solbrud

Ris ris ris ris

16 indlæg i dette emne

Hvordan er det nu med de der ris? :carrot:

Er det ikke noget med at det helst skal være en bestemt slags ris? Noget med at nogle ris støver mere end andre eller nemmere sidder fast i sløret?

Var hørt der er forskel, men ved ikke lige hvad det er man skal vælge?

Er der noget om snakken???

Hvad putter I i poserne? :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har købt nogle hjeteris inde på www.romanceshop.dk som jeg har puttet i poser sammen med nogle falske rosenblade jeg går ikke ind for ris da fuglene bliver syge af dem og faktisk dør mange af de stakkels fugle af de ris man kaster på brudeparret. så jeg har lavet en sådan alternetiv ting de kan kaste alt det ris de vil inde i lokalerne om aftenen men ude ønsker jeg ikke ris pga miljøet. men har hørt at det vidst skal være parboilet da jasmin ris ikke er glatte på overfladen som parboilet og derfor indeholder mere støv ellert noget held og lykke med jagten på info hilsen sanni. :(

0

Del dette indlæg

Og jeg har så hørt at fugle ikke dør af ris - i så fald burde der ikke være nogen fugle i Kina.

Jeg er i tvivl - men er ret sikker på vi skal have risposer i kirken. Så følger lige med her for er ret meget i tvivl om hvilken type ris der er bedst.

- Gitte

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi har valgt grødris, da vi synes de er dem der er mest hvide, og flottes form/tykkelse.

De er lagt i tylposer til middagsbordet som pynt.

Ved kirken har vi æsker, som vi har lagt fuglefrø i. ikke fordi fuglene tager skade, men fordi visse personer i min familie. Går helt i selvsving, hvis vi kaster med ris ved kirken. De har også hørt skrønen med fugle der ikke tåler det, og nægter at tro på at det ikke passer :-)

Men grødris eller de der hjerteris, ville jeg helt klart foretrække.

Knuzzer Micha

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik at vide af vores præst, at vi endelig ikke måtte bruge grødris, da det var dem der svinede mest på tøjet. Så vi har brugt helt alm. ris til vores risposer. De er lidt skarpere i kanten, men hellere det end at bruge en halvtime på at feje tøj rent bagefter. :(

0

Del dette indlæg

Vi fik at vide af vores præst, at vi endelig ikke måtte bruge grødris, da det var dem der svinede mest på tøjet. Så vi har brugt helt alm. ris til vores risposer. De er lidt skarpere i kanten, men hellere det end at bruge en halvtime på at feje tøj rent bagefter. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har også fået det med 'risstøvet' fortalt, men er ikke klar til ikke at skulle have ris eller andre former for ris end grødris.

Jeg har derfor tænkt mig at forberede nogle engangsvaskeklude som er fugtet og kommet i en frysepose. Vi skal ud og fotograferes efter vielsen/receptionen og der har vi jo alligevel en kurv med, med forskellige rekvisitter...

:smilie_oster03: :smilie_oster03:

0

Del dette indlæg

Maybe I'm weird... :boohoo:

Men jeg laver Solsikkefrø-poser i stedet for ris....!!!!

Ved godt at de er sorte - og at det måske ikke lige er bryllupsfarve nr 1... Men jeg har da hørt at fuglene bliver glade :thumbsupsmileyanim: for fuglefrø, og så passer det også meget godt med at solsikken er det helt store tema i mit bryllup.

Ok, noget godt råd var der ikke lige herfra. Men jeg synes selv at det er lidt sjovt at turde vove pelsen og bryde traditionen (nok mest fordi jeg ellers er dybt traditionel og holder et meget klassisk bryllup - har købt forsiden af Lilly-kataloget...)

Mvh Kirstine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først, super ide med fugtige engangsvaskeklude :super:

Mht. at fuglene ikke kan tåle ris så PASSER DET IKKE!!!!!!!!!!!!!!! min far er dyrlæge og derudover natur-fugle-entusiast (eller hvordan det nu staves) og han har aldrig hørt om det og siger det ikke rigtig giver mening.

Mht. at bruge fx. fuglefrø o.l. så giver det et frygtelig passe ekstra arbejde for at holde pænt foran kirken da div. frø vil begynde at spire....

Det var bare et lille indslag fra mig. Tror det er forskelligt hvad vi har brugt når vi har været til andres bryllupper.

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal uden tvivl også lave risposer til vores gæster, både til kirken, og til feststedet.. Jeg har også tænkt over hvad der er bedst at bruge, så vil da lige koble mig på denne tråd.. Min oprindelige plan var også at bruge grødris, men det kunne være man skulle tage det op til revurdering hvis de støver så meget.. De er nu altså de pæneste, så jeg venter spændt på et svar omkring det med at vaske dem :rolleyes:

Er der ikke nogle gifte fruer der har erfaringer på området??? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif

:respekt::bearhug: Camilla

0

Del dette indlæg

Det kan ikke nævnes tit nok: Det med at fugle ikke kan tåle ris, er en and. :respekt:

Alle ris støver til en hvis grad, men det er altså ikke noget problem en lille fugtig klud eller en klædebørste ikke kan klare og så ses det også kun på mørkt tøj, så det er som regel bare manden der lige skal ha en tur. Grødris er de mest brugte pga farven, paellaris kan også bruges, find dem i synes er pænest, ........men langkornede ris http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif ...ikke pænt.

Lad vær med at vælg ris på baggrund af om i tror de støver mere eller mindre end andre, det er virkelig ikke et problem der er værd at gå op i.

Et tip jeg har hørt, men ikke ved om virker: Drys et lag ris ud på et fugtigt viskestykke, lig et andet fugtigt viskestykke over og gnub lidt rundt på det. Det skulle tage noget af støvet.

:rolleyes:

Annika.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer