Guest sviffer

leje af festtelt

11 indlæg i dette emne

Hej alle jer der skal holde havebryllup

Jeg er blevet slået af en pludselig trang til alligevel at holde bryllup hjemme i jylland og leder derfor efter et hvidt festtelt med plads til 70-80 mennesker. Men de steder jeg har kigget, synes jeg bare, at det lyder helt vildt dyrt. Hvis man skal have et nogenlunde stort telt med gulv skal man jo ud at smide 8000 eller mere!?

så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor I har lejet telte og hvor meget I har givet for det :thumbsupsmileyanim:

Katharina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Katharina

Vi skal holde festen i Sørens forældres have og vi skal give 8500 kr. for telt med gulv, opstilling og transport, borde, lys og alt andet tilbehør bl.a. gasovne (det eneste vi ikke skal have derfra er stolene, dem får vi fra Frederikshavn grundet farven :cheerleader3:).

Jeg har kigget efter teltudlejere i det meste af Jylland for at finde netop dem der har lige det vi gerne vil have og også gerne til den rette pris. Jeg ledte så længe, at jeg fik kuller af det!

Det skal lige siges, at vores telt kun er 6x9 meter, I skal nok have det dobbelte.

Hvor i Jylland skal festen holdes, så kan jeg da smide et par links som er mere specifikt placeret. Mange tager nemlig himmelhøje priser for levering!

God fornøjelse med havefesten!

:thumbsupsmileyanim: Anne

Redigeret af Anne & Søren
0

Del dette indlæg

Hej Katharina!

Kan godt forstå, du er forelsket i ideen om et telt-bryllup. Jeg glæder mig også så meget til vores. :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror faktisk, at den pris, du har fundet er meget rimelig. Men jeg kan da lige fortælle, hvad vi har gjort - måske det kan hjælpe dig på vej...

Vi har inviteret 111 personer. Det betyder, at vi kan "nøjes" med et telt til dette antal. Men da vi begge sætter stor pris på, at der er rigelig plads, har vi lejet et telt med plads til 250 personer - altså på 250 kvadratmeter.

Teltet er helt hvidt, har vinduer hele vejen rundt. Derudover er den ene gavlende i glas. Der bliver lagt trægulv i teltet. Det hele bliver leveret, afhentet, sat op, pillet ned osv. Prisen for dette er ca. 10000. Vi har dog indhentet er samlet tilbud, og har derfor fået en del rabat på det samlede beløb, så den reelle pris er nok lidt lavere. De 10000 er, hvis vi ikke havde lejet alt det andet også.

Vi har derudover bestilt lysekroner, gasvarmere incl. gas, lysslanger, rød løber, glas, service, sølv-lysestager, køletrailer, bar, champagnekølere, borde, stole, garderobestativer og meget andet til 111 personer. For dette skal vi incl. transport og telt give 20000 kr. Vi synes, at prisen er helt i orden. Ved at indhente tilbud fra flere udlejningsfirmaer i området sparede vi omkring 15000 kr. Vi har lejet tingene hos Tinghøj Service Udlejning ved Varde, men har også indhentet tilbud fra firmaer i Kolding, Fredericia, Esbjerg mv.

Jeg synes, man skal tænke sig om, før man vælger telt-løsningen. Vi kunne ha' sparet mange penge ved at leje et forsamlingshus i stedet - det er bare ikke drømmen...

Held og lykke med det hele! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Hvis det kan blive realiseret skal brylluppet holdes ved mine svigerforældre i Haverslev, Himmerland. Det er i omegnen af Hobro og ålborg (hvis man strækker sig langt nok ;))

jeg har også lige opdaget det, der hedder multipavillioner. De er altså også superfede og ret elegante! så hvis nogen kender til en udlejer af dem i midt og nordjylland, så sig endelig til.

efter at have kigget på billeder er jeg helt hooked på at holde havebryllup!!! hmm..og det vil også bare være så meget lettere at holde det derhjemme, hvor der er venner og bekendte til at hjælpe med det hele.

Katharina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: Hvis det kan blive realiseret skal brylluppet holdes ved mine svigerforældre i Haverslev, Himmerland. Det er i omegnen af Hobro og ålborg (hvis man strækker sig langt nok ;))

jeg har også lige opdaget det, der hedder multipavillioner. De er altså også superfede og ret elegante! så hvis nogen kender til en udlejer af dem i midt og nordjylland, så sig endelig til.

efter at have kigget på billeder er jeg helt hooked på at holde havebryllup!!! hmm..og det vil også bare være så meget lettere at holde det derhjemme, hvor der er venner og bekendte til at hjælpe med det hele.

Katharina

Hej.

Disse steder udlejer telte:

Ranum Teltudlejning

Vesterled 46

8681 Ranum

telefon 98 67 68 39

Mail: mail@ranum-teltudlejning.dk.

www.ranum-teltudlejning.dk/

www.biersted-telte.dk

http://www.ft-udlejning.dk/ (Frederikshavn, TLF. 98 43 94 35, MOBIL. 23 44 67 39)

http://byens-service.dk/bryllup2007.html

Byens Ny Service- & Teltudlejning - v/ Jørgen Højmark - O. J. Steinckesvej 2 - 9900 Frederikshavn

Telefon 98 42 75 69 - Mobil 21 42 25 69 - hojmark@byens-service.dk

http://www.gaerum-teltudlejning.dk/index.html

Venlig hilsen

Bettina

0

Del dette indlæg

Hej igen

Vi havde også først tænkt os en multipavillon, men grundet prisen fravalgte vi det igen, men til det er www.aarhus-multivavillon.dk rigtig søde!

Vi skal selv have vores telt fra Sæby festservice

Der er også følgende:

denne her i Horsens

og denne her

God fornøjelse med at finde en løsning der er god til jer!

Skriv endelig en pm hvis du vil snakke om jeres havebryllup :thumbsupsmileyanim:

Du kan også tjekke min tråd om det, som er fyldt med flotte billeder og gode ideer!

De bedste hilsner fra Anne

Redigeret af Anne & Søren
0

Del dette indlæg

Hej hej - vi skal også holde bryllup i haven..

Vi har lejet alt vores hos Aabybro teltudlejning og skal give 13.500 for et telt der er 9x15m (vi bliver 65 men har lejet ekstra plads til dansegulv) det er inkl. gulv, sti og scene, rød løber, gasovne og lysekroner - og selvfølgelig alt servicet, borde, stole og duge..

Jeg syntes faktisk det er pænt billigt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde egentligt også planlagt teltbryllup med multipavillon - men desværre viste det sig at blive aaalt for dyrt for os - et telt på 81 kvm med udstyr, møbler og service kom op på 16.000 kr. Så vi fik et festlokale til 2700 alt inkl. i stedet.

Nogle gangen må drømmen vige for realiteterne - desuden havde vi ikke toiletfaciliteter til 60 mennesker og fetlokalet er på 180 kvm, så der er lidt mere plads at boltre sig på:thumbsupsmileyanim:

Jeg håber I finder den rigtige løsning - for jeg synes også det kunne have været for fedt med et teltbryllup:)

0

Del dette indlæg

Hej Katharina! :thumbsupsmileyanim:

Vi skal også holde festen hjemme og glæder os rigtig meget. Men det er rigtigt at det ikke er billigere at gøre det på den måde. Vi har dog fundet et meget billigt sted. Vi skal give 5260 inkl. moms for et hvidt telt 6 x 18 meter dvs. 108 kvm. inkl. gulv. Vi regner med at kunne forhandle yderligere om prisen da min svoger har arbejdet mange år i et teltudlejningfirma og vi dermed selv kan sætte det op og lægge gulvet i det. Derudover lejer vi også service, duge, stofservietter, borde og "guldstole" af den samme for 6400 kr. inkl. moms til 65 personer inkl. opvask - dvs. firmaet står for opvasken! Dette kan man måske gøre billigere hvis man selv kan skrabe noget sammen. Dvs. 11600 for alt. Telt, gulv, service, duge, servietter, opvask, borde, stole osv.

Vi synes selv det er meget billigt især i forhold til de større firmaer.

Jeg har helt glemt at skrive hvem vi lejer af. Frederikshavn telt og serviceudlejning. www.ft-udlejning.dk

Vi mødte dem på bryllupsmessen i Aalborg og de virkede meget flinke! De havde overhovedet ikke noget imod at køre til Aalborg, det lød ikke til de gik så meget op i kørsel, men det skal man selvfølgelig også lige forhøre sig om!

God fornøjelse med planlægningen! :cheerleader3:

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

tusind tak for jeres svar! Det er rart at kunne danne sig et mere realistisk billede af, hvad det vil koste :cheerleader3: jeg tror, at vi er så heldige, at vi kun skal ud og leje selve teltet samt lamper/lyskæder til det. Mine svigerforældre kender alt og alle, og vi vil derfor højst sandsynligt kunne låne borde, stole, duge og lignende. Min svigermor har service, bestik og glas, så det behøver vi heller ikke tænke på.

min kærestes lillebror har en kæmpe bar, som vi kan låne, og han kan vist også finde lamper til at lave lys på dansegulvet, hvis det bliver aktuelt :cheerleader3: og så har jeg en veninde der er blomsterdekoratør. Hun kunne måske overtales til at dekorere borde og den slags! :thumbsupsmileyanim:

så på den måde tror jeg faktisk, at det vil blive ret meget billigere, end hvis vi holder fast i vores oprindelige plan med at holde det på Bogø, hvor vi ikke kender en sjæl, der kan hjælpe med noget som helst.

Jeg er ked af ikke at skulle giftes i min drømmekirke, men på denne måde forsvinder alt det planlægningsstress, som tager modet fra mig engang imellem. Og jeg er sikker på at vi kan få den sjoveste og dejligste dag alligevel!

vi må se ;)

Katharina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer