Guest Chickah

har manden set billede af jeres kjole?

42 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nej - det har min ikke, og han kommer heller ikke til det :cheerleader3:

Hvis du gerne vil have hans vurdering kunne du jo line en tre - fire - fem billeder op, hvor din er iblandt og så få hans vurdering. På den måde kunne du måske finde ud af, om dit kjolevalg var noget eller ej.

Måske det var en ide?

Hilsen Solsikken :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Solsikken
0

Del dette indlæg

NEEEEEEEEEEEEEJ!!!

Han må vente til den store dag - selvom han er ved at gå ud af sit gode skind :cheerleader3::cheerleader3::bearhug:
Min mor, som har købt kjolen sammen med mig, ved jo hvordan den ser ud og så ser jeg selv på billeder 15-20 gange om dagen :thumbsupsmileyanim:
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender dit problem .. Jeg er selv ved at BRISTE fordi jeg har lyst til at dele min glæde over kjolen med ham ... Men jeg er af den lidt gammeldags tro at han absolut ikke må se den inden dagen :cheerleader3:

Men jeg har da gjort som Solsikken skrev. Jeg har kigget på en hel masse billeder, og min tilkommende har set en masse af de billeder og kommenteret dem.. og så en dag stødte jeg på et billed af en kjole magen til min der var til salg her inde, og viste ham den med et "den her er da ellers ret flot va´?" og han sagde at det syntes han helt bestemt også :cheerleader3: den var virkelig flot! så jeg sad bare og jublede i vildskab indvendig (selvfølgelig med et "poker-fjæs" på.. )

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nej han har ikke - og han vil heller ikke... tror mere det er mig :cheerleader3: der bare så gerne vil vise ham :bearhug: den men det må jeg jo så pænt vente med indtil jeg skal gå op til ham i kirken....

Traditionen tro må han jo så heller ikke se den før det tidspunkt....

Det er helt vildt så traditionsbudne og overtroiske vi bliver fordi vi skal giftes - men det er nu meget rart alligevel :cheerleader3:

Det er et af brudens højdepunkter at vælge sin brudekjole. Gommen må traditionelt ikke se kjolen før bruden bliver ført op ad kirkegulvet af sin far.

Farven er hvid (eller elfenben) og enhver brud ved lige præcis hvordan hendes brudekjole skal være, så ud over bruden selv, må kjolen siges at være afstemt alt eftersom det drejer sig om borgerlig eller kirkelig vielse, og alt efter bryllupsfestens karakter med hensyn til gæsteantal og festniveau.

Samtidig med valg af brudekjole, skal der også tages hensyn til kjoler for eventuelle brudepiger hvad enten det er unge piger eller børn der skal følge bruden på vej til og fra alteret. Det skal gerne gå op i en højere enhed - det er vel derfor der eventuelt er valgt at bruge brudepiger.

Det vil bringe uheld, hvis bruden selv syr brudekjolen. Men den må først være færdig lige inden bruden kører til kirken, ellers bringer det også uheld.

Den hvide brudekjole, der tidligere var et jomfruelighedssymbol, bæres i dag også af brude i omstændigheder. Det ligesom fjerne den symbolske betydning, som så i stedet til dels kan blive bevaret med det hvide brudeslør.

Så du må væbne dig med tålmodighed - han ligeså - hvis du er ligeså overtroisk og traditionsbundet som alle os andre herinde :thumbsupsmileyanim:

Iben

0

Del dette indlæg

Hmm, her må jeg så lige være modsat... Jeg synes godt manden må se billede af kjolen på en model - bare ikke med mig i...

Inden jeg havde valgt kjole, "tvang" jeg min kæreste til at se på mine favoritter for at se hvad han bedst kunne lide. Han er meget god til at komme med meninger, og kasserede da også et par stykker, men der var en som han syntes skilte sig meget ud - den er bare den sødeste, mente han. Da jeg så købte den, fortalte jeg at den minder meget om den, syntes også lidt han skulle have det at vide fordi den er kort, så han ikke forventer at jeg kommer i en kjole med langt sleb... Det blev han helt vildt glad for at høre, det var jo den han havde valgt ud, og siger nu at han har lyst til at matche mig med at finde noget tøj til ham der også er lidt utraditionelt!

Jeg synes absolut det er dejligt at han ved nogenlunde hvad slags stil kjole jeg kommer i - og jeg ved at han også er glad for det!! Men han må selvfølgelig ikke se selve kjolen eller mig i kjolen, og ved jo heller ikke hvad tilbehør og hvordan jeg får sat håret osv..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej, desværre har han ikke ville se den :cheerleader3:

Jeg har lidt blandede følelser omkring det at vise ham kjolen inden vi ses i kirken, jeg vil vildt gerne vise ham den for at se hans begejstring, men samtidig vil det jo ødelægge det for mig selv når jeg ser ham i kirken...

Det er jo trods alt heller ikke en hvilken som helst kjole, jeg har valgt, så det er da naturligt gerne at ville dele den med ham.

Tilgengæld har jeg vist ham billeder af alle de andre kjoler jeg har prøvet, for at give ham en ide om hvilken slags kjole jeg kan lide, og er gået efter, for vi fandt hurtigt ud af at vi ikke havde de samme forestillinger om min kjole, så han måtte lige sættes på plads ;)

Men jeg spørger ham stadig engang imellem om han vil se den, faktisk så sent fom igår, men svaret er altid nej, men svarede han ja, så tror jeg ikke jeg ville vise ham den alligevel, nu er der ikke så lang tid igen :(

0

Del dette indlæg

NEJ NEJ NEJ

Han får på ingen måde lov til at se min kjole før den store dag. End ikke på et billede. Vi har siddet sammen og kigget en masse billeder og han har sagt hva han synes er pænt og absolut ikke pænt. Og vi er ret enige om, hva vi er til. Så jeg er ikk i tvivl om, at han vil kunne li' kjolen.

Tror selv han er lidt bob bob om hvor vidt han vil se kjolen. For på den ene side er han nysgerrig, men samtidigt vil han jo også gerne have overraskelsen når jeg kommer op ad kirkegulvet.

Selv er jeg ved at boble over for at fortælle om den - men samtidigt vil jeg jo heller ikke have, at han ved noget, før han ser mig i kirken. Jeg har flere gange været lige ved at tale over mig, men har lige nået at bide mig selv i tungen, inden jeg har fået sagt for meget.

0

Del dette indlæg

Uhhhh nej, han hverken får lov eller har lyst til at se den.

Han ved hvilke farver jeg generelt skal have på (sko, hårpynt, smykker osv.) og så at min kjole er utraditionel og lidt elver inspireret... Synes han skulle vide at den ikke blive traditionel og så farverne så han kan købe tøj efter det, men absolut IKKE mere. Det skal være en overraskelse når jeg træder ind i kirken.

Kan godt forstå men gerne vil dele sin glæde og jeg havde det på samme måde, men kom "gennem det" og glæder mig meget til at han skal se den første gang i kirken.

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han har faktisk set den jeg regner med at det bliver, men det var også kun fordi, jeg ikke troede jeg kunne få den. Men hvis det bliver den, gør det ikke spor, for som Anna skriver lidt højere oppe, så vil han ikke kunne huske den alligevel.

Jeg tror også jeg vil line 5 billeder op, med drømmen i mellem, og så høre på hans mening... Hvis han da gider.

0

Del dette indlæg

Ja han har set min kjole og set mig i den. Han var også med ude at købe stof og mønster til den. Jeg få min syet af en syerske/designer. Jeg går ikke så meget op i det med at han ikke må se den. Han får jo alligevel ikke det færdige resultat at se før jeg kommer ind i kirken. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nope....han skal IKKE se kjolen før DAGEN....Det betyder uheld.....*SSS*

Min kæreste får i hvert fald ikke lov at se min....

Jeg fandt en kjole i Bryllupsmagasinet fra Agape brud i Norge, og blev helt vild med den. VIDSTE bare at det skulle være den eller en meget lig den.

Et par dage efter kiggede min kæreste i samme magasin, og pudsigt nok slog han lige nøjagtig ned på samme kjole og syntes bare den var helt vildt flot og speciel....

Problemet var jo så bare, at den kun forhandles i Norge.....så jeg har straks allieret mig med en skrædder og får syet en der minder om den, men med nogle få ændringer som gør den mere til min egen.... Men netop det, at vi begge blev vilde med den samme kjole gør, at jeg glæder mig helt vildt til at se hans reaktion i kirken....*SSS*

Knus Janni

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej da -

Min søde mand har heller ikke set kjolen, men han har set en stofprøve, så han kender farven (for at kunne afstemme vest/slips....)

Jeg har delt det med min mor og veninder, endda også flere kolleger :thumbsupsmileyanim: Så alle andre end min gemal ved hvad jeg skal have på :cheerleader3:

Kh Louise

0

Del dette indlæg

Hejsa,

jo det har min mand nu set, og han var allerede der lige ved at få tårer i øjenene, så hvordan bliver det ikke på den store dag :super:

Synes nu helt ærligt at det er fuldstændig ligegyldigt om han ser den eller ej, alt det der overtro..... tror ikke rigtig på det:-)

Jeg er glad for at jeg har vist ham min kjole, for jeg er ikke god til at holde sådan noget hemmeligt, og når kjolen så er købt 7 måneder før dagen, så er det da svært.

Stine

0

Del dette indlæg

NIX!

Manden min har ikke set kjolen! Selvom han troede han kom til det, da vi var på bryllupsmesse.... Han skyndte sig simpelthen bare at gå langt væk, da jeg snakkede med de søde piger fra Lucca! Der stod den smukkeste kjole, som han fik lys i øjnene af at se - "Er det dén?"! spurgte han bagefter, sådan lidt øv over måske at have set den allerede. Men nej! Det er dog en kjole jeg HAR prøvet, og ja den er fantastisk (Der er faktisk flere af jer herinde, der har valgt den...) Men det blev ikke dén, som jeg skal have på.... Jeg kunne dog berolige ham med, at hvis han kunne lide dén, ja så vil han heller ikke blive skuffet på dagen! :super:

Så ja, jeg har ro i sindet - og selvom jeg gerne vil have hans ord for at den er smuk min kjole - så VED jeg jo godt at han vil synes den er smuk ligegyldigt om det lige er blevet den ene eller den anden! Det er OS og ikke kjolerne de gifter os med ik? ;)

Men ja, jeg er nok også lid overtroisk... ikke se kjolen før dagen - og jeg strækker det så vidt som til end ikke et billede af den - heller ikke på en model!!! Men man må da helt selv om det..... :)

0

Del dette indlæg

niks, manden kommer ikke til at se min kjole før på dagen. det var egentlig heller ikke meningen at jeg skulle have set J, men nu blev det altså sådan at jeg hev man i armen og sagde at når der kun var 8 uger tilbage, så var det altså nu han skulle ud og få det sæt købt. BASTA..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer