sara-rasmussen

Andre end mig...

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det har vi godt nok ikke, men det kan I sagtens gøre, hvis det er dét, I føler for. Jeg har en kollega, hvis mand ikke ville have en vielsesring, så hun har to på samme finger; én i hvidguld og én i almindeligt guld. Det ser faktisk overraskende godt ud. Den i almindeligt guld er i hvert fald lidt hamret i overfladen, men jeg kan ikke huske, om den i hvidguld også er det ...

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

JEPS.... vi har uens ringe

Min kæreste ville have hvidguld og jeg ville have rødguld. Og ingen af os ville have dem kombineret. De er lige brede men har forskellige overflader og jeg har bling bling i min ring. Vi kommer sågar til at bære ringene på hver sin hånd.

Min kærestes farmor så vores ringe lige da vi havde lavet dem - hun synes det er noget underligt noget at vi ikke har ens ringe - for så hører de ikke sammen... men vi ved de hører sammen, og vi har hinandens navne i ringene....Vi synes det er vigtigst at vi begge har en ring på som vi er glade for at se på, i stedet for at vi hver har en ring på, hvor vi ikke er helt tilfredse eller glade for udseendet.

Min veninde har meget smukt beskrevet vores "manglende evne til at blive enige om materialevalg og udseende" som at vi bevarer vores individualitet i ægteskabet.... den version synes jeg godt om :thumbsupsmileyanim:

Vi har lavet hinandens ringe på Guldsmedegården, og det var super - så fik vi også set begge støbeprocesserne og fik præcis de ringe vi ville have - og vi sparede tilmed penge i forhold til andre guldsmede, da der er et led mindre i forhandlerkæden og de ligger ude på landet ;) Jeg har lagt en lang billedserie fra Guldsmedegården og vores ringproduktion i min tråd, hvis du har lyst til at se hvordan det gik til.

Pøj pøj med projekt forskellige ringe :bearhug:

Her er vores smukke forskellige ringe, som vi begge glæder os til at få på og sætte på hinandens fingre på lørdag :bearhug:

post-20924-1182363977.jpg

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil gerne have guld og min kæreste vil gerne have hvidguld..

Andre der har valgt uens ringe- og må jeg se???

Det har vi. Min mand har en stor 7 mm bred guldring og jeg har faktisk 2 vielsesringe der både kan bæres ved siden af hinanden og hver for sig og ingen af dem er magen til min mands. Den ene er med brillianter i chanel setting og den anden er smal og glat.

Een af mine veninder har samme løsning med 2 vielsesringe - een lidt sartere til fest og kontor-brug og en robust uden sten til at bygge om og gå i haven med, og ingen af hendes 2 ringe er heller magen til hendes mands, så det kan I sagtens.

Jeg har desværre ikke lige nogen billeder af dem...

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne have guld og min kæreste vil gerne have hvidguld..

Andre der har valgt uens ringe- og må jeg se???

Vi er bare i nøjagtig samme situation. Endnu er vi ikke blevet enige... Looket er vi enige om, men jeg vil også gerne have rødguld, mens min kæreste vil have hvidguld. Jeg har forslået, at vi da bare kan få ens look, men hver vores type guld. Men min kæreste mener, at når vi ikke kan blive enige om dette, hvad kan vi så blive enige om??? Vi skal have truffet en beslutning temmelig hurtigt, da der er 1 måneds leveringstid fra Chanti!

Hilsner Maiken

PS: Har også et on-going debat om efternavnet, så vi må sgu da være individualister??? Har selv nedlagt veto mod at hedde Pedersen :)

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Min mand er også helt vild med tanken om ens ringe - hvor jeg hellere vil have noget der klæder min hånd - og som jeg selv kan lide.

Så hans ender nok med at være bred og kantet og min er smal med brillianter hele vejen rundt om. Farven er vi dog enige om :thumbsupsmileyanim:

PS Grevinde Alexandra og Martin har uens ringe i hvid- og rødguld, hvis det er til nogen hjælp.....

Redigeret af chme
0

Del dette indlæg

Vi har ikke snakket om det, men jeg har overvejet det, da min kæreste ikke kan lide særlig meget. Jeg vil dog stadig have, at de skal høre sammen, så samme overflade eller samme materiale eller form. Vi er ikke lige nået så langt endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, da. Vores er slet ikke ens eller dvs "guld"farven og matteringen er ens, emn ellers er min en sølv ring med sten og to tynde garderringe udenom. Min kommende mands er en helt enkel matteret guldring. Min ring er egentlig min forlovelsesring som vi bygger videre på. Derfor.

Knus

Lief :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores er heller ikke ens, da min kommende mand har arvet sin fra sin morfar og jeg har købt en ny. ringenelj6.jpg Vi valgte at mit navn og datoen skulle indgraveres udvendigt på min forlovedes ring da vi ikke ville ødelægge den indskription der er indvendig. Hans ring er i 18% rødgul og har den smukkeste farve jeg nogensinde har set (det sagde de endda også hos guldsmeden). Min er også i rødguld (men den er mere gullig i farven) og hvidguld i det stykke der indfatter de små sten.

Redigeret af TheBrideInSpe
0

Del dette indlæg

Jeg vil foreslå at I vælger et sæt, og så blot vælger at få dem i hver sit materiale. Så design stadig hænger 100% sammen, og man kan se at ringene har noget med hinanden at gøre, selvom farven er forskellig. :thumbsupsmileyanim:

Hvis du er lun på nogle ringe, er du velkommen til at skrive et link til dem, så ka jeg godt lave en grafisk manipulation så du ka se hvordan det vil se ud hvis den ene er hvidguld. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej

Det var da dejligt at læse, at det ikke er alle der har ens ringe.

Jeg er en rigtig tøsepige og skal have bling bling 0,52 karat i 14 karat rødguld - 3200,- men ellers en enkelt ring. Bling bling kostede kassen i de lokale guldsmedforretninger, emn så stødte jeg jo på chanti her på nettet. Hvis min kæreste skulle have i samme design, så skulle det jo være uden bling bling og så er der bare en "enkel" (Læs=kedelig) ring tilbage til ham. Så jeg fandt drømmeringen på chanti.dk og med bling bling til halv pris og så fandt min kæreste en lækker hamret ring fra Bræmer/lovedesign hos guldsmeden i byen 3500,- - god gedigen dansk kvalitet, som i øvrigt kan tåle at han er tømrer til hverdag.

Vi er meget forskellige på mange måder så for mig var det naturligt, at ringene også var forskellige selvom de er symbol på at 2 blir til 1 som nogen siger.

Er det ikke ironisk, at jeg der ikke kan få nok, endte med at få den billigste ring? Det synes jeg altså var lidt sjovt!

KH Dorthe

Redigeret af Dorthe A
0

Del dette indlæg

JEPS.... vi har uens ringe

Min kæreste ville have hvidguld og jeg ville have rødguld. Og ingen af os ville have dem kombineret. De er lige brede men har forskellige overflader og jeg har bling bling i min ring. Vi kommer sågar til at bære ringene på hver sin hånd.

Min kærestes farmor så vores ringe lige da vi havde lavet dem - hun synes det er noget underligt noget at vi ikke har ens ringe - for så hører de ikke sammen... men vi ved de hører sammen, og vi har hinandens navne i ringene....Vi synes det er vigtigst at vi begge har en ring på som vi er glade for at se på, i stedet for at vi hver har en ring på, hvor vi ikke er helt tilfredse eller glade for udseendet.

Min veninde har meget smukt beskrevet vores "manglende evne til at blive enige om materialevalg og udseende" som at vi bevarer vores individualitet i ægteskabet.... den version synes jeg godt om :)

Vi har lavet hinandens ringe på Guldsmedegården, og det var super - så fik vi også set begge støbeprocesserne og fik præcis de ringe vi ville have - og vi sparede tilmed penge i forhold til andre guldsmede, da der er et led mindre i forhandlerkæden og de ligger ude på landet ;) Jeg har lagt en lang billedserie fra Guldsmedegården og vores ringproduktion i min tråd, hvis du har lyst til at se hvordan det gik til.

Pøj pøj med projekt forskellige ringe :cheerleader3:

Her er vores smukke forskellige ringe, som vi begge glæder os til at få på og sætte på hinandens fingre på lørdag :cheerleader3:

post-20924-1182363977.jpg

En gæst tilføjede til brylluppet - at vores forskellige ringe er som Yin og Yan - forskellige men kan ikke fungere uden hinanden - endnu en flot fortolkning synes jeg ;)

Sådan kom de til at se ud på vores fingre :cheerleader3: Og sååååå forskellige er de trods alt heller ikke.... de er i hvert fald lige brede - 8 mm og lavet efter den samme ring-form ;)

post-20924-1185790515.jpg post-20924-1185790527.jpg

Nogle af vores venner - her skal hun have sin prinsessering (forlovelsesringen) opgraderet og bruge den som vielsesring - og han får en flad bred guldring, som faktisk er hendes afdøde fars gamle ring.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer