Den glade Brud

Hvor meget sprut?

26 indlæg i dette emne

Vi har jo en gør-det-selv fest og vi har beregnet vand og vin til festen, men jeg overvejer om der skal være noget sprut til senere...

Evt noget med nogle store flasker sodavand, der kan blandes med vodka, juice og rom...

Vi bliver nok ca. 50 voksne, og det er ikke en særlig drikfældig flok, og halvdelen skal køre hjem...men synes alligevel at der skal være mulighed for nogle drinks..

Men hvor mange flasker sprut skal der beregnes, synes I? Det kan jo let blive halvdyrt...

Er 5 flasker vodka og 5 flasker rom nok?

Eller spurgt på en anden måde: hvor mange drinks går der på en alm. flaske rom/vodka?

Jeg regner med ca. 3 drinks per voksen - dvs. 150 drinks ialt (og det er højt sat, tror jeg)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Ikke fordi jeg ved super meget om dette, men jeg mener, at man siger, at der skal ca. 2 cl sprut i en drink. Der er normalt 70 cl i en flaske sprut, så er det jo bare at regne lidt på det... :unsure: Og så vidt jeg kan regne, så burde 5 flasker i alt være nok. :carrot:

Mvh Pernille. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Når folk selv blander drinks, kommer der så som regel ikke mere end 2 cl. i glasset? :unsure:

Med min erfaring fra barer (og med fare for at lyde som en rigtig værtshus-Lone :loveboard: ) så vil jeg skyde på, at man kan lave omkring en 20 drinks pr 70 cl. flaske. Plus minus. Det giver 200 drinks med 10 flasker, så det er jo mere end rigeligt. Jeg turde nok godt nøjes med 4 flasker af hver.

- Mie

0

Del dette indlæg

Der var en der på et tidpunkt havde lavet en tråd, hvor der stod præcis hvor meget sodavand, øl, sprut, vin m.m. man skulle beregne pr. flaske og pr. person.

Jeg kopierede det over i et dokument, som dog lige nu er på den computer, som Lisette har med i skole i dag.

Hvis du ikke kan finde tråden, kan du bare sende mig en pm, så jeg lige husker at få det kopieret herind :loveboard:

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var en der på et tidpunkt havde lavet en tråd, hvor der stod præcis hvor meget sodavand, øl, sprut, vin m.m. man skulle beregne pr. flaske og pr. person.

Jeg kopierede det over i et dokument, som dog lige nu er på den computer, som Lisette har med i skole i dag.

Hvis du ikke kan finde tråden, kan du bare sende mig en pm, så jeg lige husker at få det kopieret herind :loveboard:

-Sophie

Det vil jeg meget gerne se:) Sender dig lige en huskepm i aften...:unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores gæster er vist ikke så meget til Gajol-shots (og de bliver også ret hurtigt farlige... :whistle: )

Men hvad med Cognac og Whiskey? Det skal vi i hvert fald have - og Baileys til kaffen :loveboard:

Ellers holder vi os til vodka og gin, tror jeg... Men spørgsmålet om hvor meget skal jeg også snart have taget stilling til... Tror, der er mange, som vil drikke øl, når vi nu har så mange forskellige slags til festen.

Men altså efter øl og vin, tror jeg altså ikke, at folk drikker så voldsomt meget sprut. Mange steder kan man også få lov til at aflevere uåbnede flasker tilbage til butikken... Det samme med vin :unsure:

0

Del dette indlæg

Jeg smider lige et par råd om den sag ind i tråden. Det er noget der er tyvstjålet herinde et eller andet sted : )

Antal drikkevarer til festen?

SPIRITUS:

ca. 20 glas pr. flaske.

ca. 5 glas pr. pers.

CHAMPAGNE:

8-10 glas pr. flaske.

ca. 1½ glas pr. pers.

HEDVIN, COGNAC ETC.:

ca. 20 glas pr. flaske.

ca. 2 glas pr. pers.

VIN:

6-8 glas pr. flaske.

ca. 5 glas rødvin pr. pers.

ca. 4 glas hvidvin pr. pers.

- Lisette

0

Del dette indlæg

Jeg smider lige et par råd om den sag ind i tråden. Det er noget der er tyvstjålet herinde et eller andet sted : )

Antal drikkevarer til festen?

SPIRITUS:

ca. 20 glas pr. flaske.

ca. 5 glas pr. pers.

CHAMPAGNE:

8-10 glas pr. flaske.

ca. 1½ glas pr. pers.

HEDVIN, COGNAC ETC.:

ca. 20 glas pr. flaske.

ca. 2 glas pr. pers.

VIN:

6-8 glas pr. flaske.

ca. 5 glas rødvin pr. pers.

ca. 4 glas hvidvin pr. pers.

- Lisette

Haps haps ooggg haps!!! :loveboard::blush:

Forresten, så har vi købt sprut...for ca. 1.800,- for 47 pers. På tilbud vel at mærke....

Vi har købt:

1 gin

1 lime

2 bailey

1 cognac

1 whisky

3 gajol

2 cuba strawbery

1 cuba caramel

1 bacardi lemon

1 vodka

1 fishermands friends

1 bacardi razz

1 rom

1 drink mixer (pina colada)

1 blå bols

hm...tror det var det. Så skal vi have 3 slags juice og så sodavand, flødeskum og brunt farin til...

Ja, der er en del...men vi har en del der godt kan lide nogle gode drinks i stedet for øl og vin. Dog skal der først drikkes efter bryllupskagen og ingen tvivl om at der nok vil være noget tilbage...men det har vi valgt..

Jeg ville købe 10 flasker sprut hvis jeg var dig, men køb noget forskelligt. Noget som folk kan blande nogle forskellige drinks af. Gajol shots osv. ryger hurtigt...men det behøver jo ikke være positivt..det er en ekstra ting synes jeg.

Jeg vil foreslå dig at købe

- vodka

- rom

- bacardi lemon

- 2 bailey (eller dooleys som fås billigt i aldi)

- 1 whisky

- 1 cognac (især til de ældre til kaffen)

- cuba strawberry (eller andet sødt)

så er der lidt forskelligt som folk kan blande gode drinks af...og smut i Aldi og hold øje med tilbuddene. Vi har givet 80,- for bacardi, cuba strawberry, gin, fishermands friends, gajol....pr. stk. der er penge at spare...

Forresten det med sodavandene; tjek tilbuddene. Der har lige været tilbud til 6,66 pr. liter for coca cola, sprite osv. i flasker i stedet for 1½ l. Det er mindst lige så billigt som det andet...og pænere...

Knus herfra, Nanna :unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar:)

Jeg tror jeg køber 8 flasker sprut.

Der er ingen i min familie (ell venner) der har tradition for at drikke sig fulde til fester + de fleste kører hjem. Dvs jeg vil max regne med 3 drinks per mand i gennemsnit. Der er jo nogle, der slet ikke drikker sprut, nogle der drikker én og nogle der drikker 4-5 stykker. Det giver 160 drinks.

Hver der går tyve drinks på en alm. flaske, så passer det med ca 3 drinks per mand.

De skal fordeles således:

1 flasker vodka

1 Kahlua

3 flasker rom

3 flasker Gin

Derudover vil jeg købe

4-5 flasker aldi-bailey til kaffen

+ Tonic, Scweppes, cola, rød sodavand, sprite, appelsinjuice, og mælk + kakaomælk

Så kan der blandes lidt af hvert...

Det kommer nok til at koste 1500 på tilbud...

Hvordan lyder dette?

Er det for lidt/for meget?

Der bliver 53 voksne ialt.

0

Del dette indlæg

Det lyder "liter mæssigt" (kan man sige sådan?) ret ok... jeg vil hellere købe for meget end for lidt. :blushsmiley: Man kan jo altid smutte ned i Aldi og få pengene tilbage på de varer der ikke bliver brugt.... ;)

Forresten, når du køber gin..så skal du vel også ha lidt lime? :unsure: Har lige købt en flaske (lille) til 20,- i Netto. Den skal nok holde til hele festen og et par stykker mere... :loveboard:

Uhhmmmmmm...kahlua :loveshower:

Synes det er svært at råde dig...jeg tænker jo hele tiden på hvad jeg selv ville købe udfra vores egen og vennernes smag...

Ville nok købe en whisky (whisky og cola/irish coffee)...det er der mange der kan lide (af vores venner/familie :blush: )eller noget med lakrids smag..

Bailey bliver der ofte gået godt til...så en 4-5 af dem er nok ikke urealistisk..

3 flasker gin lyder lidt optimistisk...tror kun vi får drukket en flaske..(køber ikke mere)..men det kan jeres omgangskreds måske smadder godt lide?

Synes som regel ikke det lige er det folk går efter..

Rom kan jo gå til meget...men hvorfor så ikke købe en rom med en anden smag...? så de ikke er ens?!

Knus herfra, Nanna :blush:

0

Del dette indlæg

Det lyder "liter mæssigt" (kan man sige sådan?) ret ok... jeg vil hellere købe for meget end for lidt. :blushsmiley: Man kan jo altid smutte ned i Aldi og få pengene tilbage på de varer der ikke bliver brugt.... ;)

Forresten, når du køber gin..så skal du vel også ha lidt lime? :blush: Har lige købt en flaske (lille) til 20,- i Netto. Den skal nok holde til hele festen og et par stykker mere... :loveboard:

Synes det er svært at råde dig...jeg tænker jo hele tiden på hvad jeg selv ville købe udfra vores egen og vennernes smag...

Ville nok købe en whisky (whisky og cola/irish coffee)...det er der mange der kan lide (af vores venner/familie -HAHA- )eller noget med lakrids smag..

Bailey bliver der ofte gået godt til...så en 4-5 af dem er nok ikke urealistisk..

3 flasker gin lyder lidt optimistisk...tror kun vi får drukket en flaske..(køber ikke mere)..men det kan jeres omgangskreds måske smadder godt lide?

Rom kan jo gå til meget...men hvorfor så ikke købe en rom med en anden smag...? så de ikke er ens?!

Når du siger Lime - hvad mener du så - Rose's? Jeg er fuldstændig drinksanalfabet...!! Jeg vil også gerne have opskrifter på, hvad man kan lave med vodka, gin og rom :unsure:

Måske nøjes jeg med to flasker gin og forskellige slags rom...-HAHA-

Og måske noget shot-noget...mmhh....

Gode forslag!!-HAHA-

TAK søde:)!

0

Del dette indlæg

Forresten, når du køber gin..så skal du vel også ha lidt lime? :blush: Har lige købt en flaske (lille) til 20,- i Netto. Den skal nok holde til hele festen og et par stykker mere... :loveboard:

Ville nok købe en whisky (whisky og cola/irish coffee)...det er der mange der kan lide (af vores venner/familie -HAHA- )eller noget med lakrids smag..

Når du siger Lime - hvad mener du så - Rose's? Jeg er fuldstændig drinksanalfabet...!! Jeg vil også gerne have opskrifter på, hvad man kan lave med vodka, gin og rom :unsure:

Måske nøjes jeg med to flasker gin og forskellige slags rom...:oops:

Og måske noget shot-noget...mmhh....

Gode forslag!!:oops:

TAK søde:)!

Hej Søde!

Det var da så lidt...og ja, jeg mener "roses lime" så helt analfabet er du da heller ikke -HAHA-

Hvis du vil have drinks opskrifter, så er det nemmeste faktisk at søge på google...mener der findes en masse! Jeg har ikke den store fantasi, men har tænkt mig at printe nogen ud og hænge dem op hvor vores "bar" kommer til at være...så kan folk bare lege :carrot:

Altså shot-noget er altid en populær ting..holder bare ikke så længe... -HAHA-

Knus herfra og godnat, Nanna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Smukke! :unsure:

Har lige siddet og tæsket reklamerne igennem, for jeg synes jeg havde set nogle relevante tilbud....JEPS, den er go´ nok! :loveboard:

"Super Best": Finsbury dry gin 70,-

"Kvickly":

- Cuba caramel & Cuba strawberry 80,- (hvilket er det billigste du kan finde det til!)

- Bombay Saphire gin 120,- (også billigt for denne, som dem jeg kender er vilde med! Den smager af mere, siger de)

Forresten, hvis du køber whisky så siger manden herhjemme at "canadian club" er hans favorit...og familiens. Jeg havde ellers tænkt på en billig "tulamore drew" fra Aldi, men næ næ....hmmm..skal den alligevel ikke bare blandes op og "ødelægges"? :blush: Nej, for whisky on the rocks og whisky m. cola....Nå, men det er i hvert fald hvad han siger.... :blushsmiley:

Når du køber rom, så kan man få en mørk rom..hedder noget m. "kaptajn morgan" mener jeg. Den sku være lige sagen...og er tit på tilbud også...

0

Del dette indlæg

Jeg synes måske 1 L vodka lyser som meget lidt, men mine venner drikker det jo famne også som sodavand :unsure:

Vi blander 3-4 forskellige drinks hjemmefra i 1,5 L flasker, så kommer blandingsforholdet til at passe, og ingen når at drikke sig slev under bordet, medmindre de selvfølgelig bæller flasken for sig selv ;)

Men vi skal helt klart have slush-ice med sprut i, for selvom jeg ikke kan tåle sprut, så tror det ville være fantastisk på en varm sommerdag :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes måske 1 L vodka lyser som meget lidt, men mine venner drikker det jo famne også som sodavand :unsure:

Vi blander 3-4 forskellige drinks hjemmefra i 1,5 L flasker, så kommer blandingsforholdet til at passe, og ingen når at drikke sig slev under bordet, medmindre de selvfølgelig bæller flasken for sig selv ;)

Men vi skal helt klart have slush-ice med sprut i, for selvom jeg ikke kan tåle sprut, så tror det ville være fantastisk på en varm sommerdag :loveboard:

Det var ikke en dårlig idé! Hvor manger 1½ liters flasker laver i (Og hvad med blandingsforholdet?) pynter I flaskerne?

Det er faktisk en god idé - så er det også nemmere at holde det hele koldt...:blush:

Tell me more:)!

0

Del dette indlæg

Hej Smukke! :unsure:

Har lige siddet og tæsket reklamerne igennem, for jeg synes jeg havde set nogle relevante tilbud....JEPS, den er go´ nok! :loveboard:

Ja, jeg skal bestemt på sprutjagt, når vi nærmer os!! der er immervæk forskel på at give 120 kr for en flakse og 70-80 kr!!!

:blush:

Joo vi skal have bar- på den ene eller den anden måde:)!

Takfor hjælpen:) :loveshower:

0

Del dette indlæg

Jeg synes måske 1 L vodka lyser som meget lidt, men mine venner drikker det jo famne også som sodavand :blush:

Det var ikke en dårlig idé! Hvor manger 1½ liters flasker laver i (Og hvad med blandingsforholdet?) pynter I flaskerne?

Det er faktisk en god idé - så er det også nemmere at holde det hele koldt...:blush:

Jeg tror vi i hvert fald laver filur, for det kan jeg drikke engang imellem, og det bliver nok 2 flasker, og så skal der være noget brandbil eller isbjørn, det bliver totalt teenagedrinks, for de er billige og smager godt :unsure:

Laver nok ca. 2 af hver, og så blander vi dem nok efter foreskriften, så de ikke bliver for stærke eller udvandede -HAHA-

Men jeg synes det er nemmere at håndtere, og så er der ikke nogen der pludselig drikker en hel liter vodka på 3 drinks ;)

Slushice bliver nok rom og cola, og så må de drikke øl og vin for resten....

Der bliver selvfølgelig cognac, whiskey osv til kaffen -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hmm...efter at have læst hvor meget i køber af sprut, så lyder det jo helt vildt hvad vi har købt :loveboard:

Vi har ca. 30 flasker sprut - godt blandet

4 fustager øl

30 flasker rødvin

15 flasker hvidvin

- til 52 mennesker.

Og vi er begge lidt i tvivl om det er nok, gæsterne har det med at drikke for det der svarer til 2 personer! :whistle:

- Vi skal nok få det sjavt :unsure:

0

Del dette indlæg

Et lille tip :balloon:

Tullamore Dew er fremragende til Irish Coffee...

Jaaaaaaaaaa, nemlig...det har vi da også brugt så mange gange før til hjemlig hygge..men næææ nej :balloon: , ikke til brylluppet - JØSSES :loveboard:

Jeg synes måske 1 L vodka lyser som meget lidt, men mine venner drikker det jo famne også som sodavand :oops:

Men vi skal helt klart have slush-ice med sprut i, for selvom jeg ikke kan tåle sprut, så tror det ville være fantastisk på en varm sommerdag -HAHA-

Det er faktisk en god idé - så er det også nemmere at holde det hele koldt...:balloon:

;MMMMMMMMMMMM...lyder ret godt, men vores gæster vil nok selv blande, hvilket jeg synes er ok...regner med at de selv er "gamle" nok til at styre indtaget...eller hvad :oops:

Hmm...efter at have læst hvor meget i køber af sprut, så lyder det jo helt vildt hvad vi har købt :blush:

Vi har ca. 30 flasker sprut - godt blandet

4 fustager øl

30 flasker rødvin

15 flasker hvidvin

- til 52 mennesker.

Og vi er begge lidt i tvivl om det er nok, gæsterne har det med at drikke for det der svarer til 2 personer! :whistle:

- Vi skal nok få det sjavt -HAHA-

Altså vi var til en 40 års for nylig og der blev drukket lige så mange flasker rødvin, som der var gæster og halvt hvidvin...såå..... MEN 30 flasker sprut?!?!?! Så sørg da lige for at have en lægeamublance stående klar, for hvis de drikker alt det der...så får de da alkohol chok :lol::unsure::blush:

Ville synes at max 20 flasker til så mange mennesker er mere end rigeligt...virkelig. Vores venner købt nemlig også en hel masse da de skulle giftes og det var 1½ år siden og de har stadig sprut tilbage...trods nytår osv... -HAHA-

Knus herfra, Nanna

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer