Jessie-Mary

Jessica og Rasmus Guldfeldt

269 indlæg i dette emne

Sad lige og skimmede min tråd... Hvor er I dog allesammen nogle fantastiske piger... Vildt så meget støtte og opbakning man kan få af "fremmede".... Bliver helt rørt over at læse det hele igen..

Og så kan jeg jo lige se, at jeg havde snakket om søsterens prøveopsætning - og ikke havde sat billeder ind af det :bearhug: til mig for det -HAHA- Men I skal da ikke snydes, så her kommer de:

Billederne er ikke optimale, jeg ved det... Det bliver bedre næste gang... Nr to billede har jeg selv taget.

Der kommer krøl i det hår, der sidder løst.

Jessie

post-6020-1181780714.jpg

post-6020-1181780748.jpg

Redigeret af Jessie-Mary
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

-HAHA-:kiss::kiss::bearhug::bearhug::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::bearhug:

Det er sgi godt nok den sjoveste invitation jeg længe har læst..... Sad først lige og tænkte... HVAD.... Vi har også en bil på gule plader..... Din onkel, han har da humor!!!!!

-HAHA-:bearhug::bearhug::bearhug: For din søster..... Det er da bare super flot det hun der har lavet med dit hår!!! Kan godt forstå at du vil lade hende gøre det frem for en eller anden tåbelig frisør, som ikke lytter til dine ønsker og ideer....

Ha' en dejlig dag!! :heart::td:

0

Del dette indlæg

Det er sgi godt nok den sjoveste invitation jeg længe har læst..... Sad først lige og tænkte... HVAD.... Vi har også en bil på gule plader..... Din onkel, han har da humor!!!!!

-HAHA-:bearhug::bearhug::bearhug: For din søster..... Det er da bare super flot det hun der har lavet med dit hår!!! Kan godt forstå at du vil lade hende gøre det frem for en eller anden tåbelig frisør, som ikke lytter til dine ønsker og ideer....

Ha' en dejlig dag!! :heart::td:

Generelt er min familie ret humoristiske - men DET der.... ggrrrrr -HAHA-

Jeg ved godt man egentlig ikke kan se håret på billederne.. Min søster har lige købt hus, så der går nok lige et par uger, før jeg kommer til prøveopsætning igen... Men SÅ skal jeg nok få taget ordenlige billeder..

Jessie

0

Del dette indlæg

Hvad i alverden gør man, hvis man ikke er enig med sin mand i gæstelisten??

Jeg vil jo gerne have at Rasmus får så mange med af dem, som han gerne vil se...

Rasmus har en faster - J - som han er utroligt glad for.... J er gift med A. Pga familiekonflikter har jeg ikke mødt nogen af dem.

Problemet er, at Rasmus jo gerne vil have sin faster med - men ikke onklen... MEN han mener ikke han kan være bekendt overfor J ikke også at invitere A.

For mange år siden har A gennem en længere periode "pillet" ved Rasmus storesøster - L. Det skaber jo altså diverse problemer i forhold til brylluppet...

Rasmus vil SÅ gerne have J med... (forståeligt, når han nu er så glad for hende).. Det meste af Rasmus familie vil være i halvvejs panik over at se A igen. - Og så til et bryllup.

Rasmus søster og nevø må ikke sidde i nærheden af dem - og det giver mig jo så endnu et problem: Min bordplan havde jeg LIGE fået til at fungere (uden at vide det endelige antal af gæster - men i forhold til hvis alle kommer)

Jeg er SÅ bange for, at der vil komme en trykket stemning, eller at L vil gå amok på ham, når hun får lidt indenbords (rødhåret OG pædagog ;))

WHAT TO DO??

Jessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jessie

Jeg har skrevet et indlæg i den anden tråd om jeres faster-og-mand-gæste-problem.

Nu vil jeg hellere lige "spamme" din tråd med billeder af kage, eftersom vi jo til Zilla-hyggen talte om muligheden for en kage, hvor kagerne står ovenpå hinanden, uden (synligt) stativ

Den er er måske et "alternativ" til din kage, der er kun lidt stativ:

post-20429-1181810507.jpg

Ellers er det måske en idé at have et stativ med en midterstang, og så bygge og pynte kagen helt op, så man ikke kan se selve fadene. Det må da sagtens kunne lade sig gøre! Altså sådan her:

post-20429-1181810497.jpg

- bare med højere kager og mere pynt (eller et lavere stativ!), så det skjuler stativet helt...!

Så kan du få din blomster-ranke-kage helt perfekt ;)

Redigeret af Mariahønen
0

Del dette indlæg

Hej Jessie

Jeg kopierer lige mit svar fra den anden tråd herind ;)

KH Anja

Der kan jo selvfølgelig være mange årsager til at faster J fortsat er sammen med sin mand - årsager, som vi andre ikke ved noget om eller måske forstår.

Uanset - hvis resten af familine - inkl. Rasmus' søster - ikke vil have et problem med at faster J også kommer, så synes jeg I skal nøjes med at invitere hende. Hun må sandsynligvis også kunne forstå hvorfor hendes mand ikke bliver inviteret med. Jeg synes det vil være meget respektløst over for Rasmus' søster hvis A er tilstede ved festen - og jeg er bange for at det vil lægge en alvorlig dæmper på festen, hvor en del af gæsterne formegentlig kender til historien. Spørgsmålet er så i den forbindelse, om A overhovedet ville takke ja til invitationen, der ville betyde, at han skulle være sammen med familien, som han ved i bund og grund afskyr ham!

Jeg synes du skal vise Rasmus alle svarene herinde fra - så er det i hvert fald ikke dig, der tromler ham.... jeg synes det vigtigste hensyn i denne sag må være Rasmus' søster og ikke om du eller Rasmus' har flest gæster med (den diskusion har vi også haft - hvor mange gæster har hver enkelt med!!)

Pøj pøj med det - glæder mig til at høre hvad I kommer frem til.

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Tusind tak skal I have piger... Havde faktisk helt glemt det igen.

Jeg gik ind til ham, efter jeg havde startet tråden, og spurgte ham.

Han sagde "De skal ikke med" - Jeg spurgte ham "Mener du det - eller siger du det?"

Han sagde (cykelturs-stilen :thumbsupsmileyanim:) "Jeg siger det, men jeg mener det også, fordi jeg ved, hvor såret du vil blive, hvis jeg ikke tager det hensyn - så de er droppet..."

Taarrk Søde Rasmus

Jessie

0

Del dette indlæg

Og så har jeg jo været til den hersens jobsamtale.... Jeg syntes jo egentlig, det gik meget godt. Specielt, da jeg spurgte, om de ikke ville se nogen af mine papirer, og svaret lød "Nææ - Vi synes du har alt det med i din ansøgning, som vi har brug for at vide. Den er meget grundigt udført"

Jeg siger da tak hehe... Og alt mit arbejde med at undersøge virksomheden var helt spildt ;)

Jeg havde en fornemmelse af, at de bare forsøgte at udfylde tiden, fordi de slet ikke vidste, hvad de skulle spørge mig om.

"Nåeh, så du har undervist i svømning" - Øh ja, for længe siden, da jeg arbejdede med handicappede børn....

"Jeg kan se du har arbejdet hos advokatfirmaet xxxxxxx.. Hvad lavede du der?" - Øh jeg var advokatsekretær - det er jo min uddannelse lol.

Det var faktsisk ret skægt.... Jeg bad også allerede til samtalen om ferie, fordi jeg jo (som nogen af jeg måske har hørt) skal giftes. - Så jokede de med, at jeg da bare kunne holde bryllupsrejsen i Århus, så jeg alligevel kunne komme på arbejde.

SUPER STED - OG JOBBET ER MIT!!!!!!!!!!!!!!

OG - (Næsten) endnu bedre.... Der kommer lige en lønforhøjelse på HOLD FAST 8000 kr om måneden... Tiltrængt? Tjo en smule efterhånden.

Jessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så har jeg forresten fået kontakt til en amatørfotograf fra Solbjerg (lidt uden for Århus)

Han skal have 700 kr for at tage omkring 15-20 billeder (han gør det ikke op i tid, så om det tager en eller to timer, har ingen betydning)

Ud af de billeder vælger jeg et par stykker, som jeg godt kan lide - dem fikser han så fuldstændigt op.

Jeg får så en CD-rom med alle billederne inkl de tre udvalgte.

Lyder det ikke som en meget god deal?

Jessie

0

Del dette indlæg

Og så har jeg forresten fået kontakt til en amatørfotograf fra Solbjerg (lidt uden for Århus)

Han skal have 700 kr for at tage omkring 15-20 billeder (han gør det ikke op i tid, så om det tager en eller to timer, har ingen betydning)

Ud af de billeder vælger jeg et par stykker, som jeg godt kan lide - dem fikser han så fuldstændigt op.

Jeg får så en CD-rom med alle billederne inkl de tre udvalgte.

Lyder det ikke som en meget god deal?

Jessie

:thumbsupsmileyanim::biggrin::blink::lol:TILLYKKE MED JOBBET :lol:-HAHA-:blink::thumbsupsmileyanim:

Hvor er det dejligt for dig!!

Og så lyder det da som en helt fin foto-aftale du der har fået dig!! Hvornår skal du afsted!? Spændt på at hører om resultatet!!

Ha' en dejlig dag!!

0

Del dette indlæg

Nu vil jeg hellere lige "spamme" din tråd med billeder af kage, eftersom vi jo til Zilla-hyggen talte om muligheden for en kage, hvor kagerne står ovenpå hinanden, uden (synligt) stativ

Så vil jeg lige vise nogle kager, jeg har lavet, hvor der ikke er noget stativ, men kagerne er stablet direkte oven på hinanden og understøttet med træpinde stukket igennem den kage lige nedenunder:

Postet billede

Postet billede

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

STORT TILLYKKE MED JOBBET :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim: Sikke en humor din onkel har - den er da total griner, har lige kopieret teksten, man ved jo aldrig, hvornår man liiige kunne få brug for sådan en.

Det var da en super billig fotograf - må man høre, hvad de hedder???

Kram

Melanie

0

Del dette indlæg

Han hedder Alex Linaa... Og som han selv siger, tager han ikke billeder for at tjene penge, men fordi han elsker det... Har skrevet til frem og tilbage med ham - Han virker ganske reel.

Alex Linaa

Du kan da lige kigge på siden...

Jeg har også fundet en anden fotograf (som er frisør med studie i salonen). Hun tager 295 for en optagelse, og så betaler man pr billede (fra 175 og opad). Man kan så samtidig blive stylet med 10% rabat, hvis man bliver fotograferet af hende.

Kan ikke helt finde ud af det..... Han virker bare SÅ SEJ, ham her... Han var med på at vi mødtes og snakkede ideer først.

Han tager meget utraditionelle billeder, og det kan jeg jo godt lide.

Feks kan han godt lide at tage billeder af en smuk kvinde, der står i ruiner. Eller et kærestepar, der kysser - midt mellem en flok rockere. - Kontraster...

Jeg skal nok have taget billeder i mit bryllupsundertøj og så med min Lisbeth Dahl paraply som rekvisit... Tænker noget med at sidde delvist bag paraplyen - hvor benene og en skulder stikker frem feks.

Jessie

0

Del dette indlæg

Og så har jeg jo været til den hersens jobsamtale.... Jeg syntes jo egentlig, det gik meget godt. Specielt, da jeg spurgte, om de ikke ville se nogen af mine papirer, og svaret lød "Nææ - Vi synes du har alt det med i din ansøgning, som vi har brug for at vide. Den er meget grundigt udført"

Jeg siger da tak hehe... Og alt mit arbejde med at undersøge virksomheden var helt spildt ;)

Jeg havde en fornemmelse af, at de bare forsøgte at udfylde tiden, fordi de slet ikke vidste, hvad de skulle spørge mig om.

"Nåeh, så du har undervist i svømning" - Øh ja, for længe siden, da jeg arbejdede med handicappede børn....

"Jeg kan se du har arbejdet hos advokatfirmaet xxxxxxx.. Hvad lavede du der?" - Øh jeg var advokatsekretær - det er jo min uddannelse lol.

Det var faktsisk ret skægt.... Jeg bad også allerede til samtalen om ferie, fordi jeg jo (som nogen af jeg måske har hørt) skal giftes. - Så jokede de med, at jeg da bare kunne holde bryllupsrejsen i Århus, så jeg alligevel kunne komme på arbejde.

SUPER STED - OG JOBBET ER MIT!!!!!!!!!!!!!!

OG - (Næsten) endnu bedre.... Der kommer lige en lønforhøjelse på HOLD FAST 8000 kr om måneden... Tiltrængt? Tjo en smule efterhånden.

Jessie

:thumbsupsmileyanim:Tillykke med jobbet!! :thumbsupsmileyanim:

Hvor ER det sejt gået af dig!!

Og mig, som ikke engang havde fanget at du er advokatsekretær :blink:

Hvor bliver det bare vildt godt for jer, med sådan en stor lønforhøjelse! Lækkert! :biggrin:

Rigtig, rigtig, rigtig meget held og lykke med den første dag! :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak skal du have... Tror nu ikke, jeg har snakket om min uddannelse herinde, så det skal du skam ikke have det dårligt over ;)

Glæder mig helt vildt til at starte, men er også lidt nervøs, fordi jeg får et pænt stort ansvar - alene...

Bliver nu ret fedt...

Jessie

0

Del dette indlæg

Så sker der lidt igen...

Vi har i dag været til "bryllups-dag" hos min far og hans kone.. Vi skal jo holde festen, så de var ret interesserede i lige at få et par detaljer på plads.

Vi gennemgik sammen tidsplaner, huskelister og budgetter.... HVOR VAR DET FEDT at få andre øjne på ideer osv..

(Det er jo ikke ligefrem fordi det har vrimlet med hænder og hjerner, der bare har ventet på at hjælpe)

Så nu er der bare SÅ mange flere ting, der er kommet på plads... Min far går virkelig op i budgetter og økonomi, så han fik mig til at "droppe" ting, som jeg mente man "bør" gøre...

Feks skal vi ikke have spiritus, da der er børn med og det bare skal være hyggeligt.

Vi fik talt tallerkner, bestik, glas og stole, så vi har en ide om, hvor meget der skal lejes/købes.

Vi har droppet at købe gaver til hjælpere - De bliver tossede, hvis de får noget :thumbsupsmileyanim:

Vi fik snakket om tidsplaner og rent logistisk, hvordan tingene skal foregå - Hvad med børnene - Transport, hvornår skal kagen spises, hvad gør vi med gaverne.... SUPER - hvor var det bare skønt at få noget konstruktiv kritik og modspil.

Jessie

0

Del dette indlæg

ADVARSEL LANGT ARRIGT INDLÆG

AARRRGGHHH - Jeg får fnidder af min familie (ikke min far og hans kone)... Jeg ved sq snart ikke, hvad jeg skal gøre..

Ingen af dem har jo på nogen måde deltaget i brylluppet.. (min mor var med, da jeg købte kjolen og min søster har klippet 1/4 af invitationerne - that's it)

Nå, men i foregårs havde min yngte søster fødselsdag (15 år). Der havde været snak om, at vi kunne tage i Djurs Sommerland, men det bliver droppet, da min mor har lungebetændelse og Juana egentlig ikke virkede voldsomt interesseret.

I stedet kommer vi op og spiser pizza til aften. Da vi har siddet et stykke tid og snakket om ingenting (jeg forsøger at snakke bryllup, men ingen er interesseret).. Min mor fortæller mig stolt, at de nu endelig har købt den kjole, Juana skal have på til brylluppet. - Jeg er selvfølgelig vildt spændt på at se den... Inden jeg må se den, skal min mor liiiige fortælle mig, at den forresten er cremefarvet :bearhug: "Men bare rolig, den er jo ikke hvid"..

Det eneste krav jeg overhovedet har stillet til min familie i forhold til brylluppet er, at ingen af dem kommer i samme farve som min kjole.

Guess what... Kjolen har nøjagtig samme farve.... :heart:

Juana havde endda sagt, da de købte den, at det nok ikke var så smart, at den var samme farve som kjolen.... Min mor mente bare, at så længe den ikke var hvid, var det heelt okay.... HVAD TÆNKER HUN LIGE PÅ???

Nå, men jeg vil ikke ødelægge fødselsdagen for Juana (insisterer dog på, at hun skal have en anden kjole). Vi tager ned i Botanisk Have for at se på bål... Det er der bare ikke i år (Er der ellers HVERT år)... Vi står et stykke tid, og snakker om, hvor vi så skal tage hen... Jeg spørger Juana, hvad hun helst vil. Hun vil til Belevue, så vi deler os op i biler og kører.

Min anden søster har en utålelig kæreste, som ingen af os bryder sig om... Han siger så, idet vi kører, at han kender nogen, der holder vejfest, så der kan vi bare parkere...

Vi kører i forvejen, og ser at der er parkeringspladser, der hvor vi plejer at parkere.... Men ingen familie???

Det viser sig så at, de "nogen" var hans mor og stedfar - som selvfølgelig byder dem ind på noget at drikke... FEDT - vi står altså nede på stranden nu... Jeg bliver lidt aarrgghh, og gider ikke op til hans forældre, så vi tager hjem i stedet..

I går ringer Juanas kæreste så (han skulle hjælpe os med noget i lejligheden). Han fortæller, hvordan familien nærmest havde stået i en rundkreds og snakket om os... Og især om at jeg bare ALTID skifter mening.. HALLO???? Stod jeg ikke som aftalt på stranden???

Nå, men Theis kommer altså IKKE, for allesammen var taget hjem til min mor bagefter og havde endt med at holde et brav af en fest, hvor de allesammen havde sovet det..... Og nu var de så på vej i Djurs Sommerland...

WHAT??? - Føler man sig så lige sat til side, totalt overset, og meget lidt værd?? tjoeh en smule..

Jeg tager tyrene ved hornene og ringer til min mor. Jeg spørger hende, om de hygger sig... Tjoeh svarer hun.. der er kø og det regner..

Jeg siger "tak for invitationen" - til hvad spørger min mor så-.... "Jaeh - Djurs Sommerland"

Jamen det var jo ikke planlagt siger min latterlige mor så.. :bearhug: Det passer jo ikke, siger jeg så til hende.

Jo - vi er næsten lige kommet..... "Ja, men det var da planlagt længe inden I tog afsted"

Så siger hun fandme, at det heller ikke var særlig sjovt at være der, og at hun havde forsøgt at overtale dem alle til at blive hjemme...

Jeg blev bare så arrig, at jeg sagde til hende, at jeg sq egentlig var ligeglad med om det var hyggeligt eller ej, jeg ville sådan set bare gerne have haft en invitation.

Jeg konfronterede hende også med deres "ring-snak" - det benægtede hun fuldstændiugt (Som om jeg ikke kender min egen familie lol). Hun blev tossegal på mig, og sagde, at jeg burde vende min vrede mod de rigtige... Jeg afsluttede samtalen med at sige "jamen, jeg håber da at I får en hyggelig dag. Jeg gider ikke snakke mere, for jeg er virkelig ked af det." Har ikke hørt fra dem siden...

Nu nægter THEIS så også, at han overhovedet har sagt noget til Rasmus..

Tusind tak - dejlige familie (Som jeg mindst en gang om året inviterer i sommerhus)

Beklager... Men hvor kan jeg bare blive ked af det.....

Jessie

0

Del dette indlæg

Jamen, det lyder jo alt sammen vældig bekendt, men nu skla jeg ikke "underholde" dig med historier om endnu en tosset familie. :bearhug:

Men det er bare helt fantastisk at familie/folk nogen gange bare ikke kan se ud over deres egen næsetip og tænkte på andre end sig selv :bask:

Jeg håber du kan få renste luften og få fortalt din familie hvad du har af forventninger til dem omkring dit bryllup og i det hele taget deres opførsel over for dig/jer, så du ikke skal gå rundt og være nervøs/anstrengt på bryllupsdagen :biggrin:

:heart::bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv!!! Hvor træls kan man være?!?! :bearhug: :ban:

Jeg føler virkelig med dig!! Masser af :heart:

Jeg er selv fra en lille, bitte lille, by, og ved hvor ubehageligt og klamt det er, når man finder ud af at andre folk snakker om én! Hvad f*** bilder de sig ind?!?! :bearhug:

Helt ærligt: Hvis man ikke kan sige noget pænt, så kan man sg* holde sin K - Æ - F - T lukket!!! :ban: :ban: :ban:

Og så din egen familie?!?! Øv, siger jeg bare!!! Kan godt forstå at du er vred!

0

Del dette indlæg

Først og fremmest skal du lige have et par 1000 af dem her :heart:

Næst hvad fanden skal man nogle gange med familie. Tænk hvis der fandtes en on/off knap ligesom til fjernsynet, det ville da gør livet lidt nemmere engang imellem.

Familie fnider fnader er bare med til at gøre hele ens planlægning surt... af samme årsag overvejede Lars og jeg bare at stikke af til en eksotisk Ø og blive gift. Er så kommet på andre tanker.

Man føler bare at går i bro for dem og får intet tilbage.... de tager, tager, kræver og kræver.

De kan ikke være bekendt at træde sådan på dig.... det er din familie, sådan gør man bare ikke. :ban: til dem.

Håber du snart kommer ovenpå igen :bearhug:

Anne

0

Del dette indlæg

Øv hvor træls.

Hvorfor skal nogle familiemedlemmer bare opføre sig sådan. Folk har efterhånden nok i sig selv. Jeg synes bare det er værst når de er mødre der opfører sig sådan. Ved ikke lige hvad de tænker på!!

Føler med dig!!

:heart::bearhug::bearhug:

Dem har du da brug for.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer