Guest maborosi

Ditte og Marcs bryllup 7/7 2007

114 indlæg i dette emne

Mon ikke det var på tide at jeg bidrog med en lille planlægningstråd? Ikke at jeg får tid til at putte så meget herind, men det er meget rart at samle sine idéer et sted og evt få respons på dem!

Jeg hedder Ditte og er i gang med at tage afgang fra Designskolen Koldings illustrationslinje. Min kæreste friede juleaften, og siden har jeg levet i en personlighedsspaltning mellem bryllup og afgangsprojekt :-O

Sammen har vi en dejlig søn Samuel på snart 2 år.

Jeg er jo uhjælpeligt bagud med det meste, i forhold til de fleste herinde, men sådan er det. Vi når det nok, og har ikke forestillingen om det "perfekte" bryllup...men bare en dejlig dag med familie og venner!

Når jeg får tid vil jeg lave en liste, men foreløbig er der kun to ting, der er på plads: Musikken (Soulseduction - 6-mandsband) og stedet (Restaurant Skamlingsbanken). Invitationer skal SNART laves og sendes, men jeg er travlt optaget af eksamen lige nu.

Ja det var vist det for nu. Billeder og fortsættelse følger!

Redigeret af maborosi
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Ditte,

Velkommen til din egen tråd :lol:

Enig det er rart at havde et sted, hvor man kan ligge sine ideer, samt holde styr på de forskellige ting :(

Hvad mener du med at du er bagud? Man behøver jo ikke bruge et år eller mere på planlægning (læs mig :sm: )

Men jeg glæder mig da til, at læse om hvad du har fået planlagt samt følge med i hvordan det skrider frem det hele :bestwishes:

Så søde Ditte fortæl fortæl, vi er vildt nysgerrige og ELSKER billeder her på BK :bearhug:

velkommen til endnu engang :bearhug:

Knuz Micha

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej Igen!

WAUW siger jeg bare, den er jeg godt nok vild med den kjole! :lol::bearhug:

Er vild med overdelen, og det at den er kort, synes den er rigtig flot!!!!!!

Næ jeg har heller ikke alle de penge til en kjole, selvom je godt kan se de er vildt flotte.

jeg købte min nederdel herinde for 450 kr, den er fra Lilly aldrig brugt etc. Min overdel samt slør syr min skrædder, da det er hundrede (læs: overdrevet måske :bearhug: ) billiger, samtidig med at jeg får lige nøjagtig det jeg vil havde.

Så støtter total op om dine ideer :(

:bestwishes:

Micha

0

Del dette indlæg

Takker for alle de meget hurtige tilbagemeldinger he he... Man kan vist ikke vrikke med en lilletå ubemærket i det her forum, men det er jo bare skønt :lol:

Nå her kommer lige en kjole mere, som jeg har prøvet hos Hanne Pia Cph...den er lidt fantastisk (i silketyl!), men ved ikke om skrædderen kan sy den.

Den skal så ikke være hvid – tænker i grønlige nuancer.

post-23937-1173872034.jpeg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tidsrøver – yeah I know :( Jeg har jo færdedes herinde i et par måneder nu, og bekendtskabet med BK har kostet mange kostbare timer, som burde være brugt på projekt...i det hele taget er jeg nok typen, der helst skal pløje samtlige bands hjemmesider igennem før jeg kan falde til ro med et valg. Og sådan er det med ALT! Driver min kæreste til vanvid!!! Kender I fornemmelsen af, at den rette kjole/ kage/ restaurant lurer liige om hjørnet? Det er noget jeg må arbejde med, også i forhold til mit illustrative arbejde, ellers kommer man jo ingen vegne! :bearhug:

Ja og nu tilbage til arbejdet!

...ej liiige en kjole mere tihi :lol:

(fra Hanne Pia)

m_iggi_3.aspx.jpeg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Ditte,

ja må tilstå, at jeg synes de er hemmer flotte de kjoler du viser frem her! :balloons:

Nå ja tidsrøveren :balloon: , ja er faktisk utroligt så meget tid man kan få brugt herinde http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif :blink:

Men nej kender ikke helt det med, at der måske lurer noget bedre om hjørnet. Vi var rimelig afklaret med hvor vi ville havde de forskellige ting fra, problemet lå mere i hvad det skulle være :)

Kæmpe kram

Micha

0

Del dette indlæg

Hej Micha,

Tusind tak :blink: Synes jo også selv de er ret fine...men nu er jeg heller ikke så meget til de hellange, mere "traditionelle" kjoler (ved godt der er utroligt mange forskellige) men ville som udgangspunkt gerne have en, jeg måske ville kunne bruge til en ANDENS bryllup eller en finere fest, og ikke kun den ene gang. Jeg har aldrig rigtigt set mig selv som BRUD. Men må da indrømme at mine kjoledrømme nok er blevet en del mere krævende og prinsesse-agtige siden Marc friede, hvor jeg så mig selv i en helt enkel sommerkjole :balloon:

Jeg var jo også lige inde og kigge på din tråd - sikke en masse fine kreative ting du har fået lavet! Og smukke halskæder :balloons: Kjolen var lidt svær at se...eller var det bare mig der ikke ku finde den?

I øvrigt, og helt uden for bryllupskontekst, vil jeg da lige sige, at jeg håber alt går vel med helbredet? Min mor fik også konstateret en cyste på hypofysen for ca. 10 år siden, men hendes var heldigvis også godartet, og hun har ingen men af den i dag, hvor den også er stabil og har været det længe. Men sejt at du lige har overskud til at fejre bryllup også! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/super.gif

Knus fra Ditte.

0

Del dette indlæg

Tidsrøver – yeah I know :balloon: Jeg har jo færdedes herinde i et par måneder nu, og bekendtskabet med BK har kostet mange kostbare timer, som burde være brugt på projekt...i det hele taget er jeg nok typen, der helst skal pløje samtlige bands hjemmesider igennem før jeg kan falde til ro med et valg. Og sådan er det med ALT! Driver min kæreste til vanvid!!! Kender I fornemmelsen af, at den rette kjole/ kage/ restaurant lurer liige om hjørnet? Det er noget jeg må arbejde med, også i forhold til mit illustrative arbejde, ellers kommer man jo ingen vegne! :balloons:

Ja - lige dét der kender jeg alt for godt. Hele min tråd bærer vist meget tydeligt præg af, ikke at kunne bestemme sig... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif Men kommer tid, kommer råd - og der er jo ikke noget i vejen med at tænke sig grundigt om. Så go for it!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

JA det er det jo heldigvis...har prøvet forsigtigt at antyde for min kæreste, at det ikke bliver en "rigtig" brudekjole, og det tror jeg heller ikke han forventede. Faktisk er de kjoler jeg har i tankerne ret meget MERE brude-agtige end hvad mine kære forældre havde troet (har vist dem fotos) men nu blev de jo også borgerligt viet i 1969 eller noget :balloon:

kan ikke dy mig for lige at sætte deres gamle bryllupsfoto ind he he

...jamen er de ikke søde? Buketten blev plukket i en grøftekant på vejen, det havde min kære fader glemt http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

Så I kan nok forstå at de er overraskede over, at man faktisk kan bruge RIGTIG mange penge på en brudekjole :blink: og at deres datter kunne drømme om sådan en bal-kjole!

post-23937-1173953385.jpg

(håber hun havde pæne trusser på :balloons: )

Redigeret af maborosi
0

Del dette indlæg

ARRRGHH!!! :balloon:

Vi har jo hele tiden planlagt en udendørs vielse, og nu hvor vi har fundet den dejlige Restaurant Skamlingsbanken troede vi også vi havde fundet det perfekte vielses-sted.

Nu er hele vores bryllupskoncept - eller i hvert fald dato – truet af de "højere magter" i form af den onde kommune, der udelukkende vil vie folk på selve rådhuset...og der er selvf optaget den dag vi har planlagt bryllup! Det vidste jeg egentllig godt, men vidste ikke de havde en fast regel om, at man SKAL på rådhuset, hvis bare vi, som jeg har hørt mange andre har gjort, selv fandt en borgerrepræsentant til at vie os.

ØV ØV og tyve gange ØV http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/numse.gif og sur sur numse. Ved ikke hvad vi skal gøre? Plage og stampe i gulvet som en fire-årig til de giver sig på kommunen (hmmm mon det sker??) eller evt blive viet i en nabokommune? Problemet er jo bare at nu er kommunerne så store, at vi skal temmelig langt fra vores feststed før vi er i Vejen eller Haderslev...hvis de da foretager udendørs vielser!

Ja gode råd eller moralsk opbakning, kleenex osv modtages med kyshånd! :balloons:

Og nej, vi kan ikke blive viet i en kirke, for ingen af os er medlem (i øvrigt vil vi heller ikke!)

SUK fra Ditte.

0

Del dette indlæg

ARRRGHH!!! :toot:

Vi har jo hele tiden planlagt en udendørs vielse, og nu hvor vi har fundet den dejlige Restaurant Skamlingsbanken troede vi også vi havde fundet det perfekte vielses-sted.

Nu er hele vores bryllupskoncept - eller i hvert fald dato – truet af de "højere magter" i form af den onde kommune, der udelukkende vil vie folk på selve rådhuset...og der er selvf optaget den dag vi har planlagt bryllup! Det vidste jeg egentllig godt, men vidste ikke de havde en fast regel om, at man SKAL på rådhuset, hvis bare vi, som jeg har hørt mange andre har gjort, selv fandt en borgerrepræsentant til at vie os.

ØV ØV og tyve gange ØV :toot: og sur sur numse. Ved ikke hvad vi skal gøre? Plage og stampe i gulvet som en fire-årig til de giver sig på kommunen (hmmm mon det sker??) eller evt blive viet i en nabokommune? Problemet er jo bare at nu er kommunerne så store, at vi skal temmelig langt fra vores feststed før vi er i Vejen eller Haderslev...hvis de da foretager udendørs vielser!

Ja gode råd eller moralsk opbakning, kleenex osv modtages med kyshånd! :)

Og nej, vi kan ikke blive viet i en kirke, for ingen af os er medlem (i øvrigt vil vi heller ikke!)

SUK fra Ditte.

Du får lige nogle af disse til at starte med:

:balloons::balloon:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :blink::)

Øv hvor er den træls situation du sidder i lige nu... jeg troede faktisk ikke at man kunne kræve at I tager på rådhuset, når nu I har fundet en borgerrepræsentant som er villig til at vie Jer i det fri...

Ville ønske jeg kunne hjælpe eller komme med gode råd, men har desværre slet ikke noget! -HAHA-

Så istedet får du flere af disse:

:hug::toot:-HAHA--HAHA--HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh ja, jeg har selv lige siddet med samme dilemma. Men igår fik jeg endelig at vide at der var et byrådsmedlem som ville vie os hjemme i vores egen have!

Jeg kontaktede i første omgang kommunen, og fik også at vide at de som udgangspunkt kun vier på rådhuset.

Jeg kontaktede så de 4 mænd, som er bemyndiget til vie, via mail. Du kan temmelig sikkert finde adresserne på din kommunes hjemmeside.

Jeg skrev så om vores store ønske.

Forslår at du selv prøver at kontakte dem der er bemyndiget til at vie... der er måske en som ikke er så 'storsnudet' med at det SKAL foregå på kommunen.

krydser fingre

0

Del dette indlæg

Hej Maj og Maddy,

Tak for støtte og opbakning. Og nej, Maddy, jeg er bestemt heller ikke klar til at give op endnu! Desværre er de vist en fast regel nu her i Kolding, at man kun kan blive viet på rådhuset, og ikke kun "som udgangspunkt". Men god idé straks at skrive personligt rundt, det vil jeg gøre :balloon:

Dejligt at man altid kan regne med et virtuelt klap på skulderen herinde :balloons:

Op på hesten Ditte!

0

Del dette indlæg

Så har jeg skrevet rundt til samtlige byrådsmedlemmer (fra udvalgte partier ;) ) og håber og beder for, at en af dem forbarmer sig over os og siger ja til at komme ud og vie os på Skamling. Det ville bare være så øv at skulle tage på rådhuset dagen før eller lign.

Ellers har jeg også fået den idé (fra diskobil), at vi måske kan få en fra en anden kommune ud, hvis vi bare skriver de formelle papirer under på forhånd, i den pågældende kommune. Ja, jeg ved ikke. Gode idéer er stadig velkomne...

:balloons:

0

Del dette indlæg

Øv der var ikke lige en smiley hvor man krydser fingre... Jeg håber virkelig for jer...

Kan de da ikke forstå det er en 'drøm' der skal opfyldes (jo det kan de nok, men de skal følge formaliteterne, men helt ærligt allligevel)... :smash: :bearhug: :bask:

Men håber på det bedste svar!!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så er der nyt om vores kvaler med at få en ud at vie os:

En hel del af de mange byrådsmedlemmer har givet lyd tilbage; generelt var tonen rigtig positiv og forstående, der var INGEN af dem, der henviste til, at det ikke kan lade sig gøre! :thumbsupsmileyanim:

Desværre skulle mange på ferie lige på det tidspunkt, men der var 2, der muligvis vil og kan. Så det ser trods alt noget lysere ud for vores udendørsbryllup! Og der er også nogle der slet ikke har svaret endnu...og enkelte jeg ikke har spurgt (har først sendt til mine "favoritpartier", så kan jeg altid blive upolitisk hvis ingen af dem kan ;))

Knus Ditte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer