Mariahønen

"Æresvagt"

33 indlæg i dette emne

Da mine forældre blev gift var min mor studerende, og arbejde i sin fritid som servetrice... Så til mine forældres bryllup stod hendes kollegaer, både køkken- og serveringspersonale, og dannede en "tunnel" med køkkenredskaber og serveringsbakker, da mine forældre kom ud af kirken... :bestwishes:

Tilsvarende har jeg set det med haveslanger til en brandmands bryllup... Naturligvis er det "originale" at militærfolk står med sablerne og danner sådan en "bro" over de nygifte, men mange andre professioner bruger så andre ting.

Her er så mit spørgsmål:

Er det en tradition, der er gået af mode? Kender I til det? Forventer I, at der står "æresvagter" under for jeres kirker, når I kommer ud?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forventer det ikke, men jeg synes da det kunne være sjovt og hyggeligt hvis mine studiekammerater stod der med psykologibøger ellers Sørens venner stod der med noget computerrelateret...

Jeg tror ikke helt det er gået af mode, der stod spejdere udenfor kirken til det sidste bryllup vi var til.

:bestwishes: Anne

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke om jeg forventer, at der står nogen udenfor til os, men hvis der gør, bliver det sandsynligvis folkedansere. Vi er begge dansere og mødtes til dans, og lur mig, om ikke svigermor (der også er danser) får arrangeret et eller andet...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi var til bryllup i april, hvor bruden var blomsterbinder. Hendes kollegaer stod og dannede espalier med langstilkede røde roser.

Det er rigtigt, det er DET, det hedder!!! "Espalier"!! Mange tak, det ville have drevet mig til vanvid... :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Hej Maria

Bent er jo premierløjtnant/officer af reserven - og de plejer at stille sig op med sabler! Det ser SÅ flot ud!

Jeg så sidste lørdag i Viborg at det var en mand der arbejdede med rør og gravemaskiner, så hans kolleger havde sat store rør sammen til espalier, og to gravkøer med "skovlen" hejst oppe til slut! virkelig flot.

Flyveværnet har små daggerter (knive) som de danner espalier med - men det ser bare sjovt ud da de knive er så små, 10 uniformerede mænd med en køkkenkniv ! woohoo :bestwishes:

Bent har sådan uniform der og JA, han har franskbrødshatten!! haha

Anna

post-13167-1181379306.jpg

post-13167-1181379346.jpg

post-13167-1181379371.jpg

0

Del dette indlæg

Til min fars bryllup stod alle hans billardvenner udenfor med og lavede espalier med billard-køer.. :bestwishes:

Vi regner bestemt ik med noget. Jeg er studerende (måske de kunne stå med danskbøgerne).

Anders er ligesom Jeanet herinde uddannet misbrugsvejledere (d. 29 juni), så hvad det skulle være???

Kæmpekanyler? Eller en flok narkomaner, som ville blive helbredt når Anders eller Jeanet rører ved dem? :bearhug:

Nej vi regner ik med noget.

Man må heller ik kaste med ris ved vores kirke, så der kunne man jo tilsvarende kaste med noget der relaterede til brudeparret.

Pokerjetoner, ølkapsler, badmintonbolde eller lign.. (Bare jeg ik skal rammes af det, det gør vist lidt mere ondt end ris)

Jeanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Maria

Bent er jo premierløjtnant/officer af reserven - og de plejer at stille sig op med sabler! Det ser SÅ flot ud!

Jeg så sidste lørdag i Viborg at det var en mand der arbejdede med rør og gravemaskiner, så hans kolleger havde sat store rør sammen til espalier, og to gravkøer med "skovlen" hejst oppe til slut! virkelig flot.

Flyveværnet har små daggerter (knive) som de danner espalier med - men det ser bare sjovt ud da de knive er så små, 10 uniformerede mænd med en køkkenkniv ! woohoo :blink:

Bent har sådan uniform der og JA, han har franskbrødshatten!! haha

Anna

Hej Anna

Ih, hvor kan jeg godt forstå, at du er glad for at Bent har uniform til evt. bryllupsbrug!! Både pga. selve uniformen, og pga. at I så får den "originale" espalier med sabler... Hvor romantisk!!! :bestwishes:

Måske skulle jeg forsøge at gruppepresse Jesper til at gå ind i militæret... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke, der kommer nogen til vores bryllup... Desværre - det ville være så hyggeligt. Men i og med vores bryllup ligger dels i starten af folks ferie og dels oveni både Roskilde og Vig festivalen, tror jeg ikke det bliver let, at samle 'et hold'

Flere af mine logesøstre er på festival, men ellers kunne de meget passende have stået med nogle øl af en art. Mange af mine kolleger er på ferie, og William er formentlig arbejdsløs til den tid (han er freelancer, men den nuværende kontrakt udløber om lidt) Måske kan jeg lokke ham til at vende tilbage til sit tidligere job i Forsvaret og så finde nogle soldatergutter til lejligheden :cheerleader3:

Måske vi skal starte et BKBZEUT (BryllupsKlarBrideZillaEspalierUdrykningsTeam) som kan rejse rundt i landet bevæbnet med borplaner, brudebuketter, strømpebånd og underskørter og lave espalier for de stakkels BK'ere, som ikke får en...

0

Del dette indlæg

Jeg tror heller ikke, der kommer nogen til vores bryllup... Desværre - det ville være så hyggeligt. Men i og med vores bryllup ligger dels i starten af folks ferie og dels oveni både Roskilde og Vig festivalen, tror jeg ikke det bliver let, at samle 'et hold'

Flere af mine logesøstre er på festival, men ellers kunne de meget passende have stået med nogle øl af en art. Mange af mine kolleger er på ferie, og William er formentlig arbejdsløs til den tid (han er freelancer, men den nuværende kontrakt udløber om lidt) Måske kan jeg lokke ham til at vende tilbage til sit tidligere job i Forsvaret og så finde nogle soldatergutter til lejligheden :cheerleader3:

Måske vi skal starte et BKBZEUT (BryllupsKlarBrideZillaEspalierUdrykningsTeam) som kan rejse rundt i landet bevæbnet med borplaner, brudebuketter, strømpebånd og underskørter og lave espalier for de stakkels BK'ere, som ikke får en...

Louise jeg vil gerne melde mig som medlem i BKBZEUT! ( er du formanden??)

Jeg tror ikke der kommer nogen til vores, desværre jeg syntes ellers det er så flot. Så skulle det da være Prinsens kollegaer da kommer og stiller sig, men de fleste er mænd og ved ikke om det er brugt hos dem???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror ikke at der bliver en til vores. Jeg ville ellers gerne have en. Mine kollegaer bor desværre i Vejle, så man tager ikke liiiiige til Århus for at stå med Karnov i strakt arm. Jakob er tv-journalisk, men jeg tror heller ikke de finder på noger derude.

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke at der bliver en til vores. Jeg ville ellers gerne have en. Mine kollegaer bor desværre i Vejle, så man tager ikke liiiiige til Århus for at stå med Karnov i strakt arm. Jakob er tv-journalisk, men jeg tror heller ikke de finder på noger derude.

Uuuh, hvor er det ærgeligt at jeg er flyttet til Kbh. når du skal giftes, jeg ville ellers GERNE have stået med Karnov i strakt arm for dig, Cindy! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

(Men måske bare ikke i så lang tid ad gangen, ellers skal jeg i hvert fald liiiige træne min vat-arm først! :ilovebryllupsklar: )

0

Del dette indlæg

Jeg kunne virkelig godt tænke mig sådan en "Espa....?! :biggrin: ", evt noget med fodbold...

Men mit spørgsmål er:

Alle vores venner og familie og evt. kolegaer er jo i kirken...

Smiger de sig ud under cermonien? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

Eller er det nogle andre der står vagt? :ilovebryllupsklar:

Vi er jo de første der går ud? ik? :blush:

~

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer