Guest katjamo

Bryllups- og flyttestress

18 indlæg i dette emne

SÅ for den! Et rigtig godt tilbud på en lejlighed dumpede sgu lige ned i skødet på mig! Vi har købt ny lejlighed og skal flytte et par måneder før brylluppet!!!!

Det kan godt gøre mig temmeligt stresset...

Er der nogen af jer, der har prøvet noget lignende? Jeg synes her er nogle stykker, der også er flyttet.

Og er der nogen af jer, der kan anbefale en flyttemand, der også kan pakke ned for os?

Redigeret af katjamo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke prövet lige bryllup og flyt på samme tid. Men siste år flyttede vi fra lejlighed og til räkkehus om fredagen og körte til Kroatien med campingvognen om lördagen. Så det var i princip bare at lässe kasserne af og så köre på ferie dagen efter :cheerleader3:

Det kan du sagtens klare..

Det er 2 måneder för brylluppet!!!

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi står med det samme problem, dog skal vi nok flytte lige omkring brylluppet!! Det kan give stress, men jeg tager det nu helt roligt. Jeg planlægger bare alt det jeg kan nu, og begynder ligeså stille at pakke ting ned i kasser.

held og lykke med det. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Vi stod også og fik tilbudt den fedeste lejlighed. Så vi skyndte os at pakke alle vores ting. Vi flyttede for en måned siden og skal giftes her den 30. juni. det giver lidt stress. Men de dage hvor I flytter så hold tankerne væk fra brylluppet. Sig til dig selv at det kan du sagtens nå. Vi skal aflevere vores gamle lejlighed her på onsdag og vi skulle selv male den. Det har vi så gjort her i weekenden. Eller det vil sige vi blev lige taget på senge i går da vi skulle på polterabend. Men vi nåede det. Så nu kan jeg tænke fremad og bare tænke på bryllup. Du skal også nok nå det. Man kan hvad man vil.

Knus Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jep....

Vi købte rækkehus en måneds tid før bryllup..... Og vi flytter her om 10 dage..... ca 2 1/2 uge efter bryllup....

Vi have virkelig også stress på. Ikke med at pakke, men med alle de tlf opkald der skal til med banken, andelsboligforeningen, advokat og alle tingene mht bryllup.... Puuuha. Har ALDRIG snakket SÅ meget i tlf på en måned.... Og vi skulle til tusind møder med alle ovenstående. Og vi kunne KUN om onsadagen da min mand kun har fri der. Alle andre dage har han først fri 17.30.... Så de sidste 4-5 onsdage inden bryllup kørte vi land og rige rundt. Fra kbh til Næstved og op til Værløse. At skulle alt det ved siden af job og uddannelse, det er ikke nemt...

Ville nogen gange ønske der var 30 timer i døgnet. Så der var til til søvn :toot:

Har ingen erfaring med flyttemænd. Men vi lejer en 3*34 når vi flytter. Nu gider jeg ikke mere selv.... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det skal nok gå Katja. Brylluppet er der trods alt 3 måneder og noget til, det kan godt tåle at lægge lidt på hylden. Også må I spørge om hjælp fra nær og fjern. Det er mega træls at flytte (har selv gjort det 4 gange indenfor de sidste 8 måneder). Hvis i pakker kasserne godt og pakker en reol ned i en kasse, tager det ikke såååå lang tid at pakke ud igen. Og som sgat kommer jeg gerne og agere flyttemand, jeg har jo lidt erfaring efterhånden :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi er igang med at pakke vores lejlighed ned :cheerleader3:

- Den 23. juni kører vi vores ting til opmagasinering, bor i 14 dage hos min mor, bliver gift d. 7. juli og rejser til USA d. 9. juli - 3 august :toot:

D. 4 august flytter vi så ind i vores nye lejlighed!

Dette forløber samtidig med at jeg går til eksamen og (forhåbentlig) bliver student d. 25. juni :)

... Det KAN lade sig gøre, men et godt råd er at have styr på ALT mht. bryllupet!! Og har du en snært af planlægger-gen i dig.. så ANVEND DET!! ;)

God fornøjelse og tillykke med lejligheden :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

AnetteKJ skal giftes den 23. juni (i samme kirke som mig :cheerleader3: ) og hun og gemalen flytter den 15. juni :toot: Det kan være du efterfølgende kan få nogle gode staldtips fra hende ;)

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Tak piger! I er altså bare fantastiske! -HAHA- Jeg har fået lidt mere mod på opgaven nu!

Ingen der kender nogle flyttemænd?

Du kan prøve og gå ind på flyttetilbud.dk og finde en flyttemand. Det gjorde jeg nemlig sidste år, da jeg skulle flytte.

Man skal indtaste oplysninger om hvor man skal flytte fra hvortil, hvornår og hvor meget, der skal flyttes. Så bliver disse oplysninger sendt ud til forskellige flyttefirmaer, som kommer tilbage med priser og muligheder. På den måde finder du den bedste og billigste :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg skal godt nok ikke selv flytte...men jeg kender godt det med stress...Jeg skriver speciale på universitetet samtidig med, at vi planlægger bryllup og samtidig med, at vi selv er i gang som håndværkere med en total ombygning af 1. sal i vores hus, hvilket betyder, at vores stue i 3 måneder og endnu et par måneder frem er kontor for mit speciale, soveværelse, pulterrum, opbevaringssted for diverse byggematerialer, og så selvfølgelig stue med spisebord og sofa.

Det eneste, jeg kan sige, er, vær gode til at hjælpe hinanden, husk at planlægge alt (gerne i detaljer), vær på forkant med tingene, og vigtigst af alt husk hinanden (en god flaske rødvin, et par stearinlys og lidt kærestehygge gør underværker).

Det skal nok gå. Jeg ville være mere bekymret, hvis det var et par uger inden brylluppet. Men to måneder - det skal I nok klare.

Da jeg bor i Jylland kan jeg ikke abefale en flyttemand... Men da min bror og svigerinde flyttede fra Frederiksberg til Nordsjælland sidste sommer, fik de tilbud fra forskellige flyttemænd, og der var altså en del forskel på pris, service, osv. Så måske kan et godt råd være at få et par tilbud.

God fornøjelse med det hele

Mvh

Birgitte

0

Del dette indlæg

SÅ for den! Et rigtig godt tilbud på en lejlighed dumpede sgu lige ned i skødet på mig! Vi har købt ny lejlighed og skal flytte et par måneder før brylluppet!!!!

Det kan godt gøre mig temmeligt stresset...

Er der nogen af jer, der har prøvet noget lignende? Jeg synes her er nogle stykker, der også er flyttet.

Og er der nogen af jer, der kan anbefale en flyttemand, der også kan pakke ned for os?

JEP!!! Flytte- + bryllupsstress: Det lyder bekendt! :blush:

Da jeg afleverede mit speciale i dag, kl. 12.40 afløstes mit specialestress af flyttestress, da vi skal være ude af denne lejlighed pr. 1/7, og vi flytter altså fra Århus til København....! -HAHA-

Eftersom gemalen skal til eksamen skal jeg nu pakke alt vores l-o-r-t osv. på godt 3 uger, og så flytter vi i ét læs d. 28., tager til dimission d. 29., holder flyttesyn d. 2. og så har vi ca. 2 uger til at komme på plads inden vi skal på ferie, og derefter starte job i København pr. 1/8. Ind imellem alt dette skal vi så planlægge bryllup, vi har STORE mangler i planlægningen, for mellem d. 1.(jobstart) og d. 25. (bryllup) bliver der ikke tid til planlægning, fordi alle siger at det er SÅ hårdt at starte der, hvor jeg skal starte... Så...

AAAAAARGH!!!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huug.gif

Og P.S. Al vores jordiske gods er; Et spisebord + 6 stole, en skænk, et stuebord, en sofa, et skab med glas i, en gyngestol, et tvbord, en kommode og et bogskab + en masse kasser... Og det ville diverser flyttemænd have mellem 8500 - 11.400 kr. for at flytte!!!! :) Eftersom vores møbler ikke er dyre, kunne det faktisk bedre betale sig at smide det hele ud og købe nyt i København.... ! :heart:

Så NEJ; jeg kender INGEN gode flyttemænd, vi bliver nødt til at flytte alt selv... :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Jeg kender det så godt. Da jeg blev gift i oktober, havde jeg eksamen et par uger efter og flytning en måned en senere. Det gik heldigvis fint, men var noget stressende med tanken om det hele.

Med hensyn til flyttemand så har jeg selv haft gode erfaringer med www.flyttemandolsen.dk

Det kan være en god idé med www.flyttetilbud.dk, men husk at sikre dig, at flyttefirmaet er medlem af Dansk Møbel Transportforening (laaang historie, men vi fik desværre ødelagt for ca. 20.000 kr. under flytningen pga. sjusk og har stadig ikke fået nogen erstatning fra flyttemanden, fordi han ikke var medlem af DMT. Vi havde eller flere gange spurgt, om han var forsikret i tilfælde af skader - øv :bearhug: )

Nå, jeg håber, det hele løser dig for dig. Og selvom det er meget på én gang, så er det jo gode oplevelser :boohoo:

Mvh. Louise.

0

Del dette indlæg

Ja, jeg vil så også lige melde mig som medlem af klubben for folk med stress :bearhug::cheerleader3::bearhug:

Jeg skal giftes den 1. september, men har måttet sætte alle forberedelser på vågeblus pga. en ekstremt presset eksamensituation. Jeg har opsagt mit værelse pr. 1 august og skal flytte ind sammen med min kæreste i hans lejlighed, men før vi kan det skal den totalrenoveres, dvs nyt køkken, nyt bad, nye gulve/tæpper i alle rum og males osv overalt også.... Det var meningen håndværkerne skulle have gået i gang for to uger siden, men pga. stress på arbejdet osv har min kæreste ikke haft tid til at få sat det i gang. Plus at vi jo heller ikke har haft tid til at beslutte hvordan der så skal indrettes. ()() Oven i det hele fik jeg betændelse i en visdomstand og kunne ikke spise i en uge efter at tandlægen havde været i gang :heart:

Så....når jeg nu forhåbentlig består min eksamen om små ti dage, så har jeg nok at se til :cheerleader3:

Så tro mig, jeg ved hvordan I andre har det.

Jeg er nu sikker på, at vi nok skal nå det hele, om ikke andet så må vi fejre vores hvedebrødsdage i malertøj :toot:

:boohoo: fra Clara til alle stressede og nedkørte zillaer.

0

Del dette indlæg

Kender det lidt. Vi overtog vores hus den 15. januar, og skulle så lige bruge 14 dage på div. istandsættelser, inden vi flyttede ind for alvor.

Og midt i maj holdt vi bryllup.

Selvom der var nogle måneder imellem, synes jeg alligevel det var lidt stressende. Er ikke så god til det med at få "rykket rødderne op" og plantet et nyt sted.

Det tager også overraskende lang tid og kræfter, at få alt ned i kasser og på plads igen.

Havde også en kollega, som skulle flytte 14 dage efter deres bryllup - og de skulle også lige nå en uges bryllupsrejse imellem. Det var jeg gået helt i spåner over :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa - Læste lige Anjas indlæg og må sige at DET PÅ INGEN MÅDE KAN ANBEFALES AT FLYTTE EN UGE FØR BRYLLUPPET!!!! Vi havde fuldstændig gak i låget da vi besluttede at det kunne vi sagtens... Har brugt 3 HELE dage og igår indtil kl. 2 om natten på at flytte og gøre rent... Og har ikke været på bryllupsklar i lang tid :thumbsupsmileyanim::biggrin::blink:

Men hvis i har et par måneder går det nok...

Gode råd:

Tag det med rengøringen lidt af gangen - Start med hovedrengøring af ovnen og div. plader + rist, derefter alle overflader i køkkenet, da de næsten helt sikkert har fået et lag fedt (det kan vist ikke undgåes) som skal skrubbes godt af... Dernest afkalkning af fliser i badeværelset, pudsning af vinduer og husk - hvis man kan at gøre rent bag komfur og køleskab...

Pak i god tid. Få sorteret i god tid og smidt det ud i ikke vil have med videre, fx. tøj. kolonialvarer, frysevarer, badeværelsesting...

Held og lykke med det

:thumbsupsmileyanim: Anette

0

Del dette indlæg

Hejsa - Læste lige Anjas indlæg og må sige at DET PÅ INGEN MÅDE KAN ANBEFALES AT FLYTTE EN UGE FØR BRYLLUPPET!!!! Vi havde fuldstændig gak i låget da vi besluttede at det kunne vi sagtens... Har brugt 3 HELE dage og igår indtil kl. 2 om natten på at flytte og gøre rent... Og har ikke været på bryllupsklar i lang tid :thumbsupsmileyanim::biggrin::blink:

Men hvis i har et par måneder går det nok...

Gode råd:

Tag det med rengøringen lidt af gangen - Start med hovedrengøring af ovnen og div. plader + rist, derefter alle overflader i køkkenet, da de næsten helt sikkert har fået et lag fedt (det kan vist ikke undgåes) som skal skrubbes godt af... Dernest afkalkning af fliser i badeværelset, pudsning af vinduer og husk - hvis man kan at gøre rent bag komfur og køleskab...

Pak i god tid. Få sorteret i god tid og smidt det ud i ikke vil have med videre, fx. tøj. kolonialvarer, frysevarer, badeværelsesting...

Held og lykke med det

:thumbsupsmileyanim: Anette

Søde Anette

Har sådan tænkt på jer i disse flyttefage... dejligt at se at du stadig er i live :blink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer