Guest Bodil85

Tyl på bil antenner?

16 indlæg i dette emne

Jeg er kommet til at tænke på - sådan noget som tyl på de gæster som var med i kirken får nogle gange en tyltåt på deres radioantenne - men hvorfor? Og hvem skal i øvrigt i såfald sætte det på? Og hvad er betydningen med det, hvis det har nogen. Håber nogen ved lidt mere en jeg. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Er slet ikke sikker på traditionen og dens betydning... Jeg har altid bare set det, som noget man gør umiddelbart efter vielsen og når man så kører mod fest/receptionsstedet, kan andre trafikanter se at disse biler 'hører sammen'... Lidt ligesom et ligtog! :thumbsupsmileyanim:

Er slet ikke sikker og kan sikkert være helt forkert!

Håber der er én der virkelig kender traditionen og kan svare os alle...

:smilie_oster02:

0

Del dette indlæg

Det er som regel en i familien eller vennekredsen som sørger for at dele tyl-"strimlerne" ud efter vielsen eller binder dem på bilerne udenfor.... men hvis man er lige så meget bridezilla som mig, lægger man selv tyl i kirkehæfterne :thumbsupsmileyanim:

Man lader så strimlen sidde på antennen indtil den falder af selv og dette skulle efter sigende bringe lykke til bilens ejer/ejere!

Jeg har personligt aldrig hørt det med at man skal kunne se at bilerne hører sammen, men skal da ikke kunne udelukke det....

Mona

Redigeret af Den utålmodige
0

Del dette indlæg

Det er som regel en i familien eller vennekredsen som sørger for at dele tyl-"strimlerne" ud efter vielsen eller binder dem på bilerne udenfor.... men hvis man er lige så meget bridezilla som mig, lægger man selv tyl i kirkehæfterne :thumbsupsmileyanim:

Man lader så strimlen sidde på antennen indtil den falder af selv og dette skulle efter sigende bringe lykke til bilens ejer/ejere!

Jeg har personligt aldrig hørt det med at man skal kunne se at bilerne hører sammen, men skal da ikke kunne udelukke det....

Mona

Jamen se se.. det var jo noget i den retning jeg tænkte.. at der i grunden ikke var noget betydning.. det med at lade strimlen blive.. det betyder uheld for budeparret, ikke? Det er i hvert fald det jeg har hørt.. eller nej, ups.. men jo hvis man tager det af selv fra antennen bringer det uheld..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Om vores gæster får tyl i antenerne eller ej, til vores bryllup,

er jeg engenligt ligeglad.

Men jeg ved min mor går meget op i at sådan er traditionerne, og jeg ved at hun laver dem.

( ja, jeg ved selvfølgelig ikke noget :super: )

Men jeg vil mene at det sørger gæsterne selv for.

VH Heto

0

Del dette indlæg

Min mor har påtaget sig at sørge for tyllet til bilerne. Hun laver en lille kurv der kommer til at stå i våbenhuset, så kan folk selv tage et til deres bil. Kurven kommer til at stå sammen med kurven med risposerne, så mon ikke folk forstår meningen.

Jeg synes, at det er en meget hyggelig tradition. Det er vist noget med, at man tager "lykken" med sig.

0

Del dette indlæg

Jeg har været med til at binde tyl på bilerne. Ved egentlig ikke, hvorfor man gør det... :bearhug:

Min mor sørger for at en bekendt sætter dem på bilerne, mens vi er ved at blive viet. Jeg har ikke været med til, at det var gæsterne selv, der gjorde det... :super:

:)

Mette

Redigeret af mlv78
0

Del dette indlæg

:super:Hej!!

I følge min svigermor, sættes der tyl på antennerne for at bringe lykke til brudeparret og bilens ejere.. Det skal sidde til det falder af, af sig selv, ellers betyder det uheld.

Og hun sørger for at der er en, som sætter det på div. biler under vielsen..

Ellers ved jeg heller ikke hvorfor, har bare set det er ret almindeligt..

:) Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Traditionen er vidst, at ligesom man klipper tåen af gommens strømper, skal sløret rives/klippes i stykker, det betyder held.

Nu tror jeg det er de færreste der vil lade gæsterne ødelægge ens slør, og gæsterne kunne forhåbentlig heller ikke drømme om det :denmarkflag:

Men det er der traditionen stammer fra, og det skulle bringe held til brudeparret og bilejerne

0

Del dette indlæg

Jeg har altid set det som en fortælling til omverdenen at, vi har været til bryllup, og vi ønsker brudeparet al mulig held og lykke i fremtiden. Vi vil selvfølgelig også have det til vores bryllup men det kommer nok ikke til at ske, har talt med flere om det og de har den indstilling at der bare ikke skal hænges noget på deres bil, folk skulle jo nødigt tro at,de er blevet gift. ;) og hvis vi alligevel kom noget på vil de fjerne det omgående, så hvorfor arbejde i det. :bearhug::blush:

0

Del dette indlæg

Altså det tyld man hænger på bilerne er ikke noget, der skal deles ud i kirken. Det er et stykke af brudens slør, som der jo rives i stykker efter brudevalsen. Det bringer held fremover. Men ifølge den oprindelige tradition er det KUN dem, som er blevet gift, der skal have det hængende i antennen. Men jeg ved at mange hænger "deres" stykke af brudens slør på sin egen bilantenne.

Knus Pippi75

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer