MamaTux

Sted til reception i København

16 indlæg i dette emne

Hej tøser,

Ja nu er det så David og mig der har brug for en smule hjælp. Vi mangler et sted i København at holde reception efter vores vielse. Jeg kan ganske kort oplyse at den skal holdes lørdag 14.07.07 kl 12-16 (ca). Vi bliver omkring 130 mennesker (en del mangler at svare tilbage og der kommer sikkert nogen der ikke er på listen men som skal til glo-bryllup). Vi skal vies i Rødovre kirke og søger derfor efter et sted i nærheden (skal ud og se på Espehus imorgen der ligger 1.5 m væk) men der er jo ikke meget, så tror vores område hedder København generelt. Vi kigger både på restauranter, selskabslokaler - ja alt der kan rumme så mange mennesker til rimelige penge (så lokale-leje alene på 10.000,- er udelukket!).

Er der nogen af jer dejlige tøser der kender et sted der måske kunne være interessant?

- Gitte

P.S. Vi har googlet og har fundet et par stykker, men ikke nogle der sådan reklamerer med de gør det i den slags.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte - det er bare sur numse, at de har solgt restauranten, og at I nu skal ud og finde et nyt receptionssted midt i højsæson og industriferie.... har I ikke mulighed for at holde det samme sted som festen? (ved godt, at I gerne vil holde de to steder adskilte!)

- Hvad med at høre Parken (man har jo lov at håbe, at det er til at betale!) eller fx B1903 eller andre sportsklubber. Mener det er B1903's lokaler min veninde og forlovede har lejet til deres bryllup.

- Og der ligger vist også en café hos Fitness DK på Nygårdsvej (Østerbro) som lejer ud til selskaber. Jeg ved ikke om det kun gælder, hvis I også lejer om aftenen, og så er det jo no go....

- Eller hvad med Domus Vista? (dette er en real life brainstorm... aner ikke om der er hold i mine kreative bud! Aner intet om pris eller om det er godt eller skidt!)

- Ellers kan I jo høre, om Zoo's restaurant er ledig - de holder i hvert fald receptioner.

- Diverse kulturhuse... fx har Islands Brygge et lækkert beliggende kulturhus... der ligger også en restaurant på selve Bryggen, men den kan nok ikke rumme så mange mennesker

- Og ellers ved jeg, at Ordrupgårds cafe også lejer det hele ud (det er måske bare ikke sååå spændende igen!) Ellers måske et af de andre museer? Fx Nationalmuseet, Arken, Frilandsmuseet, Glyptoteket etc

- Eller en af restauranterne i Tivoli?

- Eller måske halvandet - så er I ud til vandet! Eller en anden havnerestaurant?

- Eller Operaen? (Det lyder dyrt, men måske er det slet ikke så slemt?)

- Langeliniepavillonen?

- Restaurant Casiopaia i Planetariet - her har jeg været til 80 års fødselsdag, og det var alletiders betjening og mad.

- Eller måske et hotel?

- Regatta Pavillonen ved Bagsværd sø?

- Søpavillonen?

- En af sejlklubberne ved fx Svanemøllehavnen? (Men der skal I sikkert stå for det meste selv!)

- En af sejlrestauranterne, fx VIVA eller den der "queen-et-eller-andet" der sejler gennem Københavns kanaler

- Middelgrundsfortet eller Flakfortet? Evt. kastellet?

- En af restauranterne i Dyrhaven i Klampenborg? (ikke på Bakken!)

Har lige søgt på de gule sider under Selskabslokaler+storkøbenhavn Måske er der noget der, som I kan bruge. Der kommer i hvert fald 14 siders søgeresultater frem

........lægger lige hovedet lidt mere i blød og vender tilbage hvis jeg finder på noget genialt.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Uh Anja du er fandme en krea kvinde!

Hej Gitte - det er bare sur numse, at de har solgt restauranten, og at I nu skal ud og finde et nyt receptionssted midt i højsæson og industriferie.... har I ikke mulighed for at holde det samme sted som festen? (ved godt, at I gerne vil holde de to steder adskilte!)

Jeg tror ikke det er realistisk at fragte 130 mennesker fra Rødovre Kirke (København) til Villa Gallina (Haslev) "bare" for en reception. Personligt ville jeg nok også lige tænke 2 gange over det inden jeg sagde ja tak. Og vi vil meget gerne undgå det der akavede nu-skal-I-gå øjeblik der bare vil opstå hvis tingene bliver slået sammen.

- Hvad med at høre Parken (man har jo lov at håbe, at det er til at betale!) eller fx B1903 eller andre sportsklubber. Mener det er B1903's lokaler min veninde og forlovede har lejet til deres bryllup.

