Louiseh79

Navne og adresser på vidner...

22 indlæg i dette emne

Har lige fået at vide i dag, at præsten skal have navne og adresser på vores vidner sammen med prøvelsesattesten. Det var jeg ikke klar over. Troede egentlig kkun det gjaldt borgerlig vielse, men selvfølgelig gør det ikke det...

En vielse skal overværes af 2 vidner. Navne og adresser på disse vidner skal stå i ægteskabspapirene, og skal derfor oplyses til Præsten/kirkekontoret.

Men ja, så ved i andre da også det - hvis der var andre som mig derude -HAHA-

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige fået at vide i dag, at præsten skal have navne og adresser på vores vidner sammen med prøvelsesattesten. Det var jeg ikke klar over. Troede egentlig kkun det gjaldt borgerlig vielse, men selvfølgelig gør det ikke det...

En vielse skal overværes af 2 vidner. Navne og adresser på disse vidner skal stå i ægteskabspapirene, og skal derfor oplyses til Præsten/kirkekontoret.

Men ja, så ved i andre da også det - hvis der var andre som mig derude :bearhug:

Det var jeg heller ikke klar over, eller dvs troede egentlig kun det var hvis man ikke havde nogen gæster med! Der er jo nogle der kommer helt alene til vielsen. Nå men det burde da være muligt at finde et par vidner -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Ok, det vidste jeg ikke. Er vidnerne så normalt dem der sidder ved alteret sammen med brudeparret? F.eks. brudens far og gommens forlover?

Eller vælger man selv?

Mvh

Jannie

Jeg ved det faktisk ikke rigtigt - det var kæresten, der snakkede med præsten... Tror selv, man må vælge. Jeg har spurgt min far, og så regner jeg med at vi spørger vores forlover også. Det giver mest mening for os, da de jo allerede har sagt ja til deres rolle i hele seancen... Og det er vel også passende, at det er deres navne, der står på vores vielsesattest.

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Ok, det vidste jeg ikke. Er vidnerne så normalt dem der sidder ved alteret sammen med brudeparret? F.eks. brudens far og gommens forlover?

Eller vælger man selv?

Mvh

Jannie

Jeg ved det faktisk ikke rigtigt - det var kæresten, der snakkede med præsten... Tror selv, man må vælge. Jeg har spurgt min far, og så regner jeg med at vi spørger vores forlover også. Det giver mest mening for os, da de jo allerede har sagt ja til deres rolle i hele seancen... Og det er vel også passende, at det er deres navne, der står på vores vielsesattest.

Jeg tror da helt bestemt at man vælger selv. Og så ku man jo meget passende tage en fra hver familie (så undgår man også sure miner) som louise foreslår, sin far og forloveren! Eller en af hvert forældrepar måske.

0

Del dette indlæg

Vi skulle også opgiv navne og adresser på to vidner. Var også overrasket over det, troede kun ligesom det var til bogerlige vielser. :bearhug:

Så vi valgte én person hver. Jeg valgte min bedste veninde og min mand valgte sin mor. :bearhug:

Ved ikke helt hvor det er noteret for der står ikke noget om dem på selve vielsesattesten!! -HAHA-

Redigeret af solbrud
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det opdagede vi også i lørdags da vi talte med præsten. Og man må helt selv vælge hvem det skal være, så længe de er stede under vieslen...

Traditionelt må det jo bl.a. være forloveren der er vidne, men vi har valgt vores mødre. Så er de også lidt med i forestillingen -HAHA-

Redigeret af kaktus
0

Del dette indlæg

Det har jeg aldrig hørt om før, og jeg havde da ikke skænket det en tanke, hvis ikke du havde skrevet det Louise..!! -HAHA-

Altid rart at føle sig godt forberedt på den samtale..

Hvad snakkerman egentlig om? er der nogen andre ting som man skal forberede sig lidt på?

kh Lotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vidste det heller ikke før præsten bad om navnene.

Han sagde at det var ligegyldigt hvem det var, bare de var til stede ved vielsen. De behøver ikke engang at få at vide at de er vidner.

Vi har valgt hver vores svoger, fordi de er de eneste der ikke har båret børn ved dåb.

Tror nu at vi fortæller dem det alligevel.

Præsten spurgte hvorfor vi ville giftes lige nu, hvorfor vi havde valgt hinanden, hvordan vi mødtes, hvor vi så os om 10 år og lidt praktiske ting; hvem skulle sidde hos os under vielsen, hvor mange der kom i kirken, hvem der skulle pynte og hvilke salmer vi ønskede - han sang dem for os.

Vi aftalte med ham at vi får en kopi af hans tale til os, på betingelse af at vi ikke lægger den ud på nettet.

0

Del dette indlæg

jamen det står der da ikke noget om på den attest man har fået fra kommunen man skal aflevere til præsten...??? jeg kan ihvertfald ikke se det nogen steder.. så hvor skal man skrive dem ned.. eller er der bare nogen man skal sige til præsten....

0

Del dette indlæg

jamen det står der da ikke noget om på den attest man har fået fra kommunen man skal aflevere til præsten...??? jeg kan ihvertfald ikke se det nogen steder.. så hvor skal man skrive dem ned.. eller er der bare nogen man skal sige til præsten....

Hejsa. :thumbsupsmileyanim:

Ja det tænker jeg også lige på?????? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det var også min tanke... Men vi skulle vist bare skrive vidnernes navne og adresser på et stykke papir til pæsten. Altså der er ikke et specielt skema eller noget, soms kal udfyldes. Jeg regner med, at vi lige smider det op i aften, og så kan de jo ringe, hvis der er noget, de mangler :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmm... her sidder jeg så og klukker lidt for mig selv, mens jeg tænker over, hvorfor vores præst mon slet ikke spurgte til vidner... håber vielsen bliver gyldig, selvom præsten ikke har fået adresser på to af de deltagende gæster...

:thumbsupsmileyanim:

Du kunne jo lige ringe eller maile og spørger jeres præst om det, det kan jo være en forglemmelse (fra jeres præsts side)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øhhh vores præst spurgte om navn og adr. på forlover, men ikke nogen anden... Tror han selv har tænkt sig at vælge min far, da han lige skulle have genopfrisket hans efternavn ved samtalen i lørdags :thumbsupsmileyanim: Går ud fra at præsten har (nogenlunde) styr på hvad han skal bruge :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer