Guest lilleluf

Gourmetophold i Sønderjylland???

22 indlæg i dette emne

Hey Piger :thumbsupsmileyanim:

I dag har jeg forsøgt at finde det perfekte sted til vores hvedebrødsdage. Planen er at tage 1-2 overnatninger på kro, slot, eller hotel i ugen efter brylluppet, men hvor skal vi tage hen? Vi har en lille datter, der skal passes ved hendes bedsteforældre i Haderslev, så stedet skal helst ligge max 1½ times kørsel fra Haderslev.

Jeg har set på:

-Fakkelgården

-Christie´s Sdr. Hostrup Kro

-Tyrstrup kro

-Aarøsund badehotel

Er der nogen der kan anbefale nogle af disse steder? Har I andre foreslag?

GP

Signe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal holde vores bryllup på Aarøsund Badehotel og er man til Goumet mad kan det hvert fald godt anbefales. Værelserne og omgivelserne er hvert fald også lækre.... Jeg kan kun anbefale det. Har også hørt godt om Thyrstrup kro og fakkelgården men har ikke selv været på pågældende steder. Jeg ville vælge Aarøsund pga. beliggenheden :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Der er også Ballebro Færgekro, ligger i mellem Aabenraa og Sønderborg, helt ud til vandet. Virkelig et skønt sted. Tjek deres hjemmeside

www.ballebro.dk

Glæder mig da til at høre hvor i skal være.

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg

Hey Piger :cheerleader3:

I dag har jeg forsøgt at finde det perfekte sted til vores hvedebrødsdage. Planen er at tage 1-2 overnatninger på kro, slot, eller hotel i ugen efter brylluppet, men hvor skal vi tage hen? Vi har en lille datter, der skal passes ved hendes bedsteforældre i Haderslev, så stedet skal helst ligge max 1½ times kørsel fra Haderslev.

Jeg har set på:

-Fakkelgården

-Christie´s Sdr. Hostrup Kro

-Tyrstrup kro

-Aarøsund badehotel

Er der nogen der kan anbefale nogle af disse steder? Har I andre foreslag?

:thanks:

Signe

Hej Signe

Jeg har selv været på Fakkelgaarden men det er nogle år siden. Jeg syntes det var super godt dernede, og kan godt anbefale det.

Måske der er noget lige nede over grænsen - det er måske også billigere.

På Ballebro Færgekro har jeg været til bryllup, og det var virkelig super godt mad, så det kan også anbefales, og så ligger det lige ned til vandet.

Håber du finder det du gerne vil have. :boohoo:

Joan

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Signe.

Jeg kan ikke anbefale Sdr. Hostrup kro!!!! Virkelig dårlig service. :thanks:

Fakkelgården er lækker, og Ballebro Færgekro er også rigtig dejligt :boohoo:

Kan varmt andefale Benniksgaard Hotel (der skal vi holde bryllup), det er flot og maden er noget helt for selv. Det ligger i Rinkenæs ved Gråsten.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej Signe.

Jeg kan ikke anbefale Sdr. Hostrup kro!!!! Virkelig dårlig service. :thanks:

Fakkelgården er lækker, og Ballebro Færgekro er også rigtig dejligt :boohoo:

Kan varmt andefale Benniksgaard Hotel (der skal vi holde bryllup), det er flot og maden er noget helt for selv. Det ligger i Rinkenæs ved Gråsten.

Hej Pernille

Min søsters veninde blev gift sidste år, og skulle have holdt deres fest på Benniksgaard Hotel. Dog måtte de til sidst (vist 1-2 måneder før) finde et andet

sted at holde festen da de ingen kok havde. Fra de bestilte festen til den blev aflyst havde de vist haft indtil flere kokke, men som ikke var blevet.

Håber virkelig at de har fundet sig en kok. Har nemlig også hørt meget godt om den, og jeg ville faktisk også selv gerne have holdt mit bryllup der. Dog

snakkede en veninde rigtigt godt om Skovrestaurant Skyttegaarden i Aabenraa, så der har vi valgt at holde festen - også ca. 200 kr billigere pr. person.

Knusser Joan

0

Del dette indlæg

Hej Joan.

Jo de har fået en ny kok derude - vi har været derude at smage maden, og den var super - så må vi bare håbe, at kokken ikke løber igen :cheerleader3:

Kender udemærket Skyttegaarden - vi skal til 70års fødselsdag derude i starten af juni, og mine forældre holdt deres sølvbryllup derude. De laver god mad! Vores problem var bare, at de ingen overnatning havde, og da mange af gæsterne kommer langvejs fra, var det ikke en mulighed for os.

Er du selv fra Aabenraa? Hvornår skal du giftes?

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Joan.

Jo de har fået en ny kok derude - vi har været derude at smage maden, og den var super - så må vi bare håbe, at kokken ikke løber igen :thanks:

Kender udemærket Skyttegaarden - vi skal til 70års fødselsdag derude i starten af juni, og mine forældre holdt deres sølvbryllup derude. De laver god mad! Vores problem var bare, at de ingen overnatning havde, og da mange af gæsterne kommer langvejs fra, var det ikke en mulighed for os.

Hej Pernille :boohoo:

Jeg kommer oprindeligt ovre fra vestkysten - tæt på Ribe, men har boet i Aabenraa fra 2000 og frem til 2005. Er flyttet i hus ved grænsen.

Ja, det med overnatning var også lidt et problem til at starte med, indtil jeg fik kigget lidt på mine personalegoder, og fandt ud af at jeg kunne

få 20 % ved Best Western hotellerne - Hotel Europa, så priserne faldt da. Har reserveret værelser allerede nu - skal giftes d. 01.09. Værelserne

var allerede booket godt op, så det var heldigt at jeg var så tidligt ude.

Kommer du oprindeligt fra Sønderjylland, siden du skal holde bryllup på Benniksgaard?

Joan

0

Del dette indlæg

Hej Joan.

Jo de har fået en ny kok derude - vi har været derude at smage maden, og den var super - så må vi bare håbe, at kokken ikke løber igen :thanks:

Hej Pernille :boohoo:

Jeg kommer oprindeligt ovre fra vestkysten - tæt på Ribe, men har boet i Aabenraa fra 2000 og frem til 2005. Er flyttet i hus ved grænsen.

Ja, det med overnatning var også lidt et problem til at starte med, indtil jeg fik kigget lidt på mine personalegoder, og fandt ud af at jeg kunne

få 20 % ved Best Western hotellerne - Hotel Europa, så priserne faldt da. Har reserveret værelser allerede nu - skal giftes d. 01.09. Værelserne

Kommer du oprindeligt fra Sønderjylland, siden du skal holde bryllup på Benniksgaard?

Joan

Rart at se, her er flere sønderjyder, eller ihvertfald folk som er bosat her.

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Joan.

Jo de har fået en ny kok derude - vi har været derude at smage maden, og den var super - så må vi bare håbe, at kokken ikke løber igen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/angry.gif

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

Hej Pernille :cheerleader3:

Joan

Hej Joan.

Ja jeg er født og opvokset i Aabenraa, men flyttede derfra i 1997, for at tage ud at rejse og læse videre. Så nu er jeg havnet her i København, og her tror jeg ikke, at jeg kommer fra igen, da min kæreste er ærke amargerikaner.

Men brylluppet skal da stå hjemme i min dåbs-/konfirmationskirke! :boohoo:

:thanks:

0

Del dette indlæg

Nu er det jo ikke helt sønderjylland men på grænsen!!! - men Hotel Koldingfjord ligger inden for samme tidsafstand - og det er bare superlækkert!!!

Ellers er tyrstrup rigtig hyggelig - med fantastisk mad!!!!

0

Del dette indlæg

Hejsa

Mine forældre har lige været på en lille tur til Aarøsund badehotel - en fødselsdagsgave, de fik af os:-)

De var meget begejstrede, og maden var bare SUPER-lækker.... altså så vidt jeg kan se på billederne, og efter hvad de fortalte.

Det ligger ned til vandet, og hvis I er i god tid, så er jeg sikker på, at I kan få et lækkert værelse med udsigt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er også Ballebro Færgekro, ligger i mellem Aabenraa og Sønderborg, helt ud til vandet. Virkelig et skønt sted. Tjek deres hjemmeside

www.ballebro.dk

Glæder mig da til at høre hvor i skal være.

Knus

JannieD

:boohoo: JAAAAA.......... Her skal vi holde vores bryllup. ELSKER det sted. Her er simpelthen så dejligt, smukt og fredfyldt. Og man kan hurtigt komme til hhv. Als, Sønderborg og Aabenraa. Og kroparret er bare SÅÅÅ søde.

Men der er jo også nogle dejlige steder på Sydfyn

Har været til bryllup på Fakkelgården, hvor vi også overnattede. Dejligt sted.

Der ligger også et dejligt Wellness sted i Flensborg ved fjorden.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg har hørt rigtig godt om Løjt Kro/knapp (det er vist det samme), vi har overvejet at give et vennepar, som hjælper rigtig meget ved vores bryllup nedenstående i gave som tak for hjælpen:

Vi kan tilbyde et lækkert gourmetophold på Knapp:

Eftermiddagskaffe med brødtorte

5 retters gourmetmenu

4 forskellige vine ad libitum

Overnatning på Knapp eller Løjt Kro

Ved overnatning på Løjt Kro tilbydes gratis taxa til Knapp

Morgenmad

Pris pr. couvert kr. 1.350,-

Jeg ville ihvertfald selv gerne afsted - måske vil skulle overveje det som bryllupsrejse, da vi ikke ellers skal noget :-(

Hilsen Sille

0

Del dette indlæg

Kære Alle :cheerleader3:

Tak for jeres svar de har været inspirerende at læse og nu har vi besluttet os :carrot: . Det bliver til 2 overnatninger på Ballebro Færgekro fra tirsdag - torsdag efter brylluppet. Det koster kun 2700,- for et værelse med havudsigt samt aftensmad og morgenmad begge dage. Vi glæder os :thumbsupsmileyanim: .

Så må vi se om vi kan undvære vores datter i 1½ døgn...

Tak for hjælpen!

:cheerleader3: & :bearhug:

Signe

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Jeg skal giftes d. 6/10-07 og festen skal holdes på Tyrstrup kro, så det kan jeg da, varmt anbefale. Vi har ligeledes reserveret en af de 4 brudesuiter til bryllupsnatten. Stedet har en hyggelig og intim stemning og indtil videre har vi kun oplevet et højt serviceniveau.

Vi har selv valgt at tage på slotsophold i 3 dage i Tyskland :thumbsupsmileyanim:

KH

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Alle :heart:

Tak for jeres svar de har været inspirerende at læse og nu har vi besluttet os :carrot: . Det bliver til 2 overnatninger på Ballebro Færgekro fra tirsdag - torsdag efter brylluppet. Det koster kun 2700,- for et værelse med havudsigt samt aftensmad og morgenmad begge dage. Vi glæder os :cheerleader3: .

Så må vi se om vi kan undvære vores datter i 1½ døgn...

Tak for hjælpen!

:bearhug: & :kiss:

Signe

Rigtig god fornøjelse.

Det kommer I bestemt ikke til at fortryde :(

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Jeg skal giftes d. 6/10-07 og festen skal holdes på Tyrstrup kro, så det kan jeg da, varmt anbefale. Vi har ligeledes reserveret en af de 4 brudesuiter til bryllupsnatten. Stedet har en hyggelig og intim stemning og indtil videre har vi kun oplevet et højt serviceniveau.

Vi har selv valgt at tage på slotsophold i 3 dage i Tyskland :(

KH

Pernille

Hej Pernille,

Det lyder godt -har du et link til slottet i Tyskland? Jeg tror Tyrstrup er det dejligt sted at holde fest! Vi var ude at kikke på Tyrstrup Kro, da vi overvejde at holde bryllup i Sønderjylland, men vi besluttede os for at holde brylluppet i Århus :cheerleader3:

Knus Signe

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer