Guest poppel

Nogen gode forslag til steder i Jylland til bryllup

11 indlæg i dette emne

Hej med jer

Vi står foran at skulle giftes i sensommeren 2007. Har dog efter moden overvejelse besluttet at ville holde det i det jyske fra århus og ned til als området. Vi er dog lidt lost mht steder og syntes det er lidt svært at finde noget på div. bryllups sider :thumbsupsmileyanim:

Vi går efter 1 sted der

- har mulighed for overnatning af op til 80 gæster incl børn, da vi syntes festen bliver helt fuldendt med at samles til brunch dagen efter.

- gerne tæt på vand

- romantisk

- laver og leverer lækker mad og service

Nogen der har nogen gode ide'er ?? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil da helt klart anbefale Blåvand Kro...

- Restauranten er 5-stjernet og kokken får alle mine anbefalinger!

- Personalet er super prof og meget venligt

- De har lejligheder med plads til jeres gæster

- Man kan ofte høre Vesterhavet, som kun ligger få hundrede meter væk

- Kroen er nybygget, men holdt i absolut gammel stil

Jeg ville skynde mig at ringe til dem, da de ofte er optagede langt ud i fremtiden...

Vi skal selv holde bryllup på disse kanter i august... Dog ikke på kroen, men hos mine forældre i et telt med udsigt over vandet...

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg har været til bryllup v. Lille Restrup Hovedgaard - det ligger tæt på Viborg.. det er nogle store, lyse lokaler - der er faktisk to man kan være i - et til receptionen og et til selve middagen.. http://www.restrup.dk/

Anna

0

Del dette indlæg

Da vi kørte landet rundt for at finde et sted til vores fest, kom vi også forbi Borbjerg Mølle Kro.

Det er altså virkelig et fantastisk hyggeligt sted med en masse værelser (kan ikke huske hvor mange de sagde de havde plads til men vi skulle blive 72 og det kunne de godt have).

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: Hejsa.

Jeg ved at der i nærheden af kolding ligger et sted der hedder Frydenborg.

Det er ud til vandet,

Romantisk

plads til overnatning - men ved ikke til hvor mange (Det bliver ofte brugt til lejrskoler, så vidt jeg ved)

Desværre betyder det så at i selv skal sørge for at købe/lave maden selv eller få den udefra

Det er et smadderhyggeligt sted - især når I også skal have børn med.

Ved ikke om det var noget - men det var da et bud.

Happy hunting.

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Det er mange fede steder, synes jeg, men er der slet ingen steder I har lidt mere tilknytning til end ellers. Der er trods langt spring ml. Århus og Als. Men ellers kan jeg da godt anbefale et par stykker : Vejlefjord, www.vejlefjord.dk, hvor vi selv skal være Opfylder alle dine kriterier - super lækker mad, romantisk, rimelige priser, flotte omgivelser, mulighed for overnatning (ca 50 værelser) - lægger lige et par billeder fra deres hjemmeside. Så er der også Tirsbæk Gods (slotsstalden) ved Vejle, der er blot ikke overnatning på godset, Børkop Vandmølle og ikke mindst KoldingFjord, som også er gamle santoriebygninger og dermed vildt flotte og romantiske. De fleste af stederne ligger lige ned til fjorden.

Prøv at tjekke deres hjemmesider, det giver en god fornemmelse for kapaciteten. Alle er kendte for superlækker mad, så den del er i orden.

Hled og lykke med det.

Kh Louise :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Har to gode bud.... Den første er Niels bugges kro, har dog aldrig selv spist der,men det ser bare så lækkert ud.... Det andet bud er Rold store kro, det var jeg til et bryllup i sep,mums noget mad...

www.nielsbuggeskro.dk

http://www.rold.dk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal holde vores fest på Ballebro Færgekro. Det er super idyllisk og ligger lige ud til Alssund. Kroen er fra 1729. Der er 11 værelser på kroen, men vi har (via kroen) også lejet værelser på Sandbjerg Gods. Vi har booket en bus til at hente folk på godset 15 min. før vi skænker champagne. Og bussen henter folk igen kl 04.00 om natten. Dagen efter kommer alle tilbage til kroen og spiser brunch. Vi bliver 80 og skal sidde ved runde borde. Men sidder man ved 3 langborde mener jeg de har plads til 130 gæster.

Min svoger og svigerinde holdt deres bryllup på Engelsholm Slot lidt uden for Vejle. Det bruges til daglig som højskole, men der var plads til at vi alle kunne sove der bagefter og få brunch dagen efter.

Hvis de er idylliske og populære er mange af stederne er måske ved at have udsolgt for sensommeren i år?! Men de får jo også afbud, så det er vel bare om at prøve ;)

Men ellers mener jeg der er en eller anden hjemmeside, der opregner kroer i Danmark. Men der må vel også være en hoteloversigt - der er mange hoteller, der ligger ud til vandet.

Men et afgørende kriterie - hvad er jeres budget pr. kuvert og hvor mange gæster skal I have med?

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Har to gode bud.... Den første er Niels bugges kro, har dog aldrig selv spist der,men det ser bare så lækkert ud.... Det andet bud er Rold store kro, det var jeg til et bryllup i sep,mums noget mad...

www.nielsbuggeskro.dk

http://www.rold.dk

Niels bugges er SÅ smukt - man holder det typisk i glassalen, det er SÅ flot.. maden er virkelig lækker, men det er lidt dyrt! http://www.nielsbuggeskro.dk/asitemap.htm

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer