tineand

Bordkort

26 indlæg i dette emne

Er der nogle der har nogle idéer til alternative bordkort??

Jeg ved at mange bruger gaver som bordkort, men jeg synes, at det godt kan virke som en lidt bekostelig affære.

Så er der nogle der kan hjælpe en måske mindre kreativ sjæl til idéer til bordkort?

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg prøver at overtale Jacob til at vi skal bruge strandskaller som bordkort. Fx. knivmuslinger. Jeg forestiller mig, at vi så vil skrive på dem med en farvet tusch. De ville passe super godt ind, da vi har udsigt til havet fra teltet.

Det er da en billig løsning - det koster kun arbejdet med at samle muslingerne på stranden plus tuschen.

0

Del dette indlæg

Min bror brugte lyse sten. det var flot og passede til festen, selvom det var på et slot med meget eksklusive rammer. Der var en stor sø i haven, men ikke hav.

Vi laver selv helt traditionelle bordkort af hvidt perlemor-papir og så laver vi et par huller i og binder en lille sløjfe, så de matcher invitationerne. Det er lidt kedeligt, MEN jeg kan nu også godt lidt traditoner og det er vigtigt for at få den røde tråd gennemført.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså det er et KÆMPE arbejde, men jeg vil alligevel gerne "reklamere" for vores bordkort som er min helt egen kreation (manden stod for invitationerne, så jeg vil da også gerne sætte et kreativt fingeraftryk på festlighederne :thumbsupsmileyanim: )

Postet billede

Postet billede

Stagerne købes i IKEA til den nette sum af 7,75, fås i et utal af farver og er nogenlunde til at have med at gøre ;)

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

ja sten og musliner er jo gode muligheder:

Postet billede

Postet billede

det behøver ikke være det stor gave men med mørk og lys chokolade og en par former kan man selv lave chokoladestykker med navn på - meget personlig

Postet billede

Downfall herinde fra har brugt træskiver og brandt navne i

birkebordkort.jpg

ellers kan man jo bruge kastanier, blade. Har også set nogle der stikker en træpind i en flødebolle eller ferrero rocher med navn på papir lige som en flag

:thumbsupsmileyanim: Sandra

0

Del dette indlæg

Vi laver en lille folder, som kommer til at ligge ved hver kuvert. Folderen indeholder menu, hvem-er-hvem (lidt kærlige morsomheder om gæsterne), midsommersangen ;O), og bordplan. På forsiden skriver vi den enkeltes navn - så kommer der ikke for meget på bordene, og vi slipper for at skulle købe fx karton til bordkortene - det løber jo alt sammen op.

Men vi havde overvejet små flade sten, som vi ville skrive navne på med en sølvtush, da vi skal holde festen lige ud til strand og vand.

Min veninde klippede hjerter i cremefarvet karton og skrev på dem. Hjerterne lagde hun ned i vinglasset, så hjertet stod oprejst.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj... Hvor var der mange gode ideer! De er hermed snuppet..

Jeg selv, er blevet helt forelsket i denne ide:

Så skal du næsten have den matchende brudebuket med ferrero rocher chokolader ;) Har set den... men kan ikke finde den igen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nøj... Hvor var der mange gode ideer! De er hermed snuppet..

Jeg selv, er blevet helt forelsket i denne ide:

Så skal du næsten have den matchende brudebuket med ferrero rocher chokolader ;) Har set den... men kan ikke finde den igen :bearhug:

Ohhhhh YES! Den er SÅÅÅÅ fin!

Jeg har den i min samling, og er selvfølgelig villig til at dele :thumbsupsmileyanim: Her kommer den til dig:

post-21590-1171963608.jpg

0

Del dette indlæg

Vores bordkort var meget almindelige men det der stod på den var ikke.

Isted for at skrive navne skrev vi tilhørs forhold, det vil sige at på min søster bordkort stod der brudens søster, på vennerns stod der der hvor vi kender den fra eller noget andet spicelt vi har med dem.

Der var et ret stort hit. så har folk også noget at snakke om.

Redigeret af anna sparre
0

Del dette indlæg

Isted for at skrive navne skrev vi tilhørs forhold, det vil sige at på min søster bordkort stod der brudens søster, på vennerns stod der der hvor vi kender den fra eller noget andet spicelt vi har med dem.

Det synes jeg er en super god ide... og meget fantasifuld! Meeeen jeg tænker, hvad skrev I på jeres venners bordkort? Jeg mener, hvis man har mere end 1 vennepar med, er det måske lidt svært at finde ud af, hvilke personer I mener... Håber du forstår hvad jeg mener...???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det synes jeg er en super god ide... og meget fantasifuld! Meeeen jeg tænker, hvad skrev I på jeres venners bordkort? Jeg mener, hvis man har mere end 1 vennepar med, er det måske lidt svært at finde ud af, hvilke personer I mener... Håber du forstår hvad jeg mener...???

FX

Jeg har en vinende fra folkeskolen der stod viende fra forskole og hendes mand.

En ande fra højskole der stod højskole vinende.

Hvis de har et spicelt kælenavn blev det brugt.

Mine enæget tvillinge fættere fik den unger og den ældre tvilling.

Tanten fra Solrød.

min fars nye kones bordkort stod der bonus mor på.

0

Del dette indlæg

FX

Jeg har en vinende fra folkeskolen der stod viende fra forskole og hendes mand.

En ande fra højskole der stod højskole vinende.

Hvis de har et spicelt kælenavn blev det brugt.

Mine enæget tvillinge fættere fik den unger og den ældre tvilling.

Tanten fra Solrød.

min fars nye kones bordkort stod der bonus mor på.

Okay, på den måde, det lyder ellers rigtig sjovt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer