boholt

Gave udpakning

25 indlæg i dette emne

Vi skal giftes kl. 14 og derefter køre alle ( ca. 10 min) til vores sommerhus til champagne og bryllupskage + fotografering. Jeg regner med at vi er der fra ca. 15.30 - 17, for kl. 18 starter vi med velkomstdrink hvor selve festen skal holdes.

Mellem 17 - 18 skal gæsterne køre til dette sted ( ca.15 min) men de skal også lige checke ind på deres værelse.

Nå - jeg kan ikke forestille mig at vi kan nå at pakke gaver ud i den halvanden time - ja så skal jeg da sætte nogen til det - men det bliver da lidt stress - ( har selv prøvet at gøre det for andre )eller hvad??

Selvom vi tar dem med til feststedet er der jo heller ikke tid - kan man tillade sig at vente med at pakke ud??

hjælp - og ih hvor jeg glæder mig - jeg skal giftes på min 50 års fødselsdag - og jeg har netop købt en helt vidunderlig kjole!!

kh til alle fra miamia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er i samme situation, jeg kan simpelthen ikke se at der er tid til at pakke gaver op til receptionen eller festen. Synes jo at det er dejligt at pakke gaver ud, så er ikke meget for at give det fra mig.

Vi har snakket meget om det og vi prioritere at snakke og hygge med gæsterne. Så vi først pakker gaver ud dagen efter og kan i ro og mag glæde os over gaverne, så det ikke bliver stress og jag til receptionen og fest.

Vi skal i kirke kl 15, receptionen er 5 min fra kirken hos mine forældre, men vi skal jo lige have taget billeder. Så skal vi kører en god time til der hvor festen skal holdes, der skal vi være kl 19, men tiden går jo hurtigt, så alle er der sikkert først kl 19.30. Det er jo lidt småt med tiden når vi skal have en god middag med taler og sange. Men vi må se hvordan det spænder af, så må vi jo åbne gaver efter bryllupsvalsen, hvis det ikke passer der, så gør vi det dagen efter.

Er det tarveligt at vente med at åbne gaverne?

Knuzz Y :bestwishes: Bond bruden 07.07.07.

0

Del dette indlæg

Vi skal vies kl. 13.00 og skal have taget billeder ved fotografen kl. 14.30 ved en sø lige bag feststedet. Det betyder så, at vi kan være på feststedet omkring kl. 16.00 (senest) og der skal vi pakke gaver op og hilse på gæsterne og bare hygge indtil middagen kl. 18.00.

Det regner vi med kommer til at gå ganske godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis der er tid gør vi det efter maden og inden bryllupsdansen, men hvis ikke, så bliver det efter.

Vi pakker så ikke alle vores gaver ud selv, vi har en til at hjælpe, da tidsplanen ellers skrider..

Så alle dem der ikke overnatter får set at vi pakker lige netop deres gave op, resten kommer senere, og ellers morgenen efter..

0

Del dette indlæg

Vi har tænkt rigtig MEGET over gaveudpaknings-problematikken....Vi har skrevet i vores invitationer, at vi IKKE vil pakke gaver op på dagen!!! Vi bliver SÅ mange mennesker og vi har prioriteret at nå rundt til så mange som muligt!!!

Vi synes ikke det er tarveligt, men ved godt at alle gerne vil se os åbne deres gaver...Vi har snakket om at samle de nærmeste til dagen efter om eftermiddagen, hvor vi så vil pakke deres gaver op!!!

Dét er vores syn på dén ting...men jeg synes alle skal gøre præcis som de føler for...Det er vores/jeres dag - Gør INTET i vil fortryde senere (hvis I kan lade være)

:cheerleader3: Mia

0

Del dette indlæg

Jeg ved, at min søster og svoger skulle åbne gaver på dagen, og de endte med kun at få åbnet fem. De kunne faktisk ikke huske dagen efter, hvad der var i de gaver de så havde åbnet, fordi der skete så meget omkring dem. Vi priotere gæsterne, så vi åbner gaverne dagen efter, så sender vi så meget personlig takkekort ud, hvor vi håndskrevet takker for den specifikke gave.

Det skal nok blive godt.

0

Del dette indlæg

Nu har jeg godt nok ikke en "brude-vinkel" på min mening, men som gæst ville jeg foretrække at brudeparret selv pakker gaverne op - om det sker under brylluppet eller først dagen efter, ville være underordnet for mig. I kunne måske ved velkomsten takke for gaverne og så fortælle, hvorfor I vælger at vente med at pakke gaverne ud? Det tror jeg da at der ville være fuld forståelse for.

I nogle lande er der jo tradition for at sende gaverne på forhånd. Og i Spanien er det åbenbart almindeligt, at man ønsker sig penge og så bare oplyser et kontonummer.

Da min søster blev gift, pakkede de gaver op lige før middagen, men jeg tror at hun ville have ønsket at hun kunne have ventet med at pakke den broderede klokkestreng fra svigermor ud til dagen efter, hvor svigermor ikke stod ved siden af... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi skal vies kl 14.30 og derefter fotograferet.... så derfor ville vi ikke kunne nå det selv.... jeg har bestemt at mine brudepiger pakker ud når de kommer til feststedet så folk kan se hvad vi har fået mens de venter på os.... så går tiden med det for vores gæster... der er jo ikke indpakningen der betyder noget.... og dagen vil jeg bruge på mine gæster...

louise

0

Del dette indlæg

vi skal vies kl 14.30 og derefter fotograferet.... så derfor ville vi ikke kunne nå det selv.... jeg har bestemt at mine brudepiger pakker ud når de kommer til feststedet så folk kan se hvad vi har fået mens de venter på os.... så går tiden med det for vores gæster... der er jo ikke indpakningen der betyder noget.... og dagen vil jeg bruge på mine gæster...

louise

Vi gør nogenlunde ligesom jer. Vi skal vies kl. 15.00 og når gæsterne tager til feststedet og vi tager til fotografering pakker min veninde og svigerinde gaverne op og noterer ned hvad vi har fået af hvem. Vi kan ikke selv nå det og jeg ved at der er mange der vil blive vildt skuffet hvis vi ventede til dagen efter. Gæsterne vil jo også gerne se hvad de andre gæster har givet os.

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde egentlig slet ikke tænkt over det, før nu hvor jeg læser denne tråd. Hmmmm...

Vi skal vies kl 12, herefter fotograferes, så vi regner med at være til receptionen kl 14, og den slutter så kl 16.30. 2,5 time til at spise lidt mad, spise bryllupskage og snakke med gæsterne - og pakke gaver ud. Måske vi ikke kan nå det, men vi vil da forsøge.

Nogle af gæsterne skal så med videre til fest. Jeg tænker, at de kan tage deres gaver med, for jeg regner med, at vi får tid mellem middagen og kaffen til at pakke ud.

Jeg ÆÆÆÆLSKER at pakke gaver ud - kunne ikke drømme om at overlade det til andre. :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror bare, at vi venter og ser, hvordan det går.

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Mange synes jo det er frygteligt, hvis man ikke pakker gaverne op til festen (der i blandt forældre...) så vi får vores toastmaster til at sige noget ligende, at vi vil åbne de gaver op vi kan, men ellers håber at gæsterne vil forstå at vi gerne vil have tid til at åbne gaverne i dagene efter.

Jeg har hørt om mange brudepar, som har ventet et par dage efter med at åbne gaverne - for dem jeg har snakket med tog det imellem 3-5 timer!! De var så overvældet over de mange gaver, den fine indpakning - og meget vigtig - de søde ord som folk havde skrevet i kortene til dem!! Derfor tror jeg også, at det er supervigtigt at tage sig god tid.. Og en god idé er at vente. Der er nok overvældende ting på den STORE dag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Hej!!

Jeg har nu også tænkt lidt over det med at få pakket gaverne op...

Det sidste bryllup vi var til, pakkede brudeparret gaver op lige inden middagen, og jeg mener altså at de nåede dem alle, hvis ikke så i hvert fald de fleste...

Jeg tænker lidt, at vi måske kan pakke nogen op når vi kommer fra fotografen, alt efter hvor lang tid det tager. Og så kunne vi måske pakke nogen op mellem retterne..

Så kan folk lige få lov til at strække ben og slå mave, så er det ikke bare mad på mad - men der er lidt luft mellem retterne..

Ved ikke lige om det ville kunne lade sig gøre... Rent tidsmæssigt skulle vi jo nok kunne nå det, da vores kok mener at vi senest er færdige med at spise kl.22.00... Men hvis vi så holder nogle pauser mellem retterne, så kan vi jo ikke være færdige med det hele til kl,22.00??

Lidt rod skal der vel være i tankerne... :blush:

:thumbsupsmileyanim: Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja jeg havde det også oppe og vende tidligere... og kom frem til den konklusion, at mange ville blive skuffet hvis de ikke så os selv pakke op incl. mig selv. Derudover tror jeg også gerne gæsterne vil se hvad de andre har givet osv.

MEN det efterlader ikke meget tid, for vi skal vies kl. 15. kl 16-17 er vi hos fotografen og gæsterne kører til feststedet. kl. 17:30 ca. ankommer vi og kl. 18 går vi til bords.

Vi skal have bryllupskage til kaffen, så der kan det ikke blive. Men måske, før kaffen eller efter. Er slet ikke sikker på hvornår vi skal nå det...

0

Del dette indlæg

Vi har i invitationen bedt om at gaver pakkes ind i cellofan så vi kan vente med at pakke dem ud, men alligevel kan alle incl. os selv se dem.

Det er naturligvis formuleret lidt anderledes i invitationen.

Vi vil meget gerne selv pakke ud men ikke brude de kostbare timer på det - hellere på vores gæster.

Hanne

Redigeret af hkmc
0

Del dette indlæg

Hej hej..

vi fortalte i vores velkomsttale at vi altså ikke havde nogen planer om at pakke gaverne op den dag - idet det var vigtigere for os at være sammen med alle de dejlige mennesker som var kommet med dem!!! Der var dog en gave der blev pakket op - på opfordring!! Min mands bedste kammerat havde malet et billede til os - og vore gæster var bare super nysgerrige - hvilket vi også var! Billedet gav anledning til mange diskussioner...

Alternativt vil jeg måske også foreslå at gæsterne pakker det ind i cellofan - så kan alle de nysgerrige (og dem er der sikkert rigtig mange af) gå og kigge lidt på dem bagefter.

Og så var det bare smadder hyggeligt at vi kunne sidde stille og roligt og pakke alle vores gaver op sammen om søndagen - og læse alle kortene og lige snuppe en morfar på sofaen ind i mellem.... :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg kan godt se, at har man inviteret mange gæster så der står 50-60 pakker, så tager det sin tid at åbne op.

Vi skal ikke være så mange - vi skal faktisk være dem vi plejer til vores fødselsdag så planen er også at vi åbner på selve dagen om eftermiddagen hjemme i haven.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Vi holder ikke reception, da alle der er inviteret til brylluppet også er inviteret til middagen (desuden har vi flest bekendte i københavn, og det er lidt surt for dem at skulle tage helt til jylland, for at være der i en time eller to)..

- Så i stedet for reception, tager vi direkte hen til feststedet efter kirken (brudeparret kommer efter vi har fået taget billeder) og der pakker vi så gave op, får champagne og bryllupskage osv.. :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Vi skar jo vores kage for, og spiste så kage. Mens gæsterne så hyggede sig med kage og kaffe, passede det fint at vi pakkede op. Og ja, jeg vil klart tilslutte mig at man selv skal pakke op, da det jo også er dejligt at læse kortene og se gaverne..... Vores gæster var da også glade for at se vores reaktioner på deres gaver!!

Sådan gjorde vi og det passede fint ind i vores dejlige fest!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer