Ea bea buksetrold

Blev lidt sur på børnehaven idag

16 indlæg i dette emne

Hej.

Ja som det lyder i overskriften, blev jeg lidt småsur på børnehaven.

Jeg kommr ned for at hente Jannich. Der er en pige som også bliver hentet, og hun får et fastelavns ris med hjem. Jannich går ind til de voksne og siger farvel, og spørger om han må få sit fastelavnsris.

Men der er ikke nogt til ham, fordi han har holdt ferie i sidste uge. Øhh hvad??

Så sagde jeg til dem at det synes jeg var for dårligt. Enten holder man fastelavn for alle, eller også gør man ikke. ( de har dog slået katten af tønden idag )

Hvad siger i??

Overreagerer jeg?? Jeg synes bare ikke det er så fedt at skal have et barn med hjem, som er ked af det, fordi der ikke er noget fastelavnsris til ham. ( skal lige siges, at han jo selvfølgelig ikke er den eneste der ikke får noget med hjem. )- Men jeg synes også det er synd for de andre...

Håber i vil komme med jeres ærlige mening.

Tak!

Knus.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm vil da gi dig ret, det var da en underlig måde at lave "forskæls" behandling på¨.... Oppe i vores vuggestue (ved det er lidt noget andet), har de lavet masker til alle også de små der ikke kan få dem på... også selv om de slet ikke var er i sidste uge...

Jeg kan bestemt godt forstå dig....

Mvh Lena

0

Del dette indlæg

Ærligt, så synes jeg du overreagerer lidt...

Din søn havde fri i sidste uge og givet at det er lidt sent at begynde at lave fasterlavnsris, så er det ikke pædagogernes arbejde at lave fasterlavnsris til alle de børn der holder ferie, så kunne de jo ikke bestille andet, er selv i praktik som pædagog for tiden og lavede også fasterlavnsris i sidste uge, og selv om der kun var et gennemsnit på ti der ville lave fastelavnsris, så var der altså nok at se til og nok af andre ting man skal nå ved siden af... Kan da godt forstå at du synes det er møg ærgeligt, men kunne du ikke have brugt ferien på at lave et ris sammen med ham??? Så havde han da også fået et... Så kunne du jo forslå over for pædagogerne at de til næste år måske allerede kunne begynde ugen før eller planlægge det så det passede med dem der også skulle på ferie..

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Helt ærligt, så ja, du overreagerer!

Der er da ikke noget at sige til, at det kun er de børn, som er så uheldige at skulle i børnehave i vinterferien, der får et fastelavnsris. Det var jo i sidste uge, man fejrede fastelavn.

Kan I ikke selv lave et? I kan jo nok finde noget derhjemme til at pynte det med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest. Tak for jeres meninger. Det er rart at i er ærlige.

Jeg kan på en måde godt se at det måske var at overreagere, men på den anden side ikke. Fastelavn er en tradition - der skal ikke gøres forskel....!!!

Nå nok om det. Jeg kan jo hverken gøre fra eller til nu alligevel.

Men endnu engang tak for jeres respons.

Knus

Ea.

0

Del dette indlæg

Som pædagog er jeg nødt til at komme med et par skarpe...

Ea... Jeg kan godt forstå at du bliver knotten... det er heller ikke andet end utrolig dårligt overblik og elendig planlægning der gør at man i en institution, med måske 60 børn?- først 7 dage før en "højtid" begynder på kreativiteterne... Super dårligt...

og til Trine og andre... jo det er faktisk pædagogernes ansvar at der er mulighed for at alle børn kan lave et, i denne sammenhæng, fastelavnsris... hvis de så ikke vil.. så er snakken en anden! - men i særdeleshed sørger man for at alle børn specielt op til højtider har lige forhold! Det går jo heller ikke at børnehaverne begynder at lave julegaverne den 16. december vel???

fastelavn ligger jo stort set altid op til eller lige efter vinterferien... og derfor må der kalkuleres med at der er en del børn der holder fri ergo må der startes i bedre tid... Det er vildt dårligt overblik eller en solid form for arbejdsskyhed...

- Mette

post-23814-1171906584.jpg

Redigeret af MetteTejlmann
0

Del dette indlæg

;) Marie84 - det var nu ikke helt i "sidste uge" at man fejrede fastelavn - og dog.....det var fastelavn i går søndag d. 18. februar - og fastelavnsmandag i dag d. 19. februar - og det er i dag, at de fleste børn slår katten af tønden og rasler ved dørene.

Hilsen Sarah

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Din søn havde fri i sidste uge og givet at det er lidt sent at begynde at lave fasterlavnsris, så er det ikke pædagogernes arbejde at lave fasterlavnsris til alle de børn der holder ferie, så kunne de jo ikke bestille andet, er selv i praktik som pædagog for tiden og lavede også fasterlavnsris i sidste uge, og selv om der kun var et gennemsnit på ti der ville lave fastelavnsris, så var der altså nok at se til og nok af andre ting man skal nå ved siden af... Kan da godt forstå at du synes det er møg ærgeligt, men kunne du ikke have brugt ferien på at lave et ris sammen med ham??? Så havde han da også fået et... Så kunne du jo forslå over for pædagogerne at de til næste år måske allerede kunne begynde ugen før eller planlægge det så det passede med dem der også skulle på ferie..

Knuz Trine

Jeg er enig, men jeg kan godt se det fra din synsvinkel :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Signe86
0

Del dette indlæg

Helt ærligt, så ja, du overreagerer!

Der er da ikke noget at sige til, at det kun er de børn, som er så uheldige at skulle i børnehave i vinterferien, der får et fastelavnsris. Det var jo i sidste uge, man fejrede fastelavn.

Kan I ikke selv lave et? I kan jo nok finde noget derhjemme til at pynte det med.

Lyder som om de skal have et plaster på såret fordi de har været i inst....hvad så når han skal i inst. og de andre holder fri, skal han så også have et plaster på såret??? Come on!

Fastelavn var i dag, IKKE i sidste uge....sådan er traditionen nemlig og der er blevet holdt fastelavn de fleste steder i dag..nemlig på fastelavns mandag!

Og nej, den hjemmelavet er sku ikke det samme...når de laver dem i inst. så gælder det sku for alle børnene og ikke for dem som var i børnehave fordi deres forældre ikke holdte fri...det er den tammeste undskyldning jeg længe har hørt og sikke en forskels behandling! Barnet forstår det jo ikke, vel..og det er vel børnenes følelser der bliver talt om her, ik..man reagerer da når man ser sit barn ked af at han ikke har fået som de andre. En ting er når andre børn har fået noget af deres forældre, det kan de relatere til, men ikke i forhold til inst.....og slet ikke på sådan en traditionsrig dag og så lige foran snudeskaftet på knægten...jeg var da også blevet vred over det...

Som pædagog er jeg nødt til at komme med et par skarpe...

Ea... Jeg kan godt forstå at du bliver knotten... det er heller ikke andet end utrolig dårligt overblik og elendig planlægning der gør at man i en institution, med måske 60 børn?- først 7 dage før en "højtid" begynder på kreativiteterne... Super dårligt...

og til Trine og andre... jo det er faktisk pædagogernes ansvar at der er mulighed for at alle børn kan lave et, i denne sammenhæng, fastelavnsris... hvis de så ikke vil.. så er snakken en anden! - men i særdeleshed sørger man for at alle børn specielt op til højtider har lige forhold! Det går jo heller ikke at børnehaverne begynder at lave julegaverne den 16. december vel???

fastelavn ligger jo stort set altid op til eller lige efter vinterferien... og derfor må der kalkuleres med at der er en del børn der holder fri ergo må der startes i bedre tid... Det er vildt dårligt overblik eller en solid form for arbejdsskyhed...

- Mette

NEMLIG METTE! Det samme ville pædagogerne i vores børnehave/fritidsordning sige...uden tvivl!!! Det nummer der kunne de aldrig finde på! De malede dog tønden i sidste uge og lave fastelavns pynt..noget som alle børnene desuden fik gavn af i fællesskab i dag.....

Knus herfra, nanna

Redigeret af fjorbak
0

Del dette indlæg

Knuz Trine

Hej Trine

Jeg er sådan set enig med dig, men synes måske godt, at de børn, der havde lavet fastelavnstis kunne have fået dem med hjem i fredags.

Så havde de heldige børn, der havde vinterferie slet ikke set dem.

Helle

0

Del dette indlæg

Nu har DJ Lillemand det med at tage nogle fridage i ny og næ, og jeg var godt nok blevet tosset hvis vi var kommet over i går og han som den eneste ikke kunne få fastelavnsris. Nu fik de slet ikke fastelavnsris så ingen ballade

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Knuz Trine

Hej Trine

Jeg er sådan set enig med dig, men synes måske godt, at de børn, der havde lavet fastelavnstis kunne have fået dem med hjem i fredags.

Så havde de heldige børn, der havde vinterferie slet ikke set dem.

Helle

Enig... For det første så for ikke at gøre det lige op i ansitet på de børn der ikke havde fået det lavet, men også fordi det er jo søndag man skal have sit ris... hvad hjælper det så at man får det mandag???

0

Del dette indlæg

Uh ha en lidt hed debat men jeg våger nu pelsen...

Han var ikke det eneste barn der ikke fik noget ris.... Men trods det syntes jeg nu stadig ikke at du er helt gal på den i din reaktion det havde jeg sku også gjort.... Det er nemlig også sådan nogle sitiuationer der somme tider opstår i vores børnehave :thumbsupsmileyanim: og hvis de vil lave sådan noget så må der planlægges bedre.....

0

Del dette indlæg

Jeg har ingen børn, så jeg ved ikke hvad jeg ville have gjort i sådan en situation. Men jeg kan da huske, hvordan det foregik i stenalderen, da jeg var barn ;)

Vi lavede fastelavnsris over en periode, så alle havde mulighed for at lave et ris. De børn der fx ikke gad lave et ris fik dog stadig et "basisris", hvor der var en udklippet maske på elastik sat fast på riset... så blev de da ikke helt snydt!

Dumme pædagoger og godt mor var der til at trøste ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer