Ghettognu

Corsage under kjolen

13 posts in this topic

Kalder alle gifte fruer.

Øs ud af jeres viden om corsager under kjolen!

Har hørt at

1) Det kan være besværlig/ubehageligt at sidde længe ned med corsage på

2) At corsagen og kjolens stof "glider" mod hinanden, og derfor får tingende til at sidde forkert

Kan det passe? Skriv gerne hvilken type corsage I har erfaringer med.

På forhånd tak for jeres guldkorn. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg er jo sådan set ikke gift endnu, men har hørt de samme ting..

Min kjole behøver ikke en BH, så jeg har valgt ikke at have noget på under. Til gengæld har jeg købt et lækkert sæt, som jeg i al hast vil krybe i, når vi kommer til hotellet... Ved godt der måske kommer en lidt dum "pause".. Men hellere det end, at dagen bliver ødelagt, fordi det bare er ubehageligt at have på.

Jessie

0

Tror der er mange der gør det samme - det med, at klæde om bagefter feste til et frækkere sæt :thumbsupsmileyanim:

Det er også min plan :thumbsupsmileyanim:

Der er stivere i min kjole, og jeg tror ikke, det vil være rart med en corsage med stivere indenunder. Tror også det vil blive for varmt i juli måned... Så jeg tror bare, jeg vil prøve at få kjolen tilpasset, så jeg kan undvære bh - og så finde et par pæne trusser...

Har så købt 'den berømte corsage' til bagefter... Tror den er ret 'upassende' til bryster i str 80E, men kæresten vil sikkert elske det :balloons:

Hvis den passer godt, tager jeg den måske med til prøvningen af kjolen. Så måske skifter jeg mening...

Jeg kan huske, at Katharina havde den berømte corsage på indenunder sin kjole med stivere, og det havde været ret ubehageligt... Faktisk mener jeg, at stiverne 'rev sig løs' i corsagen, så de sad og skavede hende i siden...

0

Annonce ♥

hmm hvad så hvis der ikke er noget "hold" i kjolen? Jeg SKAL have noget bh af en slags på... Hvad er så meningen om corsager under kjolen på den store dag?

Jeg har købt en fra Marie Jo som jeg da håber på jeg har det godt i hele dagen :wacko: men er det så urealistisk når jeg ikke er vant til at gå med corsage?

Camilla

0

Jeg har investeret i to corsager, da jeg ikke kunne bruge det ene til min kjole :balloons:

Men det havde jeg så tilgengæld på til min gallafest på uni, og det var på ingen måde ubehageligt, alt sad som det skulle og jeg mærkede ikke noget til det, andet end at jeg sad med mere ret ryg hele aftenen, og det skader jo aldrig :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal klart have corsage på til mit bryllup, og har fundet et med en dyb ryg, men hvis det bliver for varmt så ryger det bare af, men det tror jeg nu ikke det gør, der er noget udluftning i lokalerne :thumbsupsmileyanim:

0

Min kæreste kommer med små hints om corsage og strømpeholdere, men der er stivere i kjolen og jeg skal have sandaler på, så strømper og corsage med strømpeholderne må komme på i en fiks pause efter festen ;)

0

Annonce ♥

Der er stivere i min kjole, og jeg tror ikke, det vil være rart med en corsage med stivere indenunder. Tror også det vil blive for varmt ...

Helt enig! :thumbsupsmileyanim: Jeg køber en lækker BH med fyld i, der kan løfte og støtte lidt, da jeg har en lille barm. Dertil nogle pæne trusser. Ingen hofteholder, da jeg ikke skal have strømper på.

Mvh Pernille. :)

0

Hej alle I kommende brude.

Jeg var glad for at have corsage på under toppen. Den holdt på formerne og jeg tænkte ikke på den andet end, da jeg opdagede at toppen var dybere nedringeret end corsagen. Så prøv endelig kjole/top sammen med corsagen, så det kan blive rettet til.

Det ægrede mig at man kunne se den, men valgte at ignorere det og nød festen.

Pøj pøj til jer alle og ville ønske jeg selv skulle det hele igennem igen.

*knus*

Mette

0

hmm hvad så hvis der ikke er noget "hold" i kjolen? Jeg SKAL have noget bh af en slags på... Hvad er så meningen om corsager under kjolen på den store dag?

Jeg har købt en fra Marie Jo som jeg da håber på jeg har det godt i hele dagen :wacko: men er det så urealistisk når jeg ikke er vant til at gå med corsage?

Camilla

Hej Camilla

Jeg havde corsage på under min kjole, og jeg følte ikke noget ubehag ved at have den på. Men min kjole sad faktisk meget bedre, når jeg havde corsage på.

Hilsen Kirsten

0

Jeg var inde og prøve kjoler hos Lilly i lørdags.

Og her fik jeg af vide, at man ikke skal have en corsage, hvis der er stivere i overdelen.

Så det eneste man skal er, at købe en stroppeløs Bh med push up.

Denne skal man selvfølgelig have med, samt skoene, når at kjolen skal tilpasses.

:thumbsupsmileyanim:

Edited by 07/07/07
0

Annonce ♥

hej.

har også de samme overvejelser som mange af jer..... min kjole er uden stivere og jeg har lidt løs maveskind efter 2 børn :o). derfor har jeg også undersøgt mulighederne for korset/corsage med stivere der giver lidt hold. Jeg fandt på www. inthemoodintimates.com en torsolette fra "Va Bien" der giver hold og timeglasfigur og stadig er rimelig behagelig at have på. der er strømpeholdere på, og man kan få forskellige modeller med feks. push up, lav ryg med/uden blonde etc. Jeg gav vist ca. 60 dollars + told.

Leder dog eftert et alternativ corset/corsage hvis den ikke er god under kjolen, så hvor har i fundet jeres.... Min erfaring er nemlig at der ikke forhandles så meget herhjemme med stivere/hold i, men kun blonde.....

0