Louiseh79

Katastrofetasken...

11 indlæg i dette emne

Ja, vi er nok nærmere ude i en kuffert - men her er, hvad man skal have med til festen for at være helgarderet!

Katastrofetaske

En katastrofe ved en fest, vil måske overhovedet ikke blive bemærket til hverdag, fordi det kan løses med det samme med en hovedpinetablet fra toiletskabet eller et par tørre trusser fra kommoden.

Det er noget andet at sidde i midten af hovedbordet og mangle en saks til den brækkede negl, der konstant sender kuldegysninger op af ryggen, og oparbejder nervøsitet til talen, eller en sikkerhedsnål der kan sørge for at manchetknappen ikke falder af.

Det der skal med i en katastrofetaske er naturligvis betinget af det antal timer / dage der er fra feststart til normal hverdag igen. Den største katastrofetaske vil være den der bliver pakket til brylluppet, men til de fleste store fester, eller sågar små udflugter, vil der være ting at medtage som vil forhindre / udelukke den store katastrofe, som det må siges at være hvis man returnerer før beregnet.

  • Medicin - Hovedpinetabletter.
  • Hygiejnebind/tampon.
  • Plaster - Bandage - Kleenex.
  • Mascara - Pudderpapir.
  • Spejl.
  • Make-up - Make-up fjerner.
  • Neglelak - Neglelaksfjerner.
  • Klar neglelak (til løbende nylonstrømper).
  • Læbestift - Læbepomade.
  • Saks - Pincet - Negleklipper - Neglefil.
  • Deodorant - Parfume - Håndlotion.
  • Hårtørrer (også til tøj).
  • Gele - Hårlak - Hårnål - Vatpind.
  • Tandbørste - Tandpasta - Tandtråd - Tandstikker.
  • Synål (måske trådet)- Sytråd - Sikkerhedsnål.
  • Mobiltelefonliste med alle arrangører og gæster indkodet med deres fastnet og mobilnummer.
  • Batterier A AA AAA.
  • Div. opladere (til batteri, mobil, kamera, video etc).
  • Konverteringstik til el (hvis udlandstur indgår).
  • Ur - Minutur.
  • Film (analoge filmruller eller digitale rammoduler).
  • Trusser - Strømper.
  • Kontaktlim til skofix - Vabelplaster.
  • Mineralvand - Kiks - Slik (mint) - Chokolade.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa Louise,

ja, du er da fuldstændig garderet med den pakning, håber ikke du har tænkt dig at have det i din brudetaske ved højbordet :griner:- Spøg til side -

jeg har lige været igennem mit dejlige bryllup. Havde en lille pung med kleenex, læbestift og pastiller. Det var rigeligt. Alt det andet lå på vores værelse i en taske og jeg havde ikke andet med end det jeg ville have med til en alm. overnatning. Hvis jeg skulle lave om, ville jeg tage et par ekstra sko med, da mine brudesko måtte smides kl. 2 om natten pga totalt træthed i fødderne. der ville de flade bløde have været lækre.

Den jeg faldt over var chokalade, kiks etc. - jeg tør næsten vædde op, at du ikke får lyst/brug for det. det er nok at få overskud til at spise/drikke det man serverer for sine gæster.

Held og lykke til dit bryllup !

Kh louise

Redigeret af Møffe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa Louise,

ja, du er da fuldstændig garderet med den pakning, håber ikke du har tænkt dig at have det i din brudetaske ved højbordet :griner:- Spøg til side -

jeg har lige været igennem mit dejlige bryllup. Havde en lille pung med kleenex, læbestift og pastiller. Det var rigeligt. Alt det andet lå på vores værelse i en taske og jeg havde ikke andet med end det jeg ville have med til en alm. overnatning. Hvis jeg skulle lave om, ville jeg tage et par ekstra sko med, da mine brudesko måtte smides kl. 2 om natten pga totalt træthed i fødderne. der ville de flade bløde have været lækre.

Den jeg faldt over var chokalade, kiks etc. - jeg tør næsten vædde op, at du ikke får lyst/brug for det. det er nok at få overskud til at spise/drikke det man serverer for sine gæster.

Held og lykke til dit bryllup !

Kh louise

Jeg kunne ikke drømme om at pakke alt det der - det var bare en artikel, jeg fandt på nettet, og kom til at grine lidt af :super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol: Den er bare for morsom den liste der. -Og som min tilkommende siger, så er han sikker på at enhver kvinde med respekt for sig selv sagtens kan få det helt til at være i håndtasken. -HAHA- Og det ved vi jo passer!

Jeg tror bare jeg napper et par enkelte ting ud, så som vabelplaster (hvis ikke til mig så til en anden), det samme gælder for hovedpinepiller (har heldigvis aldrig brug for nogle, men det skulle da lige passe den dag), læbestift og måske var det ikke en helt dårlig idé med div. opladere (til batteri, mobil, kamera, video etc), bare ikke lige i håndtasken vel?! :shooter:

:griner:-

:super:

Annika.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:lol: Den er bare for morsom den liste der. -Og som min tilkommende siger, så er han sikker på at enhver kvinde med respekt for sig selv sagtens kan få det helt til at være i håndtasken. -HAHA- Og det ved vi jo passer!

Jeg tror bare jeg napper et par enkelte ting ud, så som vabelplaster (hvis ikke til mig så til en anden), det samme gælder for hovedpinepiller (har heldigvis aldrig brug for nogle, men det skulle da lige passe den dag), læbestift og måske var det ikke en helt dårlig idé med div. opladere (til batteri, mobil, kamera, video etc), bare ikke lige i håndtasken vel?! :shooter:

:griner:-

:super:

Annika.

Da min veninde blev gift, havde hun faktisk lave små kurve på toiletterne med plastre, vabelplaster, mintpastiller, håndcreme, hovedpinepiller, Tums (mod sure opstød - det var i Canada, hvor disse er MEGET anvendte), tamponer på dametoiletterne og kondomer på herretoiletterne... Det var faktisk rigtig hyggeligt, når man kom ud på toilettet -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sæt ikke piller på badeværelset/toilettet, hvis der er børn med til brylluppet. Det kan hurtigt gå galt

Da min veninde blev gift, havde hun faktisk lave små kurve på toiletterne med plastre, vabelplaster, mintpastiller, håndcreme, hovedpinepiller, Tums (mod sure opstød - det var i Canada, hvor disse er MEGET anvendte), tamponer på dametoiletterne og kondomer på herretoiletterne... Det var faktisk rigtig hyggeligt, når man kom ud på toilettet :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

jeg kom lige til at tænke på, at jeg faktisk fik brug for de famøse panodil - havde (talte kl. 4 om morgenen !) 52 nåle i håret og det trak altså hen mod aftenen. Og med hårlak etc. er det fuldstændig umuligt at rykke i noget. Nålene kommer nemt til at sidde og trække lidt i små hår og det giver hovedpine skal jeg hilse at sige. Reddede den ved at køkkenet (selvfølgelig) havde panodil klar til en nødstedt brud.

Kh Louise

PS: Min mand havde alvorlig brug for panodil dagen derpå og hvilken mand pakker en lille nødtaske.....

Redigeret af Møffe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:heart: Den er bare for morsom den liste der. -Og som min tilkommende siger, så er han sikker på at enhver kvinde med respekt for sig selv sagtens kan få det helt til at være i håndtasken. :) Og det ved vi jo passer!

Jeg tror bare jeg napper et par enkelte ting ud, så som vabelplaster (hvis ikke til mig så til en anden), det samme gælder for hovedpinepiller (har heldigvis aldrig brug for nogle, men det skulle da lige passe den dag), læbestift og måske var det ikke en helt dårlig idé med div. opladere (til batteri, mobil, kamera, video etc), bare ikke lige i håndtasken vel?! :heart:

:thumbsupsmileyanim:

:denmarkflag:

Annika.

Da min veninde blev gift, havde hun faktisk lave små kurve på toiletterne med plastre, vabelplaster, mintpastiller, håndcreme, hovedpinepiller, Tums (mod sure opstød - det var i Canada, hvor disse er MEGET anvendte), tamponer på dametoiletterne og kondomer på herretoiletterne... Det var faktisk rigtig hyggeligt, når man kom ud på toilettet http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Ja det var da noget af en liste. Men der er da mange ting, som kunne være rare at have, om end ikke nødvendigvis i tasken, men ihvertfald i nærheden. Selvom vi kvinder self har en rigtig god evne til at få proppet alt muligt unødvendigt i tasken, så det burde da ikke være et problem :heart:

Syntes ideen med de små kurve er rigtig god, den vil jeg lige ta til nærmere overvejelse. Er en rigtig sød ide, der er sikkert andre, som kunne få glæde af sådan nogle ting i løbet af aftenen. Plus det, hvis de bliver pyntet lidt, kunne se rigtig godt og festligt ud på toiletterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer