Theshe

Smagsprøve

18 posts in this topic

Vi drikker ikke selv champagne, men det er nok fordi, vi aldrig har smagt det gode :respekt:

Mange anbefaler Asti Martini. Men hvordan kan man smage den? Og er der nogen steder, man kan få det billigere end hos en vinhandler?

Håber I kloge piger kan hjælpe...

Knus fra Lisette

0

Annonce ♥

Vi drikker ikke selv champagne, men det er nok fordi, vi aldrig har smagt det gode :respekt:

Mange anbefaler Asti Martini. Men hvordan kan man smage den? Og er der nogen steder, man kan få det billigere end hos en vinhandler?

Håber I kloge piger kan hjælpe...

Knus fra Lisette

En Asti Martini koster så vidt jeg ved ikke over 100 kroner, så hvad med at købe en flaske og fejre jeres bryllup :-)))

Hold øje med gode tilbud i supermarkederne. Det er mit bedste råd.

0

En flaske Asti Martini er ikke særlig dyr - og kan fx. fås i føtex, og den er sød og frisk i smagen.

0

Hey Girls

I kan med fordel købe den i Netto eller Lidl, til under en 50er lap :respekt:

Men pas på, det er det rene saftevand :smolf:

0

Annonce ♥

Der er også denne, den smager super og er dejlig billig...

Jeg kunne ikke være MERE enig!!! Det er også dén vi vælger!!! Mmmm... Den er forresten MEGET sød! og ikke så sur og bitter som champagne!!! (Jeg mener Asti Riccadonna koster ca. 45 kroner – så I kunne jo tage forskud på glæderne og købe en smagsprøve :) )

Held og Lykke :cheerleader3: fra Mia

0

Er selv ret pjattet med Asti, men ville nu aldrig gå så vidt som at kalde det for champagne ;)

Har lige købt et par flasker Asti af udemærket kvalitet i Aldi (faktisk i Odense) i weekenden for 37,95. Men måske var det kun i sidste uge de var på tilbud :)

0

Når vi er ved emnet om champagne, der ikke er champagne, men smager godt alligevel, kan jeg anbefale Spumante. 3 varianter, billigt og perfekt til et romantisk bryllup eller bare en sommeraften... Uhm :)

0

Annonce ♥

Hrøm..som datter af en vinhandler må jeg lige bryde ind her og lade som om, at jeg rent faktisk ved noget om emnet (ellers ville faderen blive skuffet!) :cheerleader3: Spumante er ikke champagne! Fremstillingsmetoden er stort set ens, men champagne er fransk og spumante italiensk. Der findes et utal af forskellige spumanter i forskellige tørheder, men hvis man gerne vil have noget, der er sødere i smagen, skal man lede efter en spumante dolce (det er f.eks. sådan én som den højtelskede spumante d´asti, der bl.a. forhandles hos netto, fakta og aldi (den fra aldi er faktisk bedst, ikke helt så sød som riccadonna fra netto). En billigere version af det søde boblevand er Moscato d´asti (Fakta forhandler en rigtig god én til omkring 35 kr.) eller Prosecco, som ligesom spumanten findes i tørre eller søde versioner.

I skal bare tænke på, om den skal serveres sammen med kagen, da man så med fordel kunne vælge en af de tørre versioner (læs: knap så søde) eller som velkomst hvor man nok skal vælge en sød perlende version :loveboard:

jeps...I har gættet det: Jeg ELSKER spumante og alt med bobler :loveflag::)

knus fra Katharina

0

Når vi er ved emnet om champagne, der ikke er champagne, men smager godt alligevel, kan jeg anbefale Spumante. 3 varianter, billigt og perfekt til et romantisk bryllup eller bare en sommeraften... Uhm :)

MUMS - ja spumante er også godt *slurp*

Og proseco er også godt... MUMS... jeg tror jeg hellere må komme hjem og drikke en masse bobler og holde fri i morgen :cheerleader3:

Edited by AnjaSL
0

Hrøm..som datter af en vinhandler må jeg lige bryde ind her og lade som om, at jeg rent faktisk ved noget om emnet (ellers ville faderen blive skuffet!) :loveboard: Spumante er ikke champagne! Fremstillingsmetoden er stort set ens, men champagne er fransk og spumante italiensk. Der findes et utal af forskellige spumanter i forskellige tørheder, men hvis man gerne vil have noget, der er sødere i smagen, skal man lede efter en spumante dolce (det er f.eks. sådan én som den højtelskede spumante d´asti, der bl.a. forhandles hos netto, fakta og aldi (den fra aldi er faktisk bedst, ikke helt så sød som riccadonna fra netto). En billigere version af det søde boblevand er Moscato d´asti (Fakta forhandler en rigtig god én til omkring 35 kr.) eller Prosecco, som ligesom spumanten findes i tørre eller søde versioner.

I skal bare tænke på, om den skal serveres sammen med kagen, da man så med fordel kunne vælge en af de tørre versioner (læs: knap så søde) eller som velkomst hvor man nok skal vælge en sød perlende version :loveflag:

jeps...I har gættet det: Jeg ELSKER spumante og alt med bobler :balloons::)

knus fra Katharina

Vil os' lige give et pip med, som næsten gift med en vinhandler... Moscato d'asti er fremragende, især hvis man har en sød tand :cheerleader3:

0

Der er også denne, den smager super og er dejlig billig...

Jeg kunne ikke være MERE enig!!! Det er også dén vi vælger!!! Mmmm... Den er forresten MEGET sød! og ikke så sur og bitter som champagne!!! (Jeg mener Asti Riccadonna koster ca. 45 kroner – så I kunne jo tage forskud på glæderne og købe en smagsprøve :) )

Held og Lykke :cheerleader3: fra Mia

Jeg vil også give riccadonna vine varmeste anbefalinger.. jeg er heller ikke så meget til champagne, men den her plejer stort set alle at elske! Og så er den jo som nævnt herover meget billig bl.a. i netto...

0

Annonce ♥

Hej..

uha jeg er stor champagne drikker især i Asti, :smolf: men når aldrig at læse på flasken hvad mere den hedder :) men den man kan købe i super brugsen til omkring 50 kr... er simpelhen den bedste der findes... beklager at jeg ikke kan sige hvad mere den hedder end Asti og etiketten er sølvfarvet...

0

dejligt med eksperter på sidelinien...Jeg har lige nappet et par råd :)

0

Hrøm..som datter af en vinhandler må jeg lige bryde ind her og lade som om, at jeg rent faktisk ved noget om emnet (ellers ville faderen blive skuffet!) :super: Spumante er ikke champagne! Fremstillingsmetoden er stort set ens, men champagne er fransk og spumante italiensk. Der findes et utal af forskellige spumanter i forskellige tørheder, men hvis man gerne vil have noget, der er sødere i smagen, skal man lede efter en spumante dolce (det er f.eks. sådan én som den højtelskede spumante d´asti, der bl.a. forhandles hos netto, fakta og aldi (den fra aldi er faktisk bedst, ikke helt så sød som riccadonna fra netto). En billigere version af det søde boblevand er Moscato d´asti (Fakta forhandler en rigtig god én til omkring 35 kr.) eller Prosecco, som ligesom spumanten findes i tørre eller søde versioner.

I skal bare tænke på, om den skal serveres sammen med kagen, da man så med fordel kunne vælge en af de tørre versioner (læs: knap så søde) eller som velkomst hvor man nok skal vælge en sød perlende version :cheerleader3:

jeps...I har gættet det: Jeg ELSKER spumante og alt med bobler :griner:-:)

knus fra Katharina

der står også når vi nu er ved Champagne der IKKE er Champagne, så vi ved godt at alle de der billige knock off boblevand ikke er champagne, champagne må det kun kaldes hvis det kommer fra Champagne regionen i frankrig, men det er somregel en meget tør drik..... de billige knock off som man kalder champagne men som ikke er det, er som regel mere søde i det og billigerer... jeg vil hellerer have en asti, ricadonna eller spumantle istedet for ægte champagne da man kan tillade sig at drikke mere af det billige og det er søderer...

ps. håber ikke jeg har stødt nogen det er ikke meningen...

Edited by sanni anne-marie
0

Et tip herfra er noget der kalder sig Verdi Spumante, den fås i 3 versioner, den alm, en med hindbær og en med fersken. De to første er efter min smag de bedste, og den med hindbær (rasberry sparkling) her en herlig lyserød farve, uden at være alt for sukkersød.

Prisen er ca. 35 kr og jeg mener den kan købes i bla. SuperBest. Et godt og billigt alternativ til de dyre dråber, hvilket vi servere til vores reception.

Deres hjemmeside hedder: www.verdispumante.com og det er den på forsiden og "sparkling" som jeg kender til.

Hilsen Pia

0

Annonce ♥

Hey Girls

I kan med fordel købe den i Netto eller Lidl, til under en 50er lap :bearhug:

Men pas på, det er det rene saftevand :smolf:

Hej

Vi vil også gerne have champagne til vores bryllup næste år. Hvor køber du den flaske som er på billedet?

0

Jeg vil også anbefale en Moscato d'asti scanavino_moscato__asti_web_01_4493f9cc26.jpg

Den kan købes i Fakta, ved ikke om den kan købes hos alle fakta-butikker men her i Nykøbing Falster kan man godt, og den er til at betale den koster kun omkring 39,95 kr. og nogen gange kan man også købe den i Border Shoppen - men det hører til sjældenhederne og vil ikke tro den er billigere der :)

- Den er suveræn og den skal alle bare prøve, sidder tit herhjemme og pimper sådan en flaske med min kæreste :biggrin: - WE LOVE IT!!:7himmel:

Det er mit råd til jer :)

0