Guest wannabedarthwader

Efternavn...

45 indlæg i dette emne

Vi har valgt at tage mit efternavn - Würtz, som mellemnavn. Det er kun båret at 800-900 personer i Danmark. Hans efternavn - Uhrenholt, bliver så vores fælles efternavn. Det er mere sjældent. Under 400 hedder det i Danmark. Vores børn er allerede døbt sådan.

Det var nu en lidt speciel fornemmelse at sidde ved siden af svigermor, søndag morgen og blive kaldt fru Uhrenholt... Det plejer jo kun at være hende :ilovebryllupsklar: Kræver vist lidt tilvænning....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kommende mand ville ikke skifte navn (slet ikke).

Så jeg beholder mit nuværende efternavn som mellem navn og tager hans som efternavn.

Jeg har ikke noget imod det da jeg altid har syntes vi skulle hedde det samme når vi endelig blev gift.

:thumbsupsmileyanim:

Vibeke

Redigeret af Vibeke
0

Del dette indlæg

Vi har valgt at sætte vores efternavne sammen med en bindestreg!!! Det er lidt langt, men vi er den eneste familie i DK der hedder det - Og det kan vi godt lide... (Vi hedder det faktisk allerede, da det skulle bruges ved bestillingen af bryllupsrejsen)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg jo sådan en kæreste som super gerne vil beholde sig navn ;) (Er sådan set bedre kendt under dette, eller i hvert fald starten af efternavnet) Men jeg er også super glad for mit mellem navn og mit efternavn.

Hvordan bliver man nogensinde enige? Vi er utroligt stædige begge to - shit. ;)

Ved ikke hvad man så lige gør...

0

Del dette indlæg

Nu har jeg jo sådan en kæreste som super gerne vil beholde sig navn ;) (Er sådan set bedre kendt under dette, eller i hvert fald starten af efternavnet) Men jeg er også super glad for mit mellem navn og mit efternavn.

0

Del dette indlæg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er døbt Rikke Daugaard Klejnstrup Nielsen

Kim er døbt Kim Møller Jensen

Vores søn Casper er døbt Casper Daugaard Møller Jensen

erfter bryllupet hedder jeg Rikke Daugaard Møller Jensen -det er den eneste forandring. :thumbsupsmileyanim:

Vi har holdt det hemligt for familie og venner, så laver vi en konkurence til bryllupet hvor vi trækker lod om de rigtige gæt. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Her var der ikke så mange problemer i det. Jeg hed bare Toft og Morten hed Nielsen. Da vores datter blev døbt kom hun til at hedde Maja Toft Nielsen. Jeg vil helt sikkert hedde det samme som mine børn, så derfor tog både Morten og jeg det samme navn og hedder i dag Toft Nielsen.

Jeg kan se at det er lidt mere forvirrende når I begge to har flere navne. Hvis det var mig ville jeg helt sikkert hedde det samme som mine børn, men jeg synes du skal gøre 100% som du selv har lyst til.

Knus Britta

0

Del dette indlæg

Behold dog hver jeres navne. Jeg er ogsaa superglad for mit efternavn, og det er meget sjaeldent, saa det vil jeg ikke af med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Jeg tager hans efternavn, sletter mit fornavn da jeg alligevel aldrig bruger det, det vil sige at det bliver mit mellemnavn og hans efternavn skal bare lige vænne mig til det for synes egentlig det lyder total åndssvagt, samtidig får min søn som han er som en far til også hans efternavn mens vores fælles søn allerede har det, og vores lille datter der er på vej kommer jo så til at hedde det samme som os andre. det siger lige som sig selv.

Knus

0

Del dette indlæg

Jeg beholder mit nuværende og smider min kommende mands bagved. Det ser godt nok lidt underlig ud på papir og jeg får et MONSTER langt navn, men hvis jeg opgiver mit fødenavn så stopper vores slægtnavn der, for min eneste søster vil tage hendes kærestes når de engang når så langt. Så jeg kommer til at hedde Karen M. D. Andersen til daglig brug. Det er vel ok og jeg ved med mig selv at jeg stadig har mit slægtsnavn. :thumbsupsmileyanim:

Knuser fra Karen

0

Del dette indlæg

Vi beholder vores navne, da vi begge hedder Hansen :)

Vi talte dog om i starten at slette Hansen og jeg så skulle tage hans mellemnavn, men da dette er hans fars fornavn og er registreret som en del af min kærestes fornavn, så kunne det ikke lade sig gøre. Vi talte også om at min kæreste så kunne tage mit mellemnavn til efternavn, men da jeg aldrig bruger det, syntes vi også det ville være lidt mærkeligt.

Dertil kommer det pudsige at det faktisk er 4. gang i min familie at den yngste pige gifter sig fra Hansen til Hansen, så det syntes jeg er en sjov historie at have med (og for at det ikke skal være løgn så havde mine forældre også samme mellemnavn, bare med forskellig stave-måde)..

Vi er så endt med at beholde vores navne og har lavet den aftale at skulle vi få drenge så får de min kærestes mellemnavn og får vi piger så får de mit..

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg

Jeg har været meget i tvivl...

Men en af mine veninder afgjorde det.

Jeg ville helst bare have mit navn, for det er ligesom min identitet - det havde min veninde også tænkt, men så fik hun en søn, som de desværre mistede i en meget ung alder - han havde hendes mellemnavn og sin fars efternavn. Da fortrød min veninde, at hun ikke havde det sammen navn, som sin søn. (hun skiftede så efterfølgende)

Så nu er jeg ikke i tvivl længere: Beholder mit mellemnavn, som jeg nok kommer til at bruge mest, og tager husbondens efternavn. Så kommer jeg til at hedde det samme som vores eventuelle børn...

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså...

Der findes kun EN i universet med hele Jespers navn... (og under 50 med hans efternavn)

Og kun EN i universet med hele mit navn... (og under 10 med mit efternavn)

Så vi slår vores efternavne sammen med en bindestreg, og d. 25/8 findes der så kun TO i universet med vores efternavn (ja, OS ;) )

Vi starter dermed vores egen slægt! Men bare vent; det er vores intention at erobre hele universet! :)

0

Del dette indlæg

Jeg har allerede 4 navne; 2 fornavne, 1 mellemnavn og 1 efternavn. Jeg dropper både mellem- og efternavn og tager hans mellemnavn. Kunne godt have rykket mit efternavn op som mellemnavn, men kombinationen lyder bare elendig. Så jeg går fra 4 til 3 navne. Vores børn skal så også kun have hans efternavn.

Selvfølgelig er jeg da lidt ked af at give blip på efternavnet, fordi det betyder meget for mig at være "en Bryld". Men på den anden side har jeg det rigtig godt med at min far bliver den sidste af salgsen, for han er "en ægte Bryld" med alt hvad der nu ligger i den formulering.

Knus Sille

0

Del dette indlæg

Både min kæreste og jeg har slægtsnavne så vi beholder hver vores navne.... :)

I øvrigt har jeg været gift før, og min eks hedder også Michael ligesom min tilkommende....min eks tog mit efternavn sidst, hvilket gav ham initialerne MDV, hvilket også er min datters.... Hvis min tilkommende så tog mit navn, ville vi have en tredje med samme initialer og to mænd med samme navn.... Øhh, ikke nogen god idé..... :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer