tudetøsen

hvilken slags ris??

12 posts in this topic

Hvilken slags ris er bedst at bruge til sine risposer? er der nogen slags der smitter mere af end andre???

Kan jo lige så godt vælge de "rigtige" :ilovebryllupsklar:

Edited by tudetøsen
0

Annonce ♥

Grødris smitter ihvertfald meget af. Nikolajs smoking var fuldkommen spættet da vi kom væk fra kirken i lørdags.....

Ved ikke om der er nogen der er bedre.

0

Tja, ved ikke lige hvad der er bedst for tøjet, men af hensyn til de små søde fugle udenfor skal man vist helst bruge grødris.

0

Tja, ved ikke lige hvad der er bedst for tøjet, men af hensyn til de små søde fugle udenfor skal man vist helst bruge grødris.

Og hvad skulle forskellen lige være for de små fugle? Det har jeg da aldrig hørt om før!

I øvrigt er og bliver det en SKRØNE at fuglene dør af risene!!! Bare lige for at pointere dette faktum endnu engang!!!

Hvis man selv skal rydde op på risene vil jeg da klart anbefale de dersens hjerteris - som jo ikke rigtigt er ris... De opløses nemlig, når det regner - ergo ingen fejning eller lign. i haven eller hvor man nu kan finde på at bruge dem!

0

Annonce ♥

Min veninde blev gift sidste år, og de havde købt hjerteris. Hendes kjole og hans tøj var fyldt med skjolder af dem over det hele. Det er bare så tydeligt på deres bryllupsbilleder... Det er virkelig synd for dem...

Jeg har hørt at alm. ris (ikke grød ris) skulle være dem der ikke gav skjolder eller lign. på tøjet, så dem har jeg puttet i vores risposer.

:thumbsupsmileyanim: Eva

0

vi bruger grødris fordi det er dem der er mest runde så de ikke ryger ud af risposerne...

det er os dem der normalt bruges... det er en go ide at tage et håndklæde og skrubbe dem med.. der er os mange der skyller dem og tørre dem med det samme.. så de ikk grisser så meget med det mel lag der er ovenpå... jeg har tilgengæld fået at vide a jeg sku sørge for at tage et viskestykke med.. så kunne vi børste det af.. altså det melet lag... så ville der ikke komme skjolder på mandens mørke tøj...

jeg har os hørt at at man skal være super sikker på godt vejr hvis man skal bruge de det hjerte ris der opløses af sig selv... hvis der er for meget fugt og for meget regn opløses de i tøjet med det samme og laver grimme og meget tydelige lyse mærker....

håber du kan bruge svaret....

men inden du planlægger for meget så husk lige og spørge præsten om i må kaste md ris udenfor kirken der er en del der ikke må....

mange hilsner fra louise

0

Hej

Vi blev gift for ca. 3 uger siden, og jeg havde også tænkt på risposer i kirken, men gik bort fra det igen og brugte mine til pynt i stedet for.

Nu kan jeg så bare sige. JEG TROR DET ER LIGE MEGET HVAD DU PUTTER I, vores gæster havde ca. 10 kg. ris med selv af begge slags så jeg tror faktisk ikke du behøver at forsyne gæsterne med ris - DET KLARER DE HELT FINT SELV og på grund af varmen den dag så var min krop klistret ind i ris OVER DET HELE da jeg om natten fik tøjet af, ØV havde rismærker overalt, nogen havde endda irriteret min hud så jeg var helt rød og lidt hudløs, ØV igen.

Så jeg vil ikke anbefale at du selv forsyner dem med ekstra ris.

Bare et lille råd fra en "gift frue"

knuz

tina

0

Brug fuglefrø. De smitter ikke af, gør ikke de små fugle syge når de bliver spist, og er en sød måde også at tænke på naturen på. Du ved: Fuglen og den fattige skal også være mæt ;-)

0

Annonce ♥

Hejsa - jeg er ikke gift endnu, men ville lige give mit besyv med :thumbsupsmileyanim:

Jeg har set at de ris der er polerede. de pletter på tøjet

jeg har tænkt mig at frabede ris, da det er irriterende både for bruden i håret, tøjet etc. og gommen ligeså. samt det er træls for kirken at rydde op - den med fuglene kan måske godt passe -det er aldrig blevet bevist, men jeg vælger at arrangere bryllupsbobler, da det ikke laver pletter, er en sød ide og det ser fantastisk ud på billeder :boohoo:

Mie

0

Brug fuglefrø. De smitter ikke af, gør ikke de små fugle syge når de bliver spist, og er en sød måde også at tænke på naturen på. Du ved: Fuglen og den fattige skal også være mæt ;-)

Det ville jeg ikke anbefale. Fuglefrø er ukrudt og hvis fuglene ikke lige får spist dem alle sammen, så får man altså nok at lave med at lue ukrudt. -Og endnu engang så tager fuglene altså ikke skade af at spise ris. Ris er korn og det er bl.a. det fugle lever af. Ja det er rigtigt at ris svulmer op, men dyrene kan altså stadig godt selv regulere indtaget.

Bare lige et lille bidrag til et emne der har været oppe rigtig mange gange.

:thumbsupsmileyanim:

Annika.

0

Hejsa - jeg er ikke gift endnu, men ville lige give mit besyv med :thumbsupsmileyanim:

Jeg har set at de ris der er polerede. de pletter på tøjet

jeg har tænkt mig at frabede ris, da det er irriterende både for bruden i håret, tøjet etc. og gommen ligeså. samt det er træls for kirken at rydde op - den med fuglene kan måske godt passe -det er aldrig blevet bevist, men jeg vælger at arrangere bryllupsbobler, da det ikke laver pletter, er en sød ide og det ser fantastisk ud på billeder :boohoo:

Mie

nu bliver der her skrevet bryllupsbobler hvis det er sæbebobler eller bare bobler med glyserin er det helt sikkert noget der giver skjolder store pletter fedt pletter som man tydeligt kan se og som helt klart skinner igennem.... jeg vil ikke betænke mig almindelige ris da det er en mel hinde der kan smitte af og derfor fjernes med en fugtig klud med sæbe/glyserin er ikke sådan til at fjerne på dagen. har oplevet at en veninde der havde ikke kunne få fjernet alle pletterne da kjolen skulle renses så det vil jeg på det kraftigeste fraråde.

0

Det er ikke almindelige sæbebobler, men nogle bryllupsbobler der er lavet specielt, der ikke skulle plette, men jeg har da tænkt mig at afprøve konceptet først... :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