Parken starter vist med lokaleleje på 10.000 (det var godtnok en julefrokost det tilbud blev indhentet til) så tror det er over budgettet men du fik os da lige til at tænke i sportsklubbernes retning. (Og så KAN jeg jo ikke holde reception på fjendes hjemmebane - Anja for pokker da :cheerleader3: )

- Og der ligger vist også en café hos Fitness DK på Nygårdsvej (Østerbro) som lejer ud til selskaber. Jeg ved ikke om det kun gælder, hvis I også lejer om aftenen, og så er det jo no go....

Jep - og den ser helt vild lækker ud ik? Dem har jeg lige snakket med idag. Og de er ledige 14/7 (eller - der kommer nogen på lørdag og kigger men man kan jo håbe). Ham der har det ville ikke booke det kun til reception, for han vil hellere leje det ud for hele aftenen. De har køkken i forbindelse med lokalerne og der er klausul om at de leverer maden - så kan man jo godt forstå de ikke vil gå glip af den indtægt. Men jeg blev så vild med lokalerne at jeg helt bestemt reserverer dem til min 30 års føsdag :thumbsupsmileyanim:

- Diverse kulturhuse... fx har Islands Brygge et lækkert beliggende kulturhus... der ligger også en restaurant på selve Bryggen, men den kan nok ikke rumme så mange mennesker

Jah det havde jeg da helt glemt - har endda selv været i nogle af dem. Det er skrevet på todo-listen for imorgen.

- Og ellers ved jeg, at Ordrupgårds cafe også lejer det hele ud (det er måske bare ikke sååå spændende igen!) Ellers måske et af de andre museer? Fx Nationalmuseet, Arken, Frilandsmuseet, Glyptoteket etc

Også rigtig gode forslag - kunne være blæret med reception på Statens Museum for Kunst som jeg bare ELSKER

- Eller måske halvandet - så er I ud til vandet! Eller en anden havnerestaurant?

Det kender jeg slet ikke - må undersøges nærmere :cheerleader3:

- Eller Operaen? (Det lyder dyrt, men måske er det slet ikke så slemt?)

Og det tændte kæresten lige på - Må undersøges nærmere :huh:

- Restaurant Casiopaia i Planetariet - her har jeg været til 80 års fødselsdag, og det var alletiders betjening og mad.

Ingen tvivl om maden er lækker (har lige været der til 40 års føsdag) men erindrer det som ret dyrt. Nå det skader ikke at indhente et tilbud :pokey:

Jeg takker altså mange gange for alle de kreative forslag - synes vi havde været hele vejen rundt men kan se at der er mange steder vi slet ikke har tænkt på selv

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med Tivoli?

Der er da et par steder inde at vælge mellem. Eller måske i kunne få arrangeret en picnic på plænen?

Hvorfor er det i øvrigt, at i gerne vil have 2 forskellige feststeder?

Tivoli til reception - jeg ved ikke men ingen af os "tænder" rigtigt på idéen. Men den er med på listen (det er jo bare at starte fra en ende af).

Grunden til et sted til reception og et sted til festen er at så tager ALLE afsted fra receptionsstedet og nogle tager hjem - andre tager med til fest videre. Vi har været til 2 x bryllup nu hvor det der opbrudstidspunkt bare blev SÅ mærkeligt at vi gerne vil undgå det. For der er ikke rigtig nogen ordentlig måde at sige "skrub nu af" på :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg skulle lige til at foreslå Nationalmuseet, men tjekkede så priserne på hjemmesiden Nationalmuseet- og kan med det samme sige: Glem det! - jeg syntes ellers selv, at det også kunne være et godt sted:

Men prøv fx. "Det Færøske hus" i Vesterbrogade: Færøske Hus eller det Nordatlantiske hus: Bryggen (synes dog også, at deres priser ser lidt pebrede ud, men måske kan man handle lidt??)

Til gengæld tror jeg, at Vesterbro Kulturhus kunne være noget. Det ser ud til, at der kunne være flere muligheder - OG det er BILLIGT og FLOT! www.kulturvesterbro.dk

Kulturvesterbro

eller Karensminde Kulturhus i Kbh SV: Karens Minde

Det ser også fint ud - og igen en ok pris. De har også et køkken, så I kan bestille en recepsionsbuffet sammen med lokalet.

0

Del dette indlæg

Hvis I vil holde det lidt ned i budget ved jeg, at man ofte kan leje sognehuset der hører til kirken. Så har gæsterne ikke så langt til receptionen. Bare en lille idé.

Jeg ved ikke hvad budget I har, men de andre ideér som operaen etc. lyder godt nok lidt peberet.

0

Del dette indlæg

Jeg skulle lige til at foreslå Nationalmuseet, men tjekkede så priserne på hjemmesiden Nationalmuseet- og kan med det samme sige: Glem det! - jeg syntes ellers selv, at det også kunne være et godt sted:

Men prøv fx. "Det Færøske hus" i Vesterbrogade: Færøske Hus eller det Nordatlantiske hus: Bryggen (synes dog også, at deres priser ser lidt pebrede ud, men måske kan man handle lidt??)

Til gengæld tror jeg, at Vesterbro Kulturhus kunne være noget. Det ser ud til, at der kunne være flere muligheder - OG det er BILLIGT og FLOT! www.kulturvesterbro.dk

Kulturvesterbro

eller Karensminde Kulturhus i Kbh SV: Karens Minde

Det ser også fint ud - og igen en ok pris. De har også et køkken, så I kan bestille en recepsionsbuffet sammen med lokalet.

Jeg har fået fat i Pilegården Kulturhus i Valhalsgade - der skal vi lige ringe på mandag og aftale tid for besigtigelse. Jeg vil da også lige hive fat i de andre for det er bestemt nogle gode muligheder!

Tak :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis I vil holde det lidt ned i budget ved jeg, at man ofte kan leje sognehuset der hører til kirken. Så har gæsterne ikke så langt til receptionen. Bare en lille idé.

Jeg ved ikke hvad budget I har, men de andre ideér som operaen etc. lyder godt nok lidt peberet.

Hej Tine,

Desværre kan vi ikke leje eller låne sognehuset der hører til kirken. Det bliver åbenbart ikke brugt (det er ellers kæmpe stort og jeg fatter ikke at de i det mindste ikke udlejer det til receptioner). Så desværre - der har vi været :thumbsupsmileyanim:

Vores budget ... ja vi har ikke rigtigt noget, men vi satsede på at kunne holde reception for 130 mennesker for 15000,- det gamle sted med deres priser. Så det er nok vores budget :cheerleader3: (Ville dog ikke gøre noget hvis det var biligere)

- Gitte

0

Del dette indlæg

Stranden selskabslokaler, det koster umiddelbart 3000 kr for leje af lokaler til reception.

Cirkel Ordenens selskabslokaler

Domusportus

Freezone på Østerbro

Hansens Køkken og Bar

Der er mange flere at vælge imellem her

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Stranden selskabslokaler, det koster umiddelbart 3000 kr for leje af lokaler til reception.

Cirkel Ordenens selskabslokaler

Domusportus

Freezone på Østerbro

Hansens Køkken og Bar

Der er mange flere at vælge imellem her

:cheerleader3:

Uh du er super Gitte, men vi har faktisk været igang med at kigge på de fleste steder selv :-)

Cirkel Ordenen er for dyr, Domus Portus virker - ja ikke lige som os. Freezone er dem vi skal ud og se på lørdag :thumbsupsmileyanim: Hansens mener jeg også røg for dyrt kategorien (eller også var det noget andet - det blev i hvert fald sorteret fra).

Men tak for det søde - jeg skal da lige kigge på det der Strandens for det har jeg ikke set før :cheerleader3:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Måske et af logehusene? Min kusine og mand holdt deres bryllup i Odd Fellow logen ude i Bagsværd, og der gav de 500 pr. kuvert... måske de også har et godt tilbud til receptioner?

Fjendens hjemmebane...........!!!!!!!!!!!!!! Du er jo sindsyg!!! FCK RULES........... :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Logehuse? Det må jeg lige undersøge nærmere.

Restauranten idag bliver det vist ikke - det var meget hyggeligt men der var kun lige knap og nap plads til alle mand. Og så ville de gerne have 155,- per ciuvert for noget receptionsbuffet (hvor der efter min smag var aaalt for meget mad i betragtning af at det "kun" er en reception) og de sagde i skulle regne med omkring 150,- per couvert i drikkevarer fordi det jo er en varm måned. Og jeg synes 305,- x 130 mennesker er liiiiige i overkanten for en reception. Så vi leder videre :cheerleader3:

HAHAHAHAHA kæresten er jo også F(*)CK-fan så han synes helt bestemt din idé er intet mindre end genial - mutter her er mindre begejstret :thumbsupsmileyanim:

Tak for alle dine kreative idéer - vi sætter meget pris på det.

:cheerleader3: Gitte

0

Del dette indlæg

Ham der har det ville ikke booke det kun til reception, for han vil hellere leje det ud for hele aftenen. De har køkken i forbindelse med lokalerne og der er klausul om at de leverer maden - så kan man jo godt forstå de ikke vil gå glip af den indtægt. Men jeg blev så vild med lokalerne at jeg helt bestemt reserverer dem til min 30 års føsdag :lol: - Gitte

Det forstår man vel egentlig godt som du selv skriver. Vi har selv samme problem når nogle kommer og spørger om vi kan spille i 2-4 timer og forventer at få en pris derefter; For det betyder jo at man ikke kan være andre steder ligesom at feststedet ikke kan have andre selskaber i de pågældende lokaler. Hvis de siger ja må man formode at det også vil afspejle sig i prisen. Jeg vil næsten tro at beskeden vil være den samme på mange af de øvrige feststeder.

Kunne man ikke lave en reception på Dyrehavsbakken. Der er jo mange åbne arealer. Det var måske værd at undersøge om man må.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer