Guest seadancer

Bordplaner?

12 indlæg i dette emne

Hejsa :cheerleader3:

Vi er i et vældigt dilemma, men tror måske vi har fundet en løsning alle kan være glade for.

Vores forældre VIL sidde sammen med os, vi selv vil hellere sidde med unge mennesker(ikke fordi der er noget galt med forældrene), men kan også godt se det fra vores forældres side.

Vores tanke er nu at vi sidder med dem under middagen, og så lave en ny bordplan til efter middagen, hvor vi så vil sætte folk sammen i grupper der nok fester ret godt sammen og på samme niveau.

Er der nogen der har erfaringer med det? Hvordan blev det afviklet?

Det skal siges at vi holder det ude, så vi skal spise have kaffe og danse i et og samme lokale så at bruge 2x bordkort er ikke en mulighed.

Håber inderligt der er nogen der har prøvet noget i denne stil.....eller bare forslag og ideer til hvordan vi løser det uden at såre nogen, og så vi selv kan komme i lidt blandet selskab i løbet af aftenen :toot:

En fortvivlet Seadancer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :cheerleader3:

Vi er i et vældigt dilemma, men tror måske vi har fundet en løsning alle kan være glade for.

Vores forældre VIL sidde sammen med os, vi selv vil hellere sidde med unge mennesker(ikke fordi der er noget galt med forældrene), men kan også godt se det fra vores forældres side.

Vores tanke er nu at vi sidder med dem under middagen, og så lave en ny bordplan til efter middagen, hvor vi så vil sætte folk sammen i grupper der nok fester ret godt sammen og på samme niveau.

Er der nogen der har erfaringer med det? Hvordan blev det afviklet?

Det skal siges at vi holder det ude, så vi skal spise have kaffe og danse i et og samme lokale så at bruge 2x bordkort er ikke en mulighed.

Håber inderligt der er nogen der har prøvet noget i denne stil.....eller bare forslag og ideer til hvordan vi løser det uden at såre nogen, og så vi selv kan komme i lidt blandet selskab i løbet af aftenen :toot:

En fortvivlet Seadancer

Bordplan efter middagen ? Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Efter middagen plejer der ikke at være faste pladser. Det/de borde gæsterne sad ved under middagen er væk og folk sidder og drikker kaffe, hvis de da ikke danser. Dvs. der er ingen "faste" pladser. Mange cirkulerer rundt. Andre sætter sig bare, og her er der ingen som vil brokke sig over at I sætter jer blandt unge mennesker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :toot:

Vi er i et vældigt dilemma, men tror måske vi har fundet en løsning alle kan være glade for.

Vores forældre VIL sidde sammen med os, vi selv vil hellere sidde med unge mennesker(ikke fordi der er noget galt med forældrene), men kan også godt se det fra vores forældres side.

Vores tanke er nu at vi sidder med dem under middagen, og så lave en ny bordplan til efter middagen, hvor vi så vil sætte folk sammen i grupper der nok fester ret godt sammen og på samme niveau.

Er der nogen der har erfaringer med det? Hvordan blev det afviklet?

Det skal siges at vi holder det ude, så vi skal spise have kaffe og danse i et og samme lokale så at bruge 2x bordkort er ikke en mulighed.

Håber inderligt der er nogen der har prøvet noget i denne stil.....eller bare forslag og ideer til hvordan vi løser det uden at såre nogen, og så vi selv kan komme i lidt blandet selskab i løbet af aftenen :toot:

En fortvivlet Seadancer

:cheerleader3: Jeg har aldrig hørt om en bordplan til efter middagen .... du siger at i er i klemme .... men er det ikke jer som bestemmer hvor i vil sidde, og hvordan JERES bordplan skal se ud ...?? Jeg synes da ærlig talt ikke at i skal lade jer styre af nogle, - jeres gæster, uanset om det er familie eller andre, må da acceptere hvad i planlægger ?

Men held og lykke med det hele ....

:toot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :cheerleader3:

Vi er i et vældigt dilemma, men tror måske vi har fundet en løsning alle kan være glade for.

Vores forældre VIL sidde sammen med os, vi selv vil hellere sidde med unge mennesker(ikke fordi der er noget galt med forældrene), men kan også godt se det fra vores forældres side.

Vores tanke er nu at vi sidder med dem under middagen, og så lave en ny bordplan til efter middagen, hvor vi så vil sætte folk sammen i grupper der nok fester ret godt sammen og på samme niveau.

Er der nogen der har erfaringer med det? Hvordan blev det afviklet?

Det skal siges at vi holder det ude, så vi skal spise have kaffe og danse i et og samme lokale så at bruge 2x bordkort er ikke en mulighed.

Håber inderligt der er nogen der har prøvet noget i denne stil.....eller bare forslag og ideer til hvordan vi løser det uden at såre nogen, og så vi selv kan komme i lidt blandet selskab i løbet af aftenen :toot:

En fortvivlet Seadancer

Bordplan efter middagen ? Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Efter middagen plejer der ikke at være faste pladser. Det/de borde gæsterne sad ved under middagen er væk og folk sidder og drikker kaffe, hvis de da ikke danser. Dvs. der er ingen "faste" pladser. Mange cirkulerer rundt. Andre sætter sig bare, og her er der ingen som vil brokke sig over at I sætter jer blandt unge mennesker.

Tilslutter mig lige her. Det giver jer da også en kæmpe arbejde!!!

Når i er færdige med middagen sidder folk hvor de vil alligevel....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm.....nå ikke nogen god ide kan jeg høre :boohoo:

Problemet er lidt at begge vores familier nok har lidt tendens til at søge sammen med egen familie og ikke blande sig med andre, og vi ville jo gerne at folk blandede sig lidt.:bask:

Øv bøv :denmarkflag::boohoo:

Så handler det vel om at blande familierne under selve middagen i det omfang I mener I kan gøre det. Omvendt skal man også tænke på at der til bryllupsfesterne ofte vil være mange indenfor de to familier som ikke ser hinanden særligt tit og benytter lejligheden til at tale og hygge sig sammen. Derved vil folk uvilkårligt gruppere sig efterfølgende, uanset hvor meget man mixer bordplanen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nu heller aldrig hørt om bordplan efter middagen. Det er jo der man kan sætte sig som man vil o snakke med alle de andre gæster. I skal vel også danse og det bliver da ret kedeligt, hvis alle på nær én ved e bord danser... jeg synes i skal overveje det grundigt. I får jo heller ikke snakket med onkler og tanter som sidder 4-5 pladser fra jer under middagen... Kan du følge mig???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter nærmere eftertanke vil jeg sige, at jeg synes I skal sætte jer sammen med jeres venner under middagen og så må jeres familie bliver sure. Sådan gør vi. Vi har ikke fortalt vores familie det endnu, men der bliver nok lidt brok. Vi vil så blande vores familier, så vores forældre kan snakke sammen.

Det er JERES fest og det skal jeres forældre respektere. Prøv at finde nogle positive ting ved at flytte forældrene væk fra jer. Jeg vil fx sige til min mor, at hun jo kan se meget mere hvis hun sidder lidt væk i stedet for at sidde meget tæt på mig..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej..

VI har heller ingen bordplan efter middagen, der skal danses, og folk skal kunne cirkulere rundt, som de har lyst. Men det er jo individuelt hvad man synes er den bedste løsning, så gør det i synes bedst om.

Under selve middagen, skal vores forældre sidde ved hver vores side, og så ellers min bedste veninde+kæreste og forlover+kæreste og så min kommende mands søster + kæreste. Her er det faktisk flest af vores venner (de aller nærmeste) der er plantet ved hovedbordet, dette synes vi var den bedste løsning. Vi ville ikke kun sidde blandt familiemedlemmer, for vi skal jo også kunne hygge os, og nu er det jo ikke sådan at jeg synes en hel aften med farmor, mormor osv. ville være det aller sjoveste, og man sidder jo længe under middagen. Men jeg ville da ikke undvære min far ved siden af mig ;)

Knuzzz

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa,

Vi løser det med et E-bord, hvor vennerne sidder i den midterste pind. På denmåde har vi dem tæt på og alligevel har familien ved siden af os.

Vores vennepar valgte ved deres bryllup at sidde ved et mobilt bord, som de flyttede rundt med passende intervaller ( vi var ikke selv med så ved ikke hvordan det konkret blev gjort) men de sagde at det fungerede rigtig rigtig godt og gjorde at de fik snakket med rigtig mange gæster (havde omkr. 80 gæster med). Sjov ide, der måske kunne være en mulighed for jer ?

Kh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :denmarkflag:

Tak for alle jeres svar, vi har snakket og snakket siden jeg skrev indlægget og tror nok vi har fundet en løsning :boohoo:

Under middagen blander vi folk på kryds og tværs af familerne, og så kan de gruppere sig til dansen. Så håber vi at det indbyder lidt mere til at sludre mere med "nye" ansigter :boohoo:

Seadancer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer