide... :balloon: men digte kan jeg heller ikke skrive uden det kommer til at lyde håbløst.. jeg ville sikkert ende ud i "Roser er røde...og bla bla bla..." -HAHA- Jeg siger GO FOR IT... og hvis du falder over noget du vil dele med mig... så er du hjertelig velkommen! :thumbsupsmileyanim:

MAnge smil fra Mette

Hejsa. :o

Her er lige de digte, som jeg går og overvejer at bruge:

To må man være hvis livet skal lykkes

To når vores kærlighedstempel skal bygges

To når det stormer og to i det stille

To for at kunne og to for at ville

To må man være for livet at fatte

To for dets lys og dets glæde at skatte

To for at nyde og to for at gavne

To for at elske og to for at favne

To må man være til kys og klem

to til at danse og sammen gå hjem

to til at skændes når man bliver vred

og to til at enes år man ønsker fred

og nummer to:

Tove Ditlevsen: Så tag mit hjerte.

Så tag mit hjerte i dine hænder

men tag det varsomt og tag det blidt

det røde hjerte - nu er dit.

Det slår så roligt, det slår så dæmpet

for det har elsket og det har lidt

nu er det stille – nu er det dit.

Og det kan såres og det kan segne

og det kan glemme og glemme tit

men glemmer aldrig, at det er dit.

Det var så stærkt og så stolt, mit hjerte

det sov og drømte i lyst og leg,

nu kan det knuses – men kun af dig!

:bearhug: Pernille.

0

Del dette indlæg

Jeg går også og overvejer om jeg skal holde tale. Sang er udelukket - ingen af os er til den slags (og så er der jo ikke så meget ved at skrive en sang til manden når jeg ved at han synes det er lidt bop-bop). Altså der kommer masser af sange fra familie og venner så fred være med det.

Nå men tale - jeg DUER IKKE TIL DET :cheerleader3: Så jeg havde egentlig bestemt mig for at lege bly viol hele aftenen og bare sidde og tage imod. Men det duer jeg sgu heller ikke til.

Så jeg er kommet på den idé at skrive et eventyr til manden, da han bare elsker når jeg læser højt for vores to drenge.

Det kan man vel godt?

- Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg går også og overvejer om jeg skal holde tale. Sang er udelukket - ingen af os er til den slags (og så er der jo ikke så meget ved at skrive en sang til manden når jeg ved at han synes det er lidt bop-bop). Altså der kommer masser af sange fra familie og venner så fred være med det.

Nå men tale - jeg DUER IKKE TIL DET :boohoo: Så jeg havde egentlig bestemt mig for at lege bly viol hele aftenen og bare sidde og tage imod. Men det duer jeg sgu heller ikke til.

Så jeg er kommet på den idé at skrive et eventyr til manden, da han bare elsker når jeg læser højt for vores to drenge.

Det kan man vel godt?

- Gitte

Hejsa.

Det lyder da som en rigtig god ide :boohoo:

Desværre har vi ikke nogen børn endnu, så jeg kan nok ikke bruge den ide. :boohoo: Men go for it!!! :cheerleader3:

Mvh Pernille. :boohoo:

0

Del dette indlæg

Nå men tale - jeg DUER IKKE TIL DET :boohoo: Så jeg havde egentlig bestemt mig for at lege bly viol hele aftenen og bare sidde og tage imod. Men det duer jeg sgu heller ikke til.

Det kan man vel godt?

- Gitte

Det kan man ihvertfald... det er en rigtig god ide faktisk, og hvis du så samtidig kører lidt "gæstesjovt" ved siden af... så også gæster bliver underholdt er den da bare liiiige in øjet... ikke nokj med at du har fejet benene vækunder manden din, men gæsterne vil så også sidde med en wow oplevelse!

mange smil fra Mette :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Pernille!

Jeg synes et digt er en fin og sød ide... :boohoo: men digte kan jeg heller ikke skrive uden det kommer til at lyde håbløst.. jeg ville sikkert ende ud i "Roser er røde...og bla bla bla..." :boohoo: Jeg siger GO FOR IT... og hvis du falder over noget du vil dele med mig... så er du hjertelig velkommen! :boohoo:

MAnge smil fra Mette

Hejsa. :boohoo:

Her er lige de digte, som jeg går og overvejer at bruge:

To må man være hvis livet skal lykkes

To når vores kærlighedstempel skal bygges

To når det stormer og to i det stille

To for at kunne og to for at ville

To må man være for livet at fatte

To for dets lys og dets glæde at skatte

To for at nyde og to for at gavne

To for at elske og to for at favne

To må man være til kys og klem

to til at danse og sammen gå hjem

to til at skændes når man bliver vred

og to til at enes år man ønsker fred

og nummer to:

Tove Ditlevsen: Så tag mit hjerte.

Så tag mit hjerte i dine hænder

men tag det varsomt og tag det blidt

det røde hjerte - nu er dit.

Det slår så roligt, det slår så dæmpet

for det har elsket og det har lidt

nu er det stille – nu er det dit.

Og det kan såres og det kan segne

og det kan glemme og glemme tit

men glemmer aldrig, at det er dit.

Det var så stærkt og så stolt, mit hjerte

det sov og drømte i lyst og leg,

nu kan det knuses – men kun af dig!

:boohoo: Pernille.

det er to rigtigt fine digte... særligt nummer to kan jeg godt lide - men det er jo en smagssag og iøvrigt også to meget forskellige digte!

Jeg synes det er en fin ide og jeg vil rigtig gerne lade mig inspirerer - så bare kom med det du vil dele med en total anti-krea... (liiige på det område... :boohoo: )

Mange smil fra Mette :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Oss' mig, oss' mig! Jeg sladrer ikke til nogen, I swear!!! ;)

0

Del dette indlæg

:bearhug: Hej!!

Jeg holder en tale for min kommende mand, han vil sikkert heller ikke regne med andet, jeg er den i familien som stiller op og holder taler til alle de andre feste :thumbsupsmileyanim: Kan godt lide det...

Dette digt har jeg skrevet til min kæreste for flere år siden, og kan i bruge det eller noget af det - så værsgo´ at kopiere ;)

:cheerleader3: Jeanet

Om end kærlighed kan være svær,

så er du mit hjerte nær.

Jeg elsker dig,

du elsker mig.

Kærligheden er ej en leg,

men den er for dig og mig.

At mærke dit bløde kys,

gir mig søde gys.

Efter vores første date,

du blev min soulmate.

Du har så skønne øjne,

helt uden løgne.

At mærke på min kind,

den helt stille vind,

Er som tusind lysår,

når du imod mig går.

Vores kærlighed er ikke blind,

den berører vores sind.

Uden dig er der ingen mig,

uden mig er der ingen dig.

Der blev bygget en kærlighedsbro,

den dag du mit hjerte tog.

Der er dog også en pris,

i vores helt eget paradis.

Der har ikke været stille,

når andre har prøvet os at skille.

Men vores kærlighed er stor,

for vi i hinandens hjerte bor

0

Del dette indlæg

Huh, taler, det er en af de for mig værre sider af brylluppet. For på den ene side vil jeg allerhelst være FRI! jeg har en rimeligt god ide om at jeg vil sidde med bankende hjerte hele aftenen indtil det er overstået. Men på den anden side synes jeg at det er for tamt ikke at have noget til ham når han nu (håber jeg) har en tale til mig. Men jeg har tænkt på noget med at skrive et brev til ham som han kan læse for sig selv i ro og mag. Men det med digtet kunne måske være en god ide? Hvor er det bare fantastisk at vi kan låne af hinanden!! :thumbsupsmileyanim:
0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes om....... 4...dage. Fire dage. Lørdag den 03.03.07

Og åh, hvor vi glæder os begge to.

Vi skal samtidig holde barnedåb for vores lille William på næsten 4 måneder.

Jeg har valgt at holde tale for min kommende mand og har har skrevet en rigtig smuk tale til ham, hvor jeg virkelig får krænget mine følelser for ham ud.

Jeg har læst den højt for en enkelt veninde (fordi det var vigtigt for mig at mærke en andens reaktion end min egen). Det virkede. Hun sad her ved mit køkkenbord og tudede.

Når talen så er ovre kommer bryllupsduo'eb "Run Away Bride" med Stine Stauner som sanger sammen med en guitarist og fremfører nummeret "Du er..." af News.

Jeg tror det bliver vildt romantisk og glæder mig rigtig meget.

Min fordel er at jeg godt kan holde tale. Men jeg er også godt forberedt. Har læst talen højt for mig selv mange mange gange, og har også mange gange stået foran spejlet og læst den højt for at vurdere mit kropssprog.

Selvfølgelig vil jeg være nervøs, men det er ok. Det er de fleste talere.

Et godt råd: Jeg har skrevet min tale på små stykker papir (ligesom dem Dronningen bruger til nytårstalen. Hvis man ryster lidt på hænderne ses det ikke så tydeligt hvis papirerne er str. A5 eller mindre. Hvorimod et A4 papir kan blafre helt vildt pga rystende hænder og det gør bare nervøsiteten værre.

Og så er det en god idé at prøve at visualisere alle tilhørerne/gæsterne nøgne. Ja, du læste rigtigt. ´Gå ikke i detaljer, men forestil dig at de ikke har tøj på. På den måde forsvinder lidt af deres værdighed og det har altså en fantastisk beroligende effekt. Jeg lærte det engang ifm afholdelse af nogle store foredrag.

God fornøjelse allesammen

Kærlig hilsen

Tina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer