Guest Tom

Morgengave til hende

18 indlæg i dette emne

Hej piger. - ja, undskyld, men der er vist ikke så mange bærere af Y-kromosomer her:)

Den står atter på morgengave, men denne gang er påhittet til en pige, det drejer sig om.

Jeg tænker i et smykke til min kære kæreste/kone i morgengave. Men jeg har besøgt flere butikker uden at finde noget til de maks et par tusinde jeg kan afsætte. Jeg tænker i et armbånd, til min kæreste, som af type, kan beskrives som det kvindelige modstykke til en slipsetype.

Har I en ide til et armbånd/smykke, som I ville blive glade for? Evt. en god butik i Kbh (jeg har været flere steder, men har kun tid om lørdagen, så jeg når ikke så vidt omkring)?

;) Tom

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tom,

det lyder da rigtig spændende...

har du overvejet http://www.milas.dk/ hvor hun selv være med til at lave det!! Det ville i hvert fald blive meget personligt, jeg aner dog ikke hvad det koster, men det var da et bud!

Ellers er der mærket TENO som er mere "streamlinet" - materialer som rustfrit stål!

Her er hjemmesiden; http://www.teno.dk/

Håber det kan bruges!

Anna

0

Del dette indlæg

Hvis du vil have alternativer til smykker ville jeg fx blive glad for

Et sæt undertøj fra agent provocateur (ligger lige ved siden af Gucci forretningen på strøget) Det er så smukt, men samtidig sexet.

En rigtig kæreste dag på dagen der på. Man kan få en lille flaske champagne i søstrene grene, noget chokolade, et tæppe og lidt sushi og så en tur på bellevu strand eller et sted hvor man kan være lene. en overraskelse som hun vil kunne huske resten af sit liv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tom!

Jeg er selv helt vild med et armbånd fra Heiring, som jeg også ønsker mig i morgengave af min kommende. Det kan ses her i første katalog (det venstre) på side 13 (armbåndet danner et gitter og så er der 3 små blomster på) - Kan desværre ikke kopiere det ind... Det koster 2850,- så det er måske lidt over det du har tænkt dig, men der findes også mange andre flotte armbånd derinde...

Bare et tip - God jagt :shooter:

Anette

0

Del dette indlæg

Man går aldrig galt i byen med Georg Jensen eller Ole Lynggaard... Hvis du bor i nærheden af København, er der et par Lynggaard butikker i Charlottenlund og Hellerup med et ret bredt udvalg - det ville jeg i hvert fald blive meget glad for!

Ole Lynggaard har også nogle pendants til armbånd - altså nogle forskellige små figurere, som man kan sammensætte et personligt og unikt armbånd fx. Hvor man kan vælge de led, som på foskellig vis illustrerer jeres forhold. Det så jeg i De Fantastiske Fem engang - det var altså ret smukt!

God fornøjelse!

0

Del dette indlæg

Jeg ELSKER Arena cph og Julie Sandlau. Men sådan noget er jo smag og behag :super: Arena Cph kan du få i Illums bolighus og Julie Sandlau har egen butik ikke langt fra Strøget.

Jeg vil gerne tilslutte mig, især mht. Julie Sandlau! Og jeg er selv lidt af en "slipse-type", hehe!

Er hun evt. til noget med perler? For det er jo meget "klassisk", og "slipse-agtigt"... :shooter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tom!

Jeg er selv helt vild med et armbånd fra Heiring, som jeg også ønsker mig i morgengave af min kommende. Det kan ses her i første katalog (det venstre) på side 13 (armbåndet danner et gitter og så er der 3 små blomster på) - Kan desværre ikke kopiere det ind... Det koster 2850,- så det er måske lidt over det du har tænkt dig, men der findes også mange andre flotte armbånd derinde...

Bare et tip - God jagt :super:

Anette

Årh ja, det er SÅ flot! Min mor fik ringen i julegave og armbåndet da hun fyldte rundt her i slutningen af april. Er sleeeeeeet ikke misundelig! :shooter:

post-22115-1180589609.jpg

0

Del dette indlæg

Hey!

Et besøg hos min yndlings guldsmed Peder Musse, kunne måske også være noget. Frederiksberg Allé 19B, st. 1820 Frederiksberg C - der er p-pladser ude foran. Det er ikke blot smykker, men art pieces.

Hey fra knirke

0

Del dette indlæg

Prøv at at kigge www.chanti.dk der har de rigtig mange smykker billigere end i forretningerne. Vi skal købe vielsesringe der og jeg ved der er flere fra dette forum der har købt deres vielsesringe derinde.

Håber du finder noget. Personlingt er jeg jo meget til bling-bling (ikke nødvendigivs diamanter, bare det ser ud af noget) :shooter: .

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge noget klassisk - dvs et lidt mere tidløst design og ikke noget "meget-oppe-i-tiden-nu-og-her". Noget i ædle materialer - guld, platin, diamanter eller perler og altså ikke noget bijouteri. Det er jo noget som hun skal kunne bruge resten af livet. (Med mindre hun decideret hader det klassiske og gerne vil have noget skævt og spøjst - men det lyder hun ikke til, ud fra din beskrivelse...)

Georg Jensen og Ole Lynggaard, som een anbefaler, laver nogle gode ting, men det er ikke alle der kan lide den stil - og man betaler meget for "brandet" og får ikke så meget guld/diamanter for pengene. Hvis du har svært ved at nå i en masse forretninger og gerne vil have mest muligt for pengene, så er www.chanti.dk måske det bedste bud. Kvaliteten er i orden og man når ret langt for 2000 kr - i modsætning til hos mange almindelige guldsmede. Det kommer selvfølgelig lidt an på, om hun går op i netop Georg Jensen eller Ole Lynggaard og specifikt gerne vil have noget der står GJ eller Lynggaard på - eller om hun hellere vil have noget med større eller flere brillianter fra en mere ukendt guldsmed. Personligt ville jeg vælge det sidste, men det er en smagssag.

Mht. at finde det helt rigtige, så skal du nok starte med at finde ud af om hun er en hvidgulds eller en almindelig/rødgulds-pige. De fleste piger er enten til det ene eller det andet. Hvad går hun mest med, sølv/hvidguld eller guld? Hvad vil hun helst have til vielsesringene - almindelig guld eller hvidguld/platin? Hvad har hun selv valgt af smykker som hun går meget med? Og hvad har hun fået i gave som hun aldrig går med? Det burde give dig nogle gode fingerpeg og do's and dont's. Prøv også at tænke godt efter, om hun har "hintet" om et specielt smykke som hun ønsker sig. Mange kvinder lader et lille ord falde og håber, at deres kommende bemærker det.

Uanset hvad, så hold dig fra meget vovet design, med mindre hun har ønsket sig det specifikt. Det er meget svært at købe tøj og smykker til andre og man kan let ramme galt. Det er også en god ide, at holde sig til hvide (farveløse) brillianter, med mindre du helt sikkert ved, at hun ønsker sig et smykke med farvede sten. Du kan måske også overveje et vedhæng i stedet for et armbånd. Det går meget guld/hvidguld til et armbånd i forhold til et vedhæng, så du får plads i budgettet til lidt brillianter, hvis du vælger et vedhæng (og jeg kender igen piger, der bliver kede af at få brillianter ;-)).

Som udgangspunkt vil jeg mene at du ikke kan gå helt galt i byen stilmæssigt, med flg. vedhæng fra Chanti, hvis prislejet skal være under 2000kr (jeg synes ikke lige at der er nogen armbånd i den prisklasse, som er sagen).

Varenr.: 2186543

Varenr.: 21887850

Varenr.: 21887120

Varenr.: 2334226

Varenr.: 2990601

Varenr.: 21885870

Varenr.: 23350181

Varenr.: 1726FNVTKW42

Varenr.: 23335380

Varenr.: 21819121

Varenr.: 2331219

Varenr.: 2153

Varenr.: 2335394

Varenr.: 23335760

Varenr.: 23351580

Du kan også kigge lidt på auktionerne. Der er også en del online auktioner, hvor der er meget at vælge i mellem. Det kræver dog, at man har lidt forstand på smykker og ædelstene, hvis man ikke skal brænde fingrene. Alternativt kan du alliere dig med en guldsmed og få designet noget - fx et armbånd. Der skal du nok forberede dig på, at det bliver i sølv, hvis det skal kunne lade sig gøre for 2000 kr...

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Wow! Sikke mange input!

Jeg sætter rigtig stor pris på jeres hjælp; I må tage nogle heldige mænd med ud af kirken!

Jeg vil pløje jeres bud igennem fra en ende af. Og skal nok fortælle lidt om resultatet.

Allervarmeste hilsen fra en nærmest rørt - men selvfølgelig stadig mandig:) - brudgom

Tom

0

Del dette indlæg

Jeg vil også anbefaleFlora Danica som jeg synes har nogle rigtigt flotte, enkle og feminine smykker. Jeg skal selv have marguerit serien på til mit bryllup, fordi min kæreste købte det til mig i julegave helt uden at jeg selv havde peget noget ud eller lignende. Det var bare super!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Armbåndet fra Heering er også noget særligt – og til en god pris – men jeg søgte noget mere klassisk, som også holder om 30 år.

Men måske en fødselsdagsgave til hende engang (Næste gang får hun noget jeg selv har strikket – kontoen er tømt:)) Kæden fra

Kampala – bestemt meget smuk, men 12.000 gjorde, at det blev parkeret igen.

Nu kom jeg så alligevel næsten helt derop: Milas.dk gav pote – et smukt guldarmbånd (en tråd "snoet i snørklede spiraler"), som kostede lige lidt mere end blot ”et par tusind”, men det gav sig selv: jeg kunne ikke glemme det, da jeg efterfølgende kiggede videre andre steder. Så jeg måtte tilbage til butikken, og den søde guldsmed, Mette en gang til. Jeg er tilgengæld ikke i tvivl om, at dette går rent ind hos min tilkomne.

Tak for det – alle! Pøj-pøj med det hele

Kh Tom

0

Del dette indlæg

Hvor dejligt, du fandt den perfekte gave!

OG hvem kunne ikke købe sig fattig hos Milas? De har lavet vores ringe, og de er bare så fantastisk dygtige! HAr lidt en fornemmelse af, at min kæreste også kunne finde på at købe noget derinde fra -HAHA-

Tillykke med den store dag - og jeg håber, gaven går rent ind :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer