AnitaHjære

Hjælp Ebay

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Anita

Jeg har forsøgt at finde ud af hvor meget du skal betale, men jeg kunne ikke lige finde noget brugbart. Prøv at søge på google efter det. Jeg har selv købt mit diadem på Ebay, men via den engelske side www.ebay.co.uk de havde 16 sider med diademer, og så slap jeg for hele told, moms og punktafgift (+ toldgebyr fra post.dk). Hvis du bliver overbudt eller kan trække din handel tilbage, så prøv at kigge der i stedet.

Jeg købte på et tidspunkt noget tøj fra USA. Jeg købte for 1600 kr og måtte smide omkring 1000 kr. på postkontoret, så var det pludselig ikke så billigt længere...

Jeg håber du finder ud af det hele!

:cheerleader3: Anne

0

Del dette indlæg

Mette (Den glade brud) har bedre styr på det end mig, men jeg mener hun sagde at hvis man købte for over 22 Euro, så skal man betale told osv. og det er her det bliver dyrt. Koster diademet under dette beløb kan du risikere at skulle betale moms, men jeg kan ikke huske hvor grænsen går.

I værste fald kan du få dem til at sende det som en gave (gift), så skulle du undgå alt told og moms :bearhug:

Jeg er selv gået lidt amok derinde, men de dyreste ting jeg har bestilt er heldigvis fra England, så der burde jeg kunne undgå de helt store ekstra beregninger :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Mette (Den glade brud) har bedre styr på det end mig, men jeg mener hun sagde at hvis man købte for over 22 Euro, så skal man betale told osv. og det er her det bliver dyrt. Koster diademet under dette beløb kan du risikere at skulle betale moms, men jeg kan ikke huske hvor grænsen går.

I værste fald kan du få dem til at sende det som en gave (gift), så skulle du undgå alt told og moms :bearhug:

Jeg er selv gået lidt amok derinde, men de dyreste ting jeg har bestilt er heldigvis fra England, så der burde jeg kunne undgå de helt store ekstra beregninger :cheerleader3:

Det er nemlig rigtigt:) Hvis varen koster over 80 kr. så ryger der moms på.

Jeg har nu købt:

Diadem fra kina (50 kr)

Slør fra NY (72 kr)

Skørt fra Kina (60 kr)

Ring-pude fra USA (60 kr)

Brudepigekjole fra Canada (13 kr).

= 255 kr for varene, der er helt nye! Og jeg har ikke betalt en krone i hverken told eller moms.

Jeg har tilgengæld betalt en del for forsendelse, men ialt har ovenstående ting kun kostet mig 860 kr. Og det er jo knapt nok hvad et slør koster i en brudeforretning i dk...:bearhug:

Hvis du holder dig til UK eller Tyskland, så kan du shoppe amok:)!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan du faktisk ikke. Dit bud er bindende men du kan jo håbe på at blive overbudt. Men nu er det småbeløb vi taler om her: Send en pæn mail til sælger og forklar som det er. Hvis sælger ikke brokker sig gør ingen andre det heller ikke.

Ellers er der nogle lidt andre - ufine metoder:

Jeg var selv ude for engang at byde på noget som ikke var hvad det var. Det viste sig at være en basenhed som aldrig var blevet sat i produktion fra fabrikken men en prototype. Denne ville jeg naturligvis ikke have men jeg var højestbydende. Hvad gør man så ? Man opretter en ny profil: Lader denne overbyde, og glemmer derefter alt om den og kører trygt videre med den gamle profil.

Det er nok svært i dag da der går noget tid fra man opretter profilen til man får den. Alternativt glemmer man auktionen og opretter en ny profil (kræver vist nok flere email-adresser).

.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer