Guest Coffie

Er det for meget bare at ønske penge???

18 indlæg i dette emne

Vi har ikke rigtig nogle ønsker udover penge, men kan man godt tillade sig det???

Vi er som så mange andre, typerne der køber ligeså snart vi ser noget vi gerne vil have, og derfor er det svært for os at finde på noget vi ønsker os....

Er der andre der gør det??? ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi ønsker os penge men det er så til noget specielt... ville personlig være ked af at give penge til noget jeg ikk vist hvad der sku gå til.. men er det eneste i ønsker jer penge til eks brylluprejse og kunst.. fordi der er super svært for andre at finde noget ikan lide så kan i godt gøre det.. men det er bare vigtig at det så er oka at kom med noget alligevel...

0

Del dette indlæg

vi ønsker os penge men det er så til noget specielt... ville personlig være ked af at give penge til noget jeg ikk vist hvad der sku gå til.. men er det eneste i ønsker jer penge til eks brylluprejse og kunst.. fordi der er super svært for andre at finde noget ikan lide så kan i godt gøre det.. men det er bare vigtig at det så er oka at kom med noget alligevel...

De penge vi ønsker os, er til oplevelser, såsom rejser, kroophold, golfture mv.

Man kunne måske skrive at det er det pengene vil gå til så.....

Jeg hader faktisk selv, når man skal til noget hvor værten/værterne kun ønsker sig penge, så derfor er jeg også sådan i tvivl.....

Men vi kan simpelthen ikke komme i tanke om noget....

Jeg bryder mig heller ikke så meget om gavekort, for så er pengene ligesom bare bundet ét sted....

0

Del dette indlæg

Vi ønskede os penge til vores bryllup sidste år. Vi har været sammen i 9 år og dermed har stort set det hele. Dog ønskede vi også en weber grill, tilbehør og en lampe. Det fik vi også. Pengene fik vi også en del af som vi efterfølgende har købt fladskærm for og lidt havemøbler.

Men det jeg vil sige til dig er, at det var ikke særligt populært hos hverken vores fam. eller venner. Folk vil hellere give gavekort end bare penge. Derfor vil jeg anbefale dig, at hvis kurophold, rejser og lign. er noget du/I gerne vil så bede om gavekort. Det andet kommer du til at høre meget om, og deres sure opstød fordi folk ikke synes det er særligt personligt. Vi vidste på det tidspunkt ikke hvilken fladskærm vi gerne vil have og hvor fra og det samme gjaldt havemøblerne. Idet vi skulle giftes den 8. sept. så var perioden for havemøbler ligesom ovre, så vi tænkte at vi kunne have pengene til næste sommer. Vi blev meget glade for alle de penge vi fik, og har i dag stor minde fra dem.

Men havde jeg vidst at det skulle give så meget bøvl, så vil jeg havde ønsket mig gavekort om ikke andet. Dog skal der siges, at der var også dem som købte noget andet i stedet for penge, og som gjorde os meget glade. Vi fik fx. en meget, meget smuk og personlig vase/krukke hvor der var malet os tre (os to og vores datter) samt andre personlige ting på vasen, hvilket var en af vores absolut favorit gaver.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kunne jo godt finde et specifikt sted i ved forhandler rejser til de destinationer i ønsker at rejse til, eller til et specifikt kroophold. Så kunne folk give gavekort.

Personligt synes jeg, at det er lidt tamt bare at give penge. Så virker lidt som at betale for festen... hvis du forstår.

Du kunne også lave en meget lille ønskeliste med andre ting, også ønske jer penge ved siden af, så har folk jo et valg.

Det er bare den personlige holdning. Det er jo lidt svært at give en personlig pengegave....

0

Del dette indlæg

Der er jo nok lige så mange holdninger til dette emne, som der er personligheder...!

Men her kommer mit besyv :

Generelt er det jo jeres fest og I kan dermed ønske jer, hvad I har lyst til.

Man hører ofte den med, at folk ikke "gider bare at give penge som gave"!

Til vores bryllup ønsker vi os kun penge og det må folk jo så leve med...!!!

Vil da så sige, at vi på ønskesedlen skriver noget i stil med "kreative pengegaver" forstået på den måde, at folk meget gerne må gøre lidt ud af gaven, selvom de "bare" kommer med penge!

Forstår ikke dem, der siger, at det er upersonligt at give pengegaver og så bare stopper pengene i en kuvert!

Pengegaver kan da ved gud gøres meget personlige!

Vi har lige været til min fætters 40 års fødselsdag og guess what?! Han ønskede sig penge!!!

Min kæreste og jeg købte sådan en "mal selv" sparegris fra Kvickly og dekorerede den festligt og puttede pengen deri!

Mine forældre fyldte et stort glas med sand og mønter og bandt en lille si ved (pengene skulle bla gå til en ferie)!

Min søster og hendes kæreste havde sat pengene i en billedramme som en collage med sjove udklip om at fylde 40 år...

Mulighederne er mange, man skal bare have fantasien lidt igang...

Så summa summarum : JA jeg synes godt I kan "tillade" jer 'bare' at ønske jer penge.... det gør vi også... : ) : ) : )

Tine

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg synes det er op til folk selv hvad de vil øsnke sig - penge eller gaver. Jeg hører dog til den gruppe, der hverken kommer med pengegaver eller gavekortsgaver. Dvs. at hvis der ikke står andre ting på listen end penge og gavekort, ja så køber jeg en ting, som jeg håber parret bliver glade for. Jeg synes faktisk at det er kedeligt kun at komme en gave i form af penge :-) også selv om parret måtte ønske sig det.

Men igen det er op til værterne at udforme ønskesedlen og det er op til gæsterne at vælge om de vil gå efter ønskelisten eller noget hetl andet.

Xzenia

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg synes det er op til folk selv hvad de vil øsnke sig - penge eller gaver. Jeg hører dog til den gruppe, der hverken kommer med pengegaver eller gavekortsgaver. Dvs. at hvis der ikke står andre ting på listen end penge og gavekort, ja så køber jeg en ting, som jeg håber parret bliver glade for. Jeg synes faktisk at det er kedeligt kun at komme en gave i form af penge :-) også selv om parret måtte ønske sig det.

Men igen det er op til værterne at udforme ønskesedlen og det er op til gæsterne at vælge om de vil gå efter ønskelisten eller noget hetl andet.

Xzenia

Enig Xenia men folk skal også være parate til at man vil bytte gaven. Vi fik fx også sengetøj, hvilket er det sidste vi manglede. Det byttede vi. Om parret blev skuffet ved jeg ikke, men når man vælger at gå udenom brudeparrets ønske, så skal man også være "voksen" til at accepterer at man bytter det man selv har valgt.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Xzenia

Enig Xenia men folk skal også være parate til at man vil bytte gaven. Vi fik fx også sengetøj, hvilket er det sidste vi manglede. Det byttede vi. Om parret blev skuffet ved jeg ikke, men når man vælger at gå udenom brudeparrets ønske, så skal man også være "voksen" til at accepterer at man bytter det man selv har valgt.

Hilsen Krebsen

Det er ligepræcis det jeg mener.....

Jeg kan godt blive lidt irriteret hvis gæsterne køber noget der tror man kan bruge, og så skal man bruge tiden på at tage ud og bytte bagefter....

Og i de fleste tilfælde får man jo bare pengene tilbage, så hvorfor ikke bare give penge fra starten.....

Ja, vi må se hvad vi finder ud af :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Tja vi ønsker os også helst penge. Både til en ferie med ungerne, men også til istandsættelse af huset. Men da jeg fortalte det til svigermor blev hun meget forarget, og erklærede på stedet at hun absolut ikke gav penge som gave. Hun ville give os noget vi kunne kigge på hver dag og tænke på at det var fra hende.

Så bliver jeg jo også lidt stædig og foreslog at de så gav os et nyt toilet til gæstebadeværelset. Så skulle jeg nok tlnke på hende hver gang jeg var på toilettet :thumbsupsmileyanim:

Nå men for at undgå lignende sammenstød med den øvrige familie har vi sat andre ting på listen. Men det var svært, og alle de ting som er på listen er ting vi sagtens kan leve uden.. SÅ egentlig vil vi helst have penge. Vi må se på lørdag, hvormange har respekteret det...

Lotte - som uden at blinke ville bytte gaver som vi ikke har ønsket os, og ikke kan bruge..

0

Del dette indlæg

I kunne jo godt finde et specifikt sted i ved forhandler rejser til de destinationer i ønsker at rejse til, eller til et specifikt kroophold. Så kunne folk give gavekort.

Personligt synes jeg, at det er lidt tamt bare at give penge. Så virker lidt som at betale for festen... hvis du forstår.

Du kunne også lave en meget lille ønskeliste med andre ting, også ønske jer penge ved siden af, så har folk jo et valg.

Det er bare den personlige holdning. Det er jo lidt svært at give en personlig pengegave....

Det er jeg enig i!

Som alle andre også skriver, er det jo meget forskelligt fra person til person, hvad man synes... Men jeg synes nok lidt, at man ikke kan tillade sig kun at ønske penge :thumbsupsmileyanim: Eller; det ville jeg/vi i hvert fald ikke gøre.

Der er flere grunde til, at jeg synes sådan:

- Hvis man giver gaver kan brudeparret sagtens blive lige så glad for en TING, der f.eks. har kostet 300 kr., som en der har kostet det dobbelte... Men når man er "tvunget" til at give penge, bliver gæsternes "donationer" mere målt op mod hinanden, og det sætter gæsterne i en lidt svær situation

- Man kan som gæst sagtens finde en TING, som man mener vil være helt perfekt (og sørge for at den kan byttes ;) ), lige meget hvad denne ting så koster. Men det er vildt svært som gæst at finde et pengebeløb, der passer i forhold til, hvad de andre gæster giver! Så ville jeg som gæst være vildt bange for at give hhv. for lidt eller for meget...!

- Det virker, som det også er nævnt, lidt for "uhøfligt" på mig, som om gæsterne "betaler" for deres egen deltagelse...

Håber ikke at jeg "støder" nogen, men du spørger jo om en mening... :thumbsupsmileyanim:

Så er det en bedre ide at ønske sig de specifikke oplevelser, så kan gæsterne slå sig sammen, hvis det er for dyrt, eller ønske sig nogle små ting, og så kan gæsterne selv finde ud af at give penge ved siden af... :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi ønskede os "tilskud til bryllupsrejsen" - og det fik vi!! Faktisk fik vi alt i alt (inkl. vores forældres donationer før brylluppet) nok til at betale hele rejsen! Ja, der var mange flade kuverter, men der var også gavekurve og blomster:) Det virkede fint mht at pakke op. Jeg åbnede kurverten, tog kortet op, lod pengene blive i kuverten, læste kortet og lod min tante notere beløbet inde i kortet. Så takkede vi for kortet og ikke for pengene.

Jeg er glad for at de fleste gæster respekterede vores ønske. For det er meget muligt, at vi ikke har alt, men vi køber ind hvis vi mangler noget og går slet ikke op i mærketing.

Gæsternes gaver har til gengæld fået en livslang drøm til at gå i opfyldelse: nemlig 14 dage på en bounty-ø. :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jamen det er jo selvfølgelig en mulighed, men vores problem er bare, at vi endnu ikke har fundet rejsen, og dermed ikke ved endnu hvilket selskab vi godt kunne tænke os at rejse med..... :thumbsupsmileyanim:

Jeg har oprettet en tråd herinde hvori jeg prøver at finde andre der har samme interesse som os (golf), og som evt. har bestilt en bryllupsrejse med golf...

-Jette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

- Hvis man giver gaver kan brudeparret sagtens blive lige så glad for en TING, der f.eks. har kostet 300 kr., som en der har kostet det dobbelte... Men når man er "tvunget" til at give penge, bliver gæsternes "donationer" mere målt op mod hinanden, og det sætter gæsterne i en lidt svær situation

- Man kan som gæst sagtens finde en TING, som man mener vil være helt perfekt (og sørge for at den kan byttes ;) ), lige meget hvad denne ting så koster. Men det er vildt svært som gæst at finde et pengebeløb, der passer i forhold til, hvad de andre gæster giver! Så ville jeg som gæst være vildt bange for at give hhv. for lidt eller for meget...!

- Det virker, som det også er nævnt, lidt for "uhøfligt" på mig, som om gæsterne "betaler" for deres egen deltagelse...

Så er det en bedre ide at ønske sig de specifikke oplevelser, så kan gæsterne slå sig sammen, hvis det er for dyrt, eller ønske sig nogle små ting, og så kan gæsterne selv finde ud af at give penge ved siden af... :blush:

Kunne ikke være mere enig! ;)

Når vi er til fest giver jeg for det beløb, som jeg finder passende - og ønsker ikke at blive sammenlignet med, hvad andre gæster giver. Måske af den grund giver jeg stort set aldrig gavekort?

Hvis I øremærker, hvad I vil bruge pengene til, så tror jeg at en ikke-pengegiver som mig nok hellere vil give det... Jeg kan rigtig godt lide at give gaver - og bruger lang tid på at finde på gode gaver, som sjældent bliver byttet. Som gæst ville jeg sætte pris på at vide, at gaven jeg giver ikke bare ryger ned i et stort sort hul, men faktisk er et skridt til at få opfyldt et rigtigt stort ønske.

I samme åndedrag skal det dog siges, at der foruden forskellige ting også på vores ønskeseddel kommer til at stå: tilskud til ny ægteseng :thumbsupsmileyanim: , tilskud til nyt digitalkamera, oplevelsesgaver mv. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Så er det en bedre ide at ønske sig de specifikke oplevelser, så kan gæsterne slå sig sammen, hvis det er for dyrt, eller ønske sig nogle små ting, og så kan gæsterne selv finde ud af at give penge ved siden af... :biggrin:

Kunne ikke være mere enig! ;)

Når vi er til fest giver jeg for det beløb, som jeg finder passende - og ønsker ikke at blive sammenlignet med, hvad andre gæster giver. Måske af den grund giver jeg stort set aldrig gavekort?

Hvis I øremærker, hvad I vil bruge pengene til, så tror jeg at en ikke-pengegiver som mig nok hellere vil give det... Jeg kan rigtig godt lide at give gaver - og bruger lang tid på at finde på gode gaver, som sjældent bliver byttet. Som gæst ville jeg sætte pris på at vide, at gaven jeg giver ikke bare ryger ned i et stort sort hul, men faktisk er et skridt til at få opfyldt et rigtigt stort ønske.

I samme åndedrag skal det dog siges, at der foruden forskellige ting også på vores ønskeseddel kommer til at stå: tilskud til ny ægteseng :thumbsupsmileyanim: , tilskud til nyt digitalkamera, oplevelsesgaver mv. :thumbsupsmileyanim:

jeg har det på samme måde
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer