AnjaSL

Hvilke afbudsforklaringer har I fået?

64 indlæg i dette emne

Også vi havde en del dumme afbud til vores bryllup:

- Min mors kæreste - han skulle pludselig til påske komsammen med hans familie. De er så ikke kærester længere, men dog ikke kun af den årsag.

- Min veninde gennem 10 år og hendes kæreste. Hun røg uklar med min anden veninde og jeg røg med i svinget. Hun mødte op i kirken og ønskede tillykke.

- Min mands moster og onkel. Afbuddet var totalt griner. Onklen ville få det dårligt hvis han skulle stadses i fint tøj, det var han ikke vant til. Okay! Jamen så tag almindeligt tøj på, det er et fedt for os. Nej, det ville han ikke fordi han ville ikke skille sig ud... Griner!!!!

Min mands kusine og hendes mand. De ville ikke have deres søn på ½ år passet. Okay fair nok, men kunne manden så ikke passe og kusinen komme??? Nej!!! Barnet havde behov for sin mor. Okay, jamen så manden... Nej, de havde det bedst med at være sammen om tingene.. Hmmm...

- Min storebror. Pga gammelt familienag ønskede han ikke at komme. Jamen hvad så bare i kirken, vil så gerne se jer denne dag. Nej, jeg kan risikere at løbe ind i familiemedlemmer jeg ikke vil se.. Hmmm...

Vi valgte så at invitere 2 par mere pga disse afbud.

Min niece og hendes kæreste - de svarede pænt nej da de allerede havde planer den dag... Fair nok, invitationen kom senere end alle de andre, så det kan man jo ikke sige noget til..

Et hold af min mands venner. De gad slet ikke svare, så vi har ikke snakket med dem siden... Vi tog et manglende svar for et nej..

Jeg synes vores afud var tåbelige og de har haft fatale konsekvenser allesammen. Det handler jo selvfølgelig ikke om afbuddet, men om grunden dertil. Jeg blev såret - uhyggelig såret, det samme gjorde min mand.

Men vi havde stadig en fantastisk dag - dog er familien blevet meget mindre efter dette, især på min mands side, der var nemlig ikke så mange i forvejen...

En indskudt bemærkning... Vi fik ingen gaver af nogen af dem der meldte afbud ... Så tror bare ikke det er noget man gør.. Dog vil jeg sige at jeg altid har sørget for enten selv at aflevere eller få sendt en gave med hvis jeg har måttet melde afbud - men det er måske bare mig????

Redigeret af byrco
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er nu lidt imponeret over alle dem der ikke har børn, som kan kommenterer omkring amning - hvad ved i entlig???

Den har jeg hørt før.... man ved åbenbart absolut ingenting om børn når man ikke selv har nogle (jeg har ellers arbejdet en del med at passe dem)!!! Men derfor er det vel ok at man har en holdning til dem ikk'? Og det er vel også ok at man holder mødrene op på deres egne ideologier og egne forslag om hvordan man får tingene til at gå op i en højere enhed??

Vi synes faktisk at vi har gjort ALT for at "forstå selvom vi ikke har børn!" ved at tillade diende børn ;) - så derfor er det endnu mere svært at forstå et afbud om potentiel amning, som egentlig ikke burde være et problem, taget i betragtning at vi har lagt op til en løsning, som de selv har accepteret lige indtil svarfristen!!!!

Måtte bare lige kommentere... for som "ikke-mor" er jeg bare død-træt af at få skudt i skoene at jeg ikke forstår noget som helst, med mindre jeg altid føjer de forskellige mødres holdninger - som der heldigvis også er mange forskellige af! Det er en sætning i variationer, der virkelig kan tænde mig af.... varianter over temaet "det forstår du ikke, for du er ikke mor!" Mage til vås!!!!

Undskyld - her ændredes fokus vist lidt fra det oprindelige jeg lagde ud med, men jeg måtte bare kommentere på det, at jeg "ikke forstår en skid fordi jeg ikke er mor" - og beklager hvis det lyder lidt som et surt opstød - mener det faktisk mest af alt som et modspil - lidt i stil med ryger-kontra ikke-ryger... synes der skal være plads til os alle - mødre såvel som ikke-mødre, ryger såvel som ikke-rygere (og dette er ikke ment som et startskud til endnu en rygerdebat) :ilovebryllupsklar: !

Må indrømme, at jeg fik det som dig, Anja!

(Ved godt, at følgende ikke handler om dumme afbudsforklaringer, men vil også lige af med noget, som Anja tog fat på!)

Jeg har heller ingen børn selv, men har passet mange. Min mor har været dagplejemor i mange, mange år, også imens jeg selv boede hjemme, så jeg har oplevet rigtig, rigtig mange børn og rigtig, rigtig mange forskellige børn og rigtig rigtig mange forskellig voksne, der taklede deres børn på mange forskellige måder, så jeg sidder ikke bare og udtaler mig om noget, jeg ikke har nogen anelse om!

Nu arbejder jeg som skolelærer! (Ja, jeg oplever mange, der synes de ved, hvordan folkeskolen burde være og hvad lærere burde gøre - det var lige en sidebemærkning)

Jeg vil også lige tilføje, at det nogle gange er godt at høre synspunkter fra folk, som er "udefrastående" - det kan godt give en noget at tænke over...det er ikke altid så skidt endda!

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

niksen biksen det er bestemt ikke dig

hvad sker der med folk jeg personligt har ikke fået nogle afbud til selve hoved festen men til vores resipition er der måske 5 ud af 120 ca

det værste er et afbud jeg fik af min nu hade veninne vi haved valgt af de ikke skulle med for næsten hvergang vi var sammen kom jeg på kant med hende.

men da de så kun blev inviteret til kirke og resipition kom hun her hjem og sad i 3 stive timer og fortalt mig at hun syntes at jeg skulle holde selve festen et andet sted hvor der kunne være nogle flere mensker, hvor på jeg sage at det her med at vi var i telt i haven var et af de eneste krav min kommne mand haved og det var hans drøm om et drømme bryllup så om hun helt alvoligt mente at vi skulle lave om i vores drømme bryllup bare for at hun kunne være der og ja det syntes hun for der skal jo være plads til alle ens venner :ilovebryllupsklar::pokey::pokey:

så da jeg stod fast på at det skulle være på min måde så ville de ikke komme for det var for dem en for stor kamel at sluge ( gid de blev kvalt i den) :denmarkflag:

så bare rolig det er ikke kun folk tæt på dig der er mærklige tro mig :super:

0

Del dette indlæg

Okay - til Bryllupper der har man bare af at komme, men mindre man skal til begravelse, eller et bryllup der er varslet før.

Man kan bare ikke komme med tamme undskyldninger. Helt ærligt.ø

Vi har fået et afbud indtil videre - det er min kæreste bedste kammerat der er gået fra sin kæreste, fair nok at hun ikke kommer.

Og så har vi desværre også en lidt kedelig en.

Jeg er blevet meget uvenner med en "veninde", så hende og hendes kæreste kommer ikke - jeg har vist trukket invitationen tilbage. Bad hende om at blive væk efter hun på bedste 10. klasse niveau havde sendt en mail om hvor forfærdelig jeg er.

Vil jeg lige sige, at mine andre veninder er totalt uforstående over for det hun har skrevet - og nogen ved at dø af grin over det latterlige i det.

Jeg vil ikke bruge tid på den slags tøsepjat, så jeg bad hende blive væk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ny her i forummet -Vi vil giftes sommer 2008, -jeg ser allerede en fare for at jeg bliver afhængig af Bryllupsklar!!! :denmarkflag:

Faldt over denne tråd...

Undskyld , men jeg kan ikke lade være med at komme med en lidt spids kommentar :ilovebryllupsklar: :

Pas på at I ikke kommer til at gå så meget op i jeres bryllup at I ødelægger forholdet til venner og familiemedlemmer... Det er jeres dag, og skal selvfølgelig være helt særlig! Men livet går jo også videre bagefter, -og så er det træls at være uvenner med familemedlemmer/mennesker man holder af (eller har holdt af -for ellers inviterer I dem vel ikke??? -eller blive ked af at de ikke kommer...) pga. afbud/utroværdige forklaringer osv.

Lad dem om det, -og nyd jeres dag og de mennesker der kommer til brylluppet. :pokey:

Redigeret af malola
0

Del dette indlæg

Okay jeg sidder her og bliver lidt små hidsige over alle de dumme forklaringer der kommer.

Jeg/vi har ikke sendt indbydelser ud endnu men det vare nok ikke længe, men jeg ved allerede nu at min storebror nok ikke kommer den dag, hvilket vi har haft store skænderier om, han sejler normalt 7 uger ud og 7 uger hjemme, fint nok, vi har så prøvet at planlægge efter hvornår han var hjemme da det er mit ønske at han er der, men så viser det sig at de skal have et nyt skib eller noget, så nu passede det lige pludselig ikke som det plejede, så sagde jeg til ham at så måtte han jo finde en der ville bytte med ham så han kunne være hjemme den dag. Men det mente han ikke, så nu overvejer jeg bare at sende en indbydelse til min svigerinde og deres lille baby der kommer i slutningen af september, for så kan han få lov at tygge lidt på den.

Men kæmpe :cheerleader3::) til alle jer andre for de dumme forklaringer man nu kan få.

Kram fra søs

0

Del dette indlæg

Dette afbud er ikke til mit bryllup, men til min søsters polterarbend. Hendes bedste veninde som havde været primus motor for hele planlægningen, meldte afbud fire dage inden polterarbenden. Hun skulle på arbejde.....!!! Mon ikke hun lige kunne havde byttet den vagt. Det mest kedelige var, at hun havde påtaget sig meget af ansvaret den dag (Doctor-driver, lave madder etc.) så jeg stod i store problmer og skulle til at ændre meget ved planerne.

Jeg har så desværre lige fået af vide af min søster, at hun ikke kommer til MIN polterarbend. Hun har nemlig ikke lyst til at få hendes otte måneder gamle søn passet. Ja, jeg har ingen børn og ved ikke hvad det indebærer..... men jeg blev sgu rigtigt ked af det alligevel. Helt ærligt, så kunne jeg godt tænke mig, at hun kunen ofte sin søn for mig.... bare et par timer.

Vi har dog ikke fået nogle dumme afbud til selve brylluppet. Vi har endnu ikke hørt fra mine tre fætre (der er Su om en uge), så undskyldningerne kan nå at komme endnu.

Det skal lige siges, at jeg selvfølgelig ikke bliver uvenner med min søster angående dette. Jeg blev ked af det, men har akseptere at sådan er det nu engang. Man blev nu b are lige lidt såret i øjeblikket.

0

Del dette indlæg

Okay - til Bryllupper der har man bare af at komme, men mindre man skal til begravelse, eller et bryllup der er varslet før.

Jeg kan ikke komme med til min venindes bryllupsfest, fordi min faster og onkel har varslet sølvbryllup samme dag længe før jeg vidste noget om min venindes bryllup .... Det synes jeg da også er en reel undskyldning.

Vi tager så med i kirken, men kan desværre ikke deltage i festen ...

:cheerleader3:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har kun fået et par afbud (havde ellers inviteret maaange fordi vi regnede med mange afbud når nu halvdelen af gæsterne skal rejse fra Norge)

• Min norske veninde og mand - de ringede og var meeeget glade for invitationen, men kunne ikke lige overskue hvordan de skulle klare rejsen og pasning af 6mdr gammel søn der lige har været syg i 2 mnd... helt fair synes jeg
  • Min fætter. Han arbejder som sømand, og der er det jo ikke så nemt at bytte, men hans kone kommer alligevel! Det synes jeg er super!
  • Min kærestes fætter og hans kæreste. De bor i Norge og kunne ikke lige klare rejsen. Synes det er lidt komisk når hele min familie klarer det, og de har jo også familie de kan bo hos, modsat min familie. Men det gør os ikke noget, havde heller ikke regnet med det.
  • Min kærestes fætter. Han skal til Roskilde festivalen... :cheerleader3: her kan det så være at jeg ikke har forstand på den slags - men lige den synes jeg altså ikke holder!
Ellers kommer der tilrejsende fra hele Danmark, hele Norge, fra Tyskland, England og Spanien - så det er vi sgu tilfredse med!

Jeg har selv meldt afbud til et bryllup en gang - alle andre har jeg sagt ja til. Det var en gymnasieveninde fra Norge der giftede sig et meget besværligt sted i Norge, og både mig og kæresten havde eksamen dagen inden, så det var umuligt for os at få begge dele med, desværre. Jeg fik min mor til at købe en gave (efter mine instrukser) som en anden veninde tog med derop. Jeg har også engang sendt gave til en venindes bryllup selvom jeg ikke var inviteret, simpelthen fordi jeg vidste at de holdt et helt lille bryllup (16 gæster) og det syntes jeg var helt fair. Det er den samme som meldte afbud til os, men hun har allerede spurgt efter ønskeseddel, så gave kommer der nok :)

Redigeret af Trulte
0

Del dette indlæg

Hmm, jeg er nu enig i, at der sidder mange kloge ikke-forældre og ved en masse om børn - men, men, men.... det er stadigvæk noget andet når man får selv. Her får man en indre viden, man ikke kan skaffe sig selv om ens mor engang var eller er dagpleje mor eller man arbejder med børn.

Det kan da være at i teoretisk ved alt om at amme og så er den ikke længere! Det i ikke ved noget om er det følelsesmæssige bånd der er mellem mor og barn - jo måske teoretisk men i kender det ikke følelsesmæssigt! Min pointe er, at hun ikke skal bliver fornermet over at de melder fra pga amning. Det er en fuld ud lovlig grund! Hun kan blive sur over de ikke overholder svarfristen, det er totalt respektløst!!!

Personligt har jeg næsten kun ammet den første hele tiden og så konstant, men alligevel fik hun andet da hun var 7 måneder, men jeg da ikke en pind om hvordan deres barn er, det kan da være det ikke vil andet end at hænge i bryst hele tiden og de så ikke kan overskue at skulle til bryllup. Og så må de ikke takke nej???

0

Del dette indlæg

Hmm, jeg er nu enig i, at der sidder mange kloge ikke-forældre og ved en masse om børn - men, men, men.... det er stadigvæk noget andet når man får selv. Her får man en indre viden, man ikke kan skaffe sig selv om ens mor engang var eller er dagpleje mor eller man arbejder med børn.

Det kan da være at i teoretisk ved alt om at amme og så er den ikke længere! Det i ikke ved noget om er det følelsesmæssige bånd der er mellem mor og barn - jo måske teoretisk men i kender det ikke følelsesmæssigt! Min pointe er, at hun ikke skal bliver fornermet over at de melder fra pga amning. Det er en fuld ud lovlig grund! Hun kan blive sur over de ikke overholder svarfristen, det er totalt respektløst!!!

Personligt har jeg næsten kun ammet den første hele tiden og så konstant, men alligevel fik hun andet da hun var 7 måneder, men jeg da ikke en pind om hvordan deres barn er, det kan da være det ikke vil andet end at hænge i bryst hele tiden og de så ikke kan overskue at skulle til bryllup. Og så må de ikke takke nej???

Mit indlæg og uforståenhed over for afbudet har ABSOLUT INTET at gøre med manglende forståelse for ammende mødre - lad det være slået fast en gang for alle!

Det det i mit tilfælde drejer sig om er, at min veninde

• Hele tiden har sagt de vil komme
  • At de vil tage hendes forældre med, som kan passe ham på et værelse
  • Jeg talte med hende dagen før de sendte afbudet, hvor hun INTET fortalte om, at de ville melde afbud
  • Hun har på INTET tidspunkt har omtalt barnet som besværligt, kolik-plaget, hænger i babsen hele tiden eller andet - og det har heller ikke virket sådan når vi har været samme
  • Vi har trods ønsket om børnefrit bryllup sagt, at diende børn selvfølgelig er velkomne, og at amning dermed ikke er et problem
Så alt det sumet sammen - så synes jeg faktisk undskyldningen om at barnet MÅSKE STADIG AMMER OM 2 MÅNEDER er et underligt afbud, når de intet har nævnt om, at det skulle være et problem!!!

Så jeg må lige have lov til at korrigere dine kommentarer om at afbud pga amning ikke skulle være tilladt - jo selvfølgelig og al forståelse for, at man måske ikke lyster at sidde til stor fest og gå glip af halvdelen. Det jeg bare bliver ret skuffet over er, at min veninde hele tiden har sagt at de selvfølgelig kommer, og at hun pludselig uden varsel bruger den potentielle amning som undskyldning...... ja det fremgår jo sådan set ovenfor.

PS! Jeg håber dælme at jeg - når jeg engang bliver mor - bevarer mine erindringer om de barnløse dage, så der kan være en gensidig forståelse mellem mig som "vidende mor" og dem, der aldrig har prøvet det og "aldrig" vil kunne forstå det.... (ikke mere bræk her fra !! :cheerleader3: )

0

Del dette indlæg

Mit indlæg og uforståenhed over for afbudet har ABSOLUT INTET at gøre med manglende forståelse for ammende mødre - lad det være slået fast en gang for alle!

Det det i mit tilfælde drejer sig om er, at min veninde

• Hele tiden har sagt de vil komme
  • At de vil tage hendes forældre med, som kan passe ham på et værelse
  • Jeg talte med hende dagen før de sendte afbudet, hvor hun INTET fortalte om, at de ville melde afbud
  • Hun har på INTET tidspunkt har omtalt barnet som besværligt, kolik-plaget, hænger i babsen hele tiden eller andet - og det har heller ikke virket sådan når vi har været samme
  • Vi har trods ønsket om børnefrit bryllup sagt, at diende børn selvfølgelig er velkomne, og at amning dermed ikke er et problem
Så alt det sumet sammen - så synes jeg faktisk undskyldningen om at barnet MÅSKE STADIG AMMER OM 2 MÅNEDER er et underligt afbud, når de intet har nævnt om, at det skulle være et problem!!!

Så jeg må lige have lov til at korrigere dine kommentarer om at afbud pga amning ikke skulle være tilladt - jo selvfølgelig og al forståelse for, at man måske ikke lyster at sidde til stor fest og gå glip af halvdelen. Det jeg bare bliver ret skuffet over er, at min veninde hele tiden har sagt at de selvfølgelig kommer, og at hun pludselig uden varsel bruger den potentielle amning som undskyldning...... ja det fremgår jo sådan set ovenfor.

PS! Jeg håber dælme at jeg - når jeg engang bliver mor - bevarer mine erindringer om de barnløse dage, så der kan være en gensidig forståelse mellem mig som "vidende mor" og dem, der aldrig har prøvet det og "aldrig" vil kunne forstå det.... (ikke mere bræk her fra !! :cheerleader3: )

har du spurgt din veninde om det nu også er barnet det handler om.

Det kunne godt lyde som om at det kunne være noget andet?

Og når hun er nybagt mor, raser hormonerne rundt i hende, og hun vil måske ikke belemre dig med det, det i virkeligheden handler om.

Og så syntes jeg at du som en god veninde, tager en tur omkring bageren køber, et par kager - og dumper ind til en kop the.

Så kunne det jo være at det der virkelig er sagens kerne dukker op.

Bare et forslag herfra....

VH Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næ, du har da ret - det handler slet ikke om amning, men dig der synes at folks undskyldninger er "dumme"!

Det var faktisk min mening at støtte dig i, at det var urimeligt at folk meldte fra efter dato - ikke at dit bryllup skulle gå op i amning - synes bare ikke alle folk kan se det fra alle sider af. Og ja - jeg kan såmen godt huske, hvordan det er ikke at have børn. :cheerleader3: Måske har jeg amme-hjerne endnu! :bask: (er først lige stoppet)

Men jeg giver Heto ret, måske er det et helt andet sted hvor skoen trykker?

Held og Lykke med bryllupet!

(og projekt børn)

0

Del dette indlæg

Åh ja undskyldninger er der nok af...

mht. amning og spædbørn er det hvad forældrene gør det til. Vi var selv til bryllup med overnatning da vores datter var 4mdr. dog ammede jeg ikke på det tidspunkt, men det gik nu fint. Det lyder virkelig som du har prøvet at løse amme-situationen på bedste vis, og taget hensyn til alle.

Vi har også haft mange afbud, hvilket også gør mig rigtig ked af det. Man kan jo ikke undgå at føle sig skuffet når folk melder afbud og så især med dårlige undskyldninger...

Min bedste veninde kommer ikke fordi hun er i Canada, hun ville ikke booke sit fly hjem 14 dage før, selvom hun har vidst datoen i års tid. Hun ville hellere bruge de sidste 14 dage med dem hun kender derovre end deltage som brudepige i mit bryllup. (hun har boet derhenne i et år) Jeg er ekstremt skuffet over dette, da denne dag er enormt vigtig for mig. øv...

Derudover, har to vennepar incl. 2 'børn' meldt afbud pga. bryllupper i deres egne familier, fuldt ud forståeligt.

Så nu sidder vi også og overvejer om vi kan invitere nogle andre med som var på vores 'b-liste' dem der blev fraskrevet pga. økonomi... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer